עבור לתוכן
eranzucker

חידות לסוף השבוע

Recommended Posts

פורסם

חשבתי לתת לכם מספר חידות קטנות לסוף השבוע. אז בלי הקדמה ארוכה אני אתחיל עם הראשונה:

1.אומנם ישראל תקועה די מאחורה בנושא אבל השימוש בGPS בטיסות מכשירים הפך מאד נפוץ במהלך השנים האחרונות ברחבי העולם (לפני מספר חודשים הכניס אותו הFAA לבחינת מכשירים) השאלה הראשונה היא במהלך ביצוע גישת GPS מהם התנאים להנמכה אחרי הFAF?

2. נניח שאתם מבצעים approach הדורש procedure turn בתוך רדיוס של 10 מייל מהשדה. נניח גם שמאיזה סיבה לא שמתם לב כל כך למרחק ומצאתם את עצמכם 9 מייל מהשדה. אם תבצעו procedure turn כמו שמצוייר בדרך כלל בדפיות תחרגו מהמרחק המקסימלי. מה אפשר לעשות במקרה זה?

3. בטיסה עם 172S, האם ייתכן Induction Icing? (לא מצליח לחשוב על המילה המתאימה בעברית לInduction)

4. בנוגע לשאלה הבאה - אינני בטוח שישנה הגדרה כזאת גם לICAO אבל בכל זאת :D

בטיסת מכשירים הפקח נותן לכם הוראה כזאת: Callsign, Cruise at 8000 feet. מה זה אומר? האם יש הבדל בין זה לבין maintain 8000 feet? אם כן מהו.

5. שאלה אחרונה - האם Visual approach היא חלק מטיסת IFR או VFR?

תהנו,

ערן צוקר

פורסם

5. שאלה אחרונה - האם Visual approach היא חלק מטיסת IFR או VFR?

תהנו,

ערן צוקר

אז בקשר לשאלה 5 לדעתי גישת ראייה, היא משמשת גם בטיסות ראייה וגם בטיסות מכשירים.

בגלל שאין בה שום אמצעי לניווט, חוץ ממה שרואות עיניינו, אז זה נחשב כגישת ראייה.

בטיסות CVFR מבצעים אך ורק גישות ראייה.

בטיסות IFR, קיימים מסלולים שדרושה אליהם רק גישת ראייה, כדוגמא: 03- באילת , השדה בקוס,מסלול 30 בבן גוריון, גם רק גישות ראייה.

לכן, זהו חלק בלתי נפרד גם מטיסות ה-IFR.

אבל אם שאלת אמור להיות כאן איזה קאץ' #-o :-k

ואם טעיתי אתם מוזמנים לתקן אותי ](*,) :roll:

פורסם

5. שאלה אחרונה - האם Visual approach היא חלק מטיסת IFR או VFR?

תהנו,

ערן צוקר

אז בקשר לשאלה 5 לדעתי גישת ראייה, היא משמשת גם בטיסות ראייה וגם בטיסות מכשירים.

בגלל שאין בה שום אמצעי לניווט, חוץ ממה שרואות עיניינו, אז זה נחשב כגישת ראייה.

בטיסות CVFR מבצעים אך ורק גישות ראייה.

בטיסות IFR, קיימים מסלולים שדרושה אליהם רק גישת ראייה, כדוגמא: 03- באילת , השדה בקוס,מסלול 30 בבן גוריון, גם רק גישות ראייה.

לכן, זהו חלק בלתי נפרד גם מטיסות ה-IFR.

אבל אם שאלת אמור להיות כאן איזה קאץ' #-o :-k

ואם טעיתי אתם מוזמנים לתקן אותי ](*,) :roll:

הרשה לי לתקן אותך ש03 באילת יש לו גם גישת מכשירים, כלומר VOR/DME(לא ILS...) ובב"ג ל30 יש גם כן VOR/DME ל30 ויש לו בנוסף גם RNAV....

