עבור לתוכן

כבר שמרת לעצמך סלוט לאירוע הקרוב מסטנסטד לתל-אביב? לפרטים נוספים לחץ כאן.

Almog Atar

יקיר חטיבה
  • הודעות פעילות

    4,920
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    22

Almog Atar last won the day on דצמבר 21 2017

Almog Atar had the most liked content!

אודות Almog Atar

  • דרגה
    Advanced Member

פרטי משתמש

  • Simulator
    Prepar3D

מבקרים אחרונים

1,227 צפיות בפרופיל
  1. אני גם בעד הרעיון לבחור בין האפשרויות... אולי ליצור עוד מסלול בשם 30Z ביורוסקופ ולהגדיר למערכת ATIS שברגע ש30Z מסומן היא תשדר RNP Z. אומנם עברו כמה שנים מאז שהתעסקתי עם זה אך כמעט בטוח שהדבר האפשרי. בנוסף ממליץ לכם לעשות סדר בתצוגה הדיפולטית של הנקודות במרחב (להחליף את RIMON ו SOLIN ב DIRAN ZUKKO KONFO וכו)
  2. תודה רבה האתר עובד אך ה smartACARS עדיין לא מתחבר
  3. גם אצלי וגם ה ACARS לא מתחבר.
  4. תבדקו את התאריכים שלכם. הרשת מושבתת ל24 שעות החל מה14 לחודש ב2300 בלילה לטובת השקת מערכת הvoice החדשה.
  5. חבל... לדעתי מיותר ולא מדמה טיסה בחברת תעופה.
  6. במקרה כזה הוא יקבל בנוסף גם hold short K5. דעתי וכך גם אני פועל היא שתמיד צריך לתת clearance limit למטוס ולכן תמיד אתן vacate Y M hold short of M4 או Z K hold short of K5 וכו'. אצלנו (ובעוד כמה מקומות בעולם) באחריות פקח הקרקע לשמור את קושרות המסלול ואת הכניסה למסלולי ההסעה מהקושרות נקיים לטובת מטוסים מפנים, באף שדה תעופה גדול לא אמורים לעצור על קושרת הפינוי ולרוב לא יהיה מקום למטוס גדול לעמוד נקי מהמסלול ונקי ממסלול ההסעה שלפניו ולכן הוא עלול לחסום את שניהם. לרוב פקח הTOWER ייזום הוראות הסעה ראשוניות יחד עם הוראת פינוי המסלול אך יש שדות בהם הטייס אמור להיכנס אוטומטית למסלול הסעה כלשהו אחרי פינוי או לקרוא עצמאית לגראונד ללא הוראה מהמגדל (סכיפהול דוגמא טובה לכך), על הטייס לעבור ולהכיר את הנהלים האלה כחלק מהתדריך לשדה.
  7. עצוב לשמוע. איש יקר שפעל רבות למען התחביב והחטיבה כמעט בכל תחומי הפעילות שלנו.
  8. חגב זה חגב ופיקוח דרום זה פיקוח דרום, זה לא פיצול זה שני דברים שונים לגמרי.... פלוטו עדיין 118.4
  9. אהלן, הוספתי לעדכון הזה גם עדכון של האטיס של ב"ג הכולל: - קבצי קול הדומים יותר למציאות (לא זהים אבל דיי דומים) - החלפות הGNSS בRNP - פורמט כתיבת והקראת הנתונים שימו לב שהחל מרגע זה עבודה עם הקבצים הישנים תגרור בעיות בשידור הATIS בגלל חוסר תאימות לאתר שיוצר את הATIS ולכן חובה לעדכן בהקדם
  10. מסכים עם הדברים של תומר... כבר נתקלנו בעבר במדינות זרות שלא מעוניינות לעשות איתנו אירועים בגלל רמת טייסים קצת חבל ששום דבר לא השתנה בנושא. האחריות פה היא אישית של כל טייס וטייס. לגבי הגישה למסלול 30- בהנחה שמדובר ביום שבת ו21 מותר לשימוש רק בשעות הערב המאוד מאוחרות ורק עד 2300 בלילה זה משאיר אותנו רק עם 30. תפעול השדה בקונפיגורציה 12/26 כשיש סביב ה15 נחיתות בשעה יחד עם המראות הוא בעייתי מאוד ודורש עבודה צמודה של פקח הTWR עם פקח הAPP, לדעתי לא משהו שהתנסו בו ברשת בשנים האחרונות.... השאלה מה מעדיפים, פקשוש של טייסים בגישה ל30 (לא יודע עד כמה חמור זה היה) או שמטוסים לא ימריאו....
