עבור לתוכן
xenopus

לחובבי האיירבוס

Recommended Posts

פורסם

חלקכם בטח מכיר את האתר המושקע של האיירבוס 380A. אחד הפרטים המעניינים שהם מציינים הוא ניסוי שהם עשו ובו זרקו ציפור ששוקלת 2.5 ק"ג לתוך מנוע בכוח המראה. הציפור לא גרמה לאף נתז מתכת לעוף כך שבמקרה אמת גם אם המנוע הלך, הוא לא יזרוק ריקושטים (ע"ע צמיג של קונקורד...)

http://www.airbus.com/A380/default1.aspx

פורסם
חלקכם בטח מכיר את האתר המושקע של האיירבוס 380A. אחד הפרטים המעניינים שהם מציינים הוא ניסוי שהם עשו ובו זרקו ציפור ששוקלת 2.5 ק"ג לתוך מנוע בכוח המראה. הציפור לא גרמה לאף נתז מתכת לעוף כך שבמקרה אמת גם אם המנוע הלך, הוא לא יזרוק ריקושטים (ע"ע צמיג של קונקורד...)

http://www.airbus.com/A380/default1.aspx

הכל טוב ויפה, רק תסביר לי מה הקשר לקונקורד ולגלגל שלו ???

פורסם
חלקכם בטח מכיר את האתר המושקע של האיירבוס 380A. אחד הפרטים המעניינים שהם מציינים הוא ניסוי שהם עשו ובו זרקו ציפור ששוקלת 2.5 ק"ג לתוך מנוע בכוח המראה. הציפור לא גרמה לאף נתז מתכת לעוף כך שבמקרה אמת גם אם המנוע הלך, הוא לא יזרוק ריקושטים (ע"ע צמיג של קונקורד...)

http://www.airbus.com/A380/default1.aspx

הכל טוב ויפה, רק תסביר לי מה הקשר לקונקורד ולגלגל שלו ???

כל הרעיון זה ליבדוק עד כמה המנוע עמיד בכניסת גופים זרים כיוון שהקונקורד הופל על ידי גופים זרים (חתיכות צמיגים) שעפו מהקני נסע ושרפו את המנועים

פורסם

שלילי, גוף זר על המסלול פינצ'ר את אחד הצמיגים של כני הנסע הראשיים.

חתיכות מהצמיג הזה עף לכיוון מייכלי הדלק של המטוס ויצרו נזילה.

חוטים גלויים באזור בית כן הנסע השמאלי יצרו קצר, הציתו את הדלק שנזל ממכלי הדלק ומהאש החזקה נוצר נזק לחלק האחורי של הכנף...

מנועי הקונקורד לא ספגו פגיעה כל שהיא מהגוף זר.

הקונקורד התרסק כי הם ניסו להרים אותו לאויר, לפני VR שלו וגם בעיות ההגיוי שנוצרו בעקבות האש החזקה, לא היה להם כל סיכוי להרים אותו לאויר.

עכשיו מה הקשר לגוף זר לתוך המנוע (בדיקה חשובה ביותר וטוב שהם עושים זאת) ולהתרסקות הקונקורד ??

פורסם
שלילי, גוף זר על המסלול פינצ'ר את אחד הצמיגים של כני הנסע הראשיים.

חתיכות מהצמיג הזה עף לכיוון מייכלי הדלק של המטוס ויצרו נזילה.

חוטים גלויים באזור בית כן הנסע השמאלי יצרו קצר, הציתו את הדלק שנזל ממכלי הדלק ומהאש החזקה נוצר נזק לחלק האחורי של הכנף...

מנועי הקונקורד לא ספגו פגיעה כל שהיא מהגוף זר.

הקונקורד התרסק כי הם ניסו להרים אותו לאויר, לפני VR שלו וגם בעיות ההגיוי שנוצרו בעקבות האש החזקה, לא היה להם כל סיכוי להרים אותו לאויר.

עכשיו מה הקשר לגוף זר לתוך המנוע (בדיקה חשובה ביותר וטוב שהם עושים זאת) ולהתרסקות הקונקורד ??

מכיוון שאני זוכר טוב את הסיפור אז אני אספר.

