עבור לתוכן
Ariel

הצעה לשיפור אווירה

Recommended Posts

פורסם

קראתי את כל מה שנאמר כאן.

אני בז לחלק מהאנשים כאן, אלו שרק מחפשים לעורר פרובוקציות.

אבל מצד שני, אני מזהה בעיות, ואני מזהה אנשים שמדברים מתוך כאב.

כפי שאמרתי מספר פעמים, אני חוזר ואומר לא נולדתי VATIL1, ולא הייתי בצוות מיום הקמת החטיבה, אלא נבחרתי לתפקיד בזכות.

גם לי הייתה תקופה שלא הייתי מרוצה מההתנהלויות, ודיברתי, ולפעמים יש פתרונות, ולפעמים אין.

VATSIM זו לא דמוקרטיה, ואף פעם לא תהיה, שוב, לא אני קבעתי, אלא מקימי הארגון.

אני מבטיח שבימים הקרובים נמצא דרך לשמוע את הדברים בצורה מסודרת ומאורגנת יותר, כי יש לי הרגשה שהפרום זו לא הפלטפורמה הנכונה.

אני בהחלט לא מתכוון לבזבז את הזמן על אנשים ממורמרים.

אבל אני בהחלט רוצה לשמוע אנשים שמפריע להם משהו, אבל כאלו שרוצים להגיע לפתרון.

נשתמע בימים הקרובים.

פורסם

שלום לכולם, מה שנכתב כאן, גם בידי אריאל והשאר, נכתב בשל דאגה לתחביב שלנו. כל אחד צודק לגבי הטענות שהוא מעלה, ויש להבהיר, ששום דבר לא נרשם כאן על מנת לעשות מעין במת התנצחות בין כמה אנשים פה והצוות. ישנם אנשים שאומרים שעושים הרבה בלגאנים ועניינים ואנשים חושבים שהם עושים את זה בכוונה על מנת לפגוע בשל אינטרסנטיות, קנאה ורצון לשבש את מה שקורה פה. אני לא סבור שזה העניין. אני אישית חושב שאותם אנשים, למרות מה שנראה במראית עין שעושים בעיות, פועלים גם כן מתוך אמונה שלמה בתחביב שלהם ושלנו, ומתוך רצון להפוך את המקום הזה לטוב יותר לכולנו. אני לא אומר שזה לא מקום טוב אלא להיפך. יש בי מלא הערצה לאילן וצוותו שהקימו את החטיבה הזאת מכמעט כלום, משממה, אך כל אחד דואג לחטיבה הזאת מתוך השקפת עולמו לגבי איך לפעול על מנת שמקום זה יהיה טוב לכולם.

בעניין הפיקוח, אני מכיר אנשים (כולל אותי!) שלפעמים לא עולים כשמישהו מפקח על מנת לא לספוג עלבונות מאנשים ספציפיים שמפקחים. לדעתי למרות הדברים האלה שלצערנו קורים, הרי אנחנו בני אדם, אפשר לעבור הלאה, ולמרות שזהו תחביב שלא כולם יודעים להטיס כמו בספרים, אנשים מרגישים כאילו טסים בסביבת טיסה אמיתית וזה מקנה חוויה אדירה לעולם הסימולטור שלנו. כמו שאומרים, as real as it gets. באמת.

אני מודה לכל אחד כאן בחטיבה שמשקיע את זמנו, ואף את כספו על מנת ליצור לנו סביבה איכותית כזאת של פיקוח, סינרים וצביעות למיניהם, וכל מי שעוזר להפיץ את תורת החטיבה החוצה. ושוב, אני מקווה שעל פי מה שנאמר כאן, באמת יופקו הלקחים, ויחשבו על כל השירשור הזה כביקורת בונה מתוך דאגה לחטיבה גרידא, ולא מתוך רצון זדוני של חלק מהאנשים פה להפוך את החטיבה לגיהנום.

אני מאמין שעתיד החטיבה עוד ורוד וצופה לנו המשך מזהיר, ובעזרת אותם אנשים שתורמים, יהפוך את המקום הזה לעוד יותר תענוג להיות בו.

