עבור לתוכן

Rom Karliner

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    316
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    27

Rom Karliner last won the day on מאי 18 2018

Rom Karliner had the most liked content!

8 עוקבים

אודות Rom Karliner

  • דרגה
    Member

פרטי משתמש

  • Simulator
    Prepar3D

Vatsim

  • VATSIM CID
    1261611

מבקרים אחרונים

1,947 צפיות בפרופיל
  1. מזל טוב לחבר החטיבה ענבר גרין, שתזכה למצוות וגם לטיסות. עד 120 קשרים!
  2. לצערי חיל האוויר הוירטואלי חדל מפעילות בתקווה שישוב לפעילות בעתיד אמשיך להעלות את התמונות שנצברו בשנים האחרונות על מנת לשמור את התיעוד ולהראות שאפשר לטוס גם בדרך אחרת בסימולטור התמונות בדיון הן מהפעילות השוטפת של החיל שבוצעה בשנים האחרונות (2015-2018) ברשת ובשרתים שונים. מטוס עייט של בית הספר לטיסה בניווט בדרום קרנף באור ראשון בטיסת בוקר מעל ים המלח זוג מסוקי ינשוף מנחיתים כוחות אי שם בדרום הארץ מסוק פתן חמוש ומוכן למשימה זוג מטוסי סנונית של טייסת המיון בטיסת מבנה כפי שצוין בפרסום האחרון עם המעבר לP3D גרסה 4 הפוטנציאל לטיסה צבאית מציאותית יותר עלה באופן משמעותי. להק ציוד בשיתוף טייסת מנ"ט יצאו לדרך בפרויקט להשבחת כלי הטיס השונים ויצירת מודלים חדשים החסרים להשלמת סד"כ מציאותי. הנה כמה תמונות מן היכולות שפותחו ונבדקו במהלך זה. מטוסי הבז והרעם עברו סדרת בדיקות תאימות לפלטפורמה זו לקראת השבחה מתוכננת לראשונה מזה 10 שנים מטוס הברק הדו מושבי הראשון בסימולטור עלה לאוויר לאחר סדרת בדיקות ראשונית המודל שופר והחל לקבל כשירויות מבצעיות שונות הברק נוסק במסגרת בדיקת תצורות חימוש יכולות אלו היו צפויות לאפשר לחיל את המשך קיומו גם לאחר שנת העשור תוך התאמה טכנולוגית לפלטפורמות החדשות אולם לעת עתה הן נותרות ללא שימוש. מסוק הינשוף UH-60
  3. טיסה קצרה ומאתגרת, מצורפות התמונות מהצד שלי ותחקור קצרצר. בחניה מצטלמים לפני עלייה למטוס: לאחר הנעה מסיעים למסלול: בשלב זה התחיל הניווט המאתגר, מסתבר שזה לא כלכך פשוט למצוא נקודות במדבר. הדרך לנחל נחש הייתה יחסית פשוטה אבל הדרך לאבנון הסתבכה. לא שמתי לב לכך שהנקודה ממוקמת בקצה של המכתש הגדול והתבלבלתי בין הסימון של קצה המכתש ( בירוק ) לסימון של מסילת הברזל (באדום) ולכן ניווטתי מזרחית למסילה במקום לטוס בתוך המכתש כאשר חשבתי שהנקודה אבנון נמצאת בצומת המסומנת בכחול. חולפים ליד מפעל אורון , בשלב זה הבנתי את הטעות בניווט ובסיוע של רודוי ניווטתי בחזרה לאבנון. לאחר החזרה למסלול עולים מהמכתש על כביש 225 לכיוון ירוחם נכנסים לנחיתה לאחר הפסקה קצרה על הקרקע חוזרים לאוויר, רודוי ממריא ראשון הפעם בכיכר ליד פארק ירוחם יוצאים ביציאה השלישית לכביש 204 לכיוון שדה בוקר (בערך כמו ההנחיות של וויז) ממשיכים לנווט לפי הכביש מגיעים לשדה בוקר ונכנסים להקפה, מצלמים את רודוי נוחת לאחר הנחיתה מסיעים בחזרה לחניה (ריבוע אספלט מכוסה חול) צילום נוסף עם המטוסים לפני שהולכים לסיכום : טיסה קצרה אך מאתגרת ומעניינת במיוחד. לפעם הבאה מומלץ להצטייד בפוטוריל באיכות גבוהה ולהבין היטב את הנתיב המתוכנן ולמצוא נקודות ייחוס טובות לניווט. הטעות בניווט הייתה עלולה להוביל לכניסה לאזור אסור לטיסה (שלא מומלץ להיכנס אליו ). זה הכל לבינתיים, טיסות מהנות !
