עבור לתוכן
Itai Ganor

תעופה בחקירה מישהו ראה הערב?

Recommended Posts

פורסם

תראו זה באמת די זוועה,אבל אני חושב שהקפטן היה צריך להסתכל עוד קודם על המנוע,הרי הסופר שם שהוא כבר הנחית את המטוס הזה עם מנוע אחד ואני מתאר לעצמי שהתהליך לא היה כזה...אני חשוב שהוא היה צריך להסתכל עוד בהתחלה כשנורות האזהרה החלו להבהב ונשמעו כל ההזעקות...אני לא חושב שהוא היה יכול למנוע משהו אבל אולי היה קורה משהו אחר לכו תדעו....

בכל אופן בקשר לכוויות,אתם צודקים זה ממש מזוויע הרי כל הנוסעים שרדו את ההתרסקות וסבלו רק עקב האש...מוזר איך אנשי העיירה הזו לא באו לעזור להם...

אבל מה שהכי הרגיז אותי בסוף זה שדיברו על הדלק,דלק יותר יקר אכן,אבל הוא פחות דליק והסבירו ששוב הכול עיניין של כסף!

אני באמת מוכן להוסיף עוד 50 ש"ח לכרטיס שלי בשביל שאני אדע שאם קורה משהו לטיסה חס וחלילה אני לא אשרף....

זו דעתי.

פורסם
תראו זה באמת די זוועה,אבל אני חושב שהקפטן היה צריך להסתכל עוד קודם על המנוע,הרי הסופר שם שהוא כבר הנחית את המטוס הזה עם מנוע אחד ואני מתאר לעצמי שהתהליך לא היה כזה...אני חשוב שהוא היה צריך להסתכל עוד בהתחלה כשנורות האזהרה החלו להבהב ונשמעו כל ההזעקות...אני לא חושב שהוא היה יכול למנוע משהו אבל אולי היה קורה משהו אחר לכו תדעו....

בכל אופן בקשר לכוויות,אתם צודקים זה ממש מזוויע הרי כל הנוסעים שרדו את ההתרסקות וסבלו רק עקב האש...מוזר איך אנשי העיירה הזו לא באו לעזור להם...

אבל מה שהכי הרגיז אותי בסוף זה שדיברו על הדלק,דלק יותר יקר אכן,אבל הוא פחות דליק והסבירו ששוב הכול עיניין של כסף!

אני באמת מוכן להוסיף עוד 50 ש"ח לכרטיס שלי בשביל שאני אדע שאם קורה משהו לטיסה חס וחלילה אני לא אשרף....

זו דעתי.

תשמע, אולי אתה מכיר את הסיפור הזה והכל אבל שאתה הולך לבנאדם שכולה רוצה לטוס לחו"ל ומתחיל להסביר לו שהוא צריך לשלם 50 שקל יותר כי במקרה שהמטוס יתרסק הוא לא ישרף, אז הוא היה משתין במכנסיים ולא עולה למטוס בכלל! ובנינו, כמה טיסות יש ביום אחד בעולם? אלפי! ומתוך זה, כמה טיסות מתרסקות?

פורסם

1. אין גבול להוצאות נלוות לשיפור השרידות, אך אף אחת מהן לא ממש משפרת את הסטטיסטיקה. גם הצי האמריקאי שבחר בדלק פחות "דליק" עשה זאת לא מתוך רצון לשפר את שרידות הטייסים (הרי להם יש את הפריבילגיה למשוך בידית צהובה-שחורה ולהיות תלויים על מצנח לפני שהם מספיקים להגיד ג'ק רובינזון) אלא מתוך רצון להפחית את הנזק לנושאות המטוסים בשתי סיטואציות: התרסקות על הסיפון, בערה של דס"ל כתוצאה מכל תאונה, התקפה אחרת. בעיקרון גם אפשר לבקש מהנוסע להוסיף 200 ש"ח עבור מצנח, אך כולנו יודעים שהצנחה ממטוס נוסעים היא לא מילוט בר ביצוע. יתכן והפתרון לדיצ'ינג טמון בכרית ענק מתנפחת שתהיה צמודה לגחון המטוס, דוגמת הרעיון ביסעור. אני בספק אם חברות התעופה ישיקעו בכך וגם אם כן, בטח נשמע על תאונה שהתרחשה כתוצאה מניפוח הכרית כתוצאה מתקלה בעת טיסה במטוס תקין לחלוטין.

2. אם יש משהו שכן הייתי משפר במטוס הזה של ברזיליה, הוא פתח מילוט מסודר מתא הטייס.

3. אנשי העיירה - לא יודע מתי פעם אחרונה שמישהו מכם ניסה לכבות דלקת דס"ל עם דלי מים, אבל רוב האנשים המיושבים בדעתם היו שומרים מרחק וטוב שכך (טוב, אולי בישראל היו מתקרבים כדי לראות אבל בלי מים...)

4. נשאלת השאלה כמה מידע היה מקבל הטייס וכמה הוא היה משנה את החלטותיו אם היה רואה את הנזק במנוע. הרי ללא ספק הוא הבין שיש לו בעיות שליטה החורגות מאלו שהוא אמור להתקל בהן אם המנוע רק הפסיק לעבוד. משלב מוקדם היה להם כבר ברור שלאטלנטה הם כבר לא יחזרו והם חיפשו את השדה הקרוב ביותר. לצערם היה זה שדה חקלאי בסופו של דבר.

5. כמי שעוסק ברפואה, אני חייב לציין כי המוות בהתרסקות נגרם ברוב המקרים כתוצאה משינויי האצה/האטה חזקים ביותר. עצם ההתנגשות ומעבר מתאוצה חיובית (9.8 מטר לשניה בריבוע לא?) לתאוצה ומהירות אפס. הכוח הוא כה חזק שהמוות יכול להגרם לא רק מהתנתקות הכסא מתושבתו ושילוח יושבו אל הקיר הקרוב, אלא התנגשות רבת עוצמה של איברים פנימיים שאינם מקובעים היטב. באסון המסוקים בשאר ישוב, רובם המוחלט של החללים היו שלמים חיצונית וללא כוויות. עוצמת ההתנגשות יש בכוחה לגרום לקרע ישיר של אבי העורקים ומוות בתוך שניות מאיבוד דם פנימי.

6. עדיין הרבה יותר בטוח לטוס מאשר לחצות כביש, לעלות על אוטובוס או לנסוע ברכב.

7. גם לי יש את הנטיה להעלות דופק בהמראות ונחיתות, אולי זה התחיל מהפעם שזרקו אותי ממטוס הרקולס תקין לחלוטין בגובה 1400 רגל כשלגבי איזה תרמיל שחופת משי מתמתחת ממנו באמצעות מיתרים שעד לאותו רגע חשבתי שמיועדים רק לשיפצור הנשק. (טוב זה היה שווה את הכנפ"צ 8) )

8. אנקדוטה קטנה לסיכום, בעודי צופה בחקירה בתעופה לפני שבוע, אמי הייתה בדיוק בדרכה לנמל התעופה בטוקיו בטיסת לופטהנזה. לאחר שנחתה, היא סיפרה לי כי המטוס ביטל את נחיתתו וביצע ריתוק של חצי שעה, פשוט משום שהייתה רעידת אדמה. אז תמיד לזכור שלפעמים גם טייס מיומן בתנאי מזג אויר אידיאלים וכשהוא מיושר על המסלול כמו פלס, עלול למצוא את עצמו מאבד את היישור עם המסלול, פשוט משום שהמסלול זז :mrgreen: . :mrgreen:

חג שמח לכולם

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...