עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

תיעוד ושימוש במידע תעופתי

Recommended Posts

פורסם

שלום,

1. לפני מעל שנתיים כתבתי כאן הודעה בנושא, להלן קטע ספציפי, ובתחתיתו הקישור להודעה המלאה:

א. תיעוד ושימוש במידע תעופתי: כמו בכל תחום, מידע הנו הבסיס לכל פעילות, ובתעופה מדובר גם ובעיקר בחיי אדם. לכן חשוב שלכל אנשי התעופה יהיה מידע נכון, עדכני וזהה. שיטת הביצוע נקראת האחדה, סטנדרטיזציה. מה אני כבקר גישה יכול לעשות כאשר טייס מבקש גישת VOR/DME 30 ובידיו עדכון 16 לפמ"ת, וכאשר בידי עדכון 15, וההנמכה שונה בתכלית לאחר העדכון האחרון? או כאשר מבקש טייס גישת RNAV 30 כאשר לי אין דפית גישה כזו? כדאי שצוות VATIL, לאחר אירוע חדר הבקרה, ימצא דרך לפרסם מידע נכון, עדכני ככל הניתן, רק עותק אחד מכל מהדורת חבילת מידע. חשוב כי הקישור לחבילת המידע יכלול גם את מס' המהדורה שלו והתאריך התעופתי שלו. לאחר מכן, יש להפיץ עם כל עדכון ותוספת, NOTAM מתאים, וכך לכל טייס ובקר, הקורא NOTAMS לפני כל משמרת וטיסה, לא יווצרו פערי מידע. המשמעות הנה גם כי על כל בעל מידע חדש ו/או שונה, להעביר אותו ל- VATIL והאחרון יחליט אם ואיך להפיצו. דרך אחרת לשימוש במידע יוצרת תהו ובהו במידע, ואח"כ באוויר.

http://www.vatil.org/vatil/board/viewto ... highlight=

אני חוזר ופונה לצוות שיעיין בה ויפעל כמידת יכלתו ליצירת בסיס מואחד של מידע תעופתי לשימוש חברי החטיבה. מדובר במאמץ קטן- החלטה על דרך, הגדרת תקן חטיבה לתיעוד, יצירת מסד נתונים מתאים במקום ו/או בנוסף לקיים. אח"כ כל שנותר הוא לעדכן את מסד הנתונים, עבור כל הדפיות, המפות וסקטור ASRC, כאשר עדכון חודשי לא צריך לדרוש יותר משעת עבודה.

בהזדמנות זו, להלן מפת נתיבי טיסה אחרונה. היא כוללת מספר שינויים בהם הבחנתי: תוספת נתיב RNAV J13 , מאילת חוצה נגב ל-TMA, נתיב UJ10K מגיטלה דרך דינה לאלרוד, והסרת נתיבים צפונית ל-NAT.

ממני, בהנאה.

ENRH-16082005.jpg

פורסם

מסכים לחלוטין עופר, רק יש בעיה קטנה, זכויות יוצרים.

אין לנו בעיה להכין דפיות מעודכנות ואחידות, הבעיה שאסור לנו לפרסם אותן.

ומאחר ולא כל אחד יכול לשם את ידו על דפיות מעודכנות, זה יוצר את הבעיה הזאת.

בכל מיקרה אני אבדוק את האפשרות להכין מאגר דפית אחיד למרות שעדין יכול להווצר מצב שיגיע טייס עם דפיות יותר מעודכנות ממה שאנחנו נוכל לפרסם.

רן.

פורסם

רן, לגבי דפיות DAFIF כמו שעופר הציג, ייתכן שזה מותר - צריך לחרוש את האתר שלהם ולחפש את זכויות היוצרים שם. מדובר במאגר חינמי, אני די משוכנע שאפשר לגזור חלק מזה ולהשתמש בו "לצרכים לימודיים". אבל אולי עדיף שאילן ייתיחס לנקודה הזאת...

שים לב לעוד דבר - משום מה במפה הזאת יש את התדרים של ה-VORים, בניגוד למפה ששלחתי לך לנורבגיה (שהיא מאותו המקור)...

פורסם

אני מסכים עם אורן

אנחנו משתמשים בדברים לצרכים לימודים ולא לצרכים מסחריים, לא אמורה להיות בעיה

עם זכויות יוצרים, כמו כן ניתן להפנות לאתרים אשר מספקים את הדפיות לדגומא אתר המגזין "עם הרוח" - נדמה לי שהדפיות הם ללא תשלום

ואתר העמותה לקידום התעופה בישראל - דורש רישום אבל ללא תשלום, יכול להיות שהפמ"ת גם ללא רישום.

שני המקורות הנ"ל נותנים דפיות עדכון 18 אבל של הפמ"ת הפנים ארצי.

בכל מקרה,

עצם ההצהרה שעדכון מספר __ הוא העדכון האחרון שתקף ברשת וטסים לפיו, גם אם זה עדכון אחד ישן יותר ממה שבאמת יש, עד להוצאת אישור לפרסום העדכון האחרון, יוצר סדר.

