עבור לתוכן
�פיק

שאלה, תיקון אף לרוח בנחיתה.

Recommended Posts

פורסם

האם גם מטוסים גדולים מתקנים אף לרוח בנחיתה?

שבוע שעבר בדאיות למדתי תיקון אף לרוח בנחיתה.

האם גם בואינגים איירבסים וכו' עושים את זה או שהם בנויים ככה שהרוח לא מפריע להם ברמה שצריך להפנות אף לרוח ולנחות כאילו "בגלישה" ורק מספר מטרים מעל המסלול לישר אף ולנחות...

ככה זה בדאונים, ואני חושב שגם במטוסים קלים, אך האם במטוסים גדולים?

להשמע.

פורסם

ברור שמטוסים גם גדולים מתקנים אף לרוח בנחיתה

פעם בהרצליה באיזה אימון באיזור 8 טסתי כמעט בניצב לפסי הרכבת עם רוח מערבית חזקה מאוד

כעקרון בססנות אם יש רוח צולבת באים עם רגל , בהצפה מתיישרים , מורידים כנף ימין,

אח"כ שמאל וגלגל אף ונזהרים מאוד לא לאבד מהירות

פורסם

הדרך שבה הFAA רוצה לראות, וזה משיחה עם בוחנים בבי"ס כאן, היא לטוס את הפיינל כבר עם התיקון לרוח עד לנגיעה. הסיבה היא פשוטה: חניך בלי ניסיון ייתקשה להעריך כמה רגל צריך להוסיף כשהוא מציף לכן עדיף כבר מהשלבים הראשונים של הנחיתה לקבל הרגשה של כמות הרגל והמאזנת שצריך בנחיתה.

המטוס היחידי שטסתי עליו שרשום במפורש בPOH להכניס רגל ממש לפני הנגיעה הוא סנקה.

בססנות למינהם רשום שניתן להשתמש בכל שיטה שרוצים.

ערן

פורסם

לכאורה נראה שמטוס גדל אמור להיותמושפע באופן שונה מהרוח.

למה? כי רוח תעיף מפית נייר בקלות, אבל חבילת דפי A4 למדפסת ארוזה לא תעוף ברוח.

נכון? לא נכון!

כשאנחנו נמצאים על הקרקע אנחנו יכולים למדוד את המהירות שהרוח חולפת על פנינו.

אבל כשאנחנו טסים, אנחנו נמצאים בתוך מסת האוויר, והיא נעה. לכן אני נעים איתה ובתוכה ולא משנה באיזה מטוס נטוס.

פורסם

להכניס רגל וכנף מתחילת הפיינל? כלומר כל הפיינל בהחלקה? למה? לא חבל על המהירות?

כמות הרגל שדוחפים בהצפה היא כזו שתשמור את ציר האורך של המטוס על ציר האורך של המסלול וכמות הכנף שתגרום לאף לא להמשיך לסבסב, אחרי כמה נחיתות כאלה מתרגלים לכמות הרגל...

פורסם

לא רגל וכנף אלא רק רגל מבלי להוריד מהירות-שומרים על מהירות

אם לא תכניס רגל בתחילת הפיינל פשוט תטוס נתיב אמיתי לאיצטדיון של הרצליה

טסים כמו שאורן אמר לפי גוש האוויר בו אנחנו נמצאים

זה הסיפור

פורסם

תומר,

רוב החניכים לא מתרגלים אחרי כמה נחיתות. אין שום בעיה לטוס בהחלקה קטנה לאורך כל הפיינל - המהירות לא מושפעת. גם אני נוחת כך ברוח צד חזקה. הרבה יותר קל. תנסה ותיראה.

ערן

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...