עבור לתוכן
mickey lip

טיסת הלילה של יום חמישי

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים.

בשבוע שעבר נחתנו בליסבון.

השבוע נמשיך בדרכנו מליסבון למדריה,אי יפה השייך לפוטוגל מול חופי מרוקו.

תוכנית טיסה ,דפיות,וכל מה שצריך ,יפורסמו בהמשך.

שבוע טוב.

פורסם

אני מוסיף שהנחיתה על מסלול 05 אם אני זוכר נכון כאשר מגיעים מצפון היא מאוד לא פשוטה

יש אומרים שזה אחד המקומות שמאוד קשה לנחות בהם.

לשם המחשה ותקנו אותי אם אני טועה הליך הנחיתה למסלול 05 לבאים מצפון הוא כדלקמן

עוברים את fun vor בגובה 1500 רדיאל 213 למשך בערך 6 dme כאשר בנקודה זו צריך ליהיות בגובה של 1000 רגל ולהתחיל פניה ימנית לכוון הצוקים של האי וממשיכים הנמכה ל700 רגל .

על גבי הצוק למי שיש את הסינרי יש תאורת הכוונה להמשך פניה לכווון המסלול בנקודה זו אתם כבר אמורים ליהיות 1 dme מהמסלול וכמובן קשר עיין.

הנחיתה קשה כי ההתישרות למסלול מאוד קרובה בגובה נמוך אין הרבה מקום לתיקונים ויש לקחת בחשבון שיש צוקים מצידו השמאלי של המטוס.

המסלול די גדול יש לא שתי יציאות האמצע ויש לזכור שאם לא מספיקים לעצור בזמן יש להמשיך הסעה לסוף המסלול לבצע פניה של 180 ולחזור ליציאה הקרובה.

אני מקווה שלא טעיתי והצלחתי להמחיש את חווית הגישה למדריה מסלול 05 לבאים מצפון

שכחתי לציין שלמסלול אין ן ils והנחיתה בהחלט לא קלה מומלץ להתנסות

זה חוויה ואתגר לנחות שם בעיקר בטיסת רשת

פורסם

בהזדמנות זו אשאל שאלה למקצוענים,

בדפית רואים ש

1. במרחק 3.6 מייל מ MAP צריך להיות מתחילת מסלול 23 במרחק של 1.6 מייל,

2. במרחק של 6 מייל (כנראה מMAP כי זה לא מצוין) צריך להיות במרחק של 2.3 מייל מ GELO.

ולשאלה, היכן זה MAP? מה זה? אני ראיתי רק NDB MAD באזור.

עוד דבר, איך לעזאזל אני יכול לדעת מה המרחק אל המסלול או אל GELO? הרי אין שם DME? ומדובר על גישה קריטית מבחינת הדיוק.

פורסם

map זה לא נקודת ציון ולא עזר ניווט MAP זה MISSED APPROACH POINT.

בהתייחס לנקודת החלטה אם ללכת סביב או לא, יש הבדל מהותי בין גישת ILS לגישת VOR. (גם לגישת ILS כאשר GS לא שמיש או גישה המוגדרת מראש כגישת לוקלייזר בלבד ללא GS.

בILS מחליטים לפי גובה ז"א יש גובה מינימום שאליו מותר לרדת ואם מגיעים אליו ואי אפשר לנחות (מסיבה כולשהיא) הולכים סביב.

בVOR הקטע האחרון של הגישה הוא הנמכה עד לגובה מסויים ואז המשך בישרה ואופקית עד לנקודה מסויימת. כיוון שממשיכים בישרה ואופקית, הגובה לא יכול להיות קריטריון להחלטה. ולכן ההחלטה היא נקודה מסויימת שאם עברת אותה ועדיין אין אפשרות לנחות, אתה הולך סביב.

בכל דפית מצויין מהי נקודת הMAP בדרך כלל בתחתית הדפית בצד שמאל דוגמא : MAP AT MM

ז"א במקרה שמבצעים גישה ללא GS או גישת VOR, אתה מנמיך לפי מה שמוגדר בדפית וממשיך בגובה המורשה האחרון עד הMM. אם יצרת קשר עיין עם המסלול ואתה יכול לנחות - לך על זה (גם אם עדיין לא הגעת לMM) במקרה שאין קשר עין, אתה ממשיך ישרה ואופקית בגובה המינימום המותר (MDA - MINIMUM DESCENT ALTITUDE). עברת את הMM ועדיין אין קשר עין - לך סביב!!

עריכה - לאחר התעמקות בדפית (עם הפורמט המוזר): MAPt 3.6 לפי מיטב הבנתי זה הנקודה האחרונה שמותר לטוס אותה מכשירים מכאן והלאה (הקו המקווקו - בראייה) מזהים את הנקודה לפי מרחק 3.6 DME מ FUNCHAL (FUN) VOR ראדיאל 213. מה זה המספר 05 ליד הכיתוב MAPT? חידה ותעלומה

ואחרי הרהור נוסף...: 05 הכוונה MAP בגישה למסלול 05.