ולסיום אל תשכחו דבר אחד - שזה עדיין רק משחק, קחו הכל בפרופורציות הנכונות.

בהצלחה לכולנו

רונן

פורסם

אני לא מנהל החטיבה, אבל לוקח מאד אישית את כל הארס שאתם מוציאים עלי ועל הצוות לאחרונה. בכל הכבוד, אני בניתי את החטיבה הזו מאפס (טוב בערך מאפס), והבאתי אותה להיות לאחת החטיבות המובילות בואטסים. בניתי כאן בעזרת הצוות שלי את אחת מקהילות האינטרנט האיכותיות ביותר שישנן - כל הגילאים, כל קבוצות האוכלוסיה. הכל נעשה בדרך שלי - ויעיד הצוות שלי והצוות הנוכחי. אני אולי בפנסיה, אבל רב החובל של הספינה הזו והמחליף שלי ממשיך את אותו נתיב.

היום פתאום כולם יודעים לספר לי שאני לא בוגר, לא מבין, וירטואלי ובכלל משהו ראוי לכל גנאי.

כל אחד יודע לעוות הכל לפי צרכי התעמולה שלו באותו רגע (למשל המנהלים של הפורומים - אילן כהן מVFS ויונתן פרלמוטר מאלעל - ודי לחכימא ברמיזא).

הרבה אנשים יללו כשהתמנה הצוות החדש, רובם המוחץ מודים שהגזימו ושגו. חלק מהאנשים עדיין מתקשה לקבל את ההחלטות כאן, כל אחד מסיבותיו שלו. תפסיקו לבלוע כל רעל שמסתובב בין האנשים כאן, ויש הרבה שמפיצים רעל. אם יש לכם משהו רציני להציע או להתלונן עליו, שלחו לי מייל כי כך זה נהוג וכך היה נהוג תמיד.

אילן

_________________

אילן יונש Ilan Jonas

VATAME1

אני לא הבנתי את הרמז.

פורסם

אילן, מה שהוא התכוון לומר (אני חושב..) זה שמנהלי הפורום שמינו הם אתה, אילן כהן (מVFS) ויונתן פרלמוטר (מאלעל ווירטואל) ואז אנשים יכולים לומר שזה לא פייר כלפיהם שיש רק נציגים מאלעל וVFS וכל זה...

או שאני סתם פרנואיד ואילן לא התכוון לזה :D

פורסם
אילן, מה שהוא התכוון לומר (אני חושב..) זה שמנהלי הפורום שמינו הם אתה, אילן כהן (מVFS) ויונתן פרלמוטר (מאלעל ווירטואל) ואז אנשים יכולים לומר שזה לא פייר כלפיהם שיש רק נציגים מאלעל וVFS וכל זה...

או שאני סתם פרנואיד ואילן לא התכוון לזה :D

למה לך לתת השערות, נחכה לתשובה של אילן.

פורסם

אילן יונש וקובי,

יש טעם נפגם לצורה בה אתם בוחרים להתנסח, בתור ראשי קהילה

אני סבור שאתם צריכים תמיד להתבטא בצורה דיפלומטית ו"ממלכתית"

הראוייה למעמדכם ותפקידכם.

השימוש במילה "בז" לא ראוי והרמזים לגבי אסי בלו, אילן כהן ופרלמוטר מאוד

מעורפלים אבל משאירים עליהם כתם בעיני הקורא ורושם שיש להם יד

ורגל בדבר או שניים שאנו לא מודעים אליו.

אולי תשכילו להבין מהצד שכאשר ילדים, נערים ואף בוגרים רואים את

סגנון הכתיבה שלכם הם מבינים שאילו הנורמות, לכן אולי לא צריך להתפלא שהפורום

גולש לאגרסיביות וחוסר סובלנות - כי הקצב בעצם מוכתב מלמעלה..

תחשבו על זה ברצינות.

