עבור לתוכן

Etai Charit

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    2,703
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    41

Etai Charit last won the day on ספטמבר 23

Etai Charit had the most liked content!

1 עוקב

אודות Etai Charit

פרטי משתמש

  • Simulator
    Prepar3D

Vatsim

  • VATSIM CID
    910845

מבקרים אחרונים

2,130 צפיות בפרופיל
  1. מתאים וראוי. כל הכבוד לשניכם, כיף לראות את שניכם מתקדמים
  2. לא הכל צריך להיות באחריות החטיבה. זה יכול להיות רעיוני ולא ברמת האחריות המעשית. אם כולם מחפשים יום או יומיים בשבוע בהם צפוי פיקוח (נגיד אחד בסופ"ש ואחד באמצ"ש), לא בהכרח הנהלת החטיבה חייבת לארגן פיקוח מלא. זה יכול רעיוני, שאם גם שלישי וגם רביעי פנויים לי ואני מתלבט מתי לעשות סידורים ומתי לשבת על הסימולטור, אם אני יודע שבימי שלישי רעיונית מתחברים בישראל, אולי אעדיף לטוס בסימולטור בשלישי. היום הפיזור הוא מוחלט. אין לי מושג מתי צפוי פיקוח, לא רעיונית (יום אונליין משותף) ולא מעשית (בוקינג של פקחים). אז אני אבחר שלישי, אתה רביעי. והנה התפספסנו, לי כטייס לא היה שופ פיקוח ולך כפקח לא היתה שום תנועה.
  3. טייס אוטומטי שעושה טעות, מסווג כטעות אנוש (תכנות, בעיות נפוצות, חלק מלהכיר את המטוס). אף אחד לא יגיד לך שהטייס האוטומטי עשה משהו בלתי צפוי, אבל זה קורה כל טיסה והטייס מתערב.
  4. הנהלת החטיבה עושה המון וזה נראה לעין, מוערך וכיף. אבל היה לי חשוב להגיד את הדברים בהודעה הקודמת ואחדד: כשאני רואה בוואצאפ שהתחבר עכשיו פיקוח, לי כטייס עם לו״ז יחסית מסורבל, זה לא עוזר הרבה. אני לא יכול לעזוב הכל ולהתחבר. מה כן: ערב לפני שאני עושה טיסה בסימולטור, אני מחליט האם לטוס, ואם כן קובע איזושהי מסגרת זמנים: מתי מתיישב, ממריא, נוחת, מסיים. אם אני יודע בוודאות שמתוכנן פיקוח (אירוע או בוקינג), כנראה שגם אתאים את הזמנים ו/או בחירת היעדים. בערב לפני אני יודע בקירוב טוב להגיד מאיפה לאיפה, מתי המראה ומתי נחיתה, והתכנון הזה בדרך כלל מתבצע (עבורי זה חלק מהאתגר, עמידה בזמנים). אבל התכניות לא ישתנו אם כשאני באוויר בטיסה של 6 שעות, או שאני סתם בבית ולא מתכנן לטוס, פתאום אראה שגישה נתב״ג התחבר. זה משהו ששווה שיהיה לי נגיש בערב לפני, או שזה לא ייכנס למערך השיקולים.
  5. אני מסכים, אבל אני רק טייס ולא פקח, אז אני מכיר רק את נקודת המבט של "מקבל השירות" ולא "נותן השירות". לדעתי יש הבדל מהותי באופן תכנון הזמנים בין טייסים לפקחים. בעוד שפקח יכול לגלות שיש לו שעה פנויה ולהתחבר, כטייס (שמשקיע), לעלות לרשת זה פרוייקט שלם: מהרגע שהתיישבתי על הסימולטור לתכנן את הטיסה ועד שהמטוס משייט על טייס אוטומטי, זה שעה וחצי. נחיתה זה תהליך גם כן של סביב השעה. אני משתדל להודיע מראש למשפחה בבית ולתאם איתם מתי אני "נעלם" לסימולטור ובונה את כל הטיסה ותכנון הזמנים סביב הלו"ז המשפחתי. הנקודה שלי היא שהרבה יותר קל לי כטייס, מהרגע שהחלטתי שביום מסויים אני טס