עבור לתוכן
Or Belisha

סרטון תדמית ל VATIL

Recommended Posts

בהמשך לשיחות שהתנהלו בחד"ב בקשר ליצירת סרטון תדמית ל VATIL, אשר אותו יזמנו אני ושחף יסעור, VATIL6, אנו פונים אליכם בבקשה להתנדב ולצלם סרטונים וקטעים מהסימולטור של:

ססנות, הצי של אל על, חייל האויר או כל דבר אחר שיכול למשוך אנשים לדעתכם.

הסרטון ללא ספק ימשוך אנשים נוספים לחטיבה ויגדיל את מספר התנועות באירועים.

את הסרטונים נא לשלוח לכתובת המייל הבאה:

orbelisha@walla.com

נשמח לראות את רוח ההתנדבות! חג שמח!

קישור לתוכן
Share on other sites

זה הסרט הכי טוב שהיה פעם לאל על וירטואל. תשתמשו בסרט זה.

 

 

בעבר מישהו (נראה לי מחול) עשה סירטון מטורף של טיסות בישראל ומעליה הכוללים המראה ונחיתה מאילת.

למה לא להשתמש בו? הוא מצויין.  

 

אבל אולי כדאי שקצת נחדש ?

נעשה משו שונה 

נעדכן בדברים החדשים (בניינים שבר ברודוי הכין לראליסטיות , המגדל החדש , מסלול 21)

הסרטונים של פעם מעולים 

אבל כדי גם לחדש :)

קישור לתוכן
Share on other sites

אבל אולי כדאי שקצת נחדש ?

נעשה משו שונה

נעדכן בדברים החדשים (בניינים שבר ברודוי הכין לראליסטיות , המגדל החדש , מסלול 21)

הסרטונים של פעם מעולים

אבל כדי גם לחדש :)

לדעתי זה לא מה שימשוך טייסים שיהיו עוד בניינים או עוד מגדל...כי כמו שהסרטונים האלו משכו טייסים כך גם האחרים. יש סרטונים מצויינים אפשר לאחד אותם ולעלות אותם לאוויר מחדש. אני חושב שזה לא העיקר להגיד עשינו. העולם מחפש את מטרת הרשת שזה: פיקוח מתמיד, סינרים נחמדים, אירועים ועומס. לצפות בסרטונים זה נחמד כשזה משהו שונה אבל כאן כבר יש והם טובים ומספקים. וואטסים זה מקום שהכל גלוי וכל העולם יודע שיש את בן גוריון ויש לו סינרי כך שסרטון חדש לדעתי לא מה שיגרום לאנשים לבוא.

אני לדוגמא, כאשר הייתי מתכנן טיסה לא הייתי בוחר את היעד לפי הסרטון הכי טוב. הייתי בוחר לפי, סינרי, פיקוח, עומס וכמובן אירועים.

קישור לתוכן
Share on other sites

לדעתי זה לא מה שימשוך טייסים שיהיו עוד בניינים או עוד מגדל...כי כמו שהסרטונים האלו משכו טייסים כך גם האחרים. יש סרטונים מצויינים אפשר לאחד אותם ולעלות אותם לאוויר מחדש. אני חושב שזה לא העיקר להגיד עשינו. העולם מחפש את מטרת הרשת שזה: פיקוח מתמיד, סינרים נחמדים, אירועים ועומס. לצפות בסרטונים זה נחמד כשזה משהו שונה אבל כאן כבר יש והם טובים ומספקים. וואטסים זה מקום שהכל גלוי וכל העולם יודע שיש את בן גוריון ויש לו סינרי כך שסרטון חדש לדעתי לא מה שיגרום לאנשים לבוא.

אני לדוגמא, כאשר הייתי מתכנן טיסה לא הייתי בוחר את היעד לפי הסרטון הכי טוב. הייתי בוחר לפי, סינרי, פיקוח, עומס וכמובן אירועים.

ברור שלא .. המטרה היא להציג את ישראל -VATIL לשאר העולם להראות את הרמה פה .

המטרה בנוסף היא להביא אנשים מבחוץ שיבאו ויירשמו לבית הספר לטיסה וילמדו אצלנו ... משהו שילהיב אותם.

תמיד כדי לחדש מדיי פעם במיוחד שמישהו שהוא לא הנהלה בא ורוצה לפעול ולעזור למען מטרה מעולה

 

אם אתם רוצים להציג סינרי אז עדיף שתציגו בסרטון חלקים מRLI לXP10

זה עדיף על האוטוג'ן הדוחה של FSX/P3D

על זה אתה מוזמן לדבר עם אור בנישה

קישור לתוכן
Share on other sites

ברור שלא .. המטרה היא להציג את ישראל -VATIL לשאר העולם להראות את הרמה פה .