  4. פותחים את השנה השלישית של דיון התמונות הרשמי של חיל האוויר הוירטואלי ואת שנת העשור של החיל ! ראשית חיל האוויר הוירטואלי מאחל שנה אזרחית חדשה טובה לכולם! בסוף שנת 2017 נפתח קורס טיס צבאי מחזור 010, בתקופה זו חניכי הקורס מבצעים את טיסות הצ'ק שלהם ונאחל להם בהצלחה! חניכי קורס טיס מחזור 010 בטקס תחילת שלב בסיסי חניכים לקראת יציאה לצ'ק שחזור מבצע תרנגול 53 במסוקי היסעור טייסי האדיר מוכנים למשימה בכל שעה מטוס צופית בפריסה מבצעית לדרום שקיעה אחרונה בP3D גרסה 3 גרסה 4 של הסימולטור P3D מביאה עמה יכולות חדשות לחיל האוויר הוירטואלי , יכולות אלו נבדקות בחודשים האחרונים ע"י מנ"ט מרכז ניסויי טיסה 5601 הישארו מעודכנים!
  5. צריך משקפיים כדי לראות את האתר או שהוא מטושטש לכולם?
  6. נתיב הטיסה להיום - חיפה לראש פינה דרך גילעם-אבליים-שגב-צלמון-כרי דשא- אמנון המטוס שלנו להיום, מטוס C172 רישום 4X-CSF. המטוס של שחף תעופה ולאחר שעמד זמן רב בשדה הגיע הזמן להחזיר אותו לכשירות. מגיעים למטוס לאחר סיבוב לבדיקה חיצונית נכנסים פנימה ומתחילים להתכונן להניע לאחר 4 ניסיונות הנעה המנוע חוזר לחיים מסיעים לנקודת המתנה לביצוע בדיקות מנוע לאחר המראה ממסלול 16 טסים לכיוון גילעם ומטפסים 1500 עוברים את אבליים וטסים לכיוון שגב לאחר שגב טסים מעל סח'נין לכיוון צלמון מצוק הארבל והכינרת באופק עוברים את צלמון לכיוון כרי דשא מכרי דשא פונים לכיוון אמנון הכינרת מימין בשלב זה התבלבלתי בין אמנון לאלמגור והגעתי לנהר הירדן לאחר ששמתי לב לטעות תיקנתי לכיוון ראש פינה נכנסים להקפות למסלול 15 לאחר 3 הקפות נוחתים ומסיעים לחניה תחקור התקרית בטיסה : בזמן שחיפשתי את הנקודה אמנון לא הסתכלתי לכיוון ראש פינה ובלי לשים לב המשכתי מזרחה מאמנון וזיהיתי את הישוב אלמגור בתור אמנון ולכן המשכתי לכיוונו. לאחר הגעה אליו פניתי צפונה וזיהיתי את הטעות, תיקנתי חזרה מערבה והצטרפתי להקפה למסלול 15 בראש פינה. לפעמים הבאות חשוב להסתכל לכל הכיוונים מהמקום שלדעתך זיהית בתור הנקודה. להתראות בטיסה הבאה!
  7. עוד כמה תמונות מסוק צפע לאחר לקראת טיסה מקדם מטוס האדיר לאחר המראה מנבטים עטלף מסייר לאורך קו החוף צללית מהעבר- מטוס השחק סנונית חונה אחרי גיחת ניווט בז מאיר את שמי הלילה מטוס ברק של הטייסת האדומה בטיסת העברה למרכז זוג שחקים של הטייסת ההיסטורית יסעור מחלץ פצועים לאחר התרסקות מטוס קל מטוס הראם B707 הישארו מעודכנים!
