Kobi David פורסם מרץ 17, 2005 דיווח פורסם מרץ 17, 2005 כל כך מסכים עם שמוליק ואורן על מה שאמרו..... הקלות הבלתי נסבלת של אנשים שמעלים ילדים ומבוגרים שהם בקושי מכירים למטוס, נותנים להם להטיס, ואולי הכי גרוע, נותנים להם להחליף מקומות מקדימה לאחורה בקבינה של מטר על מטר, זה סיכון חיים במודע בשל סיבה לא ברורה, פשוט פשע שצריך לתת עליו את הדין! והכי פתטי זה שאותו טייס מבקש מאותם ילדים לא לפרסם שהם הטיסו כי זה לא חוקי...... אני בעצמי הייתי שותף לסיטואציה כזו, הרבה לפני שידעתי שזה אסור, וכמובן שהטייס לא יידע אותי, מסיבה לא ברורה, (צבירת שעות טיסה? כי הרי הנוסעים שילמו על הטיסה והוא לא השתתף בעלות) ובכך סיכן את חיי ואת חיי הנוסעים הנוספים שהיו איתי על המטוס, פשוט פשע. והכי גרוע, שבטוח שיש עוד כמה כמוהו ש"מסתובבים חופשי" באוויר.... השרשור התפתח כי הנושא קרוב לנו מאוד בגלל שנמרוד היה על המטוס, ותעופה בכלל, אבל בהמשך למה שאמר אורן, תראו מה הולך על הכבישים.....
Or Netzer פורסם מרץ 17, 2005 דיווח פורסם מרץ 17, 2005 הכבישים זה דיי דומה. חבורת הצעירים 21- הם המובילים במספר וכמות תאונות הדרכים ועברות התנועה. ולמה? היום בימינו כמו שנאמר בסרט מורי הנהיגה מלמדים כדי לעבור טסט ולא כדי ללמד איך לנהוג בכלי הנשק הארור הזה. בינינו 90 אחוז מבני הנוער לא עברו משטח החלקה ולא יודעים לתפעל את הרכב שלהם בתנאים קיצוניים. אז המדינה "עשתה" משהו נגד זה, תקופת נהיגה עם מלווה. והאבסורד הכי גדול בחוק הזה (שפה מתקשר לטופיק של ההתרסקות) שגם חלק מהמבוגרים שאמורים להיות בעלי הנסיון אין להם שמץ של מושג ושמץ של נסיון על נהיגה בטוחה ברכב! ושלא יעבדו עליכם.
אורח פורסם מרץ 17, 2005 דיווח פורסם מרץ 17, 2005 אני חושב שאתה טועה. זה לא עניין של "שמץ של מושג". כולם יודעים לבלום לסירוגין, לשמור מרחק ולנסוע יותר לאט. הבעיה היא הגישה.
Or Netzer פורסם מרץ 17, 2005 דיווח פורסם מרץ 17, 2005 אני חושב שאתה טועה. זה לא עניין של "שמץ של מושג". כולם יודעים לבלום לסירוגין, לשמור מרחק ולנסוע יותר לאט.הבעיה היא הגישה. התרבות הישראלית זה נושא אחר בכלל ואני אומר לך שאני לא טועה (אני לא סתם אומר זה לא רק בא ממני זה סטטיסטיקה) צעירים ולפעמים גם מבוגרים לא יודעים לשלוט ברכב שלהם בתנאים קיצוניים. כל אחד יודע לשמור מרחק (ולא עושה את זה וזה נושא אחר) וכל אחד יודע לבלום, אבל יודע שמרחק הבלימה בחורף מתארך? לא, לא כולם יודעים את זה. ולמה לא יודעים את זה? כי מורי נהיגה לא מלמדים לנהוג אלא מלמדים לעבור תאוריה וטסט
אורח פורסם מרץ 17, 2005 דיווח פורסם מרץ 17, 2005 כולם יודעים את זה כי הזריקו להם את זה במוח בכיתה ה' לפני שהם התחילו לעשות משמרות בטיחות. זה שהם לא עושים עם זה כלום זה עניין סוציולוגי (או אולי אנתרופולוגי), לא עניין אינטלקטואלי.
