עבור לתוכן

Shlomlux2

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    1,099
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    32

Shlomlux2 last won the day on אוקטובר 8 2015

Shlomlux2 had the most liked content!

7 עוקבים

אודות Shlomlux2

  • יום הולדת 23/08/1986

פרטי משתמש

  • Simulator
    Flight Simulator X

Vatsim

  • VATSIM CID
    860003

מבקרים אחרונים

2,335 צפיות בפרופיל
  1. חברים, בסופו של דבר נראה שיש פה גם תסמונת ש״ג, שבה הפקח/המגדל נתפס כחוליה האחרונה באי-סדר נתב״ג. יפה רשם רן כשדיבר על המאקרו, אבל במדינתנו יום עסל-יום בסל, תקופה מצויינת ותקופה פחות, ובסופו של דבר המצב די מאוזן. הדבר הכי יפה פה בתעופה הישראלית הוא שני צידי המטבע, הטייסים והפקחים, שלצערי אינם ״קשורים״ האחד בשני (ונראה שגם אינם מנסים), כל אחד, פשוט מאד: תקוע בתא שלו, ולא מנסה להבין מעט מה הולך בתאו של האחר, גם אם לא נאמרים לו דברים ישירים על הרדיו. ולדוגמא (שאין לי האפשרות לפרסמה פה, כי אין לי את ההקלטה), בהתרסקויות הקטלניות בחיפה האווירה בין 4 קירות קומת הפיקוח הייתה נסערת מאד, הרוחות געשו ובצורה הטבעית ביותר הרגשות הציפו את העיניים (כי אחרי הכל, אלו חברים שטסים במטוס). ובמקביל, כשמאזינים לקשר נשמעות הוראות פיקוח ברורות, בטון מקצועי ובשקט מופתי. קשה מאד לתאר את המצב הזה והדואליות, אבל כך היה. אפשר להתחיל להפנות אצבעות לכל כיוון, הן לניהול הגופים הגדולים והן להתנהלות האנשים הקטנים. מי בפנים, מי בחוץ, למה? איך? וכיצד? כאיש קבע לשעבר, כעובד רש״ת לשעבר, כמהנדס בהווה העובד עם גופים רבים בארץ, אני יכול להגיד כי עד שאינך נמצא בתוך המערכת, אינך יודע מאום על התנהלותה. גם אם ההתנהלות, כלפי חוץ נראית שגויה, פגומה... מגעילה. בסופו של יום לכל אחד האינטרנס שלו, הן אישי והן מערכתי. גם לי כואב מאד המצב התעופתי בארץ, יותר מהצד של התעופה הקלה שסוגרים יותר מאשר פותחים, עושים אירועים גרנדיוזים על לא כלום, מאכילים את מפלצת התשקורת בנתונים סתמיים שמנופחים לאירועי-על שאין בהם מאום. אני אישית מאד סולד ממאשימים פטולוגים, שיודעים להצביע על האשמים ושוכחים שיש עוד 4 אצבעות שמופנות אליהם. אסיים בדוגמא אישית: הייתי יכול לרוץ ולהאשים את כל העולם בדברים שקרו לי, בצדק או לא, ובמקום בחרתי להמשיך בעשייתי התעופתי ולהתנדב בגופים אלו ואחרים, להרצות בהתנדבות והכי חשוב: להמשיך ולתת מכל ליבי לטובת vatil
  2. חסרים חסרים, יש דרישות מאד ברורות (על בסיס תקנות בינ"ל, ע"ע ICAO) לרמת הפקחים. ואלו שהיו בצבא לאיו דווקא מתאימים. תרשה לי חדש לך, הצבא רחוק שנות אור מהדרישות האזרחיות (וממש לא מתאים לפרט על זה פה). אז אם יצא פקח מחיל-האוויר, הוא לא ישר מתאים להיות פקח ברש"ת. במיוחד בצבא (ובשונה מעט מהאזרחות), יכולותיו של פקח טיסה משתנות ממגדל למגדל על בסיס אופי התעבורה שם (בדיוק כמו שכל הרופאים לומדים 7 שנים, וכל אחד מתמחה בתחומו הוא). פרוטקציות שמוצטקציות... זאת טענה חסרת ביסוס לחלוטין הנובעת מחוסר ידע מוחלט בתחום ובארגון. מי שלא שם- לא יידע!
  3. כחלק מהכשרתי ברשות שדות התעופה (אי אשם ב2009), ביצענו הכשרה על סימולטור פיקוח בקנדה. שם, את האמת, יצא לי לתרגל לא פעם, בשדה תעופה דמיוני הכולל את כל סוגי הטיסות, פיקוח על גישות מכשירים בשילוב עם מקיפים... זה היה מאד מאתגר, אבל גם במרחב כמעט חסר הגבלות בניגוד למה שיש פה בישראל. ככה, שביצוע הקפות בזמן עומס באמת דורש מרחב גדול יותר, דבר שלצערנו אין בארץ.
