עבור לתוכן
Yarden Ben-Dor

סיכום אירוע אל על ללונדון הית'רו וסטנסטד

Recommended Posts

פורסם

ערב טוב לכולם- הטייסים הראשונים כבר נחתו בהית'רו וסטנסטד והאחרים מתקרבים לשם.

הנה מעט סיכום על האירוע:

האירוע החל מתי שELY800 נתן את אות הפתיחה בקלירנס בנתב"ג להראל ישי.

סה"כ השתתפו 20 טייסים בשיירה ענקית שהשתרעה על לפני כ2000 ק"מ.

ברצוני להודות באופן אישי לכל אחד מן הטייסים שהשתתפו באירוע ומקווה שכל אחד נהנה! אגב- אתם מוזמנים להעלות תמונות מהאירוע!

חוצמזה עוד כמה תודות-

התודה העיקרית באה לג'יימס שולדנפריי- מארגן האירוע- שאירגן לנו 2 יורוקונטרולים, פיקוח בתוך יוון, גרמניה, אנגליה ושדות היעד, ושכתב את רוב המיילים עם האינפורמציה לכל טייס.

כמובן שאין לשכוח את כל הפקחים שפיקחו כל הדרך מהיציאה שלנו מנתב"ג עד להגעה שלנו להית'רו וסטנסטד! אני מודה לכל אחד מהם, הישראלים, היוונים, היורוקונטרולרים, הגרמנים, האיטלקים, והאנגלים ומקווה שאירועים כאלה- זה רק ההתחלה- לאירועים גדולים עוד יותר

למרות שזה היה אירוע ארוך- ולדעתי האירוע ליעד הכי רחוק שאורגן עד כה בארץ- האירוע עדיין נסגר בהצלחה רבה וכמעט ללא תקלות.

עכשיו- הגיע הזמן להזמין את הטייסים שטסו איתנו- וכל מי שלא טס, לבוא להצטרף אלינו.

שוב, בשמי ובצוות ההנלה של אל על נתיבי אויר וירטואליים לישראל- אני מודה לכל אחד מכם שלקח חלק באירוע.

ניפגש באירועים הבאים שלנו!

צוות אל על נתיבי אויר וירטואליים לישראל

פורסם

טוב עכשיו 01:20 בלילה

נחתתי לפני כעשרים דקות.

הייתי "המאסף" עם ELY828 וטסתי עם RFP 742

היה כמובן מעולה כולל הפיקוח בישראל וכן בדרך.

גם אני חושב שזה האירוע עם יעד הטיסה הארוך ביותר שהיה פה.

מחכה לאירועים כאלו

כל הכבוד

פורסם

כמו שירדן אמר, 20 מטוסים, לא קל להביא כמות כזאת של טייסים לטיסה של 4.5 שעות, למרות שנרשמו 30 טייסים לאירוע. אני חושב שהיה אירוע מדהים, למרות שהמחשב שלי איכזב אותי וקצת לפני יוון הוא פשוט קפא. אני רוצה להודות לגיימס ולירדן שבעצם דאגו לכל הקשור להרמת האירוע עד סיומו, לא יכלתי לקחת חלק בהכנות מפני שהייתי חולה.

חשוב לציין שזהו אירוע שאורגן בזריזות ואני שמח שהגענו לכמות כזאת, כבר עכשיו אנחנו חושבים על יעד הבא הפעם יותר קרוב, ומרתק :lol:

לגבי אלעל, אנחנו עובדים עכשיו על עוד כמה פרוייקטים, וגם בקרוב ישוחרר EL AL ACARS , תוכנה שפותחה ע"י יחודית לאלעל.

קודשייר - קיימות כמה חברות שאנחנו איתם במשא ומתן אנחנו דואגים עכשיו להקמים מערכות שיתופיות שיעמדו מול הלו"ז המשותף, אתם מוזמנים להתעדכן בכל הקשור לאתר ב NEWS BAR. ובפורומים.

שבוע טוב לכולם

פורסם

כול הכבוד לאלעל על האירוע המוצלח והמלא פיקוח!

טסתי עם ה777 שלי להיטרו ....לאחר לא מעט תקלות מחשב נחתנו בשלום בסינרי המדהים ...רק חבל שבחניה לא קיבלנו אף שרוול :cry: :cry: .

כול הכבוד נהנתי מאוד !

פורסם

אני לא טסתי באירוע ללונדון, אבל ניצלתי את הפיקוח שהיה לנו בשביל טיסה קצרה מירדן לתל-אביב. נהניתי מאד, המיוחד בגישה ל 26 ...

החברה של אלעל וירטואל שכחו פה להודות לכמה אנשים, לכן אני אעשה את זה:

תודה רבה מגיעה לפקחים של החטיבה, שבכל אירוע מוצאים את הזמן כדי לעלות לרשת עם המכ"מים שלהם ולתת שירותי פיקוח ברמה גבוהה.

גם לכם מגיעה תודה רבה!