Ittai Arnon פורסם מרץ 17, 2005 דיווח פורסם מרץ 17, 2005 כל כך מסכים עם שמוליק ואורן על מה שאמרו..... הקלות הבלתי נסבלת של אנשים שמעלים ילדים ומבוגרים שהם בקושי מכירים למטוס, נותנים להם להטיס, ואולי הכי גרוע, נותנים להם להחליף מקומות מקדימה לאחורה בקבינה של מטר על מטר, זה סיכון חיים במודע בשל סיבה לא ברורה, פשוט פשע שצריך לתת עליו את הדין! והכי פתטי זה שאותו טייס מבקש מאותם ילדים לא לפרסם שהם הטיסו כי זה לא חוקי...... אני בעצמי הייתי שותף לסיטואציה כזו, הרבה לפני שידעתי שזה אסור, וכמובן שהטייס לא יידע אותי, מסיבה לא ברורה, (צבירת שעות טיסה? כי הרי הנוסעים שילמו על הטיסה והוא לא השתתף בעלות) ובכך סיכן את חיי ואת חיי הנוסעים הנוספים שהיו איתי על המטוס, פשוט פשע. והכי גרוע, שבטוח שיש עוד כמה כמוהו ש"מסתובבים חופשי" באוויר.... השרשור התפתח כי הנושא קרוב לנו מאוד בגלל שנמרוד היה על המטוס, ותעופה בכלל, אבל בהמשך למה שאמר אורן, תראו מה הולך על הכבישים..... לא מסכים עם מה שנאמר, מפקד המטוס הינו היושב בצד שמאל , והינו אחראי על הבאת המטוס מנקודה א' ל-ב'. אין שום בעיה שנוסעי המטוס יחוו את חווית הטיסה ויטיסו בהשגחתו , אין זו טיסת הדרכה ואינה מתיימרת להיות כזו , אך לאחוז בסטיק כאשר מפקד המטוס אוחז גם הוא בסטיק , לא רואה בעייתיות , דרך אגב גם לא מכיר אף תאונה שנגרמה עקב כך. דבר שני , החלפת מקומות , מה העניין ? דרך אגב בחה"א בתובלה מחליפים מקומות תוך כדי טיסה. נכון שחובה לטוס ישובים וחגורים אבל אם אני טועה אז ארצה לראות חוק של מנהל התעופה שאוסר את הדברים הנ"ל. איתי
אורח פורסם מרץ 17, 2005 דיווח פורסם מרץ 17, 2005 הבעיה פה היא לא החלפת המקומות - אלא אי ההקפדה וחוסר תשומת הלב. מה קורה לטייס בחיה"א כשהוא עולה לטיסה עם בד"ח לא נכון?
