עבור לתוכן
Elad Zeierman

יום חמישי שעה 21:00 - פשוט ביזיון

Recommended Posts

פורסם
לקח לבחינות הבאות,לא לפתוח מגדלים אחרים באותו זמן.

לא ממש לא.. זה נועד לעזר לפקח הנבחן ובעיקר לכם נטיייסים שיהיה לכם כיסוי מקסימאלי באזור שבו אתם טסים שגם אתם תפיקו את המירב מהבחינה.

פורסם

זה לא הלקח.

אני המראתי מהרצליה והיה לי מאוד נחמד שאלירן פיקח שם (הוא עשה את זה טוב מאוד, אגב).

אבל אני המראתי מהרצליה מתוך כוונה להגיע לאוהד ולבצע אצלו הקפות.

באמת בעיה למי שעושה הקפות בהרצליה לצאת, לעשות שתי הקפות בשדה דב ולחזור להרצליה?

זה סיפור של 10 דקות.

הלקח לדעתי, אלעד, הוא שלהבא אולי כדאי לבחינה להכין מספר טייסים עם משימות.

א. יוצא IFR צפונה. ב. מגיע IFR מדרום. ג. מבצע הקפות. ד. יוצא CVFR דרומה.

וחוץ מזה גם לקרוא לשאר הטייסים.

פורסם

גם לי לא יצא לטוס בגלל סיבות לימודיות (היתי צריך להתכונן למבחן באנגלית)

אבל הסתכלתי כמה פעמיים על הסרב אינפרו וחשבתי ששינו את מיקום ההסמכה משדה דה להרצליה

אורן הציע כאן אחלה רעיון של לקבוע כמה טייסים עם משימות

אני ישפר את זה ויגיד לא לזכור את המגדלים באזור שלו לפתוח אבל לא לאשר נגיד לעלות להקפות אלה רק המראות ונחיתות ככה אנשים יטוסו להקיף את השדה הנבחן ולא את השדה שעוזר להוריד את הלחץ

פורסם
אני גם חושב שהרעיון של אורן הוא טוב, לבחור טייסים שיעשו כל מני משימות והשאר יעשו את שלהם באזור.

השאר עדיין לא יהיו סוציומטים ויבואו לטוס אצל הפקח הנבחן.

אבל ככה לפחות נבטיח מינימום פעילות, ואיזשהו גיוון.

פורסם
תרגעו קצת.. תמיד יהיו מקרים יוצאי דופן וכנראה שזה אחד מהם. לטחון את מה שהיה לא יעזור לנו הרבה...

נשים לב יותר להבא וזהו..

לא צריך גם יותר מדי... במבחן הבא אני צופה עומס יתר עם לא מעט תקריות.

כל מקרה, רציתי לציין מספר דברים מהטיסה הזוועתית שהייתה לי אתמול:

אני הייתי CIL (אצטק, דו-מנועי). המראתי מהרצליה לאזורי האימון (אזור9) שם תירגלתי קצת בכוונה לסיים ולעזוב דרומה על פי תכנית טיסה.

היה כל כך הרבה עומס על הקשר, וכל כך הרבה אנשים שלא יודעים לדבר בעומס כזה שפשוט מצאתי את עצמי מקיף את האזור שוב ושוב עד שיהיה איזה חור בקשר שאני אוכל להשחיל משפט.

איכשהו מצאתי אחד כזה ודיווחתי באופן מהיר ותכליתי, "הרצליה, CIL, אזור 9, מעוניין לעזוב דרומה" ושוב לקראת סופו היה עומס ושידורים כפולים..

למה אנשים בכזה עומס במקום לשדר משפטים ברורים, קצרים וחדים, משדרים מגילות שלמות וטייסים אחרים פשוט מוצאים את עצמם בסיטואציות לא ממש נעימות..? זה כזה חוסר אכפתיות.

אני יוצא מהאזור ומצטרף להקפה בגובה 1100. עד שהיה חור בקשר על מנת להודיע על מצבי הפקח ניצל אותו ושידר לי שמהצלע מת אני אפנה ישר לאמצע עם הרוח לנחיתה... הרי כבר ציינתי שאני עוזב דרומה לפחות שלושה פעמים.. ואני מוצא את עצמי מקיף את השדה שוב ושוב.

