razgoeta פורסם אוגוסט 26, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 26, 2005 שלום חברים. אני רואה המון תמונות שחברים מפרסמים כאן מנסיעות שונות שלהם לחו"ל. האחוז כמעט מלא של הטיסות, הטיסה היא לכל אורכה בתא הטייס. מעניין אותי מאוד איך מסדרים דבר כזה?. נניח שאני אדם מן השורה, בלי קשרים או קומבינות בשום חברה או איגוד הקשור לתחום הטיסות, איך אני מצליח להשיג לעצמי דבר כזה?. עכשיו, למה אני שואל את זה? למי שיודע או לא יודע, אני משרת כרגע בצבא, ועדיין בשירות סדיר. זה אומר שאני יכול במשך כל שירותי לצאת פעם אחת לנסיעה לחו"ל. בחג הסוכות הממשמש וקרב, אני מתכנן נסיעה לחו"ל, ככה"נ לספרד ולרביירה הצרפתית. בכל אופן, השאיפה שלי היא, שאם כבר אני טס אז לפחות לטוס בתא הטייס לכל אורך הטיסה, כי הטיסה הבאה תהייה עוד לא מעט זמן... אז קדימה חברים, בואו ספרו איך אתם השגת לעצמכם כרטיס טיסה עם מקום בתא הטייס לכל אורך הטיסה? רז גואטה.
Itai Ganor פורסם אוגוסט 26, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 26, 2005 הרבה יכתבו כאן איך הם היו בקוקפיט והדברים יהיה כגון כאלה : 1.מכתב לטייס, מכתב מרגש. 2.דיבור עם הדיילים להיכנס לקוקפיט אם אפשר לשאול את הטייסים. 3.שתיפול על צוות ממש חביב שיאפשר לך להיות כל הטיסה בקוקפיט תראה להם שאתה בעניינים ומבין בתעופה וכו'. 4.קשרים&קומבינות כמו שאמרת. 5.החברות הרציניות יותר שבאו לארץ כגון בריטיש סויס לופטהנזה לפי דעתי שומרות יותר על הביטחון שלהם ואולי יש סיכוי שתיכנס לקוקפיט, חברות צארטר אולי "טיפה" יותר חפיפניקיות ונותנות להיכנס לטווח של שעה, ואולי עד סוף הנחיתה. 6.טסתי שנה שעברה למילאנו עם חברת צארטר בשם ארופלי(A320) ואבא שלי דיבר עם אחד הדיילים הראשים ושאל את הטייסים שבמטוס וככה נכנסתי לקוקפיט לטווח של שעה מעל יוון.
gilad13 פורסם אוגוסט 26, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 26, 2005 הכי טוב זה לכתוב מכתב. אבל כמו שכבר אמרו, זה מאוד תלוי בחברה שבה תטוס... החברות הגדולות לרוב לא מביאות לך להיכנס (לי הביאו באיברייה להיכנס לכמה דקות וזה כי הקברניט היה ממש נחמד, ואמר לי שאוסרים עליהם להכניס אזרחים לקוקפיט) תכתוב מכתב טוב, ותדאג להביא אותו גם בעיתוי נכון, ככה כנראה שתוכל להיכנס.
