Jump to content

Almog Atar

יקיר חטיבה
  • Content count

    4,903
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

Almog Atar last won the day on December 21 2017

Almog Atar had the most liked content!

About Almog Atar

  • Rank
    Advanced Member

פרטי משתמש

  • Simulator
    Prepar3D

Recent Profile Visitors

954 profile views
  1. Almog Atar

    קניית מטוס בחברה

    חבל... לדעתי מיותר ולא מדמה טיסה בחברת תעופה.
  2. במקרה כזה הוא יקבל בנוסף גם hold short K5. דעתי וכך גם אני פועל היא שתמיד צריך לתת clearance limit למטוס ולכן תמיד אתן vacate Y M hold short of M4 או Z K hold short of K5 וכו'. אצלנו (ובעוד כמה מקומות בעולם) באחריות פקח הקרקע לשמור את קושרות המסלול ואת הכניסה למסלולי ההסעה מהקושרות נקיים לטובת מטוסים מפנים, באף שדה תעופה גדול לא אמורים לעצור על קושרת הפינוי ולרוב לא יהיה מקום למטוס גדול לעמוד נקי מהמסלול ונקי ממסלול ההסעה שלפניו ולכן הוא עלול לחסום את שניהם. לרוב פקח הTOWER ייזום הוראות הסעה ראשוניות יחד עם הוראת פינוי המסלול אך יש שדות בהם הטייס אמור להיכנס אוטומטית למסלול הסעה כלשהו אחרי פינוי או לקרוא עצמאית לגראונד ללא הוראה מהמגדל (סכיפהול דוגמא טובה לכך), על הטייס לעבור ולהכיר את הנהלים האלה כחלק מהתדריך לשדה.
  3. עצוב לשמוע. איש יקר שפעל רבות למען התחביב והחטיבה כמעט בכל תחומי הפעילות שלנו.
  4. חגב זה חגב ופיקוח דרום זה פיקוח דרום, זה לא פיצול זה שני דברים שונים לגמרי.... פלוטו עדיין 118.4
  5. אהלן, הוספתי לעדכון הזה גם עדכון של האטיס של ב"ג הכולל: - קבצי קול הדומים יותר למציאות (לא זהים אבל דיי דומים) - החלפות הGNSS בRNP - פורמט כתיבת והקראת הנתונים שימו לב שהחל מרגע זה עבודה עם הקבצים הישנים תגרור בעיות בשידור הATIS בגלל חוסר תאימות לאתר שיוצר את הATIS ולכן חובה לעדכן בהקדם
  6. Almog Atar

    1/9/18 - Moscow Visit Tel-Aviv

    מסכים עם הדברים של תומר... כבר נתקלנו בעבר במדינות זרות שלא מעוניינות לעשות איתנו אירועים בגלל רמת טייסים קצת חבל ששום דבר לא השתנה בנושא. האחריות פה היא אישית של כל טייס וטייס. לגבי הגישה למסלול 30- בהנחה שמדובר ביום שבת ו21 מותר לשימוש רק בשעות הערב המאוד מאוחרות ורק עד 2300 בלילה זה משאיר אותנו רק עם 30. תפעול השדה בקונפיגורציה 12/26 כשיש סביב ה15 נחיתות בשעה יחד עם המראות הוא בעייתי מאוד ודורש עבודה צמודה של פקח הTWR עם פקח הAPP, לדעתי לא משהו שהתנסו בו ברשת בשנים האחרונות.... השאלה מה מעדיפים, פקשוש של טייסים בגישה ל30 (לא יודע עד כמה חמור זה היה) או שמטוסים לא ימריאו....
  7. Almog Atar

