עבור לתוכן
Shmulik Lin

שאלה נחמדה למביני ה-737

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם

להלן שאלה קטנה ומעניינת

באיזה שלב של הטיפוס ב-73 אטפס ב1000 רגל לדקה ולמה?

ובכן הדבר קורה במציאות תמיד ורצוי לאמץ זאת כאן-לטייסים הרציניים שבינינו :)

להווה ידוע כי עשיתי אירוע לכלל קברניטי וטייסי אלעל אצלי בחוף

העניין נהייה כבר מסורת

ובין לבין אילן מרגלית העלה בפניי את העניין הנ"ל ועוד עניינים כמובן

אין כמו אחד על אחד עם איש כזה-תאמינו לי

בסוף אוקטובר חוזר בתפוסה מלאה

העונה היתה נחמדה אך יצא לי להוציא עם הטנדר שלי 2 שהחזירו נשמתם לבורא

לאחר שנכנסו לים ללא פיקוח מציל

לילה טוב

פורסם

טוב שמוליק, נשברתי...

בהתחלה חשבתי שמדובר באיזה מצב חרום, אבל כתבת שהדבר קורה במציאות תמיד, ולכן אנסה לנחש:

מיד לאחר ההמראה כ-2NM מהשדה (תלוי באיזה שדה מדובר) מופעל נוהל הפחתת רעש, האם מדובר בטיפוס בנוהל הזה?

ישראל

פורסם

אני חושב על שני מצבים

1. step climb לאחר הגעה לגובה ראשוני

2. נוסעים רעבים, מטוס מגיע לגובה ראשוני ומשם ממשיך טיפוס ב 1000FPM כדי לאפשר לצוות הדיילים להגיש שתיה ואוכל ושנורית ה Video ON ב LDS תדלק :D

פורסם

מעל שמי אירופה, 1000 רגל לפני הגעה גובה השיוט מעבירים ל-1000 רגל לדקה. הכלל הזה נוצר בשביל שטייסים בשמיה העמוסים מאוד של אירופה יוכלו לראות בקלות את המגמה של המטוסים וכך למנוע תאונות.

פורסם
מעל שמי אירופה, 1000 רגל לפני הגעה גובה השיוט מעבירים ל-1000 רגל לדקה. הכלל הזה נוצר בשביל שטייסים בשמיה העמוסים מאוד של אירופה יוכלו לראות בקלות את המגמה של המטוסים וכך למנוע תאונות.

אבא מבין לא קטן ב-737 אה? :lol:

פורסם
מעל שמי אירופה, 1000 רגל לפני הגעה גובה השיוט מעבירים ל-1000 רגל לדקה. הכלל הזה נוצר בשביל שטייסים בשמיה העמוסים מאוד של אירופה יוכלו לראות בקלות את המגמה של המטוסים וכך למנוע תאונות.

אבא מבין לא קטן ב-737 אה? :lol:

קורא בפורומים השכנים אה? ;)

איתי, אני חייב לך עוד משהו אני מקווה לגמור איתו בימים הקרובים צור קשר בפרטי.

פורסם
4073 מדויק

הסיבה היא בטיחותית בעיקרה ולא רק על ה-73

יום טוב

מה אתה חושב, תצוץ פה ככה, זרוק נכון לא נכון ותעלם לך לחוף הפרטי שלך ???

לאאאאאא.

הסבר ונמק תשובה... מה כלכך בטחותי בזה.

פורסם

אני גם קשה עלי ההבנה, כאלו טייס ממושבו בקוקפיט הוא יכול להבין מה המטוס השני יעשה וכל זה בגלל שהוא בטיפוס של 1000 רגל ולא יותר?

(סליחה על ההקצנה אבל ככה זה נשמע יותר חזק :mrgreen: )

פורסם

אני הבנתי שזה כדי למנוע הפעלה של הTA\RA , אם לדוגמא יש מטוס שטס

בFL340 ואתה מטפס מתחתיו לגובה של FL320 אבל בקצב של 3000fpm, ה

TCAS יתן אזהרה. סיבה משנית היא כדי למנוע "החטאה" של הגובה הסופי.

ד"א באזורי RVSM הנוהל הזה הוא בגדר המלצה בלבד...

פורסם

כך קל יותר גם למטוס (על המערכות שלו) וגם לטייס להבין את המגמה. אם תראה מטוס מטפס ב-1000 רגל לדקה בגבהי שיוט, תבין שהוא עוד פחות מ-1000 רגל יעמוד בגובה השיוט שלו. קשה להסביר את זה, אבל המגמתיות תהיה ברורה.

ולגבי לזרוק תשובה ככה סתם וללכת? בבקשה: קוראים לי איתי חריט, אני כותב בעיקר בפורום תפוז תחת הכינוי S k y C r u i s e r, בעבר איתי4073. קורא פה לעיתים מאוד רחוקות. נראה, אולי אתחיל לכתוב פה בתדירות כלשהי.

אני לא טס בואטסים, אין לי עצבים לזה. משתדל להתקרב כמה שיותר למציאות בטיסה אופליין.

פורסם
אם תראה מטוס מטפס ב-1000 רגל לדקה בגבהי שיוט, תבין שהוא עוד פחות מ-1000 רגל יעמוד בגובה השיוט שלו. קשה להסביר את זה, אבל המגמתיות תהיה ברורה.

