עבור לתוכן

כבר שמרת לעצמך סלוט לאירוע הקרוב מניו-יורק? לפרטים נוספים לחץ כאן.

Etai Charit

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    2,653
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    27

Etai Charit last won the day on מאי 23

Etai Charit had the most liked content!

1 עוקב

אודות Etai Charit

  • דרגה
    Advanced Member
  • יום הולדת 20/06/1990

פרטי משתמש

  • Simulator
    Flight Simulator X

Vatsim

  • VATSIM CID
    910845

מבקרים אחרונים

1,668 צפיות בפרופיל
  1. בול, במקרה הזה כיוונתי יותר לזה שבגלל הקפיצות נקבל סטיק שייקר בגלל התחום הנמוך של המהירות. בנוסף, חשוב להכיר את המטוס, הרבה אנשים כאן טסים על ה-73, המהירות המומלצת לטיסה דרך חתחותים בו היא 280 / 0.76 (הנמוך מביניהם). כשמטפסים לגובה גבוה יותר, חשוב לראות שהגובה הזה מתאים, חסכוני וכו'. אבל אם צופים חתחותים, לא יזיק לנסות להבין איפה יהיה ה0.76 הזה ממוקם ביחס למהירות שאני שומר כרגע. חתחותים יוצרים לנו סדרה של קפיצות ועומסים. אנחנו מרגישים את זה בגופנו, אבל בין היתר מדובר בסדרה של שינויים בעומס - במקום להיות רק 1G קבוע כל הזמן, אנחנו קופצים בין 0.5G ל-2G וחוזר חלילה (סתם מספרים בשביל הדוגמא). במקרה הזה 0.76 מאך נמצא כבר ממש בתוך התחום הצהוב, שזה אומר שיש לי כבר הרבה פחות מ-1.3 G לפני סטיק שייקר - זו הבעייתיות במצב שבתמונה, אנחנו עוד לא ממש בקופין קורנר - אבל המעטפת שלנו בהחלט הצטמצמה. זה קצת מטעה, אבל קופין קורנר האמיתית נמצאת עוד קצת מעלינו, במקום שבו מהירות ההזדקרות ה"אמיתית" (במובן - לא תחום צהוב - אלא תחום אדום) מתלכדת לגמרי עם המהירות המירבית של המטוס, במקרה הזה - 0.82 מאך. זה יקרה עוד כמה אלפי רגליים מעלינו. אבל גם ב"קופין קורנר המדומה" הזאת שאנחנו נמצאים בה (זה לא מונח מקובל בעגה המקצועית, סתם לצורך הדיון), מעטפת הטיסה שלי בפועל, זו המורחבת יותר שגם שומרת עליי מחתחותים ושינויים בעומס הכנף - מאוד קטנה. בכל מקרה אם לא נזהר, הדבר הראשון שנשמע זה את הסטיק שייקר רגעי שמתריע על הזדקרות. בבהלתנו - ננתק AT ונפתח מנוע כדי להאיץ קצת ולא לקבל יותר את הסטיק שייקר הרגעי הזה. בגלל שהמרחק מאוד קטן למגבלת המהירות העליונה - הדבר הבא שנשמע הוא את הקליקרים של Overspeed, ואז נסגור מנוע ונרים קצת את האף. חשוב להבין שהפתרון היחיד הוא פשוט להנמיך לגובה נמוך יותר בו מעטפת הטיסה רחבה יותר. גובה שיוט נמוך ב-2000 רגל זה כל ההבדל. אז נשרוף קצת יותר דלק...
  2. זה נכון, אני מאוד לא רחוק מ-Coffin Corner, אף על פי שאם נאט עוד לא נגיע לתחום האדום (סטיק שייקר - קצת מעל ההזדקרות) אלא לצהוב. מה המשמעות? רמז - מה אם יהיו במצב הנוכחי חתחותים?
  3. שלום חברים, בתמונה הזאת רואים אותי כשרק הגעתי לגובה השיוט. אפשר לראות במד המהירות שלי תופעה מעניינת: איך היא נקראת? ממה היא נגרמת? האם המהירות הנוכחית שלי היא בסדר? איפה עלולה להווצר בעייה? מה הפתרון? זכרו! אין תשובות לא נכונות. סתם, ברור שיש.