פורסם

הייתי בטוח שהודו להם, אם לא, אני מצטער בשם צוות אלעל :lol: .

אז תודה רבה לכל הפקחים, שמוליק - כרגיל, אין מילים :)

רן על ה APP - תודה רבה לך, ואפרופו APP , מזל טוב :lol: .

אור TOWER- תודה רבה על האירגון והתיאום מולנו, בהצלחה בהמשך.

הראל ישי (דיליברי) - תודה רבה גם לך על העבודה.

שבוע טוב.

פורסם

כל הכבוד ! ELAL VA

כל הכובד לכם חברים,אירוע מצוין !

הפיקוח בארץ ובחו"ל היה נהדר ,כאשר הגעתי לEGLL_APP ביקשתי להנמיך גובה ואז הוא התעצבן ואמר לי שאני לא פקח וכו... ,לדעתי הפיקוח בארץ הרבה יותר סבלני 8), ולא יודע מה ניכנס לו בראש .נחתתי בשלום והסעתי לחניה .

פורסם

טוב שתיקנת את הדרוש תיקון ירדן

NO HARD FEELING BUT HARD THINKING

לגבי סתיו לא נחנך את הפקחים האנגלים-הם נחשבים לטובים מאוד

ואין להכליל על הכלל את התנהגות הפרט

אירוע יפה לפחות עד SUVAS

באשר לטייסים - קודקודי אלעל צריכים לוודא טרם טיסה כזו כי טייסיהם

יודעים לבצע שינויי כיוון מדינה ישירות לסובאס למשל או גיטלה כשדורשים מהם לעשות כן.

כמובן שרובכם ידעתם לעשות כך ,אך היו מספר טייסים שלא וחבל.

ברכות לכם וכן ירבו אירועים כאלו.

פורסם

לשמוליק - אני חושב שלהגיד קודקודי אלעל, זה לא נכון.

תבין שאלעל וירטואל זו חברה שאין לה פשרות לגבי מקצועניות, והטייסים אשר ביצעו מבחנים בין אם עברו או לא עברו יכולים לומר לך זאת.

אני איידע אותך בכך, שפתחנו את ההרשמה לכל הטייסים, אך מיכוון שקיבלנו תלונה על מספר טייסים החלטנו שלהבא האירוע יהיה אך ורק לטייסי החברה.

תודה רבה.

פורסם

ואני דוקא חושב שלא צריך להיות שום קשר בין מארגני הארוע למיקצועיות הטייס במיוחד אם זה ארוע פתוח לכולם,

חברה וירטואלית כחברה נותנת שרותים לטייסים וירטואלים, כל חברה מגבילה את הכניסה לחברתה לפי מה שנראה למנהליה

ולפי זה גם נמדדת הרמה שלה אבל עדיין אין שום סמכות לשום חברה וירטואלית שתהיה מקצועית ככל שתהיה להגביל איזה שהוא טייס לטוס ברשת

אדרבה היחידים שיכולים להגביל טייסים לטוס ברשת אלו רק המוסמכים מVATSIM

ואם יש בעיה עם אחד הטייסים שלא יודע לבצע הוראות פקח אז יש את החוקים הידועים של VATSIM.

תקנו אותי אם אני טועה.

פורסם

למרות שלא הייתי בבית, ושהייתי התקיימה בביתו של אלירן במשך סוף השבוע, ניצלתי את ההזמדנות לשמש לאלירן כFO, ותאמינו לי חברים, זו פשוט חוויה.

אחד אחראי על כל המערכות במטוס, יושב כמובן על המחשב בו מתקיימת הטיסה, החלק המהנה יותר... Pilot Flying, שבמקרה הזה היה אלירן...

והאחר, אני במקרה הזה :P , היה אחראי על יצירת קשר עם כל הפקחים, על כל הנתונים, רשימות, חישובים, דברים טכניים יותר, וכמובן איך לא-עם הCHECKLIST ביד מזכיר ל-"קפטן" להוריד מדפים ל-5 מעלות, ולהוריד גלגלים לפני נחיתה :lol: .

תנסו את זה בבית עם האחים, מומלץ מאוד :lol:

בכל זאת לא הפסדתי את האירוע למרות כל הקושי בשיפוצים בבית :wink:

פורסם

אכן אני גם מסכים עם חגי בקשר לזה.. באמת עשינו אירוע פתוח לכולם- אנחנו לא מצטערים על זה אלא להיפך. אנחנו חושבים שיותר אנשים שטסים איתנו באירועים שהם דווקא לא חברים אצלנו, מאפשר להם להבין מי אנחנו, כיצד אנחנו פועלים, ולהיכנס קצת לאווירה שנהוגה אצלנו. בקשר למקצועיות של הטייסים- זה הפרט השולי פה.. לדעתי? מי שצריך לטוס זה מי שיודע את הכללים הבסיסיים של תפעול מטוס ודיבור עם פיקוח. אם מצייטים לפקח על מה שהוא אומר לך- לא אמורה להיות בעיה. בין אם זה לעשות דירקטים לSUVAS, ובין אם ההוראות של הפקחים האנגלים להגיע להית'רו.