אריאל

פורסם

שמע RyonI (מחקת את ההודעה שלך משום מה אבל אגיב לה בכל זאת)

ניהול קהילה זה לא עניין של מה בכך, לתפקיד המחייב דרושות כמה וכמה מעלות, כישורים

ותכונות שנדרשות לביצוע יעיל ומוצלח.

אם אתה מתנסח באגרסיביות הרי שאתה קובע נורמה שהיא הבסיס, משם זה רק יכול להחריף

מכיוון ומקדם הגסות או האגרסיוויות גבוה.

משום כך ראש קהילה צריך להיות עם סבלנות, בעל שיקול דעת והפעלת פסיכולוגיה ארגונית

לכיבוי שירות בצורה יעילה תרבותית ושקטה, כמו כן עקירת עשבים שוטים מהשורש ובדיסקרטיות למען שלמות הקהילה.

אם היו מציעים אותך להיות ראש קהילה שלי - על סמך מה שכתבת אני לא בטוח שאתה יכול

לצפות לפתק הצבעה ממני...

"תלבישו ת'אוזניות וקראו מוכנים להנעה" - אתה לא מפנים שיש בעיות שמונעות מהרבה לשים

אוזניות ולקרוא לקרקע למרשה ? אתה באמת מנותק ממה שקורה פה.

יום טוב

אריאל

פורסם

חברים

אני רוצה להגיב על הנושא שאילן יונש העלה, בקשר לזה שמעריכים רק אותי, זה לא צריך להיות ככה, לא נכון להעריך אדם אחד ובו זמנית להתעלם מכל התרומה של האחרים (חברי הצוות האחרים) , ואני אומר זאת בגלוי, אני לא מתיימר להיות מנהל פורום או מנהל חטיבה או כל תפקיד אחר, מה שנתנו לי קיבלתי, ואם ההיתי בתפקיד אחר, אז אני בספק אם התלונות עלי לא היו יותר קשות, כל אדם טועה, יש יותר ויש פחות, אסור לשכוח זאת כאשר מעלים בעיה, ואסור לשכוח את כל תרומתו בעבר, ואם רוצים שזה יצליח אז רצוי להגיע בגישה חיובית במטרה לתקן, שזה מה שאנחנו עושים בשרשור זה, אתם מוזמנים להמשיך לכתוב רק בבקשה עם סבלנות ורגש, זה כואב לכולם כמו שאתם רואים.

פורסם

אני מנסה כבר כמה פעמים לנסח את מחשבותי ולא מצליח למצוא את המילים המתאימות.

ראשית - אני רואה בכל חברי החטיבה חברים. טייסים, פקחים, מנהלים - כולנו חברים לתחביב שהוא גם מעניין, גם מהנה וגם מאפשר לפגוש אנשים חדשים.

החטיבה הזו היא ללא ספק פרי יוזמה ופרי מאמצים שוטפים של מספר אנשים קטן - ועל כך אנו מודים להם מקרב לב.

ליוזמה ולמאמץ של היחידים אין ולא תהיה משמעות בלי הרבים. בסופו של דבר את התחביב שלנו ניתן להביא לידי ביטוי גם ללא הקהילה - כל אחד בביתו עם ה-ATC של הסימולטור. זה לא יהיה כמו במציאות אבל שם הפקח לא יעליב אותך ולא תצטרך לריב עם אף אחד.

ברור שזה לא מה שאנחנו רוצים... ולכן כולנו צריכים להיות שותפים למאמץ להבטיח שהסביבה המשותפת שלנו תהיה מספיק נעימה כך שאנשים לא יעדיפו להסתגר לבד (או להצטרף ל-IVAO רחמנא ליצלן).

השותפות הזו צריכה לבוא לידי ביטוי מצד הטייסים - להענות להוראות הפקחים, לדבר בנימוס וכו' גם מצד הפקחים - להיות אדיבים, להשתדל לדבר ברור, ללמד ולא לנזוף (בעיקר בטייסים חדשים). השותפות הזו צריכה לבוא לידי ביטוי גם בכתיבה בפורום שהוא חלק בלתי נפרד נהסביבה שלנו. חלק מהאווירה בהחלט מושפע גם ממה שנכתב כאן.