המטוס המריא, במהלך הריצה על המסלול, חלק ממנוע ג'נרל אלקטריק של המטוס הקודם שהיה על המסלול, החלק ששומר שלא יהיה בלאי במנוע, פינצ'ר את הגלגל, מרוב המהירות, חתיכות הצמיג פגעו במיכל הדלק, החוטים החשופים הציתו אותו, והוא "חנק" את המנוע, כאשר הצוות כיבה את המנוע הוא כבר היה מכובה.

היו שתי השערות: 1. בגלל שבאותה עת התבצעו שיפוצים במסלול הרגיל של הקונקורד, הוא הועבר למסלול קרוב יותר וכתוצאה מכך לא שרף את כל הדלק שהיה אמור לשרוף בטקסי, עובדה זאת יצרה עודף משקל. 2. בגלל שאחד החלקים היה חסר בגלגל, היה מה שנקרא, אפקט עגלת הסופר מרקט, שהגלגלים לא יציבים, לכן הקונקורד ירד ממסלולו והצמיג נקרע.

אבל כל התאוריות הופרחו.

פורסם
שלילי, גוף זר על המסלול פינצ'ר את אחד הצמיגים של כני הנסע הראשיים.

חתיכות מהצמיג הזה עף לכיוון מייכלי הדלק של המטוס ויצרו נזילה.

חוטים גלויים באזור בית כן הנסע השמאלי יצרו קצר, הציתו את הדלק שנזל ממכלי הדלק ומהאש החזקה נוצר נזק לחלק האחורי של הכנף...

מנועי הקונקורד לא ספגו פגיעה כל שהיא מהגוף זר.

הקונקורד התרסק כי הם ניסו להרים אותו לאויר, לפני VR שלו וגם בעיות ההגיוי שנוצרו בעקבות האש החזקה, לא היה להם כל סיכוי להרים אותו לאויר.

עכשיו מה הקשר לגוף זר לתוך המנוע (בדיקה חשובה ביותר וטוב שהם עושים זאת) ולהתרסקות הקונקורד ??

והקשר הוא שאם ציפור תפגע במנוע, היא תתפרק וחלקים ממנה יעופו לכל עבר, גם למיכל הדלק, גם לחלונות הנוסעים, מה שיכול ליצור אובדן לחץ בתא הנוסעים ולשאוב אנשים החוצה, המון אפשרויות.

פורסם

צודק לגבי הדיוק בסיפור.... אך עדיין כל קשר בין ההתרסקות של הקונקורד לפגיעת ציפור במנוע.

הרי מנועי הקונקורד לא נפגעו מהגוף זר, אלה בגלל האש שנגרמה מנזילת הדלק ולבסוף כיבוי המנועים שלו.

פורסם

ועדת החקירה של הקונקורד קבעה בין השאר כי החברה המייצרת התרשלה בכך שמיכלי הדלק לא היו מוגנים כמו שצריך מהצד של הגחון.

אני ציינתי את הנזק העלול להיגרם מריקושט, אם מנוע שואב ציפור והלהבים מתרסקים, די בפיסה קטנה של מתכת שתעוף בעצמה רבה ותגרום נזק למערכת אחרת של המטוס, קריטית יותר מאשר מנוע אחד במטוס ארבע מנועי. אגב בניסוי אחר הם ניתקו את אחד הלהבים של הטורבינה באמצעות פיצוץ, והנזק נשאר בתוך המנוע כמו גם שהוא כובה בצורה מבוקרת.

תוכלו להתרשם גם מכמות הכסף שיש באמירויות המפרץ הפרסי, שם הוזמנו לא פחות מ-42 מטוסים. רק לשם השוואה הקונה השני הכי גדול הם לופטהנזה והם הזמינו 15 מטוסים.

ללא ספק מטוס מעניין, מעניין אם אל על תרכוש.

פורסם
בשביל שאלעל תרכוש אחד כזה צריך להכין בשבילו חניה מיוחד ולהאריך אם אני לא טועה את המסלולים בבן גוריון.

חניה מיוחדת - רק להוסיף שרוול לחניה קיימת לדעתי.

לגבי הארכת מסלולים - במשקל מלא, לטענת איירבוס, הוא צריך 2.9 ק"מ, כלומר, 12-30 מספיק לו ובכל מקרה יש את 08-26.

לא מאשרים אותו בארץ מסיבה אחרת לגמרי - המרווח בין הקילו למייק קטן מידי בגלל שיש לו מוטת כנף ענקית :shock:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...