אני לא מבין משהו, מה, הפקחים באמת מסתמכים לדעת איפה כל מטוס ולאן פניו מיועדות על פי הראש בלבד?! ואם משהו בספק בקשר לזה, פשוט שואלים "IL לנחיתה אצלי?". וגם מה הבעיה הגדולה להכין טבלה קטנה בוורד ולהדפיס אותו, לכתוב עמודות כמו "אות קריאה", "סוג מטוס", "סוג טיסה (כט"ר/כט"מ)", "יעד", ופשוט להעזר בזה? זה מה שיש במציאות ובעומס כזה, הייתי אומר שזה אפילו חובה. אי-אפשר גם כל הזמן להפיל הכל על הטייס.. גם פקחים צריכים לתחקר וללמוד מטעויות באופן אישי וכללי בהתאם לתקריות.

טוב, לאחר שציינתי שוב שאני מעוניין לעזוב דרומה, הוא הבין וביצעתי עוד הקפה שלאחריה אני אמור לצאת ישירות לתל-ארשף ולעבור סוף כל סוף ערוץ.

החלפתי לש"ד, שידרתי "תל-ארשף 1200 דרומה", והפקח הנבחן שלח אותי לעם הרוח 800 ולאחר מכן עזיבה לתל-יונה. טוב, הכל טוב ויפה ופתאום בערך הקו LL אני מבחין בתנועה נגדית, לא ברור לי איזה סוג מטוס שחולפת אותי בערך 300 רגל מתחתיי.. וכן שוב הפקח המאוד "נחמד" שלנו מתחיל עם הסינפוניית עצבים שמאופיינת ללא מעט פקחים (לצערי),

הוא טען שחלפה אותי תנועה מלפנים, CHC, ואני התבקשתי לפתוח קצת מערבה מה שלטענתו לא עשיתי.

איכשהו הבנתי שזו הייתה תנועה בהקפה, ואין לי מושג איך היא הגיעה לשם.. רוחב ההקפה בשדה-דב לא עולה על 2 - 2.5 ק"מ למטוסים קלים.

בכל מקרה:

א. אני פתחתי מערבה לפחות 1.5 ק"מ מרוחב ההקפה הסטנדרטית עוד לפני שחלפתי את קו הארובה.

ב. הפקח (לפי דעתי) ביקש קשר עין ביני לבין התנועה די מאוחר וגם לא ציין לי שזה ססנה 172, שעל פי הגיון פשוט הייתי מבין שאני חולף אותה כי אני הרבה יותר מהיר. יש מנהג לא מובן לכמעט כל הפקחים לציין אותות קריאה במקום סוג המטוס ויחס המיקום ביני לבינה.

מאיפה אני אמור לדעת ש-CHC הוא ססנה 172? אין לי את הכתוביות כמו שלכמעט כל אחד יש, ועד אתמול הסתדרתי עם זה מצוין.

ג. כשדיווחתי קשר עין "עם נגדית" לא זכור לי שהיה אישור מצד הפקח, או תיקון שזו תנועה בכיוון שלי. הייתי משוכנע שזו תנועה נגדית מדרום, כך שיש הפרדה אנכית והפרדה רוחבית מספיקה לקשר עין.

טוב, אני מודה על הטעות ואיכשהו מפלס את דרכי לתל-יונה..

בחזרה דיווחתי "שדה-דב בשנית, CIL, תל יונה 1200, נחיתה" ורק רציתי לציין שבמצבים כאלה ש-03 פעיל והכל, נהוג יותר לשלוח ל-LL 1200, ומשם בהתאם לצלע-מת או לשמור ציר מזרחית לארובה בדרך צפונה.. קצת יותר מציאותי ונכון.

יכול להיות שזה פשוט לא היה היום שלי, אבל עדיין, למה פקח צריך להתחיל לתחקר מ-א' עד ת' כל ארוע במרחב שלו? ובאותו הזמן מטוסים אחרים מחכים לאישורים וכו'..