המטרה בנוסף היא להביא אנשים מבחוץ שיבאו ויירשמו לבית הספר לטיסה וילמדו אצלנו ... משהו שילהיב אותם.

תמיד כדי לחדש מדיי פעם במיוחד שמישהו שהוא לא הנהלה בא ורוצה לפעול ולעזור למען מטרה מעולה

כן מההנהלה לא מההנהלה אתה צריך לעשות הפרדה בין הדברים. מבחינתי אדם שמגיע מהצוות או סתם טייס שווה ערך כמו כל אדם בחטיבה בלי התייחסות לתפקידו. אני פשוט חושב שלהשקיע זמן שהוא יקר במשהו שכבר קיים והוא ברמה טובה זה מיותר. העולם הווירטואלי יודע מה זה ווטיל אולי עדיין הנושא הפוליטי משחק משחק ולכן אין הרבה זרים. כל בן אדם ברשת וואטסים מכיר ויודע מה זה בן גוריון ובכל זאת הוא בוחר לטוס ליעד אחר. אתה חושב שסרטון יפה יגרום לא לבוא לכאן?

דבר נוסף, אם אתה רוצה למשוך חניכים לבית הספר לטיסה זה משהו אחר. זה אומר שתצטרך לקבל גם אנשים שלא דוברי עברית כלל+שיוך לחטיבה אחרת מבלי לחייב אותם לעבור אזור ועדיין לקבל אותם לביה"ס ולהעביר את כל השיעורים +המדריכים באנגלית... אתה בטוח שיש לך את כמות המשאבים כדי לעשות דבר כזה?

קישור לתוכן
Share on other sites

כן מההנהלה לא מההנהלה אתה צריך לעשות הפרדה בין הדברים. מבחינתי אדם שמגיע מהצוות או סתם טייס שווה ערך כמו כל אדם בחטיבה בלי התייחסות לתפקידו. אני פשוט חושב שלהשקיע זמן שהוא יקר במשהו שכבר קיים והוא ברמה טובה זה מיותר. העולם הווירטואלי יודע מה זה ווטיל אולי עדיין הנושא הפוליטי משחק משחק ולכן אין הרבה זרים. כל בן אדם ברשת וואטסים מכיר ויודע מה זה בן גוריון ובכל זאת הוא בוחר לטוס ליעד אחר. אתה חושב שסרטון יפה יגרום לא לבוא לכאן?

דבר נוסף, אם אתה רוצה למשוך חניכים לבית הספר לטיסה זה משהו אחר. זה אומר שתצטרך לקבל גם אנשים שלא דוברי עברית כלל+שיוך לחטיבה אחרת מבלי לחייב אותם לעבור אזור ועדיין לקבל אותם לביה"ס ולהעביר את כל השיעורים +המדריכים באנגלית... אתה בטוח שיש לך את כמות המשאבים כדי לעשות דבר כזה?

המטרה היא להביא אנשים חדשים .. ומה מושך אנשים חדשים ?

קישור לתוכן
Share on other sites

המטרה היא להביא אנשים חדשים .. ומה מושך אנשים חדשים ?

 

1   פיקוח CTR למשך זמן (לפחות 3-4 שעות), כך שטייסים ידעו שיש פיקוח ראוי. שעות הפיקוח CTR הן בין הנמוכות ברשת (למעט השעות בחד"ב).

 

2   קבלת והכשרת פקחים אורחים . פקחים אורחים מביאים איתם  טייסים אורחים  

 

3   פתיחת החטיבה לעולם VATSIM.  יצירת קשר עם חטיבות אחרות וביחוד יצירת קשר אישי עם חברי החטיבות האחרות. 

 

my 2 cents

קישור לתוכן
Share on other sites

1 פיקוח CTR למשך זמן (לפחות 3-4 שעות), כך שטייסים ידעו שיש פיקוח ראוי. שעות הפיקוח CTR הן בין הנמוכות ברשת (למעט השעות בחד"ב).

2 קבלת והכשרת פקחים אורחים . פקחים אורחים מביאים איתם טייסים אורחים

3 פתיחת החטיבה לעולם VATSIM. יצירת קשר עם חטיבות אחרות וביחוד יצירת קשר אישי עם חברי החטיבות האחרות.

my 2 cents

המטרה היא למשוך אנשים שלא חשבו על הנושא, לא אנשים קיימים החברים ב VATSIM או IVAO.

לפתוח את העולם לאנשים שלא יודעים מה זה סימולטור, או לא יודעים מה זה לטוס עם פיקוח. להעיר אצלם את הג'וק הרדום ולמשוך אותם.

קישור לתוכן
Share on other sites

המטרה היא להביא אנשים חדשים .. ומה מושך אנשים חדשים ?

מה שמושך טייסים זה מה שהטייסים מחפשים כשהם באו לרשת. שזה לטוס עם פיקוח ולטוס באירועים. בטח שלא סרטונים. טייסים חדשים באים עם פקחים חדשים זה הוכח בעבר.

