shapira amir פורסם אפריל 1, 2005 דיווח פורסם אפריל 1, 2005 היה גם עוד פרק על התרסקות של אמריקן איירלינס בליטל רוק גם אז טעות של הטייסים שניסו לנחות במזג אוויר גרוע ולא הצליחו לעצור על המסלול
alon_a פורסם אפריל 1, 2005 דיווח פורסם אפריל 1, 2005 היה גם עוד פרק על התרסקות של אמריקן איירלינס בליטל רוק גם אז טעות של הטייסים שניסו לנחות במזג אוויר גרוע ולא הצליחו לעצור על המסלול זו הייתה טעות מתוך לחץ שהם לא פתחו ספויילרים הטעות של הפרק של היום הייתה באמת מתוך טיפשות
shapira amir פורסם אפריל 1, 2005 דיווח פורסם אפריל 1, 2005 נכון שהמטוס לא היה מתרסק עם הם היו פותחים ספוילרים (איזה טייסים שוכחים לפתוח ספוילרים אחרי מאות שעות טיסה) נכון גם שטעות זו נגרמה בגלל לחץ כי הטייסים רצו לנחות במזג אוויר בלתי אפשרי וסיכנו את הנוסעים ואפילו לא חשבו לנחות בשדה תעופה אחר
אורח פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 אני לא מבין למה על המטוסים האלה אין GPS קטן למצבים שפשוט הולכים לאיבוד!אפילו GPS אישי של הטייס שבא איתו לטיסה, בעת מצבים כאלו ואף יותר גרועים(הוא יכול לתת לך גם אינדיקצית גובה ומהירות) יכול לעזור(ואני לא מתכוון בתור כלי טיסה ראשי!) GPS לא היה עוזר להם, כי לא היה כאן כשל של מערכות הניווט. היה כשל של מי שהפעיל אותן...
Aviv Giladi פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 ג. כשהם הבינו שאין להם מושג איפה הם, הם אמרו לעצמם, יאללה, נטוס ישר לשדה ולא טרחו להודיע לפקח על זאת. וזה לא רק מעיד על חוסר מקצועיות אלא גם על חוסר אחריות ועוד כשהם בדרך לשדה בלי מכ"ם שדה שממוקם בתוך עמק ומוקף בהרים בגובה של 4300 רגל ... חובבנות לשמה ... כשהקפטן אומר were we fucked it ניראה לי שיותר מתאים היה המשפט, We're fucked. רק חבל שהוא לקח איתו את מרבית הנוסעים שלו עם חובבנות שלו. לינק לאתר התאונות שכולל מידע לא חדש על התאונה ... http://www.airdisaster.com/cgi-bin/view_details.cgi?date=12201995®=N651AA&airline=American+Airlines ההרים לצערנו לא היו בגובה 4300 רגל אלא 4300 מטר, שזה 14,100 רגל.. אבל זה כמובן היה הפסגה הגבוה ביותר ומן הסתם לא ההר שהם נכנסו בו כי הם פגעו בפסגה של ההר אחרי הנמכה מ9000 רגל..
eranzucker פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 לכל מי שמעוניין, בקישור נמצא כל הקשר בין הטייסים לעצמם ולפיקוח. מה שהתחיל את כל העניין הזה היה אי הבנה בין הטייסים לפיקוח (הבדל בין Rozo one ל Rozo), הפקח לא ידע אנגלית ברמה מספקת כדי להבין את הטייסים. http://www.avweb.com/other/aal965.html ערן צוקר
BlackRaven פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 יש משהו שאני לא מבין, הקברניט שואל: "Can American Airlines uh, nine six five go direct to Rozo and then do the Rozo arrival sir?" כאשר בעצם Rozo היא הנק' האחרונה בהליך(כפי שמתואר בדפית המצורפת לעמוד שערן קישר אליו)- איך הוא בדיוק רוצה לבצע את ההליך מהנק' האחרונה שלו? הם בכלל טרחו לבדוק את הדפיות, או שזה איזה "טריק" שפשוט לא שמעתי עליו? אגב, בכל הליכי ואופני תפעול מטוס שאני קראתי, מצויין בפירוש, ברגע שפותחים ספוילרים בזמן טיסה, לא מורידים מהידית את היד, עד אשר סוגרים אותם, דבר כל כך פשוט שעלה בחייהם של 160 איש.
spoty1 פורסם אפריל 3, 2005 דיווח פורסם אפריל 3, 2005 כמו שאמרו בתוכנית-הם היו כ"כ עסוקים בניווט שהם שכחו להטיס את המטוס, ובכלל,מישהו יכול להסביר לי למה אין במטוסים מד גובה מכ"מי-שמודד את הגובה מעל פני השטח-ככה התאונה הזו,כמו עוד הרבה תאונות-היו נמנעות.
אורח פורסם אפריל 3, 2005 דיווח פורסם אפריל 3, 2005 מוזר שהם היו כל כך עסוקים בניווט שהם לא ראו את השינוי בנתיב הטיסה כשהם הזינו נקודה שגויה...
