עבור לתוכן
BAW339

Speedbird339 recognition of VATIL10

Recommended Posts

פורסם

Hello ladies and gentleman!

I'd like to express my respect and recognition to Or Netzer VATIL10 for his very impressive achievement in FS.

Allow me to fill in the details:

A few weeks ago when Or was on LLBG_APP and i was taking LVLD 767 for a first flight one hour after i bought it i was unable to start up the engines of the aircraft. (Cmo'n i'm too lazy to read the manual). So APP pronounced some words about it, i told him to try to start and fly Concorde... After that Or kindly provided me with checklist of 767... Yep, i was too stupid. All i did wrong is pack switches.

After that event i already forgot almost every VATIL member who got my messenger asked me what was there and released few jokes about Or's ability to start-up Concorde. Well, after a day or two Or and i was talking about well known event of BAV and Or asked me to help him study the Concorde aircraft.

I was surprised. Surprised more when i figured out that he have no idea how to start and fly 747-200. I adviced to him to study the easier aircraft... but he insisted.

To the training of Or i approached with a good old pound of salt. I did not belived that he will do it to the end. Too long, too hard, too much completly unknown systems and different way of piloting the bird. Not so comforting FMC, but crazy INS. Not slow and low approach but fast and high fallout to the runway.

First of all i was very impressed by Or's ability to learn. There was almost no system or gauge that i had to explain twice. He learned and remembered everything very quickly.

Today we made a flight with two Concordes from London Heathrow to Tel-Aviv Ben-Gurion Int'l.

Or piloted his bird quite good. Except few moments when two birds come too close and he became a little nervous.

But the most of my impression was the landing. Right before it Or had problems with Gravity Configuration and after dumping the fuel his engines went down. Allow me not to enter discussion about why etc... Concorde systems. Even at this situation, when LLBG_APP and LLBG_GND watching him closely he remained calm and with little instruction restarted the engines in air and continued the landing run. He actually landed the aircraft very good and smooth. It was a very beautiful landing that i enjoyed to watch.

Or really invested the time, learning hardest to fly jet on today's FS. Not an easy task. He did it with lot of patience and interest.

And most importantly he had the courage and bravery to perform his first flight from take-off to landing online, passing international borders on mach 2.2 and victoriously landing his supersonic lady on runway 12 at Ben-Gurion International.

Captain Or Netzer, it was a honor and pleasure to fly with you on M2.2 and to watch your successful landing on runway 12.

Your training is now complete Captain Or Netzer. :)

פורסם

ביצוע כל כך טוב של אור עם ה SST שמרוב שהיתה מאושר מנחיתה ראשונה שלו, שחכתי להעביר אותו לקרקע :lol:

כמוכן ביצוע יפה של אלכס בויקטורים שלי ל ILS12 עם הקונקורד שלו.

מרשים ביותר, כל הכבוד על ההשקעה בטיסות עם הספידי האמיתי.

להית בחירומים הבאים :wink:

פורסם

שאדי, אם אתה מסתדר עם המטוס שקיבל את הכינוי טופושאדי 154, אני מציע לך לעבור הסבה לאחיו ולבן דוד של הקונקורד.. לקונקורדסקי! או.. טופושאדי 144... :D

פורסם

תודה אלכס

אתה אחלה מורה!

רק שתלמד לי לא אומרים "נראה אותך"

:mrgreen: כי כשאומרים לי אני מוכיח שאני יכול לבצע (בגבול ההגיון).

הקונקורד הזה חתיכת כלי

מלא בבאגים ומסובך להפליא, כמות הבאגים מסחררת שאני מת שיצא SP3 בשבילו.

זה מטוס שלא משנה מה.. טעות קטנה והוא בועט לך בתחת ואתה בדרך לאדמה.

לא כמו הLDS שילטף אותך אפילו שאתה דופק לו את הנשמה

הקונקור תשכח להרים מפסק ותמצא את עצמך שוחה עם הדגים או הופך להיות מוגלי ילד הג'ונגל (במקרה הכי גרוע תהיה חבר ביחידה להריסת בניינים).

נהניתי מכל שניה

רן אתה באמת שר מדהים, תהיה בלהקה של VATIL ותשיר הבאנו שלום לכל טייס שנוחת :lol:

תודה לרן ויובל שחיכו לי בב"ג על הגישה והקרקע.

וכמובן אלכס המורה התותח. 8)

פורסם

אור ברכותי,

לא הבנתי לפרטים מה קרה (לא קורה אנגלית) אבל הבנתי שטסת ובהצלחה רבה עם הקונקורד בה' הידיעה ובהדרכת אלכס, כל הכבוד, אני עדיין מחפש את הזמן ללמוד עליו.

פורסם
אור ברכותי,

לא הבנתי לפרטים מה קרה (לא קורה אנגלית) אבל הבנתי שטסת ובהצלחה רבה עם הקונקורד בה' הידיעה ובהדרכת אלכס, כל הכבוד, אני עדיין מחפש את הזמן ללמוד עליו.

אני יתרגם לכולם :)

--------------------------------------------------------------------------------

Hello ladies and gentleman!

I'd like to express my respect and recognition to Or Netzer VATIL10 for his very impressive achievement in FS.

Allow me to fill in the details:

A few weeks ago when Or was on LLBG_APP and i was taking LVLD 767 for a first flight one hour after i bought it i was unable to start up the engines of the aircraft. (Cmo'n i'm too lazy to read the manual). So APP pronounced some words about it, i told him to try to start and fly Concorde... After that Or kindly provided me with checklist of 767... Yep, i was too stupid. All i did wrong is pack switches.

After that event i already forgot almost every VATIL member who got my messenger asked me what was there and released few jokes about Or's ability to start-up Concorde. Well, after a day or two Or and i was talking about well known event of BAV and Or asked me to help him study the Concorde aircraft.