סיכום: המשמעות של הדפית הזאת שאם יש עננות נמוכה אתם ממשיכים במכשירים עד DME 3.6 מFUN VOR תוך כדי הנמכה ל1400 אם הגעת לנקודה זאת ויש קשר עין, ממשיכים בראיה לפי הכתוב אם לא נוצר קשר עין בMAP , הולכם סביב (נשמע מוזר - הליכה סביב מתחילת עם הרוח אבל זה מה יש).

מקווה שעזרתי,

ברוכי.

פורסם

טוב חברים,

יציאה 18:30 זולו (21:30 זמן שלנו).

דפיות:

http://www.rwy12.com/thursday

תכנית טיסה:

ESP9.ESP UN975 SNT.SNT2A

כל מי שמתכוון לטוס מתבקש לעבור היטב על דפיות הגישה לפני הטיסה, כדאי אפילו לתרגל - הגישות אינן טריויאליות.

בד"כ הנחיתות הן על מסלול 05, עם פניה חדה ישר לנגיעה.

נא להקפיד ולקרוא גם את הטקסט שבדפיות (יש שם 3 עמודים של דרישות והבהרות לגבי הגישה).

ברוכי, ההליכה סביב היא אכן ב"עם הרוח כאן" מכיוון שקיימת קרקע גבוהה בסמיכות משני צידי המסלול.

גובה טיסה זוגי.

אני מזכיר, אנא הרשמו ביורובוק כמה שיותר מוקדם.

פורסם

מי ששלח כבר תכנית ליורובוק, נא לשנות לתכנית הכתובה לעיל.

B18 הוא הנתיב הנמוך, UN975 הגבוה, כך שUN975 הוא הנכון יותר עבורינו.

הנקודות לא משתנות.

פורסם

אני מנסה כל פעם לרשום את הטיסות ב- EUROBOOK ואחרי שאני ממלא את כל הפרטים אני מקבל את ההודעה:

INVALID SQL [insert new FP SMART

למישהו יש מושג למה?

פורסם

למי שמעוניין לדעת מה מחכה לו הערב הנה נחיתה ראשונה שעשיתי על 05 באימון קצר עם LDS בשביל אימון ראשון יצא לא רע עשית שתי טעויות

1.- לא הורדתי מדפים עד הסוף (שכחתי)

2. גבוהה מידי מומלץ לרדת ל 800 רגל ולא לעבור את ה- 1000

תחשבו איך זה בלילה :mrgreen:

טיסה נעימה

הלינק לסרט- והמון תודה לישראל שהעלה את זה:

http://thursday.rwy12.com/LPMA_RW_05.wmv

נ.ב: --- >איזה יופי 1000 הודעות בפורום :bday:

פורסם

חבר'ה אני מאוד מאוד אשמח להיצטרף אחרי שבוע נטול טיסות :lol:

אבל יש בעיה אחת!! :| אני רושם בסימולטור LPMA ואין כלום! מוזר מאוד!

ומה שיותר מוזר, שיש לי את הסינארי אבל אין LPMA.. :cry: :cry: :cry:

מה לעשות? :|

פורסם

תבדוק למטה שאתה לא נמצא על יבשת מדינה ספציפית ולכן לא משנה איזה קוד אתה שם למעלה הוא מחפש רק באותו מדינה או יבשת שבחרת למטה

לכן למטה תבחר אני חושב שזה any או משהו בסגנון

מקווה שזה עזר

פורסם
תבדוק למטה שאתה לא נמצא על יבשת מדינה ספציפית ולכן לא משנה איזה קוד אתה שם למעלה הוא מחפש רק באותו מדינה או יבשת שבחרת למטה

לכן למטה תבחר אני חושב שזה any או משהו בסגנון

מקווה שזה עזר

לא.. אני נמצא תמיד על ANY וגם עכשיו, אבל כלום.. :(

פורסם

לכל הטייסים שטסים היום ומותקן להם הסינארי ומקבלים נחיתה ל 05

לפני הפניה הסופית למסלול יש תאורת הכוונה על צלע ההר יש לעקוב אחרי התאורה זה מכוון אותכם לקחת את הפניה בצורה כזו שתביא אותכם ממש מול המסלול לנחיתה קלה

יחסית.

בסרט של אלעד,לא ממש אפשר לראות את זה,אבל מומלץ לבצע נחיתה אחת לפחות בעצם מומלץ יותר על מנת להכיר את המקום והגישה לנחיתה.

לפעם ראשונה ובטיסה ברשת בקלות אפשר להסתבך כי הכל מבוצע בגובה מאוד נמוך .

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...