לגבי מובילי החטיבה - כולכם חברים אישיים שלי, רובכם הייתם אצלי בבית ולכן ארשה לעצמי לבטא ביקורת (בתקווה שתתקבל כביקורת בונה) - אתם נתפסים על ידי רוב חברי החטיבה כמנהיגים (ממש כך). גם אם יש מעטים שמערערים על מנהיגותכם, אל לכם לגלוש להתבטאויות אישיות מעליבות. המפעל הזה כולו עדות להצלחתכם ופועלכם - אתם יכולים להרשות לעצמכם צניעות יתר.

יש המון דברים נפלאים שקורים כאן, בואו נחזור לרוח כותרת השרשור שפתח אריאל ונעשה כל אחד במה שהוא יכול לשיפור האווירה.

ל"ג בעומר שמח...

ישראל

פורסם

אריאל,

הודעתי נמחקה בטעות.

ניהול הוא לא עניין של מה בכך, זה נכון, אך מצד שני לא צריך להתנהג כאיזה רובוט עם נאומים מנוסחים מפי יועצו של רוה"מ. נורמות בסיסיות לאו דווקא נקבעות מראש קהילה. בקהילתי למשל ישנה מסגרת חוקים ברורה. מעבר לה כולם יכולים לעשות כרצונם, ואם זה מגיע לקללות ותת-תרבות ממש גסה, אז הניהול חייב להתערב ולבצע מה שצריך "מתחת לאדמה" ובשקט.

אני בכל אופן לא רואה בקהילה הזאת שום בעיה עם הניהול, אלא איש איש בפרט. והאמת? כן, אני לא מבין מה בדיוק הסיבה להצתה הזאת. במקום להשקיע אנרגיה על דברים יעילים, אתה עוסק בדבר שהוא חסר תכלית בעיניי. יכול להיות שלך כן וזו דעתך, אך גם דעתי ישנה והיא מתונה יותר ביחס ל"מצב הקשה והאיום" שיש כאן.

אני לא צריך פתק הצבעה מאנשים נאורים כמוך מר. אדוני, אם אתה רוצה מנהלים נאורים ורובוטים, תעשה כרצונך. אני רוצה לראות אנשים, שמביעים את הדעת שלהם בלי לדפוק חשבון, אך דבר אחד אני כן מסכים איתך והוא שיקול הדעת. ניהול מסוים אכן יכול להגיע ולגרור לרמה נמוכה, אך אין שום קשר עובדתי ישיר בין התנהגות ו"ניסוח הודעות" של מנהלים למצב הקהילה והתרבות שכל אחד מביא איתו מהבית, לדעתי.

אני מבין את הבעיות, שצוינו כאן, אני פשוט לא חושב שהן כאלה קריטיות. אני טס לפחות חצי שעה - שעה ויותר כל יום ברשת, עם פקחים, ואין לי שום בעיה להניע את המנוע ולטוס. נו אז אורן למשל פעם צעק עליי במהלך טעות בטיסה שלי, מול ערוץ עמוס, כמעט ולא יכלתי לאחוז בסטיק מרוב שהוא חלק מזיעה, אבל גם על זה מתגברים ודברים כאלה לא מונעים ממני לבצע את טיסתי הבאה, משום שאני יודע לסכם לקחים על מנת שלא יקרו להבא. אני לא הולך לבכות לאף אחד משום שאני יודע שזו טעותי, ותתפלא לשמוע שדווקא צעקה נכנסה לעורקי חזק יותר, ולאחר אותה טיסה שצינתי עיינתי במרץ אחר חוקים, הגבלות, איסורים וכו'. אני לא יכול להתכחש לעובדה הזאת. לפעמים שזה מגיע לרמות קטנוניות כמו למשל פקח צעק על חבר שלי שהוא דיווח אחרי תל יונה 1200 מעל הלימה לימה ולא מערבית לה, אז נכון שזה מרובע קטנוני, מפגר וסתם פוגע ומוריד חשק לחזור לשחקים, וצריך לעשות משהו בנידון, אך בטיסותיי לפחות דברים מהסוג היו נדירים ונקודתיים יותר.

