עבור לתוכן
Atar_Omri

שאלה לרגל 100 שנות תעופה

Recommended Posts

פורסם

מהו המטוס המועדף עליכם בעבר ובהווה?

אני אישית חושב שהמטוס הכי יפה שיוצר אי פעם הוא הדקוטה, פשוט מכונה מדהימה.

המטוס המועדף עליי הוא (וניחשתם נכון) ה-747, הדבר אולי הכי מדהים שיש בתעופה.

כמעט 400 טון שעולה לאוויר, מדהים.

פורסם

אני מעדיף מטוסים יותר קטנים. חברת ססנה היא מהמועדפות אצלי על כל מטוסיה...

לפי דעתי הפייפר J3 CUP הצהוב הוא אחד המטוסים הכי מדהימים ומפורסמים שיש, מכונת טיסה קטנה שמצליחה להחזיק את עצמה באוויר במהירות מאד קטנה 8)

פורסם

שאלה קשה...

747 מדהים - כל הגודל הזה, והמשקל והעצמה... בכל שדה תעופה הוא שולט בנוף...

אבל הקונקורד - אלגנטי ועדין - אבל בפנים מסתתר כח חייתי!

707 - מכונה קלאסית - טס ישירות לארה"ב עם מעל 100 נוסעים במהירויות של המטוסים המודרניים כבר לפני 40 שנה!

דקוטה, דקוטה, דקוטה - 70 שנה ועוד חיה ובועטת!

אבל מה עם הצסנות? פייפר? איירבאסים ממוחשבים מקצה לקצה?

איך בכלל אפשר להתחיל לענות?

פורסם

707 היה הפרוייקט גמר שלי לתואר הנדסאי מכונות תעופה

אני חייב להגיד שזה מטוס מדהים עם ביצועים אוירודינמים שחבל על הזמן

ורק לידיעה ה 707 נחשב למטוס שהכניס את עולם התעופה לעידן של תעבודה סילונית טיסת הבכורה של האב טיפוס היתה ב 15 ביולי 1954 מאז מכרה בואינג יותר מ 1000 מטוסים בסדרה, וזה לא כולל את המכירות של הדגמים הצבאיים השונים, ה 707 גם שימש כאייר פורס 1 של נשיא ארצות הברית במשך 30 שנה.

עוד מטוס מדהים לדעתי הוא מיראז מספר 154 שהוא אלוף ההפלות של חיל האויר, זהו המטוס שהמזל פשוט חייך אליו, ורק לפני כמה חודשים הוא חזר למוזיאון חיל האויר לקבל כבוד של אלופים 8)

פורסם

מאוד קשה להחליט! אבל המועדף שלי הוא ה737...

לא סתם זה המטוס הנמכר בעולם...

קצת סטיסטיקות ועובדות:

מתחילת הייצור של המטוס ב1967 נמכור כ5200 יחידות ממנו ל215 לקוחות.

כרגע נמצאים בשירות 3909 מטוסי 737 מכל הדגמים

כ 1200 מטוסי 737 נמצאים באויר כל רגע

כל 5.3 שניות ממריא 737 באיזשהו מקום בעולם

ל 737 יש 124 מיליון שעות טיסה והוא עבר 90 ביליון קילומטר!!!

פורסם

ורק לידיעה ה 707 נחשב למטוס שהכניס את עולם התעופה לעידן של תעבודה סילונית טיסת הבכורה של האב טיפוס היתה ב 15 ביולי 1954 מאז מכרה בואינג יותר מ 1000 מטוסים בסדרה, וזה לא כולל את המכירות של הדגמים הצבאיים השונים, ה 707 גם שימש כאייר פורס 1 של נשיא ארצות הברית במשך 30 שנה.

אם אנח לא טועה, הקומט הבריטי היה החלוץ האמיתי - הוא היה בשירות כבר ב 1952 (טיסה ראשונה 1949!). אבל הוא היה קטן יותר מה-707 רק 36 נוסעים וטווח של 1500. אבל הוא היה מטוס הנוסעים הסילוני הראשון - הוא פתח את עידן מטוסי הנוסעים הסילוניים.

עוד מטוס בקליבר של ה-707 היה DC8 - מטוס בעל מימדים וביצועים דומים. אבל דאגלס פיתחו אותו בזהירות וחיכו קצת יותר מידי - הוא נכנס לשירות שנה אחרי ה-707 אחרי שבואינג תפסה כבר פלח שוק. עדיין ה-DC8 היה אחד ממטוסי הנוסעים הסילוניים המוצלחים הראשונים.

אבל, כמוך איציק, גם אני מעדיף את ה707 על שני אלה...

פורסם
רבותי אין על הססנה 152 של אוויה

העגלה 4X-ALY

LOL :lol:

קשה מאד להחליט... אני מאד אוהב דקוטות - זה לדעתי המטוס שטסתי עליו (מציאות) הכי הרבה.

המטוס שלי היום הוא 767 ללא ספק.

ופינת המילה הטובה שלי: הצוקית... מטוס ננסי עם ביצועים מעולים וצורה יחודית. זה בכלל חצי מטוס וחצי דאון - ללא מנוע הוא גולש ביחס של 1/17! אבל איזה רעש אלוהים אדירים! :evil:

פורסם

אני חושב שזה מאוד משתנה בין קטגוריה אחת לשניה כי למשל במשקל זה כמובן האנטונוב 225 שממריא אם מקסימום 600 טון ומטיס אותם למרחק של 4000 ק"מ במהירות של 850 ק"ש (בלי המטען הזה הוא יכול לטוס 16000 !!! ק"מ) אבל מבחינת יופי זה ה 747-400

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...