Shmulik Lin פורסם מרץ 18, 2005 דיווח פורסם מרץ 18, 2005 איתי במטוסי תובלה וטייס אוטומטי וכו ניתן להחליף מקומות לא בססנה 172 איפה האחריות של הטייס? באשר ל-800 בצרה ואפילו 1000 במידה וידית התערובת נמשכת אין פה הרבה סיפורים קיזוז ואף ל-60 קשר, 45 מעלות מכל צד ,מחפשים שדה והכון להתרסקות אין שום שניה לכאן או לכאן ואפילו לא בודקים סיבות תקלה כי אין זמן כי אנחנו נהיה עסוקים בלהנחית ולהציל חיים הלא זה מה שמלמדים חצי קורס =נ"אים ונ"אים ונ"אים אנחנו תמיד עוסקים בתוצאות מת או חי , לא יהיה מטף שיכבה לנו את השריפה הפתרון נעוץ במניעת הבעייה ולא בכיבוי השריפה האפינית כל כך לרוב האזרחים החיים כאן לכן כתבתי בזמנו באיזה שרשור כי רובינו בינוניים מינוס ולא מצוינים כמובן מבלי לפגוע באף אחד זה מתחיל מלמעלה ומחלחל עד לאחרון חברי מרכז כזה או אחר שקובעים לנו איך לחיות ראה מקרה נעמי בלומנטל עמרי שרון ושאר חברים יקרים ואין לי דבר כנגד הליכוד הוא פשוט שולט עכשיו מקרה אישי: ע"מ להחליף תחנות הצלה אצלי בחוף קיים תב"ר מיוחד ממשרד הפנים לכך, תב"ר=תקציב בלתי רגיל כרגע בשל גחמות פוליטיות של מתנגדי או מסרבי הליכוד לא עובר תקציב המדינה בכנסת,תקציב שאמור להעביר לי את הסכום לרכישת אותן תחנות ולא רק לי אלא לכולנו במגזרים השונים ולסיכום,זה מתחיל שם ונגמר בנ"א אמיתי ורחמנא לצלן הרוגים או פצועים בדרגות שונות אלה אנחנו ,זו מדינתינו אך למרות הכל כאן יש את החרא הכי מתוק שיש והסתובבתי הרבה בעולם שבת שלום ומבורך לכולנו
Kobi David פורסם מרץ 18, 2005 דיווח פורסם מרץ 18, 2005 כל כך מסכים עם שמוליק ואורן על מה שאמרו..... הקלות הבלתי נסבלת של אנשים שמעלים ילדים ומבוגרים שהם בקושי מכירים למטוס, נותנים להם להטיס, ואולי הכי גרוע, נותנים להם להחליף מקומות מקדימה לאחורה בקבינה של מטר על מטר, זה סיכון חיים במודע בשל סיבה לא ברורה, פשוט פשע שצריך לתת עליו את הדין! והכי פתטי זה שאותו טייס מבקש מאותם ילדים לא לפרסם שהם הטיסו כי זה לא חוקי...... אני בעצמי הייתי שותף לסיטואציה כזו, הרבה לפני שידעתי שזה אסור, וכמובן שהטייס לא יידע אותי, מסיבה לא ברורה, (צבירת שעות טיסה? כי הרי הנוסעים שילמו על הטיסה והוא לא השתתף בעלות) ובכך סיכן את חיי ואת חיי הנוסעים הנוספים שהיו איתי על המטוס, פשוט פשע. והכי גרוע, שבטוח שיש עוד כמה כמוהו ש"מסתובבים חופשי" באוויר.... השרשור התפתח כי הנושא קרוב לנו מאוד בגלל שנמרוד היה על המטוס, ותעופה בכלל, אבל בהמשך למה שאמר אורן, תראו מה הולך על הכבישים..... לא מסכים עם מה שנאמר, מפקד המטוס הינו היושב בצד שמאל , והינו אחראי על הבאת המטוס מנקודה א' ל-ב'. אין שום בעיה שנוסעי המטוס יחוו את חווית הטיסה ויטיסו בהשגחתו , אין זו טיסת הדרכה ואינה מתיימרת להיות כזו , אך לאחוז בסטיק כאשר מפקד המטוס אוחז גם הוא בסטיק , לא רואה בעייתיות , דרך אגב גם לא מכיר אף תאונה שנגרמה עקב כך. דבר שני , החלפת מקומות , מה העניין ? דרך אגב בחה"א בתובלה מחליפים מקומות תוך כדי טיסה. נכון שחובה לטוס ישובים וחגורים אבל אם אני טועה אז ארצה לראות חוק של מנהל התעופה שאוסר את הדברים הנ"ל. איתי אין חיה כזו איתי... להטיס מטוס רשאי רק מי שהוסמך לכך על ידי משרד התחבורה ושלוחותיה. נוסע רשאי להטיס מטוס רק כאשר יושב לצידו מדריך טיסה מוסמך. הגיון פשוט... אם נהג הוא מפקד הנסיעה, אז הוא יכול לתת לבן שלו בן 10 לנהוג באוטו? העיקר שיגיע מנקודה א' ל ב'? תקנות הבטיחות בתעופה גבוהות פי כמה, מי כמוך יודע (חלפ 30). אין סודות, הכל רשום בחוקה, (ואם נעיין טוב תמצא עוד כמה עברות חמורות של אותו טייס) http://www.flyaim.com/general/flight.htm
×™×•× ×ª×Ÿ פורסם מרץ 20, 2005 דיווח פורסם מרץ 20, 2005 משום מה נראה לי שהשרשור הזה נפיץ, והוא טעון במוקשים מסוג נ"א, תקנו אותי אם אני טועה.