  11. אוסיף כמה דברים מהצד שלי: קודם כל יש הבדל בין ארה"ב לשאר העולם. בארה"ב, כמו שציין איתי, אתה מקבל אישור נחיתה בשלב יחסית מוקדם ולאו דווקא כשאתה הראשון למסלול בעוד שבשאר העולם (העובד על פי נהלי ICAO) אתה מקבל אישור נחיתה רק שאתה הופך להיות "המשתמש הבא" של המסלול (זאת אומרת שאין אף נוחת או ממריא לפניך). אתייחס לנהלי ICAO: 1. מסלול פנוי נחשב כאשר אין אף מטוס על האספלט או מעליו. במקרה של מטוס ממריא המסלול ייחשב פנוי כאשר הוא פנה ימינה/שמאלה או חצה את סוף המסלול. יש מקומות בהם מותר לצמצם את ההפרדה הזאת ואפילו לנחות על מסלול כאשר יש מטוס נוחת לפניך שעוד לא פינה בתנאי שעומדים ברשימת תנאים דיי ארוכה שמורכבת מאורך המסלול, אור יום, תנאי VMC, בתנאי שאף הפרדה אחרת (מערבולות קצה כנף לדוגמא) לא נפגעת וכו' וכו'. הקטנת ההפרדה הזאת קיימת בשדה כמו הית'רו אך לעולם לא באה לידי ביטוי בגלל ריבוי הפינויים המהירים של המסלול ושמירת ההפרדה בין מטוסים בפיינל (2.5 מייל) - אתייחס לכך מיד. מותר לתת אישור נחיתה למטוס כאשר המטוס הנוחת הקדמי עדיין על המסלול או המטוס הקדמי המריא אך עדיין מעל האספלט בתנאי שאנחנו יודעים ובטוחים כי המסלול יהיה פנוי ברגע שהנוחת יחצה את המפתן. 2. REDUCED RUNWAY SEPARATION MINIMA ומרווחים בין מטוסים בפיינל: (לא LASHO שהזכיר איתי, אבל דומה...) - בהמשך לסעיף הקודם, הקטנת ההפרדה הזאת מאושרת בין ממריאים או בין נוחתים תחת רשימת תנאים מסויימת, אישור הנחיתה לא יהיה רק CLEARED TO LAND אלא יתלווה בLAND AFTER ויידוע על סוג המטוס. אומנם הסעיף קיים בנהלי ICAO אך לא מגיע לידי ביטוי ברוב שדות התעופה בעולם שבהם הרגולציה המקומית מאשר שימוש בו בגלל התשתית הטובה של השדה (ריבוי פינויים מהירים לאורך המסלול) ושמירת ההפרדה בין מטוסים בפיינל - מרווחים בין מטוסים בגישה- בניגוד לארה"ב בה מאוד מאוד מקובל לבצע גישות ראייה ולהעביר את אחריות ההפרדה ושמירת המרווח לטייסים באירופה וברוב העולם האחריות לשמירת ההפרדה חלה על הפקח בין אם זה מרווח מינימלי של 3 מייל או 2.5 מייל (בהתאם לשדה ולתשתית) או להפרדת מערבולות שיכולה להגיע ל- 5,6 ואפילו 7 מייל תלוי אחרי איזה מטוס עוקבים. החובה לשמור על ההפרדה המינימלית הזאת יחד עם פינויים מהירים של המסלול מובילים למצב שאין צורך להשתמש בהקטנת ההפרדה על המסלול. אז אחרי כל החפירה - מה עושים בפועל? - אחריות הפקח היא לספק הפרדה מינימלית בהתאם להגדרות שלו בין מטוסים בפיינל, ההגדרות הן או הפרדת המכ"ם המינימלית הכתובה בספר או הפרדת מערבולות או הפרדה פרטית של אותו שדה הלוקחת בחשבון את התשתיות הקרקעיות ושיקולים אחרים (מסלול 12 בנתב"ג - פינוי מהיר אחד בודד). - אחריות ההפרדה של הפקח מתבטאת גם בכך שהוא מחוייב לספק לך מסלול פנוי להמראה בנחיתה. אפילו אם ביצעת גישת ראייה ואחריות ההפרדה מהמטוס הקדמי עברה אליך הפקח ישלח אותך סביב במידה והמסלול לא פנוי. - מספור מהפקח בגישת מכשירים (חובה רק בגישת ראייה, לא חובה בגישות מכשירים) הוא Nice to have על מנת להכניס אותך לתמונה אווירית. - בסופו של דבר הפקח לא ינחית אותך על מסלול לא פנוי, פקח שירותי כמו שנאמר יגיד לך expect late landing clearance וחלק אף יוסיפו את הרוח על מנת לקצר את אישור הנחיתה שיגיע מאוחר. במידה והמסלול לא פנוי הפקח ישלח אותך סביב. במידה ואתה מרגיש לא נוח זכותך ללכת סביב בכל שלב. - חשוב לציין שהמינימה מתייחסת למזג אוויר, מותר לרדת מתחת למינימה גם ללא אישור נחיתה. בהרבה שדות בעולם אישור נחיתה מתקבל במינימה ואף מתחת, פקח בהית'רו פעם אמר לי שהמטוסים בהית'רו לא צריכים לצפות לאישור נחיתה עד שהם לא חוצים את הגדר של שדה התעופה.
  12. אהלן, הסקטור הנוכחי נבנה בהתאם להגדרות התצוגה בעולם האמיתי ומשולב בתוך הGNG. אם אתם מעוניינים לעדכן אתם מוזמנים לשלוח לי בבוא היום את הקבצים על מנת שנעדכן את הGNG.

ATC ONLINE

Coming Soon!.

HAPPY B-DAY

Coming Soon!.

UPCOMING EVENT

Coming Soon!.

×
×
  • יצירת חדש...