Itay Zecharia פורסם אוגוסט 26, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 26, 2005 אני זוכר כשאני נכנסתי בפעם הראשונה לקוקפיט, בטיסה הראשונה שלי, ראיתי רק כפתורים וכפתורים, וקיבלתי הלם מהכמות שיש. מעבר לזה לא ידעתי כלום
×�פיק פורסם אוגוסט 26, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 26, 2005 אז ככה הסיפור שלי הוא: הטיסה התקיימו באפריל 2005 זה קרה במסע לפולין, בטיסה הלוך 757 של ארקיע. אמא שלי הצטרפה כאחת המלוות לטיול. ישבה ליד אחד המלווים ודיברו. ועל מה אמא שלי תדבר כשהיא מגיע לשיחה עלי? כן... על מטוסים. היא סיפרה למלווה שאני שיגעתי לה את השכל שאני רוצה להכנס לקוקפיט. והוא מאותו רגע החליט שהוא לוקח על עצמו את המשימה. והוא לקח את זה כל כך חזק. הנה תראו: כל פעם שעברה הדיילת הראשית (אישה קשוחה ומבוגרת עם תספורת קוצים אדומה) הוא ניג'ס לה שהוא רוצה להכנס לקוקפיט. הדבר נמשך בערך כשעה. לאחר שעתיים-3 של טיסה, מגיעה אלי הדיילת הנ"ל, מסתכלת עלי, ואומרת: אתה! בוא איתי! לקחתי את המצלמה וקראתי לחבר שלי, והיא צעקה: "לא!!! רק אתה!" טוב... רצתי אחריה, מאחורי המטוס, כשאני מעיף בדרך במסדרון אנשים שעמדו לתוך הכסאות שלהם, מרוב ההתלהבות כמובן. הגענו , היא פתחה מחיצה כלשהי ונכנסתי לאיזור המטבח והשירותים שמשמשים בטיסה כנראה רק את הצוות והטייסים. נעמדה שם והדיילת לחשה לי: הקברניט בתוכו... יקח קצת זמן, הוא ביציאה קשה בקיצווור... הוא יצא לאחר כמה זמן, שטף ידיים, ובא ללחוץ לי את היד. הקברניט: "אההה... אז אתה זה שבא להחליף אותי... יופי.. בוא כנס". מסתבר שמישהו סיפר לו שאני טייס דאונים, והוא החליט לצחוק עלי קצת נכנסתי, והתיישבתי על הברכיים, מה שהתגלה כרעיון לא טוב... הרצפה דוקרת! לא משנה.. ההמשך משעמם נשארתי כשעה וחצי, עד הנחיתה ועד כיבוי המנועים. אמרתי יפה תודה והלכתי לדרכי. טיסה חזרה מסתבר שהקרבניט שהכניס אותי בטיסה הלוך, היה כטרמיפסט בטיסה חזור, וכשיצאנו מהמטוס לשרוול בב"ג הוא הלך איתי לאורך המטוס, התעניין בשלומי ויצא מדלת לתוך החושך, קיצור לצוות אוויר. מקוהו שעזרתי. אפיק.
Yahav Barzilay פורסם אוגוסט 26, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 26, 2005 טוב אצלי הסיפור הוא, מכתב פשוט נחמד מנוסח יפה ושמסביר עליך הכל בדף + תמונות שהוספתי מהסימולטור כדי להמחיש להם עד כמה זה אמיתי. בטיסה מבן גוריון לאילת, הטייסים התנצלו ואמרו שאין איש בטחון לכן הם לא יכולים להכניס אזרחים שהם לא מוכרים לקוקפיט :? לא קונה.. בטיסה חזרה מאילת, הצוות היה צוות מאוד מאוד מאוד נחמד, ישבתי במושב שלי בדיוק ל-2 דקות ואז הדיילת באה ואמרה שהיקברניט מזמין אותי לקוקפיט אבל לא בטוח שאני אוכל להיות שם. נכנסתי לקוקפיט שלום שלום, כבר כל צוות המטוס הכיר אותי :? לאחר כמה דקות שוב הוציאו אותי אך הטייס ביקש מהדייל להושיב אותי בג'אמפסיט של הדילים מחוץ לקוקפיט, ולאחר מכן שוב נכנסתי לקוקפיט כמובן עד לכיבוי מנועים. מה שאני ממליץ, מכתב מנוסח כמו שצריך ברמה, קצת להסביר מה אתה עושה איך כמה למה.. לדעת את הנתיב שאתה הולך לטוס בו ולכתוב להם את הנתיב, ועוד דברים כאלה, להפגין כמה שיותר ידע. שתהיה לך טיסה נעימה מקווה בשבילך לקוקפיט.. :wink:
Ben Zwebner פורסם אוגוסט 26, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 26, 2005 Its easy... all you need a mother or father who are Pilots in the Airline that you are going to fly with... that simple... Or, in my freinds case, his mother is the cheif stewardess on ELALs flights to China and the USA, so he gets in no problem... a little vitamin P gets you a long way!