Or Netzer פורסם מרץ 20, 2005 דיווח פורסם מרץ 20, 2005 משום מה נראה לי שהשרשור הזה נפיץ,והוא טעון במוקשים מסוג נ"א, תקנו אותי אם אני טועה. הוא כן חבריה נטרלו ומהר ראיתם מה קרה לפרות בחדשות שלא יקרה גם פה :!:
Shmulik Lin פורסם מרץ 20, 2005 דיווח פורסם מרץ 20, 2005 אור יונתן השרשור הזה הוא לא נפיץ ולא נ"א מנתר העברת דיעות ותחושות כי כואב כואב מאוד על מה ההלנה? לא ברור
David Misha פורסם מרץ 20, 2005 דיווח פורסם מרץ 20, 2005 שלום..קצת מתסכל לראות את כמות התגובות שיש בנושא זה שהיה קרוב ללב לרובנו, אומנם זהו רק דו"ח תאונה, מעניין או לא זה מאוד אינדיוידואלי, אך סתם חשבתי (פינטזתי) שהשרשור בנושא דו"ח התאונה ימשוך יותר תגובות ודיון בנושא. :? להזכירכם..כתבתי את הציטוט לעיל כדי לדון בעיניין התאונה של חבר יקר שאבד לנו,, התכוונתי שנביע דיעה וותהיתי מה החברים יחשבו על המקרה, כי צר היה לי לראות שההודעה זכתה ל שלוש תגובות בלבד..לא חשבתי שתפתח כאן מיני מלחמה, למרות שאני מצדד בחוקה ובמי שמאמין בה, וכל נושא העברות נוסעים, תפיסת ההגאים הוא אסור בהחלט ואין להשוות את זה לשום אוטו או סירת משוטים (קאנו), נפיץ או לא נפיץ זה הקו הדק שבין להאמין או לא להאמין באמת. אולי באמת צריך לעצור כאן !!
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 30, 2005 דיווח פורסם מרץ 30, 2005 שלום, חשבתי להוסיף גוון אישי מתובל בניסיון תעופה כמקצוע עיקרי שלי. ביצעתי חקירות תאונות בחיל האוויר כיושב ראש ועדות חקירה במינוי מפקד החייל, וחקירות תאונות אוויר כחוקר מוסמך מטעם מינהל נתעופה האזרחית. איש מפקודי אותם שלחתי לטיסה באימונים, תעסוקה והרבה לחימה לא נשרט מעולם, ואף מטוס לא נמחה תחתי עד עזיבתי. אין זו יד המקרה אלא שיטת חשיבה וגישה למקצוע הנקראת כיום ניהול סיכונים, מהווה דרך עיקרית לקבלת החלטות, ושולטת בתעופה ובנקאות. מרביתן המכרעת של התאונות קשורה בגורם האנושי, השוני ביניהן מתמקד בצורת קשר זה. כל יתר הגורמים ביחד תורמים פחות מאחוז אחד. מכאן שתפקוד בני האנוש הינו הגורם העיקרי והמכריע. אתן דוגמא המבהירה נקודת תורפה בהתנהגות בחברה הישראלית: בחינות בגרות של 7000 מסיימי תיכון נפסלו ב-2004 עקב העתקה. בקורס הטייס שלי היה לחץ חברתי חזק לעזור לחניכים חלשים אך פופולאריים להעתיק אחרת היו מודחים (2 כשלונות). 