  8. לאחר הפסקה של שבעה חודשים ממשיכים! בהמשך יועלו מחדש 250 התמונות שנמחקו. אך לבינתיים תמונות מהפעילויות האחרונות שהיו בחיל עד להפסקת הפעילות בחודש יוני צופית בדרכה לשדה דוב בטיסת העברה מקדם מסוק יסעור בטיסה בשמי הדרום מבנה סנוניות מטייסת המיון וההדרכה הראשונית עפרוני יוצא מהליין החדש לעוד טיסת אימון מסוק פתן במהלך פריסה לצפון ליווי תנועה מיוחדת בדרכה מזרחה מטוס האדיר נוסק לשמי הלילה טייסי הברק מוכנים לבלו פלאג 2017 תא הטייס של מסוק יסעור בטיסה נמוכה במדבר האדיר בדרכו לעוד משימה חשאית ברחבי המזרח התיכון מטוס הרעם F-15I הישארו מעודכנים!
  9. ישנן צביעות רבות של חיל האוויר הישראלי הזמינות להורדה באתרים שונים, חלקן הן צביעות של החיל שפורסמו בפורום. הצביעות הזמינות להורדה לכולם הן הצביעות של העפרוני, ברק, סופה, רעם, צופית, קרנף, ראם, ינשוף, יסעור ושרף, חלק המצביעות מגיעות ביחד עם המודל . בנוסף חלק מהצביעות הבלעדיות לחיל צפויות להתפרסם לכלל החטיבה בקרוב.
  10. בעקרון אין כיום הבדל בין השמשון לקרנף בסימולטור חוץ ממודל חיצוני. לשמחתנו MILVIZ מפתחים C-130J מקצועי מאוד עם מידול של מרבית המערכות והוא צפוי להשתחרר בשנה הקרובה ואז נתחיל להשתמש בשמשון "אמיתי"
  11. לכבוד יום העצמאות ה-69 למדינת ישראל , חיל האוויר הוירטואלי גאים להציג את תערוכת יום העצמאות של vIAF . בתערוכה זו אנו חושפים את כלל המערכים הפעילים בחיל עם מידע אודות אותם כלי טייס. בהמשך היום יתווספו לתערוכה מספר הפתעות ומתנות ליום העצמאות מחיל האוויר הוירטואלי לכלל הטייסים הוירטואלים. ראשית מטוסי בית הספר לטיסה דרכו של כל טייס בחיל האוויר האמיתי והוירטואלי מתחילה על מספר מטוסים המשמשים לתפקידי ההדרכה השונים ומתאימים לדרישות שלבי הקורס השונים מטוס הסנונית נכנס לשירות חיל האוויר בשנת 2002 ובחיל האוויר הוירטואלי בשנת 2014 לאחר שינוי במבנה הקורס מטוס העפרוני שהחליף את הצוקית בשנת 2009 משמש למיון והדרכה של חניכי מגמת קרב מסוק הסייפן שירת עוד משנות ה70 בתפקידי סיור ותובלה , בעשורים האחרונים תפקידו העיקרי הינו מיון והדרכה במגמת מסוקים מטוס העייט הותיק שיצא משירות בשנת 2015 ממשיך להכשיר את טייסי הקרב של vIAF עד להחלפתו בלביא במהלך שנת 2018 חניכי מגמת מסק"ר זוכים לטוס על מסוק הצפע שיצא משימוש במציאות בשנת 2014 אך צפויות לו עוד שנים רבות של שירות וירטואלי בנוסף לכלי טייס אלו , מטוסים ומסוקים רבים מהמערך המבצעי של החיל משמשים בתפקידי ההדרכה ויוצגו בהמשך. מערך הקרב חוד החנית של חיל האוויר האמיתי והוירטואלי ,טייסי הקרב ברשת מבצעים מגוון משימות רחב החל מקרבות אוויר,תקיפות קרקעיות, סיורים וגיחות צילום ועד למשימות ארוכות טווח הכוללות תדלוק אווירי וניווטים מורכבים. מערך הקרב כולל מגוון מטוסים מתקדמים בעלי יכולות רבות. מטוס הברק הפך השנה לוותיק מערך הקרב ומשמש למגוון משימות התקפיות ,הדרכתיות ואף ביום אויב מטוסי הבז והרעם מהווים את הזרוע האסטרטגית של חיל האוויר ובעלי כושר נשיאה רב, טווח טיסה גדול ויכולת תמרון גבוהה. מערך הסופה הנו מערך הF-16 החדיש ביותר בחיל ומבצע מגוון משימות בפעילות השוטפת של החיל מטוס האדיר החדיש נכנס לניסויים בחיל כבר בשנת 2015 והצטרף באופן רשמי בסוף שנת 2016 , מטוס האדיר מציג יכולות