אני אחדד את יורם כשהוא כתב "פקחים אורחים" אתם חייבים לפתוח את הדלתות לחבר'ה מחול, אני אקח לדוגמא את עצמי שלא מבין או יודע יוונית ובטח שלא פורטוגזית עדיין פיקחתי סנטר בפורטוגל וסנטה מריה ועדיין קיבלו אותי כאורח באתונה.

בעית התנועות של הCVFR ושפת העברית יכולה להפוך לפחות בעייתית ואני אסביר.

יש את עמדת TMA אפשר לרדת מעט ממה שקורה במציאות ולהחליט שמהיום הTMA הוא הקומה הנמוכה והוא שולטת על כל המטוסים שטסים באזור נתב"ג תחת CVFR גם מצפון וגם מדרום, וגישה בן גוריון ישמש לתנועות IFR שגם ככה כולם צריכים לדבר באנגלית וכך פתרנו את בעיית הCVFR + השפה העברית לפקח גישה חוץ. אני בטוח שפקחי S3 ומעלה של אירופה ידעו להסתדר אם מה שקורה בישראל. עושים הדרכה אחת על ״סוויטבוקס״ רואים מה המצב ומשם מחליטים האם פעם באה עולים לרשת או שעושים עוד סימולציה.

קישור לתוכן
Share on other sites

מה שמושך טייסים זה מה שהטייסים מחפשים כשהם באו לרשת. שזה לטוס עם פיקוח ולטוס באירועים. בטח שלא סרטונים. טייסים חדשים באים עם פקחים חדשים זה הוכח בעבר.

אני אחדד את יורם כשהוא כתב "פקחים אורחים" אתם חייבים לפתוח את הדלתות לחבר'ה מחול, אני אקח לדוגמא את עצמי שלא מבין או יודע יוונית ובטח שלא פורטוגזית עדיין פיקחתי סנטר בפורטוגל וסנטה מריה ועדיין קיבלו אותי כאורח באתונה.

בעית התנועות של הCVFR ושפת העברית יכולה להפוך לפחות בעייתית ואני אסביר.

יש את עמדת TMA אפשר לרדת מעט ממה שקורה במציאות ולהחליט שמהיום הTMA הוא הקומה הנמוכה והוא שולטת על כל המטוסים שטסים באזור נתב"ג תחת CVFR גם מצפון וגם מדרום, וגישה בן גוריון ישמש לתנועות IFR שגם ככה כולם צריכים לדבר באנגלית וכך פתרנו את בעיית הCVFR + השפה העברית לפקח גישה חוץ. אני בטוח שפקחי S3 ומעלה של אירופה ידעו להסתדר אם מה שקורה בישראל. עושים הדרכה אחת על ״סוויטבוקס״ רואים מה המצב ומשם מחליטים האם פעם באה עולים לרשת או שעושים עוד סימולציה.

 

 

שוב, המטרה היא להביא טייסים חדשים לרשת, לא למשוך טייסים קיימים ברשת.

קישור לתוכן
Share on other sites

שוב, המטרה היא להביא טייסים חדשים לרשת, לא למשוך טייסים קיימים ברשת.

תשמע אור, כשאתה אומר "לא למשוך טייסים קיימים" והם לא נמצאים כאן אז מבחינת הרשת הם לא פה. אותם אתה צריך להחזיר אליך, את אותם חבר'ה שפעם היו פעילים ברשת והיום כבר לא. או אותם חבר'ה שהיו טסים יום יום לארץ והיום הם טסים רק בארה"ב או אירופה, אותם אתה צריך לשאול "מה מושך אתכם לטוס שם ולא פה"? (זה דיון עצום שכבר דובר עליו אי שם בשנת 2010 שהירידה בקמות החלה לרדת)

כמו שאמרתי ואני לא משנה את דעתי "סרטון לא מה שיגרום לאנשים לבוא" כבר היינו בסרט הזה. היו ויש סרטונים מדהימים והם נמצאים למעלה. גם שהם יצאו חוץ מכמה תגובות נחמודת של אנשים הם לא באמת גרמו לאנשים חדשים להגיע. כנל לגבי כתבה בYNET מישהו עשה כתבה נחמדה וחוץ מכמה תגובות של אנשים שכבר נמצאים בתוך העולם הזה שנקרא "תעופה וירטואלית" כל השאר כתבו דברים כמו: איזה משועמים , טסים בבית על הכיסא חושבים הם טייסים וכו'.. אז מסתבר שגם זה לא בדיוק מושך אפילו גורם למצב ההפוך.