2 מהם נהרגו כטייסים די מהר, שלישי התרסק אך נותר חי. להשוואה, טסתי בצי האמריקאי, שם קצין שמעתיק או עובר על הקוד האתי מודח. לא על ידי הפיקוד, אלא על ידי חבריו קציני היחידה. אצלי בקורס הועף בנסיבות כאלה רס"נ מהמרינס גיבור וייטנאם ששכח את מקומו, על ידי יתר הקצינים. כשדנים בדו"ח תאונה או אירוע תעופתי אחר שאירע לא ברשת אלא בטיסה במציאות, חשוב ליצור אבחנה בין 3 קבוצות אנשים: א. טייסים ובקרים ברשת. ב. בעלי רישיון טייס עבורם הטיסה מהווה עיסוק צדדי. ג. אנשי צוות אוויר מקצועיים. אין להתבלבל ביניהם. קראתי קביעות של אנשים ברי סמכא ברשת, אף בעלי רישיון טייס וידע בכתובים, אך חוסר ניסיון בולט באוויר, ולכן הבנתם ויכלתם לטבוע חותם בנתחם דו"ח חקירת תאונה, מוגבלת. אם תבינו כי ברשת הכל הוא "כאילו", ייטב לכם. אין בכך פגיעה בהנאה שבתחביב, אלא יצירת פרופרוציה בין מציאות ודימיון. נהניתי לקרוא את דבריו של איתי ארנון, שכטייס מקצועי מיטיב להבין את מה שאירע וכיצד צריך לטוס.גם דבריהם של יוסי לוי, ערן צוקר וברוכי מקובלים עלי ותורמים להבנת טיסה.
אורח פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 מתוך סקרנות גרידא - עם מה מהנכתב לעיל (ע"י אנשים ברי סמכא ברשת וחוסר נסיון באוויר) אתה לא מסכים, עופר?
Opher Ben Peretz פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 שלום אורן, דוגמאות מהודעות סגל החטיבה: -- טייס לקח ילדים נערים לטיסה ובדרך החליף הקדמי ימני את האחורי ובלי כוונה פגעה רגלו במדפים ואלו ירדו ל-10 מעלות. תארו לעצמכם שאיכשהו הרגל הייתה מושכת את ידית התערובת הכתומה והופ... יש נ"א אמיתי. -- ילדים לא לבצע את זה בבית -- טייס מסוקים רגיל לשייט עם חיה אחרת בגבהים כאלה נמוכים והניסיון שלו על דו מנועי היה דל לפי הבנתי איפה האחריות לקחת ולחנוך טייס עוד יותר צעיר וחסר ניסיו -- נסיונות התנעה עד לגובה של 1000 AGL. עם הגעה לגובה 1000 AGL או במקרה של קאט מנוע (ולא משנה הסיבה, גם אם הילד משך את הידית האדומה) בגובה 1000 AGL או נמוך ממנו - סגירות ונחיתת חירום. אין מצב למשחקים ואין מצב לחשוב. -- הקלות הבלתי נסבלת של אנשים שמעלים ילדים ומבוגרים שהם בקושי מכירים למטוס, נותנים להם להטיס, ואולי הכי גרוע, נותנים להם להחליף מקומות מקדימה לאחורה בקבינה של מטר על מטר, זה סיכון חיים במודע בשל סיבה לא ברורה, פשוט פשע שצריך לתת עליו את הדין! -- לא פירטתי התייחסות לכל ציטוט, אך אפשר באם תרצה. מתוך סקרנות גרידא - עם מה מהנכתב לעיל (ע"י אנשים ברי סמכא ברשת וחוסר נסיון באוויר) אתה לא מסכים, עופר?
Shmulik Lin פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 שלום לכולם חזרתי מאילת שבוע עם מה בדיוק אתה לא מסכים עופר? ונעצור פה?
