Jump to content

Etai Charit

חבר חטיבה
  • Content count

    2,621
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

Etai Charit last won the day on March 6 2018

Etai Charit had the most liked content!

About Etai Charit

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 06/20/1990

פרטי משתמש

  • Simulator
    Flight Simulator X

Recent Profile Visitors

1,335 profile views
  1. Etai Charit

    LLBG-LLER-LLHA

    אחלה תמונות, הרבה בהצלחה!
  2. לטוס בכל מטוס ובכל או"ק - בגדול אפשר. אבל כל קונוטציה לאופרציה צבאית כלשהי (למשל, ירוטים, הפצצות, קרבות אוויר וכד'), במיוחד עם ניחוח פוליטי ו/או היסטורי דורשת הפעלה אך ורק במסגרת גוף מורשה שמאושר תחת מחלקת VSOA של ואטסים. זו הסיבה שלפני כ-10 שנים (וואו איך שהזמן עבר) הקמנו מלכתחילה את חיה"א הישראלי הוירטואלי ברשת ואטסים וכתבתנו מספר מסמכים ומכתבי הסכמה שמגדירים את פעילות החיל, ביצענו פעולות מעניינות ברשת ופיתחנו סינריים יעודיים לפעילות. כחיל שכזה הוא היה חייב בדרישות מסויימות, למשל להחזיק רוסטר של טייסים שמאושרים לטוס במסגרתו ומעודכנים בנהלים. כמובן שמאז החיל עבר מספר רב של גלגולים שמעניין מאוד להשקיף עליהם מהצד מידי פעם כשיש סימן לפעילות, אבל אין לי מושג מה קורה בגלגול הנוכחי.
  3. x-plane.org מטוסים טובים הם בעיקר בתשלום (להוציא את ה-737 של זיבו), אבל כמות הסינרי והפלאגינים המצויינים שזמינים ברמה גבוהה ובחינם היא מרשימה ומשאירה לP3D אבק.
  4. שיעור מאלף, בהיר ולעניין של Boldmethod. יש להם סרטונים ושיעורים שלמים אונליין ביוטיוב ברמה גבוהה מאוד של תוכן וגם של הפקה, מאוד ממליץ לשוטט בערוץ שלהם ולצפות. הסרטון הזה מסביר בצורה נקייה וברורה על ביצועי מנועי סילון (וגם בהשוואה למנועי בוכנה) וחשבתי שיעניין כאן חברים רבים. תהנו
  5. אני לא יודע את התשובה לשאלתך, אבל סבלנות. זאת לא קבוצת וואצאפ. מי שידע את התשובה ויסתכל בפורום המתאים יענה לך. אין סיבה להוסיף עוד ועוד הודעות.
  6. הייתי בכנס דומה כשרק התחלתי את דרכי בעולם הסימולטורים והתעופה, היה כיף גדול. תהנו!
  7. ברוך הבא! אני לא חזק במפרטי מחשבים בלשון המעטה, עם זאת אני ממליץ מאוד על X-PLANE 11. סימולטור מעולה, מטוסים מרגישים כמו מטוסים באוויר. יש לי גם אותו וגם את P3D ואני מוצא את עצמי כמעט רק עם X-PLANE.
  8. Etai Charit

    ומנהל החטיבה הבא הוא...