אותו דבר גם לגבי נוטאמים.

פורסם

שלום רן,

א. חצי מהעבודה מסתיימת ברגע שייקבע ויופץ מספר העדכון התקף ברשת.

ב. בכדי להתגבר על בעיית זכויות היוצרים, וחשוב שכולנו נקפיד להגן עליהן לטובת הכלל, הייתי פועל לקבל את אישור רשות שדות התעופה להשתמש בחומר מהפמ"ת ו- AIP אשר אינו מהעדכון האחרון, כלומר פג תקפו לצרכי תעופה. קשה להאמין שאם יוסבר להם השימוש ומטרתו, לא ייעתרו לתמוך בחינוך הדור הצעיר לפיתוח ואהבת התעופה בישראל.

ג. ניתן לכלול גם שימוש בחומר שזכויות יוצריו אינן מוגנות, ממקורות אחרים.

ד. כדאי לשקול הקמת ארכיב למהדורות שתקפן פג ברשת במקום להסירן. משיקולי עלות ניתן לשקול לאכסנו אופליין. תמיד מגלים לכך שימוש אחרי שנמחק או הוסר.

אוסיף היבט שהזכרתי, וכדאי לדעתי להרחיבו:

התנהגות אדם הגיונית מבחינתו כלפי סביבתו:בלימודים אקדמאיים לתואר ראשון במדעים, נהוג לכלול כחובה מספר קורסים מתחום החברה והסביבה, כך נוצר איזון מסוים באופי החומר הנלמד, ובדמויות המרצים/ מחנכים. בקורס אתיקה בפילוסופיה, עליו אני ממליץ בחם רב לכל מי שילמד לתואר, מלמדים כנושא עיקרי על אגואיזם. אתה לומד להבין שני דברים: הראשון הוא שאגואיזם הינו הגיוני. השני והעיקרי הינו כי המודל היעיל ביותר לאגואיזם הוא זה בו בכדי ליהנות באופן המירבי, אתה תומך באמצעיך ובזמנך בקהילה ובסביבה. המסקנה נובעת משיקולי כדאיות, ולא חוק או מוסר, רק מה כדאי לכל אחד לעשות להשגת הנאה מירבית, אך אין ספק שהיא עולה בקנה אחד עם חוק ומוסר גם יחד.

כל זאת כתבתי לעניין זכויות יוצרים. לישראל שם ורקורד גרועים ברחבי העולם בעניין כיבוד זכויות יוצרים . אם נפעל לפי היגיון האגואיזם שהצגתי, נשלם מעט עבור אותו מוצר שרצינו, נזכה לממן בכך בהמשך מוצרים דומים אך רבים וטובים ממנו. נתבונן בדיסק הקשיח, ונבין על מה אני מדבר. מי שחושב שהוא יותר נבון ומועיל לעצמו יותר בדרך אחרת, שיילך ללמוד, ואז אולי יבין!

מסכים לחלוטין עופר, רק יש בעיה קטנה, זכויות יוצרים.

אין לנו בעיה להכין דפיות מעודכנות ואחידות, הבעיה שאסור לנו לפרסם אותן.

ומאחר ולא כל אחד יכול לשם את ידו על דפיות מעודכנות, זה יוצר את הבעיה הזאת.

בכל מיקרה אני אבדוק את האפשרות להכין מאגר דפית אחיד למרות שעדין יכול להווצר מצב שיגיע טייס עם דפיות יותר מעודכנות ממה שאנחנו נוכל לפרסם.

רן.

פורסם

עופר, אני אומר לך רשמית שאין כרגע שום סיכוי לקבל אישור לשים דפיות רשמיות תקפות. יש אולי אישור לשים דפיות מעדכון קודם, אבל זה יותר בלאגאן כי אנשים רוצים את החידושים. מאידך, הסיכויים שמישהו יתעסק דווקא בנו, כשכל הפמ"ת נמצא באתר של טייסים חובבים ולא של סימולטורים, הוא אפסי. אחרי בדיקה קצרה של DAFIF ומה אפשר להוציא משם, הייתי שם דפיות בכל מקרה. כל זה יבוא עם האתר החדש, אל דאגה.

פורסם
עופר, אני אומר לך רשמית שאין כרגע שום סיכוי לקבל אישור לשים דפיות רשמיות תקפות.

התייחסתי לדפיות לא תקפות.

הייתי פועל לקבל את אישור רשות שדות התעופה להשתמש בחומר מהפמ"ת ו- AIP אשר אינו מהעדכון האחרון, כלומר פג תקפו לצרכי תעופה.
פורסם

הוא שאמרתי - לעיתים יש שינויים קטנים מאד, אבל למשל שהוסיפו את טרמינל 3, אתה לא יכול להמשיך להשתמש בדפיות הישנות... טוב, פתרון ימצא בקרוב, מובן שכולנו מסכימים שחייב להימצא פתרון.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...