Opher Ben Peretz פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 שלום שמוליק, בבקשה. -- טייס לקח ילדים נערים לטיסה ובדרך החליף הקדמי ימני את האחורי ובלי כוונה פגעה רגלו במדפים ואלו ירדו ל-10 מעלות. תארו לעצמכם שאיכשהו הרגל הייתה מושכת את ידית התערובת הכתומה והופ... יש נ"א אמיתי. התייחסותי: מזדהה עם תגובתו של איתי ארנון. קברניט אחראי למטוס על תכולתו. אסור לו לעבור על תקנות. אין איסור להושיב אורח בכסא תא טייס פנוי. הטייס במגבלות אלה ומגבלות בעל המטוס רשאי להחליט מה מותר לעשות. אין קשר בין נוסע שיושב בכסא משלו ונוגע בהגה של מטוס המוטס על ידי טייס מוסמך, לבין לקיחת ילד לנהיגה על הברכיים. ניתן להחליף מושבים בטיסה. צריך רק להפעיל את הראש. מפקד מטוס הוכיח לקראת הסמכתו שהוא יודע להפעיל את הראש. -- ילדים לא לבצע את זה בבית התייחסותי: גם אם יש חברי חטיבה בגיל צעיר, יש להימנע מהתייחס אליהם כילדים. -- טייס מסוקים רגיל לשייט עם חיה אחרת בגבהים כאלה נמוכים והניסיון שלו על דו מנועי היה דל לפי הבנתי איפה האחריות לקחת ולחנוך טייס עוד יותר צעיר וחסר ניסיון. התייחסותי: אין זה ראוי לשים תוויות על אדם, כגון טייס מסוקים. התווית מטעה, באשר אינה מתייחסת באופן הוגן ליכלתו על מטוס התאונה בו ביצע הסמכה כחוק. עצם נסיונו באוויר, בתנאי שקיבל הדרכה ראויה וטס ברצף מספק על כלי התאונה, יביא לכך שיכלתו תהיה גבוהה בהרבה מיכולת של אדם בעל ניסיון פחות אך רובו על טיפוס המטוס. -- נסיונות התנעה עד לגובה של 1000 AGL. עם הגעה לגובה 1000 AGL או במקרה של קאט מנוע (ולא משנה הסיבה, גם אם הילד משך את הידית האדומה) בגובה 1000 AGL או נמוך ממנו - סגירות ונחיתת חירום. אין מצב למשחקים ואין מצב לחשוב. התייחסותי: אני כותב זאת כמדריך דרג ד' שהוסמך לבחון ולהסמיך מפקדי טייסות, שהינם סמכות הטיסה הגבוהה בחייל, והן כטייס ניסוי ראשי של חיל האוויר שמקצועו כלל פיתוח, בחינה ופרסום תהליכי חירום למטוסים חדשים וקיימים. אני מניח שלטייסים בעלי רישיון ומעט ניסיון יהיה קשה לקבל זאת, אך אם יקבלו או לא זה עניינם, הנה הסבר והזדמנות ללמוד משהו מעט יותר מתקדם. תהליכי חירום אינם נוהל אלא המלצה. הם משקפים את האופן המומלץ על ידי היצרן לפעול במצב סינטטי של תקלה בודדת, תהליך שקיבל אישור מינהל התעופה הממונה בכדי לתת למטוס רישוי. המציאות אינה סינטטית. קחו למשל את הג'מבו של אל על בסכיפהול, שאיבד שליטה בגילגול וכתוצאה נפל לו האף ללא יכולת היחלצות. בואינג לא קבע נוהל כיצד לנהוג כשנתלשים שני מנועים בכנף אחת כבד ונמוך אחרי המראה. זו היתה מציאותו הלא סינטטית של ידידי פוקסי ז"ל הקברניט. לו היה נמנע מהורדת מדפים, שגרמה