Erez Savir פורסם דצמבר 3, 2004 דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 למשל דוגמא עכשיו לחץ QNH בבן גוריון 1024.איך קובעים אותו?לפי מה? תודה
maverick76 פורסם דצמבר 3, 2004 דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 יש מד לחץ בבן-גוריון שמראה לחץ מסוים, מכיוון שהשדה לא בגובה פני הים ממירים את הלחץ לפי נוסחה לגובה פני הים, והלחץ שמתקבל זהו הלחץ שנותנים למטוסים.
Erez Savir פורסם דצמבר 3, 2004 מחבר דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 אוקיי... אבל לפי מה המד לחץ קובע אתזה?טמפ'?רוחות עננים?לפי מה... ותודה על התשובה המהירה ארז
DanPadnos פורסם דצמבר 3, 2004 דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 אני לא מומחה למדי לחץ, אבל לחץ זו תכונה של האוויר שאפשר למדוד... אז... הוא מודד לחץ...
maverick76 פורסם דצמבר 3, 2004 דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 אתה יכול לנסח שוב את השאלה? מהי כוונתך? איך עובד מד לחץ או איך הופכים את הלחץ שמתקבל בגובה השדה לגובה פני הים?
niralp פורסם דצמבר 3, 2004 דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 יותר נכון לקרוא לזה לחץ ברומטרי, מודדים את זה לפי כמות אוויר שנכנסת בנפח מסויים.
Koobe פורסם דצמבר 3, 2004 דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 מאוד בגדול - זה מייצג כמה חלקיקי אוויר נכנסים ביחידת נפח מסויימת. הלחץ QNH הוא תיקון של הלחץ הברומטרי בגובה פני התחנה - לגובה פני הים. כלומר- אני מבצע נוסחה מסויימת על הלחץ המתקבל אצלי - בכדי לדעת מה השוני מהלחץ בגובה פני הים - ועל ידי כך מקבל את הגובה שלי. QFE למשל, הוא הלחץ בגובה פני התחנה, אשר אינו מתוקן לגובה פני הים. אם תכייל QFE בשדה שגובהו 2000 רגל - אתה תראה 0. למה? כי מדובר על Field Elevation, ולא על גובה פני הים. לא משתמשים בזה בתעופה. כשהאוויר חם - החלקיקים שבו מתפשטים לכל הכיוונים ולכן הלחץ נמוך, דהיינו - יש פחות חלקיקי אוויר ביחידת נפח. כשקר - החלקיקים יוצר צפופים והלחץ הוא גבוה. הרבה יותר קל למטוס לטוס (ובעיקר לטפס) כאשר האוויר קר. המטוס "מתברג" באוויר באופן יותר קל, מהסיבה הפשוטה שיש יותר חלקיקים "להתברג" בהם.
Opher Ben Peretz פורסם דצמבר 3, 2004 דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 שלום, 1. כמות חלקיקים ביחידת נפח הינה צפיפות. לחץ ברומטרי הינו משקל עמוד האוויר בנקודה מסוימת באטמוספירה. מבוטא ביחידות שונות בארצות שונות, באירופה במיליבר ( mb ) = קילופונט ( kpa), בארה"ב באינטש כספית. 2. יש מספר מקרים בעולם בהם מכוונים QFE במד הגובה בתעופה אזרחית, למשל בחלק מהגוש המזרחי. נעשה שימוש ב QFE גם בתעופה צבאית, למשל בבתי ספר לטיסה במקומות שונים בעולם, וגם בנושאות מטוסים. מאוד בגדול - זה מייצג כמה חלקיקי אוויר נכנסים ביחידת נפח מסויימת. הלחץ QNH הוא תיקון של הלחץ הברומטרי בגובה פני התחנה - לגובה פני הים. כלומר- אני מבצע נוסחה מסויימת על הלחץ המתקבל אצלי - בכדי לדעת מה השוני מהלחץ בגובה פני הים - ועל ידי כך מקבל את הגובה שלי.QFE למשל, הוא הלחץ בגובה פני התחנה, אשר אינו מתוקן לגובה פני הים. אם תכייל QFE בשדה שגובהו 2000 רגל - אתה תראה 0. למה? כי מדובר על Field Elevation, ולא על גובה פני הים. לא משתמשים בזה בתעופה. כשהאוויר חם - החלקיקים שבו מתפשטים לכל הכיוונים ולכן הלחץ נמוך, דהיינו - יש פחות חלקיקי אוויר ביחידת נפח. כשקר - החלקיקים יוצר צפופים והלחץ הוא גבוה. הרבה יותר קל למטוס לטוס (ובעיקר לטפס) כאשר האוויר קר. המטוס "מתברג" באוויר באופן יותר קל, מהסיבה הפשוטה שיש יותר חלקיקים "להתברג" בהם.