I was surprised. Surprised more when i figured out that he have no idea how to start and fly 747-200. I adviced to him to study the easier aircraft... but he insisted.

To the training of Or i approached with a good old pound of salt. I did not belived that he will do it to the end. Too long, too hard, too much completly unknown systems and different way of piloting the bird. Not so comforting FMC, but crazy INS. Not slow and low approach but fast and high fallout to the runway.

First of all i was very impressed by Or's ability to learn. There was almost no system or gauge that i had to explain twice. He learned and remembered everything very quickly.

Today we made a flight with two Concordes from London Heathrow to Tel-Aviv Ben-Gurion Int'l.

Or piloted his bird quite good. Except few moments when two birds come too close and he became a little nervous.

But the most of my impression was the landing. Right before it Or had problems with Gravity Configuration and after dumping the fuel his engines went down. Allow me not to enter discussion about why etc... Concorde systems. Even at this situation, when LLBG_APP and LLBG_GND watching him closely he remained calm and with little instruction restarted the engines in air and continued the landing run. He actually landed the aircraft very good and smooth. It was a very beautiful landing that i enjoyed to watch.

Or really invested the time, learning hardest to fly jet on today's FS. Not an easy task. He did it with lot of patience and interest.

And most importantly he had the courage and bravery to perform his first flight from take-off to landing online, passing international borders on mach 2.2 and victoriously landing his supersonic lady on runway 12 at Ben-Gurion International.

Captain Or Netzer, it was a honor and pleasure to fly with you on M2.2 and to watch your successful landing on runway 12.

Your training is now complete Captain Or Netzer.

"אני רוצה להביע את הערכתי ואת הכרתי לאור נצר VATIL10 על ההתקדמות המרשימה בFS.

תרשו לי לפרט את הפרטים המלאים :

לפני כמה שבועות אור היה על גישה בן גוריון ואני לקחתי את הLDS 767 לטיסה ראשונה שעה אחרי שקניתי אותו, ולא הצלחתי להניע את המנועים של המטוס (נו באמת אני יותר מדי עצללן לקרוא את המדריך). אור הביע כמה מילות לגלוג ואמרתי לו נראה אותך מניע ומטיס את הקונקורד.

לאחר מכן אור בחביבותו שלח לי את הצ'קליסט של ה767 וכן הייתי טיפש רק שחכתי את הPACK SWICHES.

אחרי אותו ערב כמעט שחכתי את כל החברי חטיבה ששאלו אותי במסנג'ר על זה ודחפו כמה בדיחות על היכולות של אור ללמוד את הקונקורד.

לאחר כמה ימים אני ואור דיברנו על אירוע גדול של בריטיש אירויז וירטואל ואור שאל אותי אם אני יכול לעזור לו ללמוד את הקונקורד.

הייתי מופתע והייתי מופתע כפליים כאשר הבנתי שלאור אין מושג אפילו איך להטיס את ה742 של RFP. לאימונים שלא אור ניגשתי בצור טובה ומעודדת. לא הייתי מאמין שהוא יגיע לסוף. יותר מדי ארוך יותר מדי קשה ויותר מדי מערכות קשות ולא מוכרות ודרכי הטסה שונות לגמרי. לא מחשב טיסה נוח אלא INS (ניווט בעזרת קווי אורך ורוחב) משוגע. לא נמוך ואיטי אלא גבוה ומהיר תוך נפילה ארוכה לתוך המסלול.

קודם כל הייתי מאוד מופתע מהיכולת של אור ללמוד. לא הייתה מערכת או שעון שהייתי צריך להסביר פעמיים. הוא למד וזכר הכל מהר.

היום עשינו את הטיסה הראשונה שלנו עם הקונקורד מהיטרו לת"א.

אור הטיס את הציפור בהחלט טוב, למעט כמה רגעים שהתקרבנו אחד לשני בטיסה יותר מדי (כן הפעלנו סופרסוניק ואני קיבלתי רוח גב חזרה יותר ) והוא היה עצבני.

אבל הדבר הכי מרשים היה הנחיתה. קצת לפני אור הייתה לו בעיית גריטיה ואיזון דלק ולאחר השלכת הדלק כל המנועים כבו , ותרשו לי לא להכנס לסיבות.... מערכות קונקורד.

אפילו בסיטואציה הזו כשגישה בן גוריון והקרקע עוקבים אחריו מקרוב הוא נשאר רגוע ועם הדרכה ממש קצרה ממני הוא הדליק את המנוע באוויר והמשיך את הנפילה לנחיתה. הוא למעשה הנחית את המטוס בצורה יפה וחלקה . זו הייתה נחיתה שנהניתי לראות אותה מהקרקע.

אור השקיע את הזמן ולמד להטיס את המטוס הכי קשה בFS היום. הוא ביצע זאת עם הרבה סבלנות ועניין. והכי חשוב ההיה לו האומץ לבצע את הטיסה הראשונה היום אוןליין ולעבור גבולות במהירות 2.2 מאך ולהנחית בהצלחה רבה את הגברת הסופרסוניקית שלו על מסלול 12 בבן גוריון.

קפטן (נכון זה נשמע טוב?) אור נצר זה היה כבוד ותענוג לטוס איתך במהירות 2.2 מאך ולצפות בנחיתה המוצלחת שלך על 12.

האימונים שלך נסתימו קפטן 8) "

תהנו :mrgreen:

פורסם

עכשיו עם הרבה יותר הבנה

קודם אומר לאלכס כל הכבוד , ללמד איך לטוס בקונקורד זה לא נראה לי פשוט בכלל,

אור, אני אומר לך באמת כל הכבוד, והלואי שאני אצליח בזה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...