לו לאבד שליטה כי הם ירדו רק בכנף השלימה, היה נוחת בשלום, אולי גומר מסלול אך לא מתרסק. זאת הערכתי. ספר נהלי חירום לא יכול לכסות הכל. אני ביצעתי, מעל ומעבר לדרישות חיל האוויר, השתלמויות למדריכי טיסה שכללו מצבי חירום משולבים ומתקדמים, בכדי לפתח הבנה לא סינטטית לטיסה וללמדם קודם לחשוב, אח"כ לנתח, ובסוף להחליט ולפעול במצבים לא סינטטים. כאשר אתה מאומן כראוי, הביצוע לא מתעכב יותר משנייה שתיים. למה כל ההסבר. מכיוון שאם ספר טייס כותב להפסיק נסיונות התנעה באוויר במהלך נחיתת אונס ב- 1000 רגל, אם הטייס בטעות יבין זאת כנוהל והוראה מחייבים, ייתכן כי עקב כך יאבד את חייו. מה שצריכה להיות ההנחיה היא לבצע תהליך נחיתת אונס מרגע שמצב החירום מחייב זאת- קודם פעולות ראשוניות כמו כיוון מהירות חגור דלק, אח"כ לתכנן תהליך נ"א ולבצעו, אח"כ פעולות משניות הכוללות בעדיפות באם תקלת המנוע מאפשרת, ביצוע נסיונות התנעה מחדש, כאשר בשלב שאלה מפריעים לביצוע נחיתת אונס בטוחה, להפסיק נסיונות אלה, לסגור בקרות מנוע, ברזים וחשמל ולהתמקד בנחיתה. אני ביצעתי ניסוי על מסלול 21 בשדה דב שמטרתו היתה לאתר סיבת מקרים רבים של כביית מנועי סייפן לקראת נגיעה. במהלך הניסוי שבוצע כולו ב- 100 רגל ובמהירות שיוט, היה צפוי שיכבה המנוע, ואכן הוא כבה, בשני יעפים. אני לא רק שנחתתי על הרחבה המערבית בכדי לא לסגור את 21 (תנסו לדמיין איזה שיפוט צריך בשביל זה, אז גודלה היה רבע מזו של היום, והרי אינך יודע אם ומתי המנוע יכבה) אלא גם תוך כדי השניות שנותרו לתהליך נ"א מגובה זה, ביצעתי בכל אחד מהמקרים נסיון התנעה מחדש באוויר עד ל-5 שניות לפני נגיעה, מכיוון שניסיונות אלה לא פגעו כהוא זה בתהליך נחיתות האונס, אך יכלו למנוע נחיתת אונס. --- הקלות הבלתי נסבלת של אנשים שמעלים ילדים ומבוגרים שהם בקושי מכירים למטוס, נותנים להם להטיס, ואולי הכי גרוע, נותנים להם להחליף מקומות מקדימה לאחורה בקבינה של מטר על מטר, זה סיכון חיים במודע בשל סיבה לא ברורה, פשוט פשע שצריך לתת עליו את הדין! התייחסות: ראה למעלה. ביצעתי לא מעט החלפות מושבים במיגוון תאי טייס כולל קטנים. כל עוד מפעילים ראש אין בכך בעיה, בוודאי לא עבירה. לסיכום עמדתי, ואין בה משהו אישי, להיפך- אני מעריך מאוד חברים בהנהלת החטיבה, הידע הרב שלהם ויכלתם הרבה: חברי הנהלת החטיבה, עד שיקבלו סמכות אישור טיסה בארגון טיסה מסוים, בתבונה ינהגו אם יתעלו דבריהם לתחומי אחריותם בחטיבה וימנעו מקביעת נהלים, מסקנות או המלצות לגבי טיסה במציאות כי בניגוד למה שכנראה נדמה להם, אינם מבינים בכך. גם אם בכיסם רישיון טיס של שבת. שלום לכולםחזרתי מאילת שבוע עם מה בדיוק אתה לא מסכים עופר? ונעצור פה?