לדעתי זה רק של טיסת מכשירים ד"א...

פורסם
אם אני לא טועה בוטלה הנמכת המכשירים לאילת.

אם הכוונה שלך לLLZ אז אני יודע אני מדבר על גישת VOR DME שהיא גישת מכשירים אבל לא מדויקת....

נצטרך לחכות לעידכון 17(אודה מאוד אם מישהו יכון רשימת קישורים לדפיות שניתן להדפסה, ואם ניתן יהיה לעדכן את הkneeboard אשמח ואודה מאוד מאוד)

פורסם

4. בנוגע לשאלה הבאה - אינני בטוח שישנה הגדרה כזאת גם לICAO אבל בכל זאת :D

בטיסת מכשירים הפקח נותן לכם הוראה כזאת: Callsign, Cruise at 8000 feet. מה זה אומר? האם יש הבדל בין זה לבין maintain 8000 feet? אם כן מהו.

תהנו,

ערן צוקר

ה-Callsign, Cruise at 8000 feet זה אומר שגובה השיוט שלך הוא 8000 רגל

ויש הבדל בין Callsign, Cruise at 8000 feet ל-maintain 8000 feet והוא שה-Callsign, Cruise at 8000 feet הוא גובה השיוט שלך עד שאתה מגיע ליעד ו-maintain 8000 feet זה אומר שהפקח נתן לך הוראה לישמור על גובה 8000 רגל עד הודעה חדשה מהפקח :!:

אני מקווה שהסברתי בצורה מובנת :wink:

פורסם

ה-Callsign, Cruise at 8000 feet זה אומר שגובה השיוט שלך הוא 8000 רגל

ויש הבדל בין Callsign, Cruise at 8000 feet ל-maintain 8000 feet והוא שה-Callsign, Cruise at 8000 feet הוא גובה השיוט שלך עד שאתה מגיע ליעד ו-maintain 8000 feet זה אומר שהפקח נתן לך הוראה לישמור על גובה 8000 רגל עד הודעה חדשה מהפקח :!:

אני מקווה שהסברתי בצורה מובנת :wink:

לא נכון. אתה יכול להגיש תכנית טיסה שבה הגובה שלך הוא 8000 ועדיין לקבל maintain 8000.

בנוגע לVisual approach - עדיין לא תשובה שמרצה אותי :wink:

מה בנוגע לתשובות האחרות? כל העונה נכונה יקבל סיבוב על 182T עם גלס קוקפיט מלא על חשבוני ( בהנחה שמגיע לפלורידה :D )

ערן צוקר

פורסם

ה-Callsign, Cruise at 8000 feet זה אומר שגובה השיוט שלך הוא 8000 רגל

ויש הבדל בין Callsign, Cruise at 8000 feet ל-maintain 8000 feet והוא שה-Callsign, Cruise at 8000 feet הוא גובה השיוט שלך עד שאתה מגיע ליעד ו-maintain 8000 feet זה אומר שהפקח נתן לך הוראה לישמור על גובה 8000 רגל עד הודעה חדשה מהפקח :!:

אני מקווה שהסברתי בצורה מובנת :wink:

לא נכון. אתה יכול להגיש תכנית טיסה שבה הגובה שלך הוא 8000 ועדיין לקבל maintain 8000.

בנוגע לVisual approach - עדיין לא תשובה שמרצה אותי :wink:

מה בנוגע לתשובות האחרות? כל העונה נכונה יקבל סיבוב על 182T עם גלס קוקפיט מלא על חשבוני ( בהנחה שמגיע לפלורידה :D )

ערן צוקר

יאללה! תביא את ה182T עם הגלס קוקפיט הביתה לראשון! רק תצטרך למצוא מקום שם להנחית.. אני ממליץ הכי קרוב לבית בשדה ליד בית הקברות הישן (רק אני ואתה יודעים איפה זה) :lol:

פורסם

Eran,

not that familiar with the engine type iof the 172S, but fuel injection engines don't suffer from carb ice.

the intake though may be a problem if its blocked(use alternate source)

a good point to take in mind is that temp drops SHARPLY withein the carb's throat so carb ice can occur even at warm , humid weather conditions

פורסם
Eran,

not that familiar with the engine type iof the 172S, but fuel injection engines don't suffer from carb ice.

the intake though may be a problem if its blocked(use alternate source)

a good point to take in mind is that temp drops SHARPLY withein the carb's throat so carb ice can occur even at warm , humid weather conditions

אז לפי מה שאתה אומר אפשר התקרחות או לא? אם כן באיזה תנאים?