yossid פורסם דצמבר 3, 2004 דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 לכל מי שמעוניין ומתעניין - באתר ה-FAA מצויים מספר ספרים (באנגלית כמובן...) בפורמט pdfהכוללים הסברים על נושאים רבים לרבות עקרונות אוירודינמיקה, מטאורולוגיה, ניווט וכיו"ב. הדף הבא לקוח מהפרק Weather Theory בספר בשם Pilot's Handbook Of Aeronatical Knowladge . כתובת האתר http://afs600.faa.gov/srchFolder.asp?Category=traininghandbook יוסי
Erez Savir פורסם דצמבר 3, 2004 מחבר דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 תודה רבה לכולם.. עניתם על השאלה שלי. תודה שוב
David Misha פורסם דצמבר 3, 2004 דיווח פורסם דצמבר 3, 2004 http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7% ... 7%98%D7%A8 http://web.macam98.ac.il/~zigi/aklim/clim%202.htm http://dialognet.org/metula/meteo/barometer.htm http://www.daat.ac.il/daat/chiyuch/barometr.htm http://www.e2k.org.il/metzuyanut/z58.htm
ely129 פורסם דצמבר 4, 2004 דיווח פורסם דצמבר 4, 2004 במסגרת לימודי- אני לומד פיזיקה , כימיה יותר קריטי מלחץ האויר בגובה מסויים יש אלמנט של טמפ' כנגזרת ישירה של גובה עמוד האויר בנק' מסויימת, הכוונה בנוסף לעניין החיכוך של האויר עם המטוס יש את עניין הבעירה. כל חומר משנה את מצבי הצבירה שלו כנגזרת ללחץ,וטמפ' ולכן כאשר אין כיול יכול להיות מצב שבו הבעירה הפנימית תהפוך לחיצונית במטוסים ברגע שמשנים את הqnh גם הסל"ד של המנוע משתנה וכתוצאה מכך רמת הבעירה הפנימית של המנוע... נ.ב- ככלל מודדים את הלחץ בכול העולם לפי HG mm (מ"מ כספית) ןיש טבלאות המרה למידות שונות מקווה שלא עשיתי לכם חיים קשים :roll: שגיא
Opher Ben Peretz פורסם דצמבר 4, 2004 דיווח פורסם דצמבר 4, 2004 שלום, פרט לשורה הראשונה , ולקשר בין מצב צבירה ללחץ וטמפ', לא מצאתי בהודעה המצוטטת משפט אחד שאני מסכים איתו. במסגרת לימודי- אני לומד פיזיקה , כימיהיותר קריטי מלחץ האויר בגובה מסויים יש אלמנט של טמפ' כנגזרת ישירה של גובה עמוד האויר בנק' מסויימת, הכוונה בנוסף לעניין החיכוך של האויר עם המטוס יש את עניין הבעירה. כל חומר משנה את מצבי הצבירה שלו כנגזרת ללחץ,וטמפ' ולכן כאשר אין כיול יכול להיות מצב שבו הבעירה הפנימית תהפוך לחיצונית במטוסים ברגע שמשנים את הqnh גם הסל"ד של המנוע משתנה וכתוצאה מכך רמת הבעירה הפנימית של המנוע... נ.ב- ככלל מודדים את הלחץ בכול העולם לפי HG mm (מ"מ כספית) ןיש טבלאות המרה למידות שונות מקווה שלא עשיתי לכם חיים קשים :roll: שגיא