אם אני לא טועה צבי בעבר אמר משהו נכון ואני מסכים איתו למרות שזה קשה כביצוע בגלל כוח אדם. הוא אמר ללכת למקומות כמו מוסדות חינוך,קייטנות,חוגים, חוגי טיסנאות,שדות תעופה קטנים כמו הרצליה, ראשלצ , מנחתי טיסנים וכו'. ניתן להקים כוח קטן בחטיבה שנמצא ברחבי הארץ לדוגמא 4 חבר'ה כל אחד גר באזור אחר בארץ ללכת ולתת הרצאה של חצי שעה + דוגמא מהסימולטור של טוויץ' לא משהו ערוך שנראה יותר יפה מהמציאות.. דבר נוסף, יש קבוצה שאני חבר בה שנקראת "טייסים עושים טייסים" קבוצה מאוד גדולה של טייסים במציאות מטייסי איירלינס ועד טייסי דאונים ואפילו טייסי סימולטורים. למה לא להשתמש בקבוצה הזאת? יש שם המון חבר'ה שטסים בשעות הפנאי שלהם בסימולטור אם זה לתרגל: מכשירים, Procedures, טיסה ראיה או סתם להעביר את הזמן באיזה ניווט נחמד וכל זה נעשה באופליין ולא ברשת (אולי כי הם לא יודעים איך לקנפג או שפשוט הם לא מכירים קהילה וירטואלית). אפילו שהם מיעוט הם עדיין תנועה.

(עוד קבוצה בפייסבוק שנקראת "רד אלינו אוירון - מדברים עם טייסים" גם איתם ניתן לדבר ולהצטרך אליהם לסיורים בשדות תעופה ולתת לילדים (בגיל המתאים מבחינת חוקת הרשת) הזמדנות לעולם אחר שנקראה סימולטור)

קישור לתוכן
Share on other sites

אהלן ,

מספר נקודות שלי לגבי השרשור : 

 

1. פרסום - אני לא רואה כל דבר רע בהכנת סרטון שמסביר מהי תעופה וירטואלית , מה זה VATSIM ו-VATIL למטרות שיווק.

 

2. שיווק - אכן ללכת למקומות ציבוריים כגון מתנ"סים , בתי ספר וכו' זה רעיון טוב אך כנראה שלא ניתן ליישום , מה שכן הייתי שמח לדעת אם הדבר קורה בחטיבות באירופה (יורם?) .

 

3. יצירת קשר עם חטיבות - תחום שאני מודה כי אנו חלשים בו אבל משתדלים - ראו אירוע עם החטיבה הרומנית.

 

4. השוואת החטיבה לאחרות - מבקש מכם , אל תבצעו השוואה בין VATIL לחטיבות באירופה - יש הרבה סיבות למה אנחנו שונים בתכלית מהן (רובן לא סיבות שהן פרי בחירה) . 

נכתב על כך בעבר ואני מוכן לפרט אם תרצו.

 

5. פקחים אורחים - עובדים על זה (הנושא עלה בפאנל חטיבה).

 

שבת שלום!

קישור לתוכן
Share on other sites

1. שיווק - אכן ללכת למקומות ציבוריים כגון מתנ"סים , בתי ספר וכו' זה רעיון טוב אך כנראה שלא ניתן ליישום , מה שכן הייתי שמח לדעת אם הדבר

קורה בחטיבות באירופה (יורם?)

2. פרסום - אני לא רואה כל דבר רע בהכנת סרטון שמסביר מהי תעופה וירטואלית , מה זה VATSIM ו-VATIL למטרות שיווק..

1)

אור, לדעתי השאלה שצריכה להישאל זה לא "האם דבר כזה קורה בחטיבות אחרות" השאלה צריכה להיות: מה צריך לעשות כדי להוציא דבר כזה לפועל.

דבר שאיפשר ליישם זו רק מגבלה וגם אותה אפשר לעבור.

יש חטיבות שאין להם כל כך צורך בשיווק דרך מקורות ציבוריים חיצוניים בגלל כמות האנשים שיש אצלה. כל מקרה הוא שונה. מה שעובד במקום א' לא בטוח יעבוד במקום ב'.

אני חושב שהקמת צוות שיווקי נכון לעכשיו זה יותר חשוב מלעשות אירוע ולמה אני חושב כך? כי אירוע זה דבר נקודתי. יכול להיות אירוע מוצלח של 60 מטוסים ואירוע אחר שיש בקושי 5 (ראה דוגמא את האירוע הנהדר שהיה בעבר לברצלונה בתקופת אל על וירטואל הישנה) ופה אנחנו פוגעים בנקודה שאין מגמה מתמדת וזאת הבעיה. כנל לגבי האירוע השבועי. אירוע שבועי זה דבר מוצלח בשבועות הראשונים שלו וזהו הוכח בעבר. ראה שבכל תקופת זמן מסויימת כאשר האירוע השבועי באויר פתאום קופץ לו שירשור "אירוע שבועי יחסינו לאן"(מסכים אם המהלך של אירוע דו שבועי זה מצויין, עכשיו צריך לחכות ולראות איך המגמה הדו שבועית)

לכן אני חושב הנקודות שאתה צריך להתסכל הן:

א) איך אני משווק לבני נוער חדשים? קודם כל ללכת לאנשים שיש להם איזשהו רקע של תעופה. ופה מתחבר המקומות שאפשר ללכת שזה: חוגי טיסנאות, מנחתי טיסנים או אפילו להצטרך לסיורים בשדות תעופה ש"רד אלינו אווירון - מדברים עם טייסים" מארגנים.