ל172SP יש מנוע מוזרק דלק כמובן.

ערן צוקר

פורסם

although less likely, induction ice CAN block the fuel intake of fuel injected aircraft

so the answer to the first and original question is - YES

basically, you may have ice formation on the filter and on bends in your induction system. This will also apply to pressure carburators, so nobody is fully immune

induction icing is more common with IFR conditions, and visible moisture - to answer your second question :)

actually we are talking here about the so-called "impact Ice" that forms as I said around bends, the air filter or impact tubes

Don't know how much it is an issue in sunny florida...;)

sure is a factor to consider if you intend to fly in my neighbourhood....:)

פורסם
although less likely, induction ice CAN block the fuel intake of fuel injected aircraft

so the answer to the first and original question is - YES

basically, you may have ice formation on the filter and on bends in your induction system. This will also apply to pressure carburators, so nobody is fully immune

induction icing is more common with IFR conditions, and visible moisture - to answer your second question :)

actually we are talking here about the so-called "impact Ice" that forms as I said around bends, the air filter or impact tubes

Don't know how much it is an issue in sunny florida...;)

sure is a factor to consider if you intend to fly in my neighbourhood....:)

יפה מאד. תשובה מלאה ומדוייקת.

אם אתה מזדמן לפלורידה אשמח לקחת אותך לטיסה ב182 :)

מה בנוגע לשאר השאלות??

ערו צוקר

פורסם

ok, since no one is willing to take up the challange, Ill go ahead with the next one:

if I understand the question correctly, then , yes. Visual approach can be a part of IFR.

Moreover, visual approach is the MOST COMMON under IFR!

provided you have the right conditions, both pilot and controller can ask for a visual approach with an IFR flight.

if you have a minimum of 1000ft and 3 miles visibility ATC will confirm you have field in sight and than clear you to land (just like VFR)

if we are on that issue:

does anybody know whats a "composite flightplan" or , something you'll probably never get to do in real life:

contact approach

:)

פורסם

if we are on that issue:

does anybody know whats a "composite flightplan" or , something you'll probably never get to do in real life:

contact approach

:)

לא הבנתי אם אתה שואל את זה כחידה או כשאלה שאתה רוצה לדעת :)

ואומנם לא יצא לי לעשות contact approach אבל אני מאמין שזה מאד שימושי.

והתשובה על visual approach נכונה. visual approach הוא חלק מטיסת מכשירים וטיסת מכשירים בלבד.

ערן צוקר

פורסם

אומנם לא יצא לי לעשות contact approach אבל אני מאמין שזה מאד שימוש

it can be an interesting experience, but I have to disagree.

I really do think its a sort of legalized scud-running as its sometimes refered to and you'll really have to know every inch of the terrain if you want to do it safely.

I find them a tad scary, but than again I believe that it may be due to lack of experience on my side. At any rate, I'm yet to see one of them performed.

פורסם
הרבה פה לא בקיעים בחומר הלימודי של טייס אמיתי. אז אין מה לעשות ערן :lol:

בגלל זה ניסיתי לבחור שאלות שידברו אליכם. רובכם כאן טסים מכשירים כל הזמן והשאלות היו שאלות שטייס מכשירים נתקל בהם מדי פעם. לדוגמא cruise at 8000 אומר שאתה יכול לטוס בכל גובה מגובה הIFR מינימלי ועד ל8000. כמו כן אתה גם רשאי לבצע כל approach לשדה היעד שלך בלי clearance נוסף.