איך בדיוק אתה יכול להבחין בזה כשהמטוס רחוק ממך במרחק של כמה מיילים, לא נקלט לי.

פורסם
אם תראה מטוס מטפס ב-1000 רגל לדקה בגבהי שיוט, תבין שהוא עוד פחות מ-1000 רגל יעמוד בגובה השיוט שלו. קשה להסביר את זה, אבל המגמתיות תהיה ברורה.

איך בדיוק אתה יכול להבחין בזה כשהמטוס רחוק ממך במרחק של כמה מיילים, לא נקלט לי.

בשביל זה יש TCAS.

ואיתי, שכחת לציין לגבי אבא ;)

פורסם
אם תראה מטוס מטפס ב-1000 רגל לדקה בגבהי שיוט, תבין שהוא עוד פחות מ-1000 רגל יעמוד בגובה השיוט שלו. קשה להסביר את זה, אבל המגמתיות תהיה ברורה.

איך בדיוק אתה יכול להבחין בזה כשהמטוס רחוק ממך במרחק של כמה מיילים, לא נקלט לי.

כנ"ל ולשם כך יש TCAS + פיקוח אוירי.

לגבי נוחיות למטוס ומערכות שלו, אוקי.

היתי הולך יותר נוחיות לנוסעים ולצוות הדיילים.

פורסם
איך בדיוק אתה יכול להבחין בזה כשהמטוס רחוק ממך במרחק של כמה מיילים, לא נקלט לי.

ובגלל זה אמרתי שקשה לי להסביר, אבל רואים. תאמין לי. מניסיון.

יואב, אתה מתכוון שאבא שלי קברניט על 737 באלעל? פרט שולי:-)

פורסם

רנצ'וק

אני טס לשיוט 34 ומולי על הנתיב עוד תנועה בגובה33

ז"א נהיה ב-1000 רגל הפרש

ה-1000 FPM בא ע"מ לא לחרוג למעלה מידי כמו בהרצליה :)

כשההוא חורג גם למטה ואז זה בטיחותי גם כמו בהרצליה :)

ז"א לגמור הטיפוס בדיוק בגובה עד טעות של 150 רגל בלבד

איתי ה"לזרוק תשובה וללכת" זה כוון אלי לא אליך

יש לי חשבון ארוך עם אדון רן56 שלא היה אצלי אפילו פעם אחת ב"חוף הפרטי שלי" לדבריו

פורסם

:oops: צודק :oops:

אבל בכל מיקרה את הטיפוס הסופי עושים בזחילה אינדיאנית, לא ?

מקווה למצא השבוע זמן לנחות אצליך עם ג'וניור לביקור.

תכין את המצילות שלך מ BAY WATCH :lol:

פורסם
:oops: צודק :oops:

אבל בכל מיקרה את הטיפוס הסופי עושים בזחילה אינדיאנית, לא ?

מקווה למצא השבוע זמן לנחות אצליך עם ג'וניור לביקור.

תכין את המצילות שלך מ BAY WATCH :lol:

איזה מצילות ? מצילתיים אולי. מה שכן יש טרקטורון :wink:

ואולי תזכה לסיבוב.

פורסם

יש הנחייה כזו, אך אין כאן כלל ברזל הקודם להפעלת מטוס מקובלת, ולכן אני גורס כי מדובר בחלק מהמקרים בלבד, כפי שאפרט:

הדבר נכון כל עוד שיעור הנסיקה המירבי של המטוס במצב CLB גדול מ- 1000 רגל לדקה. לדוגמא, במטוס כבד הטס טיסה ארוכה, נסיקה בשיעור זה בלתי אפשרית, בהנחה שאושר למטוס רום השיוט שביקש (שהוא הגבוה ביותר האפשרי משיקולי חיסכון בביצועי השיוט שלו, ושם שיעור הנסיקה נמוך). חברות רבות קובעות נתוני מנוע CLB1 לנסיקה בכדי לשמר אורך חיי מנוע, עובדה המקטינה עוד יותר את יכולת הנסיקה בשיעור זה.

לעניין אוברשוט גובה שיוט, בתום הנסיקה ההתיישרות בגובה השיוט מבוצעת על-ידי הטייס האוטומטי ברב המקרים. הטייס האוטומטי מתוכנת לבצע הקטנת שיעור נסיקה הדרגתית למניעת מעבר גובה, כמתבצע גם במטוסי FS.

לגבי ראות טייס, אין בשיעורי הנסיקה המקובלים במטוסי נוסעים בגבהי שיוט מצבי אף המשפיעים משמעותית על ראות טייס קדימה, אפילו בטיסה קצרה ושיוט ב- FL180, מה גם שהטיסות כולן IFR ואין משמעות להסתכלות החוצה במצבי טיסה אלה.

מעל שמי אירופה, 1000 רגל לפני הגעה גובה השיוט מעבירים ל-1000 רגל לדקה. הכלל הזה נוצר בשביל שטייסים בשמיה העמוסים מאוד של אירופה יוכלו לראות בקלות את המגמה של המטוסים וכך למנוע תאונות.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...