אם אחרי הכל יש כאלה אשר נפגעים - סבבה, תבואו, תפרטו את הבעיה, ואני בטוח שהקהילה וההנהלה תתיחס. אבל מה זו הבכיינות כאילו עוד שניה כל התחביב שלנו קורס? מכמה טיפות של גשם נהייתה סערה..

יום טוב ומצטער על ה"תרבות הנוראה" שהצגתי כאן :cry: אני צריך להתבייש (רק לא את הפתק..!).

פורסם

אבל.. אבל...

אני בקושי פקח קרקע...

אם צעקתי עליך כשהסטיק שלך חלק מזיעה אולי אנחנו צריכים ללכת לייעוץ זוגי...

עכשיו ברצינות. אם פקח צועק כשהוא ביקש לטייס לדווח לו בנקודה מסויימת והטייס דיווח בנקודה אחרת, זו לא בעיה כל עוד הוא לא השתמש בקללות ולא העיר הערות אישיות. אם הוא אומר (בקול רם) "4X-XXX, אמרתי לך לקרוא בתל יונה!!!" זה בסדר. פקח שמחזיק גישה או את פיקוח ת"א חולש על מרחב גדול ומתפקד בד"כ גם בתור כמה מגדלים ואם הוא ביקש מטייס לקרוא בנקודה מסויימת יש לזה סיבה. אם בלהט הפיקוח עלו הטונים אין כאן בעיה (כל עוד התוכן נשאר הולם). ואם הטייס נעלב מדברים כאלה, אולי הוא לא עוסק בתחביב הנכון.

אני לא מכיר את המקרה של חבר שלך, יוני, אבל אולי הפקח ביקש ממנו לקרוא מערבית ללימה לימה מכיוון שהיה מטוס בפיינל ולפקח לא היתה יכולת להעריך מי יגיע קודם ועל כן ביקש מהטייס לקרוא מערבית ללימה לימה על מנת לקבל החלטה מי ממתין ומי ממשיך בגישה?

פורסם

אריאל אהלן,

אני לא מקבל את הביקורת שלך, בכלל. אתה בחרת לפתוח שרשור פומבי - מה רצית, שהצוות יענה "YES SIR" או שיגיד את אשר על ליבו? אם אתם רוצים, נגיד כולנו YES SIR ולא יצא כלום מהשרשור הזה. אם אתם רוצים שמשהו יזוז, אז זה מה שאנחנו עושים. תקראו את ההודעות של החברים (מיעוט עדיין, להזכירכם): אלו הודעות נאצה של ממש לעיתים! אבל אם חבר צוות לא מקבל את הביקורת, אוי ואבוי.

כפי שאמרתי, כל תלונה רצינית מתוחקרת ונבדקת. בשביל זה יש פורום ניהול ופורום צוות (שם השרשורים יותר ארוכים מכאן לפעמים).

אם אתם רוצים דיון פומבי, אז שיהיה פומבי עד הסוף וגם אתם תדעו להקשיב ולבקר את עצמכם. כך זה מתנהל אם אתם רציניים בעניין, אם לא אז באמת חבל על הזמן.

שתי הבהרות - עם אסי כבר שוחחתי בנפרד והבהרתי לו שמה שכתבתי נוגע רק להודעה המאד לא הולמת שלו. כולם הבינו את זה, ואריאל, כמו שאומרים, אתה סתם מחמם וזה לא לעניין!

לגבי אילן VFS והניהול - פשוט נטען שהצוות הוא גם השוטר בפורומים - עיקר התלונות נגד החטיבה, ראו איזה פלא, מגיעות מאנשי VFS ואלעל. משם גם מגיעים המנהלים, זה כל מה שציינתי. אין לי כלום נגד VFS ולא נגד אלעל, אלא הרבה בעד, אז אל תנצלו את האמירה הזו לרעה.