BlackRaven פורסם אפריל 3, 2005 דיווח פורסם אפריל 3, 2005 כמו שאמרו בתוכנית-הם היו כ"כ עסוקים בניווט שהם שכחו להטיס את המטוס,ובכלל,מישהו יכול להסביר לי למה אין במטוסים מד גובה מכ"מי-שמודד את הגובה מעל פני השטח-ככה התאונה הזו,כמו עוד הרבה תאונות-היו נמנעות. עסוקים בניווט? סלח לי, איני מבין מדוע אי אפשר לעבור על הדפיות 10 דק' לפני, ולא בזמן שצריך לבצע את ההליכים. פרט לכך, העסיוק בניווט לא הרג אותם, שאננות וחוסר אחריות הרגה אותם, מכניסים אות ראשונה של נק', בוחרים אותה מבלי לדעת ב-100% שמדובר בנק' המדוברת באזור שיש בו הרים בגובה 4300 מטר, לוחצים על EXEC מבלי לראות לאיפה הם הלוכים לטוס, ולא מסתכלים על EADI או ה-EHSI בשביל לראות לאיפה הם פונים, ואחרי שהם גילו שהם פישלו, במקום לטפס מיד ל-MSA הם ממשיכים להנמיך. מה שגם לדעתי האישית ממה שראיתי הם לא ממש טרחו להסתכל בדפיות עד שהם היו צריכים לבצע את ההליכים. אם זה הניווט שהם היו עסוקים בו, אז סלח לי, או שאני לא מבין כלום בתעופה, או שאני לא הבנתי כלום מהתוכנית. לגבי שאלתך, יש מכשיר כזה: Radio Altimeter והוא מתחיל לפעול מ-2500 רגל, אך להשערתי אני מניח שגם עליו הטייסים לא הסתכלו משום שלא היה להם מושג שהם באזור הררי מסוכן, והGPWS לא מתחיל לפעול מ-2500 רגל. התוצאה ברורה.
eranzucker פורסם אפריל 4, 2005 דיווח פורסם אפריל 4, 2005 Radio Altimeter לא יכול "לראות" את השטח שמלפני המטוס ומסיבה זו לא יכל ממש לעזור במקרה זה. דרך אגב - בימינו אפילו ב172 או 182 שמותקן בו גלס קוקפיט (G1000 לדוגמא) ניתן לקבל תמונה של פני השטח - כאשר בסביבה שלך יש מכשולים מעל הגובה שלך הם ייצבעו את המפה הנעה בצבע אדום! הנתונים כמובן מגיעים מהGPS. ערן צוקר
spoty1 פורסם אפריל 4, 2005 דיווח פורסם אפריל 4, 2005 הטייסים טסו לתוך ההר-בעיקר משום שלא שמו לב לפני השטח,אם היה מותקן מד גובה מכמ"י שהיה מראה להם שהם טסים מעל שטח הררי-הם לא היו טסים בו ללא תשומת לב.
אורח פורסם אפריל 4, 2005 דיווח פורסם אפריל 4, 2005 הטייסים טסו לתוך הר בעיקר בגלל שהם לא שמו לב לכלום! לא לפני השטח, לא לכיוון הטיסה, לא לתכנית הטיסה, לא למעצורי האוויר, לא להליכי הגישה. לכלום.
alon_a פורסם אפריל 4, 2005 דיווח פורסם אפריל 4, 2005 הטייסים טסו לתוך הר בעיקר בגלל שהם לא שמו לב לכלום! לא לפני השטח, לא לכיוון הטיסה, לא לתכנית הטיסה, לא למעצורי האוויר, לא להליכי הגישה.לכלום. ואתה צודק ב100% כי המטוס הזה ממש לא גרוע במקרה שלהם מד גובה מכ"מי לא היה עוזר גי גם אליו הם לא היו שמים לב! איך תסבירו את זה שלאינסברוק מגיעים כל שבוע עשרות מטוסי 757 גם שדה בתוך עמק ולא היו שמה בחיים מקרים כאלה ועד היום מגיעים לקאלי מטוסי 757? לא כי הם למדו מהטעוית של הטיסה שהתרסקה כי פשוט הם לא עושים את הטעויות הטיפשיות שהם עשו ולמי שזוכר אולי מהפרק שבזמן ההנמכה הקפטן עוד מציע לקצין הראשון מים ובטונים... אז אולי במקום לחשוב על בוטנים תסתכל יודעים מה אפילו מציץ בדפיות שלו זה לא היה קורה! אין כאן שום טעות של לחץ טעות של תסלחו לי אבל אלה היו טעויות של טימטום ואין דרך אחרת להגיד את זה וכשאתה רואה על המפה שהנתיב שהזנת לו מגיע לכיוון השדה ובכל זאת אתה נותן למטוס להמשיך בכיוון כאילו כלום אז זה באמת טימטום לא טעות של לחץ כי היה לו גם מספיק זמן לתקן את זה