    גישה לנחיתה - מס 2

    אוסיף כמה דברים מהצד שלי: קודם כל יש הבדל בין ארה"ב לשאר העולם. בארה"ב, כמו שציין איתי, אתה מקבל אישור נחיתה בשלב יחסית מוקדם ולאו דווקא כשאתה הראשון למסלול בעוד שבשאר העולם (העובד על פי נהלי ICAO) אתה מקבל אישור נחיתה רק שאתה הופך להיות "המשתמש הבא" של המסלול (זאת אומרת שאין אף נוחת או ממריא לפניך). אתייחס לנהלי ICAO: 1. מסלול פנוי נחשב כאשר אין אף מטוס על האספלט או מעליו. במקרה של מטוס ממריא המסלול ייחשב פנוי כאשר הוא פנה ימינה/שמאלה או חצה את סוף המסלול. יש מקומות בהם מותר לצמצם את ההפרדה הזאת ואפילו לנחות על מסלול כאשר יש מטוס נוחת לפניך שעוד לא פינה בתנאי שעומדים ברשימת תנאים דיי ארוכה שמורכבת מאורך המסלול, אור יום, תנאי VMC, בתנאי שאף הפרדה אחרת (מערבולות קצה כנף לדוגמא) לא נפגעת וכו' וכו'. הקטנת ההפרדה הזאת קיימת בשדה כמו הית'רו אך לעולם לא באה לידי ביטוי בגלל ריבוי הפינויים המהירים של המסלול ושמירת ההפרדה בין מטוסים בפיינל (2.5 מייל) - אתייחס לכך מיד. מותר לתת אישור נחיתה למטוס כאשר המטוס הנוחת הקדמי עדיין על המסלול או המטוס הקדמי המריא אך עדיין מעל האספלט בתנאי שאנחנו יודעים ובטוחים כי המסלול יהיה פנוי ברגע שהנוחת יחצה את המפתן. 2. REDUCED RUNWAY SEPARATION MINIMA ומרווחים בין מטוסים בפיינל: (לא LASHO שהזכיר איתי, אבל דומה...) - בהמשך לסעיף הקודם, הקטנת ההפרדה הזאת מאושרת בין ממריאים או בין נוחתים תחת רשימת תנאים מסויימת, אישור הנחיתה לא יהיה רק CLEARED TO LAND אלא יתלווה בLAND AFTER ויידוע על סוג המטוס. אומנם הסעיף קיים בנהלי ICAO אך לא מגיע לידי ביטוי ברוב שדות התעופה בעולם שבהם הרגולציה המקומית מאשר שימוש בו בגלל התשתית הטובה של השדה (ריבוי פינויים מהירים לאורך המסלול) ושמירת ההפרדה בין מטוסים בפיינל - מרווחים בין מטוסים בגישה- בניגוד לארה"ב בה מאוד מאוד מקובל לבצע גישות ראייה ולהעביר את אחריות ההפרדה ושמירת המרווח לטייסים באירופה וברוב העולם האחריות לשמירת ההפרדה חלה על הפקח בין אם זה מרווח מינימלי של 3 מייל או 2.5 מייל (בהתאם לשדה ולתשתית) או להפרדת מערבולות שיכולה להגיע ל- 5,6 ואפילו 7 מייל תלוי אחרי איזה מטוס עוקבים. החובה לשמור על ההפרדה המינימלית הזאת יחד עם פינויים מהירים של המסלול מובילים למצב שאין צורך להשתמש בהקטנת ההפרדה על המסלול. אז אחרי כל החפירה - מה עושים בפועל? - אחריות הפקח היא לספק הפרדה מינימלית בהתאם להגדרות שלו בין מטוסים בפיינל, ההגדרות הן או הפרדת המכ"ם המינימלית הכתובה בספר או הפרדת מערבולות או הפרדה פרטית של אותו שדה הלוקחת בחשבון את התשתיות הקרקעיות ושיקולים אחרים (מסלול 12 בנתב"ג - פינוי מהיר אחד בודד). - אחריות ההפרדה של הפקח מתבטאת גם בכך שהוא מחוייב לספק לך מסלול פנוי להמראה בנחיתה. אפילו אם ביצעת גישת ראייה ואחריות ההפרדה מהמטוס הקדמי עברה אליך הפקח ישלח אותך סביב במידה והמסלול לא פנוי. - מספור מהפקח בגישת מכשירים (חובה רק בגישת ראייה, לא חובה בגישות מכשירים) הוא Nice to have על מנת להכניס אותך לתמונה אווירית. - בסופו של דבר הפקח לא ינחית אותך על מסלול לא פנוי, פקח שירותי כמו שנאמר יגיד לך expect late landing clearance וחלק אף יוסיפו את הרוח על מנת לקצר את אישור הנחיתה שיגיע מאוחר. במידה והמסלול לא פנוי הפקח ישלח אותך סביב. במידה ואתה מרגיש לא נוח זכותך ללכת סביב בכל שלב. - חשוב לציין שהמינימה מתייחסת למזג אוויר, מותר לרדת מתחת למינימה גם ללא אישור נחיתה. בהרבה שדות בעולם אישור נחיתה מתקבל במינימה ואף מתחת, פקח בהית'רו פעם אמר לי שהמטוסים בהית'רו לא צריכים לצפות לאישור נחיתה עד שהם לא חוצים את הגדר של שדה התעופה.
  8. אהלן, הסקטור הנוכחי נבנה בהתאם להגדרות התצוגה בעולם האמיתי ומשולב בתוך הGNG. אם אתם מעוניינים לעדכן אתם מוזמנים לשלוח לי בבוא היום את הקבצים על מנת שנעדכן את הGNG.
  9. Almog Atar

    נוהל 6000 רגל מעל השטחים??

