Boeing744 פורסם אוקטובר 9, 2005 דיווח פורסם אוקטובר 9, 2005 כחלק מרצונינו לדעת ולהעשיר יותר, החלטנו אני ושגיא ינאי מידי שבוע, להעלות שאלה מן התיאוריה (עופר אל תענה ולא מתוך רצון להעליב, אנחנו רוצים לראות מי מאילו שחושבים שהם יודעים יידע באמת, ברור שעופר יודע, אפילו יותר ממני): למה כשהמטוס מפעיל הגה כיוון הוא מגלגל ? ולאיזה כיוון? כל מי שיש לו רשיון טייס מתבקש לא לענות (לא חוכמה !!! )
gilad13 פורסם אוקטובר 9, 2005 דיווח פורסם אוקטובר 9, 2005 אחלה רעיון! לא ממש הבנתי את השאלה, כשמפעילים הגה כיוון הוא אמור לזוז על ציר הסיבסוב, לא? גילגול זה עם המאזנות...
Boeing744 פורסם אוקטובר 9, 2005 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 9, 2005 מסתבר שלא רק.... תנסה. גם בסימולטור, תכניס פקודת סיבסוב והפלא בפלא המטוס יגלגל. למה?
Noam פורסם אוקטובר 9, 2005 דיווח פורסם אוקטובר 9, 2005 בגלל שהמטוס טס בהחלקה, כנף אחת "רואה" יותר אויר מהכנף השניה כי הגוף מסתיר חלק מהזרימה. אם ניקח דוגמא של גילגול שמאלה בעזרת הגה הכיוון, המטוס מחליק כך שהגוף "מסתיר" חלק מהאויר לכנף השמאלית, לכן יש עליה פחות זרימה, ואילו לכנף הימנית הזרימה נשארת כרגיל. התוצאה - גילגול שמאלה.
Boeing744 פורסם אוקטובר 9, 2005 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 9, 2005 בגלל שהמטוס טס בהחלקה, כנף אחת "רואה" יותר אויר מהכנף השניה כי הגוף מסתיר חלק מהזרימה. אם ניקח דוגמא של גילגול שמאלה בעזרת הגה הכיוון, המטוס מחליק כך שהגוף "מסתיר" חלק מהאויר לכנף השמאלית, לכן יש עליה פחות זרימה, ואילו לכנף הימנית הזרימה נשארת כרגיל. התוצאה - גילגול שמאלה. הזרימה בכנף הימנית לא נשארת כרגיל!!! הכנף הימנית מקבלת יותר עילוי. כל הכבוד לנועם!!!
Ran Bonfil פורסם אוקטובר 9, 2005 דיווח פורסם אוקטובר 9, 2005 אני ינסה את מזלי... אני חושב שהמטוס מפעיל הגה כוון, ניקח לדוגמא מקרה של הפעלת הגה כוון שמאלה,הכוונה היא לאף לשמאל..נובע מכך שהכנפיים, כתוצאה מהסבסוב, משנות את זויתם ביחס לתנועת המטוס, ונוצר מצב שבו לכנף ימין (במקרה זה) יש יותר עילוי מאשר לכנף שמאל..ולכן כנף ימין מתרוממת, כנף שמאל יורדת והמטוס נכנס לגלגול שמאלי. אשמח להעשיר את הידע שלי במקרה וזה לא נכון עריכה: ראיתי שנועם כבר ענה על השאלה ליפני יפה מאוד
yuval_el פורסם אוקטובר 9, 2005 דיווח פורסם אוקטובר 9, 2005 כשהגה הכיוון פועל לאחד הצדדים, נוצר מצב שכנף אחת מתקדמת יותר מהר מהשנייה- הכנף שזורם עליה אוויר יותר מהר, תקבל עילוי יותר גבוה מהכנף השניה, ובעצם המטוס יתחיל לפנות\להתגלגל. עריכה- לא ראיתי שענו..כל הכבוד נועם! יניב, תמשיכו עם החידות
guyishai פורסם אוקטובר 9, 2005 דיווח פורסם אוקטובר 9, 2005 אני חושב שהדבר קורה מכיוון שכשהמטוס מסבסב הוא מפסיק לנוע על קו ישר, ונע ב"קשת" לאחד מן הצדדים. הדבר גורם לכך שכנף אחת עוברת דרך ארוכה יותר מהכנף השנייה (הכנף החיצונית לקשת, כמובן) באותו זמן. כלומר, המהירות של הכנף הזאת ביחס לאוויר היא גבוהה יותר, פועל עליה כוח עילוי גדול יותר, היא עולה יותר מהכנף השנייה, ונוצר גלגול. מקווה שצדקתי... :?