gilad13 פורסם אפריל 1, 2005 דיווח פורסם אפריל 1, 2005 אני רוצה להתחיל להתאמן על טיסות IFR בינלאומיות (בינתיים אופליין...) אני מצאתי באתר את מפת הIFR של ישראל אבל איפה אני יכול למצוא מפות של שאר העולם כדי לתכנן טיסות ולמצוא נקודות? ועוד שאלה, בנתיבים שבמפה, מופיע מן משושה שמעליו כתוב השם של הנתיב (ככה הבנתי), מה זה המספר הזה שבתוך המשושה? זה המרחק מהVOR? ואם יש לכם אתרים נוספים שבהם אני יכול ללמוד על IFR אני אשמח אם תביאו...
eorubin פורסם אפריל 1, 2005 דיווח פורסם אפריל 1, 2005 גלעד שלום יש אין ספור אתרים הנותנים דפיות IFR ,תוכניות טיסה,אני אפרסם חלק מהם. מקווה שתהנה ותלמד. אלדד רובין http://www.zobartcc.org/events/old/lake ... /#AIRPORTS http://www.zobartcc.org/include/routes.php?id=KCLE http://rfinder.asalink.net/free/ http://www.laartcc.org/airports.php http://www.nyartcc.org/pilot/Airports/index.htm http://www.globalair.com/airport/Arriva ... er~/ID=EWR http://www.azworldairports.com/index.htm http://www.fltplan.com/AirportInformation/KCLE.htm http://www.airnav.com/airports/us
gilad13 פורסם אפריל 2, 2005 מחבר דיווח פורסם אפריל 2, 2005 תודה רבה eorubin! יש לי עוד שאלה (דיי מפגרת...) אני עדיין לא טסתי IFR ברשת אז אני לא יודע אם צריך לדווח על נקודות כמו בVFR, אבל נגיד אם אני אומר לפקח איזשהו שם של נקודה (TALMI לדוגמא), אני אומר אותה לפי האותיות? כלומר, tango alpha lima mike india?
the pilot פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 תודה רבה eorubin! יש לי עוד שאלה (דיי מפגרת...) אני עדיין לא טסתי IFR ברשת אז אני לא יודע אם צריך לדווח על נקודות כמו בVFR, אבל נגיד אם אני אומר לפקח איזשהו שם של נקודה (TALMI לדוגמא), אני אומר אותה לפי האותיות? כלומר, tango alpha lima mike india? אכן הינך צריך לדווח על הנקודות,אך במקרה של VOR אני ממליץ נניח להשתמש ב bravo golf november-כמובן ל BGN. ישנם פקחים שנניח נותנים לך נקודה ואינה שמעת אותה טוב,אינך מכיר אותה,אז הם אומרים לך אותה באותיות. טיסה נעימה :wink:
OmriSoudry פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 תודה רבה eorubin! יש לי עוד שאלה (דיי מפגרת...) אני עדיין לא טסתי IFR ברשת אז אני לא יודע אם צריך לדווח על נקודות כמו בVFR, אבל נגיד אם אני אומר לפקח איזשהו שם של נקודה (TALMI לדוגמא), אני אומר אותה לפי האותיות? כלומר, tango alpha lima mike india? אתה אומר TALMI איך שזה נשמע..
BarakH פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 גלעד, עוד אתר מצוין למפות הנתיבים (enroute) הוא: https://164.214.2.62/products/digitalaero/index.cfm אבל קח בחשבון שהמפות שם ענקיות בגודלן.
gilad13 פורסם אפריל 2, 2005 מחבר דיווח פורסם אפריל 2, 2005 תודה רבה לכולם! עזרתם לי מאוד! אבל נשארו עוד 3 שאלות... :roll: 1. כתבתי אותה בהודעה הראשונה שלי: בדפיות/מפחות IFR אז יש באמצע הנתיב מן משושה כזה, מעליו כתוב משהו (j14 לדוגמא), אני הבנתי שזה שם הנתיב אבל בתוך המשושה כתוב גם איזשהו מספר ואני לא יודע מה זה אומר... 2. כשאר מופיע בדפית נתיב של ריתוק, חובה לבצע אותו או שמבצעים אותו רק אם הפקח אמר? 3. למישהו יש אתר שמסביר איך בונים תוכנית טיסה (IFR)? מצטער על הכמות הרבה של השאלות... ושוב, תודה לעונים!!