בסימולטור, לעשות בוקינג ולדעת בקירוב די טוב מתי אגיע למרחב בן גוריון. זה מאוד לא ספונטני מבחינתי. בעוד שלראייתי, פקח יכול כן להיות ספונטני לפי כמות התנועה שהוא רואה ברשת. המסקנה שלי היא שחסרה מערכת בוקינג לטייסים שאכן מתפקדת ואכן כולם יודעים להשתמש בה ולהסתכל עליה בזמן. פקחים יכולים לראות שביום שישי בין 2-4 בצהריים יש הרבה נחיתות והמראות מתוכננות ולכן יתחברו בהתאם. אולי זה מה שיעזור, לפחות ברמתנו. גם ברמה הבינ"ל, טייסים זרים יוכלו להשתמש בזה על תקן "בקשת פיקוח", ובסבירות גבוהה שיקבלו מענה, במיוחד אם פקח רואה את מערכת הבוקינג, רואה שג'ון דו דיווח שהוא יטוס מאטלנטה לתל אביב ונחיתה משוערת בשעה X, אותו פקח יבדוק את הרשת ויראה שאכן ג'ון דו מחובר ובדרכו כמתוכנן.
  6. הדיון על הטכנולוגיה מעניין, ענייני ורלוונטי. בסוף, לשאלה אם להתחיל ללמוד את זה עכשיו: כשאני לפני כמה שנים חשבתי להתחיל לימודי טיסה ופשוט ללכת על זה, אף אחד לא הצליח לשכנע אותי לא ללכת על המקצוע הזה שאני כל כך אוהב, ואני מאוד שמח על העקשנות הזאת. אם את מישהו עד כדי כך קל לשכנע לוותר על המקצוע עוד לפני שאפילו התחיל - חבל להתחיל. זה משהו שצריך מאוד לרצות לאורך הרבה זמן כדי להצליח. אם בעוד 30 שנה אגלה שאין לי עבודה -אמצא משהו אחר. לא אהיה הראשון בעולם שעושה הסבה מקצועית. אני בטוח שעם כישורים טכניים, ניהוליים, קבלת החלטות וניהול סיכונים אוכל להסתדר על משהו. אולי. בעוד 30 שנה. המטוסים היום ומערכות הבקרה היום שקיימים בפועל בטיסות המסחריות הם ברמת אוטומציה גבוהה אך רמת אוטונומיה נמוכה. למיטב הבנתי העולם עוד לא קרוב להיות מוכן להטמעה של מערכות כאלה. אז להערכתי יש לי כמה שנים מאוד טובות של לחיות את החלום.
  7. לשאלה העכשיוית ותכנונית ל30 שנות תעסוקה: האם זה מקצוע שכדאי ללמוד? לדעתי כן. רק לקחת בחשבון את הסיכונים ואת המחויבות הטוטאלית לתהליך. זה לא כמו לעשות תואר באוניברסיטת תל אביב ואז להחליט שאתה מגיש קו"ח למשרה אחרת שלא קשורה לרוב הקורסים שלקחת.
  8. שלום חברים, הכל התחיל באיזו שהיית עבודה גנרית בה הייתי צריך איזה רעש לבן להרדם (כי היה הרבה רעש במלון). חיפשתי משהו שקשור לתעופה, אפילו איזו טיסת סימולטור ארוכה. גיליתי שאין ביוטיוב שום דבר דומה! הכל או סטרימרים שמנסים לבלבל את המוח כל הזמן בפני המאזינים או שאר צלילים וקולות מפריעים. אמרתי לעצמי - למה שלא אקליט את עצמי טס? על הדרך, אני מתדרך ומכין את המטוס עם איזשהו הסבר קל. עוזר לי בתחושה שמישהו יצפה בזה, בדומה למציאות בה אתה אף פעם לא עובד לבד ומישהו יראה את העבודה שלך ויהיה מעורב. כך בהכנות להמראה ובהמראה עצמה, מכבה מיקרופון לשיוט, מדליק אותו שוב לקראת נחיתה, תדריך, הנמכה וכו׳ עם מיקרופון. כמובן שאני משתדל כמה שיותר להצמד לנהלים מהמציאות, במגבלות הסימולטור. אל תצפו לגרפיקה מטורפת, מדובר בעיקר באופרציה. הערוץ באנגלית כדי לדבר לכמה שיותר אנשים, ועם זאת ממש לא מעניין אותי מספר הצפיות, תגובות, עוקבים וכד׳ - סתם חשבתי שיכול לעניין