מתקדמות ופורצות דרך במציאות ובסימולטור מערך התובלה מטוסי התובלה של חיל האוויר מבצעים מגוון רחב של משימות בפעילות השוטפת ובמבצעים מיוחדים ביניהן סיור ותצפית , בקרה , תדלוק אווירי , הנחתת כוחות , והובלת ציוד מערך החופית מהווה נדבך חשוב בהכשרת טייסי התובלה אשר מתחילים את הטיסות עליו כבר בקורס הטייס אך עיקר פעילות המערך כוללת משימות סיור ותובלה קלה מטוס הצופית מכשיר את טייסי התובלה בשלב המתקדם בקורס ומבצע גיחות סיור , מודיעין ותובלה קלה במהלך הפעילות השוטפת מטוס הקרנף הנו מוותיקי מטוסי התובלה בחיל ומהווה כלי מרכזי גם כיום במשימות שגרתיות ומבצעים מיוחדים בטווחים ארוכים, בשנת 2018 צפוי הקרנף לעבור שדרוג מערכות משמעותי מטוס השמשון נכנס לשירות בשנת 2014 ומציג יכולת נשיאת מטען גדולה ומערכות טיסה מתקדמות, החל משנת 2018-9 יעבור חיל האוויר הוירטואלי להשתמש במודל של MILVIZ מטוס הראם הנו מטוס בואינג 707 אזרחי שעבר הסבה לנשיאת מטען ומערכות תדלוק , בקרה ושליטה ומלווה כל משימה ארוכת טווח של חיל האוויר מטוס האייר טרקטור שעבר ליחידה האווירית במשטרה בשנת 2016 ממשיך את שירותו בחיל האוויר הוירטואלי גם בעונת השריפות של קיץ 2017 מערך המסוקים המשפט באוויר , בים וביבשה חל גם על מערך המסוקים של חיל האוויר . מסוקי חיל האוויר מבצעים פעילויות מסוגים שונים בכל יום בשנה החל מהובלת כוחות והטסת בכירים ועד למשימות מיוחדות בעומק שטח האויב , חילוץ בזמן שגרה ומלחמה , טיסות בגובה נמוך תחת איום נ"מ וליווי של פעילויות מיוחדות ופעילות חיל הים באמצעות מסוקים מיוחדים . המערך מתאפיין בכלים בעלי יכולות טקטיות גבוהות ויכולות טיסה ייחודיות מסוק הינשוף הנו מסוק הסער העיקרי במערך ומבצע מגוון משימות חילוץ והטסה, בנוסף טייסי מגמת מסוקי סער בקורס מבצעים את מרבית טיסותיהם עליו מסוק היסעור הוותיק כבר כבר בעשור החמישי בשירות ועדיין מהווה כלי בעל יכולות ייחודיות המבצע את משימות התובלה הכבדה ,הנחתה , חילוצים מורכבים ועוד מגוון משימות חסויות מסוק הפתן הנו הוותיק במסוקי הקרב בשירות כיום אך עדיין מהווה כלי עוצמתי , זריז ובעל יכולות רבות המתאימות גם כיום . חניכי מגמת מסק"ר מבצעים את השלב המתקדם על מסוק זה מערך השרף המהווה שדרוג של מערך הפתן ,מבצע יחד אתו את המשימות הרבות של מערך המסק"ר ביניהן אבטחת הגבולות וסיוע צמוד לכוחות הקרקע מסוק העטלף הנו מסוק יוצא דופן ביחס לשאר מערכי החיל בכך שאת מרבית גיחותיו הוא מבצע מלב ים על גבי ספינות חיל הים , המערך צפוי לצאת משירות במהלך שנת 2018 ולהיות מוחלף ע"י הינשוף הימי בנוסף למערכים אלו משרתים בחיל תחת הטייסת ההיסטורית כל מטוסי העבר של החיל במגוון רחב של פעילויות המשחזרות את תקופת העבר. אלו היו כלל מטוסי החיל המשרתים כיום בחיל האוויר הוירטואלי , בשמי ובשם צוות חיל האוויר אנו מאחלים לכל חטיבת VATIL חג עצמאות שמח, שנה מוצלחת וטיסות מהנות!!!

ATC ONLINE

Coming Soon!.

HAPPY B-DAY

Coming Soon!.

UPCOMING EVENT

Coming Soon!.

×
×
  • יצירת חדש...