אריאל, אני מאד מאד מכבד אותך, ומציע שתקרא שוב את ההודעות שלך ושל אחרים בשרשור הזה. תחשוב גם מה ציפית בעצם שיתפתח מההודעה הזו שרשמת? שכל הצוות יתפטר מיד? או סתם שיהיה שרשור נאצה וכל הצוות ישתוק?

עוד מילה בכל זאת: אני לא מגיב סתם כמו שאני מגיב. אני למעשה היחיד כנראה שיכול לראות את כל התמונה - אני יודע מה החברים עושים, מה הצוות עושה ומה הנהלת ואטסים עושה. רובכם ניזון מתמונה אינטרסנטית או צרה, וננעל עליה. אם מישהו כמו יוני מעז לכתוב שהוא כן מרוצה, הוא מוקצה. לא פלא ש280 חברים שותקים! אתם מצפים מהצוות לעשות חושבים כל הזמן, ומה איתכם? חשבתם לפני שהקלדתם?

פורסם

אורן :) התכוונתי לאורן אחר... עדיין לא הסעתי תחת הפיקוח שלך.

בקשר למקרה עם חבר: לא היה שום תנועה ב-ILS וכל ה-CTR של שדה דב היה נקי בוודאות.

אין שום סיכון ושום דבר שאמור לגרום לו לצעוק כמו שהוא צעק, מה גם שפעולת טייס כזאת נפוצה גם במציאות. אבל הבעיה כאן היא המרובעות, "אמרו לי שתמיד טסים מערבית ל-LL, אם מישהו יעבור מעליה אני ארביץ לו", בלי להפעיל בכלל שיקול דעת. ושוב: זו דוגמה אחת.

לא רוצה להיכנס להאם זו התנהגות רגילה שלו או לא, אך בהחלט יש קצת עבודה לעשות בתחום תרבות הפיקוח (במיוחד לחדשים שרק נכנסו לבועה הזאת) ובמיוחד: מקצועיות הפעולות והנדב"ר.

אבל מכאן לאווירת תרבות כללית ירודה או משהו בסגנון הזה, המרחק לדעתי רחוק ולא קשור ישירות.

פורסם
אורן :) התכוונתי לאורן אחר... עדיין לא הסעתי תחת הפיקוח שלך.

בקשר למקרה עם חבר: לא היה שום תנועה ב-ILS וכל ה-CTR של שדה דב היה נקי בוודאות.

אין שום סיכון ושום דבר שאמור לגרום לו לצעוק כמו שהוא צעק, מה גם שפעולת טייס כזאת נפוצה גם במציאות. אבל הבעיה כאן היא המרובעות, "אמרו לי שתמיד טסים מערבית ל-LL, אם מישהו יעבור מעליה אני ארביץ לו", בלי להפעיל בכלל שיקול דעת. ושוב: זו דוגמה אחת.

לא רוצה להיכנס להאם זו התנהגות רגילה שלו או לא, אך בהחלט יש קצת עבודה לעשות בתחום תרבות הפיקוח (במיוחד לחדשים שרק נכנסו לבועה הזאת) ובמיוחד: מקצועיות הפעולות והנדב"ר.

אבל מכאן לאווירת תרבות כללית ירודה או משהו בסגנון הזה, המרחק לדעתי רחוק ולא קשור ישירות.

חתמתי על כל מילה האמת.

פורסם

שלום,

גזרתי על עצמי לפני אי אלו שבועות פרישה מרצון מפעילות שוטפת בחטיבה, שיקולי עמי ואלו שמודעים לכך גם מבינים.

לא קראתי את כל השרשור, רק רפרפתי עקב פניה של חבר חטיבה. בעקבות עיוני בחומר, הגעתי למסקנה כי מוטב שאחזור לעמדות הפיקוח במרחבה האווירי של ישראל, בכדי לתת לחברים תחושת טיסה אמיתית ככל האפשר עם פיקוח כנ"ל. אעשה זאת במעמד של פקח אורח, מטעם VATAME. בכך אני מקווה לשכך מעט מהמרירות שהצטברה אצל חלק מהחברים, ולחדש ימי החטיבה כקדם.

טוסו והצליחו!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...