ב) איך מחזירים חבר'ה וותיקים שהלכו ולא פחות חשוב להבין מה גרם להם לעזוב.

ג) להחזיר טייסים פעילים ששייכים לחטיבה ולא טסים בארץ כלל וכלל.

2) מתייחס לחלק מספר 2 (פרסום).

אין בזה שום דבר רע. השאלה האם זה דבר שצריך להית בעדיפות מאשר דברים אחרים.

סרטונים שמראים מזה תעופה וירטואלית יש לא מעט ששיכים לחטיבה ועדיין הסרטונים לא משכו אנשים חדשים.

כמו שכתבתי למעלה לא צריך לעשות X כדי להגיד עשיתי. צריך להשקיע במשהו שבאמת חשוב ומשהו שיכול לגרום לשינוי אם לא בטווח המיידי לפחות בטווח הקצת יותר רחוק. בסוף זה יקרה!

קישור לתוכן
Share on other sites

לגבי החלק הראשון שלך - כל מה שכתבת כאן מתייחס לסעיף 4 שלי ואתן לך מספר דוגמאות : 

1. אין לך שום דרך ליצור פעילות מתמדת כאשר את מוקף בחטיבות שמאוד אוהבות אותנו ובמרחק של מינימום של 3 שעות טיסה מאירופה.

2. להקים צוות שיווקי שילך וישווק זה נחמד אך מאוד בלתי ישים בהיבטי כוח אדם.

 

לכן אני חושב הנקודות שאתה צריך להתסכל הן:
א) איך אני משווק לבני נוער חדשים? קודם כל ללכת לאנשים שיש להם איזשהו רקע של תעופה. ופה מתחבר המקומות שאפשר ללכת שזה: חוגי טיסנאות, מנחתי טיסנים או אפילו להצטרך לסיורים בשדות תעופה ש"רד אלינו אווירון - מדברים עם טייסים" מארגנים. 
ב) איך מחזירים חבר'ה וותיקים שהלכו ולא פחות חשוב להבין מה גרם להם לעזוב.
ג) להחזיר טייסים פעילים ששייכים לחטיבה ולא טסים בארץ כלל וכלל.

 

 

א. בעייתי מאוד בהיבטים של כוח אדם.

ב. מחד"ב לחד"ב אנחנו שולחים הודעות ומתקשרים באופן אישי לאנשים ש"נעלמו" - לא עובד ויש מצב שתעופה כבר לא בראש שלהם או VATSIM בכלל.

ג. כמו שכתבתי קודם - לחטיבה אין הרבה מה להציע מעבר לשדה אחד ויחידי פעיל ולכן ניתן להבין למה אנשים טסים בחו"ל .

 

 

2) מתייחס לחלק מספר 2 (פרסום). 
אין בזה שום דבר רע. השאלה האם זה דבר שצריך להית בעדיפות מאשר דברים אחרים. 
סרטונים שמראים מזה תעופה וירטואלית יש לא מעט ששיכים לחטיבה ועדיין הסרטונים לא משכו אנשים חדשים. 
כמו שכתבתי למעלה לא צריך לעשות X כדי להגיד עשיתי. צריך להשקיע במשהו שבאמת חשוב ומשהו שיכול לגרום לשינוי אם לא בטווח המיידי לפחות בטווח הקצת יותר רחוק. בסוף זה יקרה! 

 

 

לא נתקלתי עד היום בסרט (כולל קריינות) שמסביר מה זה VATSIM , תעופה וירטואלית וכו' (גם לא בעולם) .

 

הסרטים שהיו עד היום יפים מאוד אך בעיקר פונים לחברים הקיימים ברשת ולא לחדשים - למשל : לא מתאימים לשיווק ב-FACEBOOK .

קישור לתוכן
Share on other sites

ב) איך מחזירים חבר'ה וותיקים שהלכו ולא פחות חשוב להבין מה גרם להם לעזוב.

ג) להחזיר טייסים פעילים ששייכים לחטיבה ולא טסים בארץ כלל וכלל.

 

לחלק החיידק נופל... חלק גדול האהבה פשוט מתפוגגת או שבצבא הוא יוצא...