BlackRaven פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 תודה רבה לכולם! עזרתם לי מאוד! אבל נשארו עוד 3 שאלות... :roll: 1. כתבתי אותה בהודעה הראשונה שלי: בדפיות/מפחות IFR אז יש באמצע הנתיב מן משושה כזה, מעליו כתוב משהו (j14 לדוגמא), אני הבנתי שזה שם הנתיב אבל בתוך המשושה כתוב גם איזשהו מספר ואני לא יודע מה זה אומר... 2. כשאר מופיע בדפית נתיב של ריתוק, חובה לבצע אותו או שמבצעים אותו רק אם הפקח אמר? 3. למישהו יש אתר שמסביר איך בונים תוכנית טיסה (IFR)? מצטער על הכמות הרבה של השאלות... ושוב, תודה לעונים!! שלום גלעד, 1. מרחק אותו מקטע שבין שני הצטלבויות במייל ימי. 2. הופעת מעגל ריתוק על מפות IFR לא מחייב אותך לבצע אותו, זה אינפורמציה לגבי הריתוק בלבד(כיוון, נק' כניסה...), ריתוק בזמן טיסהה אתה מבצע רק אם נאמר לך מפורשות ע"י הפקח. אמנם קח בחשבון שיש גישות מכשירים שבמקום Procedual Turn(ייתכן טעות באיות אז סליחה כבר עכשיו) יש ריתוק. 3. תוכנית IFR בנויה ככה: שדה יציאה - ה-SID(ללא אות פונטית לציון מסלול) - הנק' האחרונה של ה-SID, הנתיב עליו אתה עולה מהנק' הזאת, הנק' בה אתה יורד מהנתיב הנוכחי ועלה על הנתיב הבא, הנתיב הבא, הנק' בא אתה יורד מהנתיב הבא וממשיך על נתיב X וכן הלאה, בסוף -הנק' האחרונה של הנתיב האחרון שהיא גם הנק' הראשונה ב-STAR, ה-STAR(ללא אותו פונטית) ושדה היעד. זה נראה בערך ככה: XXXX // SIRAN4.DURBA H21 GILAO UJ389 DIRKA DIRKA2 // YYYY ככה אתה בונה וכותב את תוכנית ה-IFR שלך. אגב, מפות IFR לכל העולם אתה יכול למצוא בפלייט פלאנר של מיקרוסופט.
gilad13 פורסם אפריל 2, 2005 מחבר דיווח פורסם אפריל 2, 2005 בקשר לתשובה 2, כשאמרת שיש גישות מכשירים שבהם עושים ריתוק, אז הכוונה היא לגישה כמו בראש פינה? (ריתוק על מנת להנמיך?) ובקשר למפות שיש בFS, אני ידעתי שאפשר לראות אותן, אבל האם הן מדוייקות ואמיתיות מספיק?
Ido Rosenthal פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 בקשר לתשובה 2, כשאמרת שיש גישות מכשירים שבהם עושים ריתוק, אז הכוונה היא לגישה כמו בראש פינה? (ריתוק על מנת להנמיך?)ובקשר למפות שיש בFS, אני ידעתי שאפשר לראות אותן, אבל האם הן מדוייקות ואמיתיות מספיק? תשמע מדי פעם זה מתעדכן, יש תוכנה (בתשלום) FS NAVIGATOR שבא יש לך ה-כ-ל ועם אפשרות לעדכן את הדאטאבייס, יש לך 15 תכנונים ראשונים חינם ואז צריך לקנות
BlackRaven פורסם אפריל 2, 2005 דיווח פורסם אפריל 2, 2005 בקשר לתשובה 2, כשאמרת שיש גישות מכשירים שבהם עושים ריתוק, אז הכוונה היא לגישה כמו בראש פינה? (ריתוק על מנת להנמיך?)ובקשר למפות שיש בFS, אני ידעתי שאפשר לראות אותן, אבל האם הן מדוייקות ואמיתיות מספיק? 1. כן. 2. בפעמים הבודדות שהשתמשתי ב-Flight Planner לטיסות בוואטסים, לא חטפתי צעקות מהפקח, כך שאני מאמין שכן.