עבור לתוכן
lalex

A bit of history that we all should know ;-)

Recommended Posts

פורסם
וואוו(שיגעון;))!!

ישר כוח והמשיכו בדרככם, אתם תגיעו לגדולות אתם!

הם כבר הגיעו לגדולות! לדעתי אגב דוד הוא חלוץ הסנרי הישראלים, לא?

Without trying to detract from the excellent work for Herzlia etc. and the bright future that awaits its creators, I must point out that the pioneers of the Israeli scenery (and photo-realistic at that) were Ilan Papini and myself.

In 1995 we released the commercial first photo relalistic scenery for Haifa, Tel Aviv and the whole of Israel through the BUG Stores. We were the only other group in the world at the time (Mallard's San Francisco was first) to release a photo-relaistic scenery for Microsoft FS. It was dedicated for FS 95 but it worked well for FS2000 too. It was the first scenery to be released on CDROM since it was a hefty 9MB! LOL! Mallard came on diskettes ;-).

We developed our own CAD-like tools and used SCASM to compile the scenery files that we created. We had a 3D view of teh mesh and could see the entire Israel in mesh-display and photo-real within the tool itself! Placing objects was very easy - just select the object from a toolbox and place it with a click on the 3D screen. It is very similar to the tool that Mega Scenery developed only years later to create their successful series ;-). At the time, Mauruzio Gavioli and Ugo Gandolini (LAGO ) wanted to buy our technology and scenery rights. We preferred to keep everything at home.

Much time has passed since then and the technology allows today to load Gigabytes of scenery (like FS Scene) on a hard disk and on DVD and super-fast PC can run much smoother than then, but believe me, it was fun to do that work and see you being appreciated worldwide.

So historically, Ilan Papini and myself made a world-wide (and not only local) premiere with a photo-realistic scenery for Israel. As a matter of fact this was THE first Israeli scenery - period.

BTW, if anybody wants to see the original packages of those products, then you are welcomed to come and visit me.

I usually do not brag with anything and not trying to break the party for anyone - the proof is in the pudding, as the English say - but I found it necessary to post this correction and set the historical facts straight.

Thanks for the applauses ;-)

פורסם
=D>

אגב, אילן שעבדת איתו זה אותו אילן שהכין את Virtual Sailor ו-MicroFlight ?

Same Ilan, and now we're doing MUCH more serious work as partners - still in the simulation business :-)

פורסם
האמת שאני הכרתי את הסיפור הזה, והתכוונתי לחלוץ הסנרי בעת החדשה לא בעידן הפרה היסטורי :lol:

אבל נכון, אין מה לומר!

Who are we if we don't remember the Big Bang (or the Garden of Eden)? :wink:

We might think that we were born only yesterday! :lol:

פורסם

אני השתמשתי בסינרי הזה. הורדתי אותו מהאינטרנט והתקנתי על FS95.

אם אני זוכר נכון, אילן פפיני עבד באותו זמן באלביט לפי הדוא"ל שלו. פעם ניסיתי להשיג אותו כדי לשאול משהו לגבי הסינרי אבל הדואר כבר לא היה וולידי.

פורסם
אני השתמשתי בסינרי הזה. הורדתי אותו מהאינטרנט והתקנתי על FS95.

אם אני זוכר נכון, אילן פפיני עבד באותו זמן באלביט לפי הדוא"ל שלו. פעם ניסיתי להשיג אותו כדי לשאול משהו לגבי הסינרי אבל הדואר כבר לא היה וולידי.

:-)

At the time Ilan worked at Elscint and I worked for Lotus.

The version of Haifa you d/l from the internet was a demo we tried out. We showed it to BUG's marketing manager and he bought it (licenses). They manufactured the CD + box and bundled it with MSFS 95, 98. Same went for Tel Aviv and Israel. At the time we were contacted by several flight schools in Israel saying how they use FS 95,98 with our scenery to practice CVFR.

The quality cannot be compared with what we can do today - Tel Aviv, Eilat and the new Herzelia are good examples of this - but at the time even 64m/pixel graphics resolution was something unbelievable LOL. Today MSFS can display 5m/pixel but the underlying graphics can go as low as 1-2m/pix.

The tools we have today for satellite pictures allow us to create a full photo-real textures similar to what we've done until now, in less than 5 minutes - there is absolutely no work involved preparing that scenery, but there is plenty of work in finding the right pictures source and if necessary to manipulate the pictures in order to obtain the best resolution/colours out of the basic picture.

Then there is the work of laying down the 3D objects. TLV for example has in excess of 1000 buildings and some trees - specialized autogen + custom buildings. That's where most of the effort and work went.

But I digress... I am happy to hear from an old "customer".

פורסם

ואללה- זה באמת היה אלסינט. אני זוכר שזה הכיל פשוט ריבועים של קבצי BMP עם תמונת לווין של הקרקע. אני זוכר שהתלהבתי כשיכולתי לראות את מאגר המים ליד הישוב בו אני גר, חממות, בניינים גדולים וכבישים באיזור (למרות שהכל היה דו מימדי).

אלכס - שם המשפחה שלך לורנץ או שאני זוכר לא נכון (בכל זאת - עשר שנים וקובץ רידמי אחד) ?

פורסם
ואללה- זה באמת היה אלסינט. אני זוכר שזה הכיל פשוט ריבועים של קבצי BMP עם תמונת לווין של הקרקע. אני זוכר שהתלהבתי כשיכולתי לראות את מאגר המים ליד הישוב בו אני גר, חממות, בניינים גדולים וכבישים באיזור (למרות שהכל היה דו מימדי).

אלכס - שם המשפחה שלך לורנץ או שאני זוכר לא נכון (בכל זאת - עשר שנים וקובץ רידמי אחד) ?

;-)

We also enjoyed seeing our houses then in FS - I was living in Haifa at the time, and Ilan still lives there, in the same apartment. And yes, you got my last name right! You see, 10 years and your memory is still intact - and most of us are still here and even living in the same houses, but we all have a "bit" less hair and what's left is a bit gray too.

But we're all still enjoying the same hobby.

This really sounds like a chat in a geriatric ward ;-). People might throw us out of here on the grounds that Dinosaurs are not allowed in the forum LOL.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...