קישור לתוכן
Share on other sites

1)

אור, לדעתי השאלה שצריכה להישאל זה לא "האם דבר כזה קורה בחטיבות אחרות" השאלה צריכה להיות: מה צריך לעשות כדי להוציא דבר כזה לפועל.

דבר שאיפשר ליישם זו רק מגבלה וגם אותה אפשר לעבור.

יש חטיבות שאין להם כל כך צורך בשיווק דרך מקורות ציבוריים חיצוניים בגלל כמות האנשים שיש אצלה. כל מקרה הוא שונה. מה שעובד במקום א' לא בטוח יעבוד במקום ב'.

אני חושב שהקמת צוות שיווקי נכון לעכשיו זה יותר חשוב מלעשות אירוע ולמה אני חושב כך? כי אירוע זה דבר נקודתי. יכול להיות אירוע מוצלח של 60 מטוסים ואירוע אחר שיש בקושי 5 (ראה דוגמא את האירוע הנהדר שהיה בעבר לברצלונה בתקופת אל על וירטואל הישנה) ופה אנחנו פוגעים בנקודה שאין מגמה מתמדת וזאת הבעיה. כנל לגבי האירוע השבועי. אירוע שבועי זה דבר מוצלח בשבועות הראשונים שלו וזהו הוכח בעבר. ראה שבכל תקופת זמן מסויימת כאשר האירוע השבועי באויר פתאום קופץ לו שירשור "אירוע שבועי יחסינו לאן"(מסכים אם המהלך של אירוע דו שבועי זה מצויין, עכשיו צריך לחכות ולראות איך המגמה הדו שבועית)

לכן אני חושב הנקודות שאתה צריך להתסכל הן:

א) איך אני משווק לבני נוער חדשים? קודם כל ללכת לאנשים שיש להם איזשהו רקע של תעופה. ופה מתחבר המקומות שאפשר ללכת שזה: חוגי טיסנאות, מנחתי טיסנים או אפילו להצטרך לסיורים בשדות תעופה ש"רד אלינו אווירון - מדברים עם טייסים" מארגנים.

ב) איך מחזירים חבר'ה וותיקים שהלכו ולא פחות חשוב להבין מה גרם להם לעזוב.

ג) להחזיר טייסים פעילים ששייכים לחטיבה ולא טסים בארץ כלל וכלל.

2) מתייחס לחלק מספר 2 (פרסום).

אין בזה שום דבר רע. השאלה האם זה דבר שצריך להית בעדיפות מאשר דברים אחרים.

סרטונים שמראים מזה תעופה וירטואלית יש לא מעט ששיכים לחטיבה ועדיין הסרטונים לא משכו אנשים חדשים.

כמו שכתבתי למעלה לא צריך לעשות X כדי להגיד עשיתי. צריך להשקיע במשהו שבאמת חשוב ומשהו שיכול לגרום לשינוי אם לא בטווח המיידי לפחות בטווח הקצת יותר רחוק. בסוף זה יקרה!

לגבי ג', בתור אחד שאין לו הרבה זמן ולא מתחשק לי כל פעם שאני רוצה לטוס לשבת שלוש שעות- טיסות של 40 דקות באירופה הם הפיתרון בשבילי. אמנם יש לרנקה ואילת אבל זה די ממצנ את עצמו...
קישור לתוכן
Share on other sites

1   פיקוח CTR למשך זמן (לפחות 3-4 שעות), כך שטייסים ידעו שיש פיקוח ראוי. שעות הפיקוח CTR הן בין הנמוכות ברשת (למעט השעות בחד"ב).

 

2   קבלת והכשרת פקחים אורחים . פקחים אורחים מביאים איתם  טייסים אורחים  

 

3   פתיחת החטיבה לעולם VATSIM.  יצירת קשר עם חטיבות אחרות וביחוד יצירת קשר אישי עם חברי החטיבות האחרות. 

 

my 2 cents

 

 

אהלן,

 

אני רוצה להתחבר לנקודות שנכתבו על ידי יורם ונוי.

 

ראשית אגיד שסרטון זה נחמד ויפה אבל זה סתם להשקיע משאבים במשהו שהוא לא בהכרח רצוי אבל מהדברים שעלו כאן בהקשר הסרטון יחד עם שאר הדברים שעולים מחדש בשנים האחרונות נראה שצריך ליישר פה קו על כמה דברים, מושגים ואפילו אג'נדה.

"חטיבה" - מהי החטיבה ומהי מטרת העל שלנו ? האם החטיבה זה הפורום? הTS? הקהילה הישראלית של טייסי הסימולטור בישראל ? האם זה גוף שמייצג את VATSIM בישראל? מה המטרה שלנו כאן? האם לפתח סינרים, ללמד אנשים לטוס, ללמד אנשים לפקח או גם וגם ?