Shmulik Lin פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 ואוו!!!!!! עופר.. לא נותר לי אלא להבין את דבריך במלואם אך לא לקבל מילה מהם (לא משהו אישי) כאחד שיש לו רשיון של שבת עלי להבין שבטיחות טיסה של מדריך טייסים או כל מה שהיית בצבא היא דבר של מה בכך או לפחות לא מה שטייסי חיל האוויר מלמדים חניכים בבתי הספר לטיסה בכל הקשור לנ"א למשל. מעניין..אבל הנך מחזק אצלי את התחושה של הבינוניות אם מסכים אתה לחילופי מקומות בזמן טיסה במטוס קל כגון ססנה 152 או 172. זהו לעניות דעתי הבלתי קובעת ,עבירת בטיחות חמורה למרות שיש טייס מפקד למטוס והוא מחליט ואחראי לחייו וחיי נוסעיו. מפקד מטוס אכן אחראי על ראשו לכן הוסמך קרוב לודאי אך קיימת גם אחריות לחיי נוסעיו 3 מהם. אם אנו מגדירים ילדים עד גיל 13-14 נניח , תגובתך זניחה. לגבי נ"א כנראה שיש לך או הייתה לך בעייה עם מה שמלמדים טייסים של שבת או של יום חול שלושת רבעי קורס טייס אזרחי. מה שמלמדים בנ"א של 1000 רגל הוא פשוט מאוד: אף ל-60 קשר ,מבט של 45 מעלות מכל צד למציאת שדה נכון ,תפעול של כפתורים ,היכון להתרסקות ולא מה שכתבת. נ"א רגיל בגובה הוא ליד מה שכתבת:ג,ד,מ,ח,ש: גלישה ל-65 עם קיזוז נכון,דלק באמצע ב-172,מדפים למעלה עד הסוף,חגורות משוכות היטב כולל חגורת כתף ומציאת שדה לנ"א עם שיקולי בחירה שונים. לאחר תהליך זה יש בדיקות תקלה:תיחול ,מאסטר, מצתים,נתיכים אם קפצו,דלק למטה, תוכי על 7700 ושידור למגדל על מיקום וכוונות כשתוך כדי תהליך זה מנסים להניע. לא הניע, שיפוט נכון לשדה-1500 לעם הרוח-1000 תחילת בסיס ו-500 לפיינל עם שיפוט מדפים נכון. ברגע שהמדפים למטה וחצי דקה לנגיעה בערך:ברז דלק סגור,תערובת לענייה,מאסטר סגור פתח דלתות ונגיעה בהזדקרות או קרוב אליה ע"מ שהמטוס יאבד חלק ניכר מהמהירות שלו עם נגיעה. תהליך זה של נ"א על שלל צורותיו אינו לוקח גם למפקדי טייסות או טייסים רגילים ושל שבת שניה או שתיים. כנראה שאצלך זה אחרת. לסיכום תגובה זו: ברור לי גם שחיפשת תגובה להודעתך-אז קיבלת! מבחינתי הנושא סגור ומנוגד כולו לתגובתך. הנני מעריך מאוד טייסי חיל אוויר על שלל צורתם מי בקרב מי במסוקים אך יותר,אני מעריך את חברי הצוות של ואטיל שמפרסמים כאן את שלמדו או לומדים ומבינים בניגוד אליך או שכמוך את התעופה הוירטואלית -זוהי לא תעופה אזרחית או צבאית וייטב לכולנו להבין זאת. ובנוסף-חברי חטיבה ,עד שלא ילמדו לא לפגוע אישית בחברי חטיבה אחרים בתואנות שונות ומשונות ולא ירצו להתנצל על פגיעה זו אלא לאחר חדשיים כמדומני,עדיף שיתעסקו בנימוסין ודרך ארץ ולא יטיפו לאחרים כיצד להתנהג גם אם בכיסם מצוי רשיון טייס של חיל האוויר עם 400000 שעות טיסה של פעם! אין בתגובה זו משום חדירה לצנעת הפרט שלך עופר, אך לימדו אותי פעם ש"מי שנזהר ברותחין נכווה בצוננין". בברכת עונת רחצה מוצלחת לכלל מנהלי החופים בארץ ולכל המצילים שאפילו הם יודעים היטב מה זה בטיחות בים ואיך מונעים את הבעייה לפני שהיא קורית ולא אחרי וזאת מבלי לגרוע במנת משכלם. שבוע מצוין לכולנו....