גם בש"ד האמיתי יש לא מעט תקריות ומצבים כאלה לא שיגרתיים, רק אתמול עיינתי בדו"ח תקריות של ש"ד לשנת 2001.. אין לנו דרך אחרת מאשר ללמוד מהטעיות, להסיק ולהמשיך הלאה..

יוני אני אישית עשיתי מה שאפשר לשלוח טיסים לשדה דוב כולל שיכנועים ותחנונים לחברים לעזוב אצלי וללכת אליו.

זה שיש עומס זה לגיטימי ואין מה לעשות,לא הצלחת למסור לי מסר ?שלח לי בטקסט. אם ראית כול מי שעזב לתל ארשף קיבל התבקש בטקסט לעבור תדר.

אותך אני לא זוכר שביקשת ממני מהיציאה מאיזור אימונים לטוס דרומה ,וכפי שראיתה כשכן שמעתי יצאת לשם ציק צאק. פשוט יש אפשרות של לכתוב בטקסט תשתמשו בזה!

העידפות לפחות אצלי בקולי הוא ליצור הפרדה וסידרו תנועה כדי למנוע בעיות וקירבה בין מטוסים.

הקשר עמוס שלחו הודעה ונטפל בכם!

בקיצור אני נכנסתי לעזור לפקח הנבחן והרגשתי שאני נבחן בעצמי!!

בכול מקרה למדנו את הלקח ובפעם הבאה אני לא יעלה הרצליה בזמן בחינה :lol: סתתםם!

פורסם

דירבעלאק שלא תעשו את זה לנבחן הבא בשדה דב! 8)

לא עליתי מכיוון שלא הייתי יכול לראות מטוסים אחרים, ולדעתי הייתי גורם רק בעיות.

מקווה לסדר את הבעיה בקרוב.

תבואו בהמנוכים לבחינות, אבל כמובן במידה. כל דבר שהוא בהגזמה הוא לא טוב :lol: .

פורסם

שלום יוני

עד לתקרית אתמול מאחוריך נכנסתי CDH (עם אותה בעיה קלה בהרצליה).

בקשר לתקרית שלך פעמיים לפחות שמעתי את המגדל מבקש לקרוא קשר עין. המטרה בקשר עיין זה לאפשר לך לטוס יותר בחופשיות ואתה אחראי על ההפרדה שלך.

לפי מה שראיתי זה שבאמת מישהו נכנס מעל או מתחת למישהו.

אולי הייתה טעות מבחינת שדה דוב לשלוח אותך ל800 לארובה אבל זה לא טעות וזה אפשרי כי מבחינת התנועה זה לא כזה קריטי. מטוס אחד לפניך לא צריך להוות בעיה להפרדה שלך גם בגובה 800 רגל ששניכם הייתם מצויים בו , במידה ואתה מהיר ממנו (זה כבר לא שמעתי את הפקח אומר לך סוג מטוס) היית פותח קצת מערבית לים (כמו שהמגדל אמר לך) וסוגר עניין.

בקשר לזה שדיווחת תנועה נגדית אישית אני זוכר ששמעתי אותו(המגדל) אומר לך שלילי המטוס אותו כיוון שלך.

הפקח כעס עליך שדי בצדק שכן בקשר עיין אתה אמור לשמור על הפרדה והוא לא צריך לראות אותכם מתקרבים אחד מעל השני.

בקיצור לא קרה כלום לא נתלה אותך

תפיק את הלקחים שלך כי א ני בטוח שאתה טייס מעולה (לא פעם אחת טסת אצלי ועבדת עבודה מעולה)

שיהיה לכולם סופ"ש נעים

וכל טוב

פורסם

צודק מאוד אלעד.

אני הגעתי וכשבאתי אלעד כבר לא היה מרוב שבקושי היו מטוסים, אבל ב-2 מתוך 4 ההקפות שעשיתי היו די מלאות ואני חייב להגיד שאוהד שלט ברמות שקשה להאמין !

כל הכבוד לאוהד למרות הכל ונקווה שפעם הבאה יהיה יותר טוב 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...