נראה לי שבתקופה האחרונה אנחנו לרגע שוכחים מהגוף העולמי שנקרא VATSIM ושאנחנו כאן כדי לספק שירותי פיקוח טיסה בישראל לטייסים הטסים ברחבי העולם, התפקיד שלנו זה קודם כל להפריח את השממה הישראלית עם פיקוח ועל מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר צריך להסמיך פה פקחים וכדי להסמיך פקחים צריך גם כמובן טייסים. שעות הפעילות שלי ברשת ובפורום הצטמצמו משמעותית בשנה שנתיים האחרונות בגלל עיסוקיי הפרטיים וכמו שזה נראה מהצד לרגע שכחנו שאנחנו חלק מVATSIM, הביטוי "חטיבה" תפס כאן במה גדולה יותר ממה שצריך לתפוס ויצר כאן איזשהו ארגון פנימי, סגור ועם התייחסות מועטת לVATSIM שפועל אך ורק על מנת לשרת אינטרסים אישיים כאלה או אחרים והתוצאות לא משהו, הנה דוגמאות כדי שכולם יבינו:

- צביעות, סינרים ופיתוחים כאלה או אחרים שנשארים "רק לחברי החטיבה" או ב"בטא מצומצמת" או כל סלוגן אחר שעלה כאן. תפרסמו סינרים לישראל בAVSIM, בפורום שונים, תעשו סדר בסינרים של ישראל וזה אולי ימשוך טייסים זרים. אין טעם בסרטון יפה ככל שיהיה אם נורברט מגרמניה לא יכול להוריד את הצביעה או הסינרי.

- בהמשך לנקודה הקודמת, התעסקות אין סופית במיהו חבר חטיבה, מה מגיע לו, מה ההרשאות שלו בשרת הTS וכו'. איתי ארנון יצא למהלך לפני מעל ל5 שנים על מנת להסדיר פה מעין פרצה בחוק ועל מנת להפוך את החטיבה לאטרקטיבית לכאלה שרצו לעזוב, איבדנו כיוון מוחלט בנושא.

- לא ראיתי כאן, מזה זמן מה (למעט הדיון של מר חריט האגדי) דיון אחד מעניין בהקשרי נהלים, פיקוח טיסה, הדרכה וכו' שקשור לסיבה האמיתית שלשמה קיימת רשת VATSIM. נסיונות שלי להרים כאן ערבי הדרכה והעשרה לפקחים נגמרו או בהיענות מאוד מאוד נמוכה בקרב החברים כאן או בחצי אדישות מטעם ההנהלה. תשאלו את אמיר פז פמה הוא היה עושה פעם כדי להשיג נהלים מהמציאות....

 

יורם דיבר על פיקוח CTR רצוף - ללא ספק ימשוך טייסים מחו"ל.

פקחים אורחים - רעיון נהדר של נוי שעלה גם ממספר אנשים אחרים וזה חשיבה מחדש על אופי כיסוי המרחב על ידי עמדות המכ"ם. מילה טובה לאור שמנסה לשנות את מערך ההדרכה בכך שייתן מענה איכותי למרבית התנועה השוטפת ביום יום שמה לעשות - היא התנועה הבינ"ל בנתב"ג. אם מוציאים את עוקץ הVFR שבמרחב הTMA יחד עם יצירת סקטור (אפילו באמצעות הסמכת ביניים) בעמדת תל אביב שמטפל אך ורק בסקטור האמיתי של תל אביב יכול לייעל גם את הסכמת הפקחים, יעזור בהסמכת פקחים אורחים ויבטל את הניגודיות (שלפעמים משעשעת ולפעמים מוציאה את הכיף) בלתת וקטור למטוס בSOLIN ולאחר מכן לשדר "רשאי לנחות 33" בראש פינה. מי שירצה לעשות גם וגם - welcome.

פתיחת החטיבה לחטיבות אחרות - אירוע עם הרומנים לא נקרא "חיזוק קשרי חוץ" אלא זה רק חלק קטן מאוד מהתמונה הכוללת וזה משהו שצריך לקרות בשוטף. הכי קל להגיד שלא אוהבים אותנו מסביב והחברים הכי קרובים שלנו נמצאים לפחות 3 שעות טיסה. מספיק מייל למישהו מחטיבה אחרת כדי לשאול אותו או לקבל ממנו דוגמאות על מסמכי הדרכת פקחים, תיאום אירוע או התייעצות טכנית וזה יכול לפתוח עולם חדש. למי שלא יודע אירוע הFNO שהיה כאן לפני בערך שנתיים (ועד היום לדעתי נחשב לאירוע הINBOUND הכי גדול שהיה פה בשנים האחרונות) התחיל משיחת מסדרון בין אוהד לבין חבר חטיבה אמריקאית בכנס הW14.

 

ועכשיו בחזרה לליבת הדיון.