  4. ישנו חוק, צבאי בכל אופן, אבל בצורה הכי טבעית שיש תקף גם בתעופה האזרחית: עדיפות למטוס מבצעי/מסחרי/מצטרף/ממריא מ/אל השדה, על פני מטוס שמתרגל/מתאמן וכו׳. גם בחיפה, כשעוד הייתה הרבה תנועה יצא לי לא פעם לעצור מטוס מקיף עד כדי הנחתתו, בכדי לאפשר תנועה מטוסים נכנסת/יוצאת בצורה בטוחה ויעילה. לצורכי השוואה: תחשוב על מעגל תנועה בצומת סואן, מישהו שיתחיל להסתובב סביב סחור סחור (למשל מורה נהיגה) לא יקבל מבטים נעימים מאלו העוברים דרך המעגל.
  5. מעולם לא הייתה פה אש... היה דיון שבו לצערי הושם דגש על ״התנגדות כלפי קבוצות אחרות״.
  6. דוד, אני באמת לא מבין את הלך דבריך בנושא שהצפת פה. מצד אחד אתה משתמש במושג "מיסטר", אך נעלב כשפונים אליך במושג "מר", מצד אחד אתה מעלה נושא מאד חשוב, אך מצד שני אתה נעלב מתגובה המתייחסת לכך ולדאגתך מכך. חבר'ה, אחת ולתמיד, אנחנו לא משחקים פה "חתול ועכבר", לא כלפי חוץ (מול איוואו), ועל אחת כמה וכמה לא כלפי פנים. אם כל אחד עכשיו יתחיל לחפש להיפגע, הוא ימצא זאת גם כשייפנו אליו במילה "שלום". קחו אחריות על דבריכם, חישבו פעמיים על מהות הכתוב והפניה לפני שתחרצו את גורלה כפוגעת/מעליבה/משמחת וכו'...
  7. דוד, אנחנו לא בתחרות פה מול אף אחד, אין פה יריבות בין החטיבות. אם מישהו יצר משהו, זכותו להחליט למי להפיץ את החומר... איך הוא יאכוף את החלטתו, בעיה שלו.
  8. חברים, אנו נמצאים בעידן כזה, שכל מה שמופץ באינטרנט, לצערי הרב, בשלב זה או אחר נמצא גם ברשות הכלל. נכון, ישנם יוצרים השמים בקבצי הקריאה סעיף ברור למי מיועד הקובץ, אך תמיד יש לקחת בחשבון שגם ״אחרים״ יחפצו בו, וללא הגנה מיוחד (ע״ע תוספים שהתשלום עליהם הוא באמצעות התוסף עצמו) נורא קשה לאכוף הדבר. לדעתי, לא צריך ללכת עם הראש בקיר, נהפוכהו, אני רואה זאת לטובה, שבאיוואו משתמשים ב״כלים״ שהשם ״וואטיל״ נמצא בהם. בכל מקרה, אני רוצה להדגיש (ובקרוב גם יהיה עדכון תקנון בנושא): שימוש בשם ״וואטיל״ אינו מהווה תעודת אחריות הנאכפת ע״י החטיבה בדבר קבצים שחברי חטיבה הכינו. על כן, אין החטיבה אחראית על קבצים שכאלה והפצתם. שלא זה יעצור אתכם מהלמשיך וליצור למען החטיבה והתחביב בבקשה
  9. ראיתי את הסרטון (ד״א, ערוץ מאד מאד מומלץ)... בסופו של דבר, גם הבחור לא ממש מבין למה זה עוזר (כמו עוד הרבה תוספי ליבה), אפילו שאני מאמין שהוא קיבל את זה מהחברה כדי שיביע את דעתו. לתשומת לבכם.
  10. לצערי הרב, השרשור על חברה הוירטואלית החדשה הגיע לפסים אישיים, וזה לא מקובל עלי ועל החטיבה בכלל. על כן נעלתי. ושוב, בדגש ובגדול: כל חברה וירטואלית חדשה היא תוספת מבורכת לתחביב. כל דבר חדש סובל מצירי לידה שאני מאמין יתוקנו וישופרו בקרוב. אני מאחל לצוות החברה החדשה בהצלחה ופעילות פורה. על בעיות/מענות/טענות/הערות/הארות, נא לפנות לצוות החברה.
  11. חברים, דבר ראשון, בהצלחה לחברה החדשה, וכל הכבוד על היוזמה. מי שלא מבין משהו, מוזמן לשאול את האחראים לחברה בהודעות פרטיות/מייל. אבקש, דיונים על כמות שעות/איכות טיסות וכל היוצא בזה, לא על גבי השרשור הזה.
  12. שלום, שלח לי בבקשה הודעה למייל ה-DCRM ואעזור לך.
  13. תעופה... אלא מה?!?

  14. שלום לכולם, בשמי ובשם החטיבה, אני רוצה לחזק את ידם של חברי החטיבה וכלל התושבים בטווח האש. מי יתן והמצב ירגע בהקדם, ללא אבידות בנפש ועם מינימום נזק. על כן, אבקש להמנע מביצוע טיסות ״מבצעיות״ הגובלות עם שטחי הרשות הפלסטינית בכדי לא ליצור פרובוקציה. האמינו לי, ישנם לא מעט אנשים ברשת VATSIM שישמחו לעשות מסתם טיסה תמימה פרובוקציה פוליטית. על אף המצב התעופתי בנתב״ג, בו השימוש במסלול 21 תופס תאוצה, עד אשר לא נוכל להבטיח עדכוני סינרי לכלל החברים: אין עדיין אישור שימוש במסלול ברשת [הודעת מנהל החטיבה בנושא]. בימים אלו אנחנו שוקדים על סגירת נוהל הפעלה מסודר וכן עדכוני סינרים.
×
×
  • יצירת חדש...