    קולולו! זכינו. תודה ענקית לשניכם.
  9. Etai Charit

    סינרי מדהים לרמון בX-PLANE 11

    נראה מדהים, תודה!
  10. Etai Charit

    התנסות בטיסה אמיתית

    היי חיים, אני הייתי סימר לפני שנהייתי טייס במציאות, ויצא לי להכיר ולטוס עם טייסים בלי נסיון סימולטור לעומת הרבה עם נסיון סימולטור. כל מי שמתחיל לטוס במציאות מקבל איזשהו הלם מכמות הדברים שקורית במקביל: גם לשלוט בכל המימדים של המטוס, לנהל את הטיסה פרוצדורלית, התמצאות במרחב וניווט, דיבור בקשר, תנועה שמסביב, תמונה אווירית ומודעות מצבית, לנסות להצליח בתרגיל שכרגע מנסים לתרגל... המון קורה במקביל. ככל שהמוח מורגל יותר ברמה טובה יותר לאחוז גדול יותר מהדברים שציינתי - יותר קל לבנות תמונה מדוייקת של מה שקורה מסביב, להכיל את כל מה שנעשה ואפשר להתקדם מהר ובצורה איכותית יותר. סימרים שכמונו מורגלים בדברים יחסית מורכבים כמו פרוצדורות, תמונת המרחב האווירי, דיבור בקשר, ניתוח כמות גדולה של מידע בו-זמנית והכוונת הניתוח הזה ללקיחת החלטות בכיוון הנכון. גם צברנו סוג של נסיון, לא כולו נכון, אבל לגמרי נסיון באיך המטוס יגיב בסיטואציות שונות. אפילו דברים שנשמעים לנו פשוטים - כמו להסתכל על המכשירים במבט חטוף, להסתכל על משהו אחר, ובינתיים המוח כבר מעבד את מה שהוא ראה ויודע לנתח את מה שהמכשירים מראים - לנו זה נראה פשוט, בעוד חניכים ללא נסיון סימולציה - כל התהליך הזה לוקח להם שניות יקרות בזמן הטיסה, ולנו זה יותר אינטואיטיבי. מעבר לכך, סימרים סה"כ מכירים את עולם התעופה ולכן, כשנתקלים בבעיה שלא יודעים את פתרונה, יודעים ברמה טובה יותר מחניך בלי ידע איך לחפש ולמצוא את המידע הדרוש ואיך לתייג בראש את הבעיה שהם רואים לנושאי הלימוד ועל כן באיזה פרק ימצאו את התשובה שהם מחפשים. במיוחד בטיסת מכשירים. אני כחניך, כשנתקלתי בדברים שהחומר הכתוב הקיים לא הצליח להסביר לי, או שקראתי ולא עד הסוף הבנתי את מה אני קורא, מצאתי לפעמים הסברים פשוטים ברשת שבמקור נועדו לטייסי סימולטורים ולכן פושטו למונחים שגרמו לי להבין, ואז חזרתי לחומר הכתוב הרשמי, קראתי אותו שוב ואז הבנתי. מי שמעורב בקהילת הסימולטורים יש לו גישה למגוון רחב יותר של כלים ללמוד ולהתפתח ואינו מוגבל רק לחומר שנחשף אליו בבית הספר לטיסה. מאידך ראיתי גם חסרונות: 1. חניך שלמד איך טסים מכשירים לפני שלמד איך טסים (תמרונים בסיסיים ושליטה במטוס בתנאי ראייה אופטימליים), והיה מנסה לבצע הכל בהתבסס על המכשירים. 2. חניך שמערבב בין דברים שלמד פעם בסימולטור מהאינטרנט לבין דברים קונקרטיים שעליו ללמוד כאן ועכשיו מהמקורות הנכונים. קשה לעקור ידע שגוי אם הוא כבר התבסס. 3. חניך שרגיל לאוטומציה ולמכשירים מתקדמים טכנולוגית שנותנים לו על מגש של כסף את כל הנתונים, ותמיד קיבל את הנתונים האלה כמו שהם, אבל לא יודע איך לעבד את הנתונים האלה בעצמו או לא יודע לחלץ אותם ממכשירים פשוטים שיש במטוס ולעשות את הקורלציה בין מה שלמד לבין מה שקורה במציאות. בקיצור, יש ויש. הרבה הצלחה, אבל בעיקר בעיקר תהנה!
  11. חוויה נהדרת ואחלה של תמונות!
  12. מסכים בהחלט. אני עובד עם שניהם, אבל נמנע מלהשקיע כסף ביום יום. אני עובד כמעט רק עם ה-737, ולכן יש לי PMDG ב-P3D וזיבו ב-XP. שניהם סימולטורים טובים, אבל פשוט קשה מאוד למצוא סינרים טובים לא בתשלום ל-P3D בעוד ב-XP כל העולם פתוח בפניך בחינם. אני נהנה משניהם אבל בהחלט קל יותר ליצור חוויה שלמה ואיכותית עם XP. מבחינת הטסת המטוס - לחלוטין מרגיש אמיתי יותר ב-XP, למזלי עם PMDG עצמו יש תחרות, עם כל מטוס אחר אין מה להשוות.
  13. Etai Charit

    טיזר קטן לפרוייקט שאני מתכנן

    מדהים!
  14. Active Sky למזג אוויר אמיתי - חשוב מאוד! מטוס לבחירתך - אני אוהב להתמקד במטוס אחד וללמוד אותו לעומק, יש כאלה שאוהבים רוחב ומגוון. PMDG מצויינים, כמובן. GSX - מחיה את הסימולטור ICVFR - סינרי פוטוריל לארץ, ראה שרשור בפורום כללי
×