Yarden Ben-Dor פורסם אוגוסט 27, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2005 הנה הטיפ שלי שעובד ב100% לא רק עליי אלא עם גם אחרים. קודם כל: אם אתה טס בחברה ישראלית- מסווגים אותה לשלושה על פי הסיכויים שלך (במידה ואין קשרים). אני מוצא את אל על עם הסיכויים הגבוהיים ביותר לקבל קוקפיט בלי קשרים ארקיע באה במקום שני וישראייר במקום שלישי עניין המכתב: המכתב צריך להיות: -קצר ולעניין -בולט לעין -להקדיש חצי עמוד תחתון לתמונה גדולה וחדה מהסימולור, בעוד שחלק עליון מורכב מהמלל -שלא יעלה על דף A4 אחד. הסיבות: לטייסים אין זמן לקרוא מכתב מסורבל של דף שלם- ולי אישית זה קרה שכתבתי מכתב כזה מסורבל ולא נכנסתי לא הלוך ולא חזור. וחודש לאחר מכן טסתי עם אותה חברה אותו מטוס, וקיבלתי הלוך-חזור וחזור מהנעה עד כיבוי בגלל ששיניתי את המכתב. נתתי גם להרבה מהחברים שלי פה את המכתב והם גם נכנסו לפרק זמן ארוך מאוד בקוקפיט. 3 הטיסות האחרונות שלי הסתיימו כולן בקוקפיט מהנעה עד כיבוי. אבל, כדי להישאר בקוקפיט מהנעה עד כיבוי זה תלוי בטייסים לרוב. הטריק שלדעתי אמור לשחק תפקיד זה להראות לטייסים התלהבות, בקיאות, ומקצועיות- במיוחד על המטוס שהם מטיסים. כך הם יאהבו אותך ויכריחו אותך להישאר עד הנחיתה! מילה שלי. עכשיו בקשר למה שסיווגתי ככה את החברות: -אל על ידועים אצל פה הרבה אנשים כמקבלים לרוב אנשים שבאים עם מכתבים לתת לטייסים. וזה על פי הסטטיסטקה של האנשים שאני מכיר. אבל זה גם תלוי בצוות שלך. -ארקיע יש לי פחות מידע עליהם אבל הם גם מקבלים לפעמים אנשים לקוקפיט אם מביאים להם מכתב. לכן הם מקבלים אצלי מקום שני -ישראייר מקבלת אצלי מקום שלישי בגלל שסיפרו לי שנכנסו הוראות בטחוניות חדשות אצלהם שאסור להכניס לקוקפיט אף אחד רק מישהו שהטייס מכיר אישית. אחד מהחברים שלי טס מאילת בישראייר לא מזמן וניסו לסדר לו אך ללא הצלחה. תקנו אותי אם אני טועה אבל ככה יוצא לי הרושם.. וגם סודרי מיודענו ניסה לבקש בחזור עם ישראייר אבל ללא הועיל (כי לא היה לו מכתב מוכן גם) אבל להוא היה מכתב והוא לא נכנס.. טוב אני מקווה שעזרתי לך במשהו רז, ושתעשה את הבחירה הנכונה בסוף ירדן
Yoav פורסם אוגוסט 27, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2005 יש מצב שאניאטוס למזרח הרחוק בחודשים הקרובים, השאלה שלי היא בהנחה ואני טס עם חברה זרה, כנראה משהו גרמני-הולנדי-שוויצרי, מה הסיכויים שלי? במיוחד לאור מה שירדן כתב.
Yarden Ben-Dor פורסם אוגוסט 27, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2005 חברות גרמניות\אנגליות וכו'- סיכוי אפסי. הגרמנים ידועים שמצייטים לכל פסיק לחוק הכתוב, וגם אם הטייס קרא את המכתב שלך וירצה להכניס אותך- הוא לא יוכל. זה כמו בארה"ב. אבל יש סיכוי להכנסה אחרי הנחיתה אבל זה כבר הורס את כל הכיף. חברות אירופאיות כמו איבריה, אליטליה וכו'- הסיכוי שם סביר להיכנס. נותנים מכתב ובד"כ יכניסו אותך. אבל לא בגרמניות.
Yoav פורסם אוגוסט 27, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2005 חברות גרמניות\אנגליות וכו'- סיכוי אפסי. הגרמנים ידועים שמצייטים לכל פסיק לחוק הכתוב, וגם אם הטייס קרא את המכתב שלך וירצה להכניס אותך- הוא לא יוכל. זה כמו בארה"ב. אבל יש סיכוי להכנסה אחרי הנחיתה אבל זה כבר הורס את כל הכיף.חברות אירופאיות כמו איבריה, אליטליה וכו'- הסיכוי שם סביר להיכנס. נותנים מכתב ובד"כ יכניסו אותך. אבל לא בגרמניות. טוב, דבר אחד פחות לעשות ביום טיסה הזה למזרח (קוריאה).... :?