    אוסיף ואגיד שגישה ישירה ממזרח ל26 דורשת תיאום עם הפקח הצבאי (פלוטו לצורך העניין) כי זה חורג מהשטח שמתואם מולו בתהליך הסטנדרטי של ILS X. יירוט בוקטורים ל26 (ממזרח וגם ממערב) חייב להיות מאוד מדוייק בגלל הMVA
  10. האמת שזאת נקודה מעניינת.... אני מדבר מבחינת ICAO וצורת העבודה באירופה ואין לי מושג מה קורה מבחינת הFAA אבל ביצוע ILS במינימה נמוכה מCAT 1 ללא הכרזת תנאי LVP היא בעייתית, השדה לאו דווקא יהיה ערוך לכך מבחינת תאורה, תחומי הגנה וכו'. ברוב השדות בעולם (כל שדה שאני בדקתי לפחות) LVP יוכרז כבר בתנאים טובים יותר ממינימת CAT 1
  11. Almog Atar

    משתתפים בצערו של גיא מרקמן

    משתתף בצערך, שלא תדעו עוד צער
  12. שלום לכולם, הסקטור ליורוסקופ עודכן בGNG, מוזמנים להוריד ולעדכן ידני או באמצעות העדכון האוטומטי: עיקרי השינויים: - תהליכים חדשים שנכנסו לתוקף (בתוקף כבר מלפני חודש גם בסקטור) - נקודות התנעה חדשות בב"ג - קובץ ALIAS שפורסם בפורום מפתחים תודה לדניאל על העזרה בעדכון ולטל ואלירן על בניית הALIAS דווחו בעיות,
  13. במציאות פיקוח על תעבורה אזרחית בעובדה מבוצע על ידי פקח אזרחי ככה שלהכריז שמגדל עובדה הוא צבאי והפיקוח שם הוא רק צבאי זאת טעות...
  14. Almog Atar

    עדכון פמת 11.17

    אנסה לשפוך אור... קודם כל השינוי נובע כחלק מרענון, חידוש והתאמת תשתית הנתיבים והתהליכים במדינה לכמות התנועה שעלתה משמעותית בשנים האחרונות ולסטנדרט הבינלאומי. התחלנו עם תשתית הenr ובעדכון הבא יגיעו גם sid star של נתבג. את ההתחלה של השינוי ניתן לראות עם החלפת הנקודה DEENA ההיסטורית בORLEV (כרגע בתשתית הENR בלבד). אחד מהחוקים של קביעת שם לנקודה הוא איסור כפל אותיות בשם, כמו EE בDEENA, לכן גם BOAZZ הוחלפה. הנקודה ALROD הוחלפה בADLOD בעיקר כדי להרחיק מעט מגבול הTMA ולהלביש אותה על התשתית החדשה. ההולד המפורסם של ALROD עבר לADLOD. השינוי הגדול הוא יצירת שני פרוזדורים חד כיווניים מ/אל ירדן p51 p52 על מנת לאפשר טיפוס והנמכת מטוסים ללא קונפליקט. הנקודה KAFRI הפכה לא רלוונטית (לא הוחלפה על ידי PEPIR) מכיוון SID YOSEF משדה דב הולך מINTRO לDIVLA ומשם מתחבר לתשתית הנתיבים כפי שמפורסם בנוטאם. בעדכון הזה הוסיפו את החניות לזרוע E שכרגע עדיין בבנייה וכך גם ההמשך של מסלול הסעה K3. נקודות ההתנעה החדשות בשימוש למעט כמה בודדות שסגורות (30,31,40,41,36,46, 25). רחבת H (מופיעה כX בדפית) גם היא בבנייה.
  15. הכיוונים כתובים בדפית. אסור להניע בכל זוג נקודות צמודות (לדוגמא 23 24), כל זוג כזה זה בעצם סוג של אותה הנקודה אבל בכיוון הנעה שונה. כמובן שמדובר בשתי נקודות שונות שמסומנות בשטח על מנת שמיקום המטוס בנקודה לא יחסום את הצומת מקדימה או מאחורה. כן מותר להניע לדוגמא ב22 ו23 או 21 23. ההיגיון במספור הנקודות הוא המיקום שלהן מבחינת מסלול ההסעה ומספר עולה של הנקודות באותו מסלול. לדוגמא נקודה 34 - נמצאת על K3 (לכן ה3) והיא הנקודה הרביעית (לכן 4). נקודה 51 היא הראשונה על K5 וכו. יוצאי הדופן הם הנקודות על המייק, מייק 1 ו2 שפשוט משוייכות לאזור הקרוב אליהן....
×