אנשים כאן, תוכן שמשחק על חווית טיסה מציאותית. בוידאו הזה אני טס מליאז׳ בלגיה לשיקגו אוהייר, המראה, נחיתה ו-ZFW ממש קרובים למגבלות כפי שניתן לראות בתדריך ובהכנות להמראה ולנחיתה. כמובן שבין כל הדברים שאני עושה נכון, אני גם טועה. חלק מהטעויות רשמתי לעצמי. מוזמנים להעלות כאן או שם את הטעויות האלה לדיון, אשמח לשמוע. וכמובן שאם יש לכם דברים לשימור/שיפור הוידאו עצמו - גם אשמח לשמוע. מקווה שתהנו. מי שזה לא בשבילו, זה ממש בסדר. שבת שלום!
  9. תודה על כל מה שעשית (ועדיין עושה) בשבילנו לאורך שנים רבות של אהבה לתחביב, למקצוע ולחטיבה.
  10. אתה צודק באופן עקרוני. מי שמחפש ללכת למקצוע הזה כדי להתעשר - טועה. אצלי זה כבר נהיה "עבודה". ואני נהנה (כמעט) מכל שנייה בה. ואני לא רואה את עצמי עושה שום דבר אחר. לכותב המקורי - המחסור בטייסים חוזר ובגדול. בחברה שלי כבר חסר לנו כוח אדם לקיץ, מתחילים לגייס בקצב גבוה. אם זה מה שאתה רוצה לעשות - לדעתי זה זמן טוב ללכת על זה. אבל רק אם אתה באמת רוצה לעשות את זה כי אתה אוהב את המקצוע, אחרת הכסף והזמן מחוץ לבית באמת לא שווים את זה. הכשרות יקחו איפשהו בין שנה וחצי לשנתיים וחצי, לפני עבודה ראשונה במה שלא תבחר. בהנחה שלא תתחיל ללמוד בחצי שנה הקרובה, בעוד שנתיים השוק יראה אחרת לגמרי, ולהערכתי יהיה שוב שוק של מחסור בטייסים וחיזור אחרי עובדים, כמו שנקטע עקב הקורונה.
  11. מה שרודוי אמר. בארה״ב אתה תלוי בוויזות למיניהן לעבודה ביום שאחרי הלימודים - זה מה שאתה צריך להסתכל עליו, לא הלימודים עצמם. מה ביה״ס נותן לך מהבחינה הזאת ואיך השוק נראה. גם ביה״ס עצמו, להדרכה מייד לאחר הלימודים, אבל לאחר כשנה עד שנה וחצי גם חברות תעופה. טרום קורונה היו חברות שהעסיקו זרים על אישורי עבודה זמניים, כרגע זה לא המצב. אני מניח שזה יחזור אבל הייתי במקומך מחכה לראות שמתחילים להעסיק זרים שוב, כרגע זה די סגור לאמריקאיים ובעלי גרין קארד (שכן מועסקים, החברות מגייסות שוב קנה מידה גדול). באירופה השוק די משותק לגמרי עדיין. באמת שאי אפשר לדעת. גם שם צריך אזרחות כדי לעבוד. בארץ אין מה לחפש עד שאין לך נסיון משמעותי כלשהו (כמה אלפי שעות טיסה). האם זה זמן טוב להתחיל ללמוד? לדעתי כן, אבל זה רק ניחוש ואי אפשר להסתמך על זה: עד שתגיע לביה״ס ותתחיל בלימודים - כחצי שנה. הלימודים עצמם כשנה עד שנה וחצי. עוד שנתיים השוק ייראה אחרת. אבל זה הימור.
  12. אין מגבלה לשמור נתיב קרקעי מסויים. אתה פונה במהירות שטובה לך (בהתאם לקונפיגורציה) ובלבד שהיא מתחת ל190 (אז אולי תצטרך למשל לדחות את קיפול השלב האחרון של המדפים, תלוי במשקל). פשוט ב600 רגל התחל פניה שמאלית ב25 מעלות הטיה עד שהנקודה ZEMER לפניך, כל עוד המהירות תישמר מתחת ל190 קשר אתה בעצם עונה על הדרישה לרדיוס של הדפית. אם היו רוצים רדיוס קטן יותר - היו דורשים מהירות איטית יותר. 25 מעלות הטיה ברוב המטוסים תהיה פניה בטוחה, בהנחה שאתה טס מעל המהירות המינימלית לאותה קונפיגורציה (maneuvering speed).
×
×
  • יצירת חדש...