moti פורסם אוגוסט 27, 2005 דיווח פורסם אוגוסט 27, 2005 זה הסיפור שלי (אפשר לעשות מהשרשור הזה ספר ) השנה טסתי פעמיים הלוך חזור ת"א-יוהנסבורג, פעם בשליחות ופעם לבד. באפריל, סידרתי מראש את זה והייתי שעה מעל אפריקה בלילה והכרתי את כל הצוות (הייתי בזמן ההחלפה והעדכון של הטייס שישן על מצב הטיסה והקוקפיט שזה דבר בהחלט מעניין). בטיסה חזור נדחיתי בגלל שהמטוס היה מלא ככה שהסידור לקוקפיט מהארץ לא ייצא לפועל והייתי צריך לארגן לעצמי. מה שיצא מזה טוב זה שאחרי שהטיסה הייתה מלאה ואני וחבר שלי נשארנו שם עלינו עם הצוות של אלעל למעלה והכרנו את רובם. בטיסה הבאה כבר ביקשתי מאחד האנשים שהכרתי מאלעל שם לדבר עם הטייסים ולבקש מהם לתת לי לראות אפילו לחמש דקות את הקוקפיט. הוא לקח ממני את השם המלא והכיסא ואמר: "מוטי, אני לא מבטיח אבל תתפלל טוב ואני מקווה שזה יצליח". הטיסה לארץ יצאה לדרך ואני אחרי 6 שעות (מתוך 9) כבר אומר לעצמי:" איזה דפק, בטוח הם לא יתנו לי להכנס אם זה לא קרה עד עכשיו". כבר באתי ללכת לישון כשבאה אחת הדיילות ואומרת לי (כשכל הנוסעים שומעים כי בדיוק נגמר הסרט ):" אתה מוטי שוימר?", אני עונה לה:"כן". היא אומרת לי:" הקברניט מזמין אותך לתא הטייס". לקחתי את המצלמה והייתי בקוקפיט לעוד שלוש וחצי שעות, כולל הנחיתה בנתב"ג ועד סיום הטיסה. היה כיף גדול כי חוץ מזה שהייתי בקוקפיט הטייסים היו מאוד נחמדים ומצחיקים. לפני חודש טסתי שוב לדרום אפריקה רק הפעם לבדי. ניסיתי לארגן קוקפיט מהארץ אבל הקוקפיט בטיסה היה מלא ולמרות שהטייסים רצו, פשוט לא הייתה אפשרות להכנס אפילו לשנייה :cry: בטיסה חזור הכרתי כבר את כל הצוות של אלעל ביוהנסבורג ודיברתי עם אותו אחד שסידר לי בטיסה באפריל וכרגיל, הוא לקח את השם והכסא שלי במטוס ואמר שהוא לא מבטיח. ממש לפני העלייה למטוס ראיתי את טייס המשנה מהטיסה באפריל ואמרתי לזה שסידר לי להזכיר לו שהייתי איתו באפריל ואולי הוא ייזכר וזה יעבוד. אחרי האוכל שאלתי את אחת הדיילות אם אפשר להכנס לקוקפיט, הם עשו קצת בעיות ושאלו למה אני רוצה? את מי אני מכיר מאלעל? לכמה זמן אני רוצה להכנס? אמרתי לה שהקצין הראשון בטיסה הזאת אמור להכיר אותי ושיזכירו לו את השם שלי ועוד דבר קטן. הצוות אמר לי שהוא יישן וכשהוא יקום ויכנס להחליף את אחד הטייסים הם יגידו לו. אחרי כמה דקות כבר אמרו לי שאפשר להכנס לקוקפיט וגם פה הייתי למעלה משלוש וחצי שעות כולל נחיתה בנתב"ג. צילמתי בוידאו למעלה משעה ולמעלה ממאה תמונות סטילס. בסוף הטיסה קיבלתי את כל הדפים של הטיסה ונפרדתי לשלום משני הטייסים הנחמדים והמצחיקים האלה. הם הסבירו לי בקוקפיט הכל, אכלנו ושתינו, צילמתי חופשי וקיבלתי את כל הדפים של הטיסה. זאת טיסה שאני לא אשכח וכנראה גם לא את הקוקפיט של EAC שעליו הייתי השנה כמעט 8 שעות זה הסיפור שלי, שבוע מצוין לכולם!