  4. אסור לי לכתוב שאגיע יותר... הוזנקתי לעבודה, תהנו חברים! כן ירבו רעיונות כאלה!
  5. מדהים. גם אירוע, גם מבצע וקידום סינרי (שמי שקונה - תומך ישירות ביוצר סינרי איכותי משלנו!)... אגיע. רק באמת לא מצליח להרשם כרגע - בעיה בחיבור לאתר עם ה-SSO. אשמח אם יתוקן.
  6. מצטרף לתמיכה בביה"ס אחד ומאוחד. מדגיש: היו כאן שנים רבות של פיצול: חטיבות ישראליות בכמה רשתות שונות, כמה בתי ספר שונים וכו' - וכולם הפסידו מזה. כולם ביחד. מה ההבדל בין מה שקיים לבין מה שאתה רוצה להקים?
  7. אלוף, כל הכבוד על העבודה, עשיית הסדר והשיתוף. זאת עבודה ברמה גבוהה מאוד! ותודה אדירה לקובי, שסוף סוף פתר את בעיית הנגשת הסינרים לציבור. תרומה חשובה בדיוק איפה שצריך. יאללה נחכה שרמון ובן גוריון ברמה כזאת יהיו זמינים ובטח נוכל לראות גם פרסום והכרה של הסינרים האלה בקהילה הבינ״ל ואיתה זינוק בתנועה הבינ״ל אלינו לארץ. שאפו ענק לכל הנוגעים בדבר!!!
  8. שלום כולם, אני רוצה להתחיל להכנס לטיסה קרבית, באופן יותר ספציפי סימולטור DCS ומטוס F-16. אני מחפש מדריכים כתובים שאני יודע שבעבר היו זמינים והיום אני לא מוצא אותם ברחבי הרשת, לרבות באתר "פריפלייט" שבו יש קישור להנ"ל אך הקישור לא פעיל והקובץ לא נמצא על השרת יותר. אני זוכר שהיה מדריך שנקרא "ספר הדרכה טייסת 110 אבירי הצפון" אם אני זוכר נכון מלפני שנים, הוא היה מעולה. ובכלל - כל חומר שזמין ברשת ויכול לעזור לי - אשמח מאוד. אפשר כאן ואפשר גם אליי למייל etai4073@gmail.com תודה מראש!
  9. כמו במציאות. הטיסות בוטלו ואתה בחל"ת... סתם 😉
  10. יפה! לפני המראה לא בוחרים HDG ו-FLCH (גם לא VNAV כמו שעשית), אלא TO/GA. ספציפית בFeelthere כפתור TOGA הרגיל של הסימולטור לא עובד, צריך ללחוץ עם העכבר על אחד מכפתורי ה-TOGA שבמצערות. החיווי הנכון בהכנת הקוקפיט לפני הסעה הוא: צד שמאל של ה-FMA נקי, צד ימין ROLL TO. ממש לפני התיישרות והמראה מחמשים AT ב-Guidance Panel (מה שטייסי בואינג יכנו MCP), מה שיוסיף TO בלבן בצד שמאל של ה-FMA. אחלה טיסה, אני צריך גם להתחיל לעשות כאלה...
  11. שלום לכולם, ביום א׳ הקרוב, ה-22.3, בשעה 19:00 שעון ישראל, נקיים הרצאה ודיון מקצועי בשרת הדיסקורד של החטיבה, בהובלתי. ההרצאה תהיה בנושא: משקל ואיזון והשפעתם על ביצועי המטוס. זה נושא עצום, אנסה לגעת בכמה רעיונות וראשי פרקים ולהדגים איך זה נוגע ביום יום של העבודה על המטוסים הגדולים שרובכם עובדים איתם ברשת, ולעורר קצת מחשבה על עומק הדברים שאולי לא שמים אליהם לב ביום יום. ההרצאה מתוכננת למשך של כשעה, אפשרי להארכה ככל שנרצה. תוכלו לשאול שאלות ולפתח דיון, גם בנושא ההרצאה וגם בנושאים אחרים שעשויים לעניין אתכם, ואולי זה יהיה פתח לנושאים להרצאות הבאות. כמובן שתוכלו גם להביא שאלות מראש לגבי לימודי טיסה ואענה כמיטב נסיוני. כל המעוניין - מוזמן. לבריאות!

ATC ONLINE

Coming Soon!.

HAPPY B-DAY

Coming Soon!.

UPCOMING EVENT

Coming Soon!.

×
×
  • יצירת חדש...