פעם הבאה שאלות קצת יותר פשוטות אם תרצו

ערן

פורסם

אדרבה, תכתוב קורס להגדר מכשירים אני בטוח שVFS ישמחו לקבל אותך לשם (או שאתה כבר שם).

בכל אופן תמשיך לשאול גם אם הם קשות הרי גם אם לא יודעים בסוף אתה מגלה לנו כך שבכל מקרה לומדים .

פורסם

5. שאלה אחרונה - האם Visual approach היא חלק מטיסת IFR או VFR?

תהנו,

ערן צוקר

כמובן גישת ראייה אתה מבצע לפי חוקים VFR ולא משנה איך טסת VFR וIFR.

פורסם

5. שאלה אחרונה - האם Visual approach היא חלק מטיסת IFR או VFR?

תהנו,

ערן צוקר

כמובן גישת ראייה אתה מבצע לפי חוקים VFR ולא משנה איך טסת VFR וIFR.

לא נכון. קרא את ההסבר שכתבתי כמה תגובות למעלה.

ערן

פורסם

5. שאלה אחרונה - האם Visual approach היא חלק מטיסת IFR או VFR?

תהנו,

ערן צוקר

כמובן גישת ראייה אתה מבצע לפי חוקים VFR ולא משנה איך טסת VFR וIFR.

לא נכון...

ערן

מה בדיוק לא נכון ?

פורסם
הרבה פה לא בקיעים בחומר הלימודי של טייס אמיתי. אז אין מה לעשות ערן :lol:

Itai,

Thats Erans point.

So many here are sure that by pressing Vnav or Lvav they already know all there is to know about flying an aircraft.

Not sure how many here had actually flown the real Mckoy, but if a n instructor is willing to share his knowledge - why not make an effort

after all if they are not familiar with thae materia, the man is giving you an opportunity! I would have seized it to go a bit further than the "game" state

פורסם

5. שאלה אחרונה - האם Visual approach היא חלק מטיסת IFR או VFR?

תהנו,

ערן צוקר

כמובן גישת ראייה אתה מבצע לפי חוקים VFR ולא משנה איך טסת VFR וIFR.

לא נכון...

ערן

מה בדיוק לא נכון ?

Visaul approach ניתנת כחלק מטיסת IFR והיא חלק מטיסת IFR כלומר, אין צורך לבטל את המרשה של הIFR כשעושים אותה. ישנם קריטריונים מדוייקים מתי טייס/פקח ייתן או יקבל Visual approach. בטיסת VFR לעולם לא תשמע פקח אומר clear for visual approach

ערן

פורסם

5. שאלה אחרונה - האם Visual approach היא חלק מטיסת IFR או VFR?

תהנו,

ערן צוקר

כמובן גישת ראייה אתה מבצע לפי חוקים VFR ולא משנה איך טסת VFR וIFR.

לא נכון...

ערן

מה בדיוק לא נכון ?

Visaul approach ניתנת כחלק מטיסת IFR והיא חלק מטיסת IFR כלומר, אין צורך לבטל את המרשה של הIFR כשעושים אותה. ישנם קריטריונים מדוייקים מתי טייס/פקח ייתן או יקבל Visual approach. בטיסת VFR לעולם לא תשמע פקח אומר clear for visual approach

ערן

ערן, אני מבין אותך וגם רואה במילים שלך היגיון אבל, בו נקרא ונכנס קצת בעומק ל "AIM 5-4-21 , 5-5-11” בקלות אפשר לגלות ש"visual approach" בפועל חלק של VFR במיוחד אחרי שמבצעם ביטול IFR ומקבלים משהו כמו – "XXXX, join left downwind rwyXX…". אפשר לציין גם שאותו דבר אתה שומע כאשר טס VFR, חוץ מזה תנאי חובה לביצוע visual approach זה VMC.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...