עבור לתוכן
Kobi David

ברוך שובך עופר בן פרץ!

Recommended Posts

פורסם

לאחר העדרות לא קצרה, הערב זה קרה, עופר עלה על פיקוח תל אביב!

ברוך שובך עופר, אתה נכס יקר ל VATSIM בכלל, ול VATIL בפרט!

שוחחתי עם עופר בימים האחרונים, ויש לנו לא מעט תוכניות.

בקרוב תראו אותו במספר פרוייקטים שהחטיבה מתכננת!

קדימה, להסתער על מיקרופון הזהב!

פורסם

שלום ותודה לכולם. מורגשת התקדמות אצל מספר אנשים, ניכר שהשקיעו ועשו כברת דרך.

באשר לליל אמש, מספר הערות:

1. אני מברך אנשים חדשים הטסים בשמינו, ומבקש מהם לעבור שוב על נדב"ר בעברית ובאנגלית, בכדי לשפרו ולשדר בטקסט סטנדרטי בלבד. מטרת נדב"ר להעביר הודעות תעבורה בעלות משמעות אחת הברורה לכולם, תוך מניעת אי הבנות. חשוב כאשר טסים להקשיב וללמוד מאחרים. נדב"ר אנגלית אפשר ללמוד בטיסה בשמי הארץ OFFLINE תוך שימוש במע' בקרת התעבורה המובנית בתוך FS.

2. כאשר מטוס נמצא תחת הכוונת מכ"מ מבקרת גישה (הטייס יודע זאת ברגע שקיבל ווקטור בשונה מתכנית הטיסה שלו), הבקר ינמיך אותך בזמן המדויק תוך התחשבות בביצועי מטוסך וכמובן בתעבורה. לכן אין צורך במצב זה לבקש להנמיך. במקרה וקיימת לטייס בעייה כלשהי, יש לציינה בעת בקשת שינוי גובה.

3. מעל ליבשה בתחום פיקוח ישראל אין FLIGHT LEVEL. לכן תקבל גבהים באלפי ומאות רגל ולחץ איזורי למד הגובה. אנשים מסוימים חוזרים על טעות זו פעם אחר פעם.

4. ברוח מזרחית חזקה כפי שהיתה בחלק מליל אמש, יש לקבוע מסלולים מתאימים, למשל 12, 08 בנתב"ג, ולא להיות מקובע לשגרה אלא לחשוב. על טייסים לחשוב על כך גם בעת השיוט ליעד ולתכנן גישות המתאימות לרוח. ההצטרפות, באופן טבעי, נראית אחרת מהיומיום. למשל מבת גלים לפיינל 16 בחיפה, ומצומת מגידו לפיינל 09 במגידו. טייס שלא התארגן כראוי יבקש לבצע הקפה, ייכנס לצלע מת או צלע מתאימה אחרת, ומשם להקפה.

פורסם

שלום,

קיים מצב בו מתוכננת מראש הכוונת מכ''מ, הבקר מודיע -'' El Al 413, expect vectors ILS runway 12''. קיים מצב אחר, בו המטוס מבצע תהליך STAR, או אצלנו קיבל תהליך, למשל ILS וברגע מסוים נוצר צורך לבצע הפרדה שלא היה צפוי רגע קודם. במקרה זה הבקר מודיע- El Al 413, from BGN VOR proceed on radial 270''. כאן הבקר מבצע הכוונה הכוללת את 3 צירי התנועה ו-6 דרגות החופש של תנועת המטוס במרחב, עד מתן הוראה אחרת, למשל- ''El Al 413, cleared for the ILS, maintain 2500 feet till established''.

ברוך השב עופר,

לגבי תחילת פיסקה 2 דובר כאן לא מזמן על כך שאצלינו צריך להגיד לטייס לצפות לוקטורים

(הבנתי שגם במציאות זה כך).

פורסם

שימו לב במיוחד לנקודות 3 ו-4 שעופר העלה - אלו חשובות במיוחד.

הטיסה בתוך ישראל מתבצעת תמיד לפי QNH וגובה, לא רום טיסה (FLIGHT LEVEL) - רק מעל הים עם חליפת גובה 10,500 רגל מכיילים לחץ סטנדרטי ועוברים לשימוש ברום טיסה. בהקשר זה נזכיר לטסים לקפריסין שלמעשה גובה 11,000 ו/או FL110 הם גבהים אסורים לשימוש (אלא אם הבקר מתיר) משום שהם בתוך הTRANSITION LAYER.

אשר למסלולים בשימוש: אל תתקמצנו, זה גם כיף לטייסים להתנסות במסלולים חדשים!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...