האנגלים ממש לא אוהבים שמשחקים איתם וכלל אין להתווכח איתם. אם עושים את מה שאומרים בלי שאלות- הכל יהיה סבבה. אנשים באו ופנו אליי שככה כתוב בדפיות והפקח עשה משהו שונה.. ואמרתי שהפקח פועל על פי שיקול דעתו כדי להביא את אותו טייס לבסוף לנחיתה. זכותו לשחק בנהלים הרגילים כדי שיוכל לטפל בכמות הטייסים שבאה. שימו לב שהפקחים בהית'רו נתנו לנו וקטורים עד לפיינל מLAM למרות שהנתיב נמצא גם בדפיות.

באמת אנגליה היתה יחסית אתגר לטייסים שטסו לשם פעם ראשונה. מבחינת אחרים ומבחינתי- הפיקוח באנגליה מרוב העומס מגביר את הכיף עוד יותר! כל עוד שמצייטים ולא עושים בעיות- הכל פשוט נפלא!

פורסם

ירדן

לא אתן לך לשחק עם מקצוענות

טייס שמקבל שינוי כיוון ,ישנה כיוון כנדרש-אחרת זה יהיה לא רציני בניגוד לדברי אורן על מקצוענות שאני אגב מקבל אותה.

לידיעתך טייס הממריא מב"ג מקבל לפעמים דיירקט אלקיס לא סובאס.

אפילו בטסט אמיתי בססנה המדריך נותן לך לפחות 2 שינויי כיוון אאוט אוף דה בלו.

למשל מעופרה ישירות אריאל כשהנתיב הוא לצומת תפוח כשיש לך רק מפה על הברך סרגל מדידה ועפרון.

כל שצריך לעשות הוא לנתק לדקה נביגייטור או FMC וזהו.

לא מקבל את דבריך בנושא פרט שולי-מקצוענות הטייסים ויכולת ההטסה שלהם חשובים מבחינתי עד מאוד פה וגם בחו"ל.

שקול שנית משפט זה - הוא לטעמי לא רציני מספיק בלי לפגוע כמובן ובייחוד לאחר דבריך כי

"אם מצייתים לפקח ולא עושים בעיות אז זה ממש נפלא".

פורסם

כמה דברים...

קודם כל, אני לצערי לא יכולתי להגיע לאירוע ואני מתנצל. בכל מקרה הייתי רק צופה בטח, כי עד שיצא הLDS אין לי אוירון לטוס בו טיסה כזו :lol:

לגבי מקצוענות פקחים: לאנגליה יש יופי של תעמולה, ויופי של מבטא. מעבר לזה הפקחים שלהם בדיוק כמו בהרבה מקומות אחרים - מי טוב יותר ומי טוב פחות. אין לנו מה להתבייש גם מולם.

היתרון היחסי שלהם נובע מעומס שקיים כמעט כל הזמן והם אכן טובים בטיפול בו (המרחב שלהם בנוי לטיפול בעומס בניגוד למרחב האומלל שלנו...).

אשר לטייסים - ההערות שניתנו הן הערות בונות, והן תמיד מופנות לחברה שעשתה את האירוע כדי שתדע להדגיש נקודות למשתתפים בארועים הבאים - בוודאי שלא צריך להיפגע או להתגונן!

זהו פחות או יותר - כל הכבוד למארגנים ולפקחינו הטובים! אלעל, תמשיכו להרים ארועים כאלה!

פורסם
לא נחנך את הפקחים האנגלים-הם נחשבים לטובים מאוד

ואין להכליל על הכלל את התנהגות הפרט

מעבר לזה הפקחים שלהם בדיוק כמו בהרבה מקומות אחרים - מי טוב יותר ומי טוב פחות. אין לנו מה להתבייש גם מולם.

אתם צודיקם ב 100% ,וכמו שאמרתי הפקחים כולם היו מצוינים חוץ מאותו אחד שציינתי(לדעתי) .

פורסם

אני רוצה להודות לאל על על האירוע הנפלא העידכונים והעזרה אני מאוד נהנתי לקחת בו חלק ולהשתתף.

תודה רבה לכל מי שנתן חלק פעיל ועזר להרים אירוע כה גדול .

תודה לכל הפקחים הישראלים והחיצונים .

אני יכול רק להציע שאולי האירוע הבא יהיה קצר יותר כלומר ליעדים קרובים יותר

על מנת לשמור על רצף אוירי וקצת יותר לחץ גם על הטייסים וגם על הפקחים.

אני השתתפתי באירוע שהיה ביוון וזוכר אותו לטובה בעיקר בגלל התנועה הרבה והלחץ שהיה בנתב"ג השליטה של הפקחים והטייסים בריתוקים .

לכן אני חושב שאירוע קצר יכול ליהיות איכותי יותר מעניין ומאתגר.

זאת רק דעתי האישית

תודה לכולם

אסי בלו

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...