נראה שההנהלה יורה לכל הכיוונים, האם למשוך טייסים מחו"ל, האם למשוך טייסים חדשים או האם למשוך טייסים לא פעילים. נראה שמנסים יותר מידי דברים במקביל שלא בהכרח יפתרו את הבעיה. המטרה, לדעתי, היא לפעול לפי מטרת העל המקורית של ואטסים וזה ליצור סביבת טיסה וירטואלית עם פיקוח טיסה אמיתי ככל האפשר ואחרי שעשינו את זה - אפשר לחזור לכל השאר.

ואם כבר סרטון- מטוס בפיינל ל21 זה יפה אבל שילוב קטעי קשר מהפיקוח, תמונות מכ"ם ותנועות אחרות במרחב יבהירו לכולם שזה מה שעושה ומבדיל את VATSIM מסתם טיסה אופליין בסימולטור עם סינרי של ישראל.

 

 

דעתי בנושא....

קישור לתוכן
Share on other sites

אני חושב שחשוב לעשות סרטון תדמית כי זה משהו שנראה טוב בפרסומים והוא מושך את העין,

 

בהמשך לתגובה של אלמוג,
מהי חטיבה(מנקודת המבט שלי):

 

מצד אחד לדאוג לפיקוח במרחב שלה ומצד שני לדאוג לטייסים שטסים במרחב שלה (הדרכה, מבצעים, אירועים)
החטיבה היא המקום ליוצרים מקומיים חדשים ולא חדשים להציג את התוצרים שלהם וזכותם להגביל את זה רק להם( הרבה יותצר נעים לשמוע ביקורת מאנשים שאתה מכיר מאשר מאנשים בחו"ל)
החטיבה היא גוף התנדבותי שצריך לשווק את עצמו ולמשוך עוד משתמשים מקומיים ולא מקומיים

החטיבה יכולה לאפשר לפקחים זרים להתארח בארץ, אבל ממש לא על חשבון התנועות הלא שגרתיות על אף מיעוטן

החטיבה אחראית שכל השדות במרחב הפיקוח שלה יהיו שמישים לפעילות (סקטור, נהלים, דפיות, סינרי)

החטיבה מלכדת את האנשים באזור מסויים כי אין להיות חלק מקבוצה

 

וכשחסרים פקחים החטיבה לא צריכה לרוץ לחו"ל להביא פקחים אורחים ולמכור את עצמה בשבילם, אלא היא צריכה לבדוק איפה יש דליפת אנשים, איפה הם בורחים, ולתקן.

את זה אני רואה כחטיבה.

 

בהצלחה למשתתפים בהכנת הסרטון!

קישור לתוכן
Share on other sites

אני חושב שחשוב לעשות סרטון תדמית כי זה משהו שנראה טוב בפרסומים והוא מושך את העין,

בהמשך לתגובה של אלמוג,

מהי חטיבה(מנקודת המבט שלי):

וכשחסרים פקחים החטיבה לא צריכה לרוץ לחו"ל להביא פקחים אורחים ולמכור את עצמה בשבילם, אלא היא צריכה לבדוק איפה יש דליפת אנשים, איפה הם בורחים, ולתקן.

את זה אני רואה כחטיבה.

זה לא נקרא למכור את עצמה. פקחי חוץ זה דבר מעוד מקובל בעולם ואין סיבה שחטיבת וואטיל תהיה שונה. זה עובד בכל מקום זה יעבוד גם פה. כן אור לא רצה שנעשה השוואות בין החטיבות אבל מה לעשות גם וואטיל היא חטיבה וגם UK היא חטיבה וזה לא בושה להגיד ״אנחנו צרכים עזרה״ וואטסים זה גוף מעבר לסתם רשת. תהיה בטוח ידידי שחטיבת UK לא צריכה פקחים מבחוץ ועדיין היא מקבלת אותם, למה? כי זה מקובל בעולם ואף פעם זה לא רע שיש מי שמחכה לרגע שמישהו אחר יתנתק מהרשת כדי לתפוס את מקומו בעמדה.

לגבי סינרים ולינקים לקהל, יש בחטיבה יוצרים מצויינים לא רואה שום סיבה לשמור את הכל לעצמנו בכספת כי אחרת לא עשינו כלום אם זולטן הטייס בהולנד לא מכיר אותו כמו שאלמוג כתב. כך סיטואציה שלא יכולה להתקיים לעולם אומנם אבל כקו המחשבה כמו של היוצרים שיש פה, PMDG חברה גדולה של מפתחי מטוסים, עובדים על ה NGX לדוגמא ויגידו ״כל מי ששייך לחטיבה וואטיל לא יכול לרכוש את המוצר״. הכל חייב להיות גלוי לקהל העולמי. אתה רוצה למשוך טייסים? תן להם משהו, והמינימום שחטיבה יכולה לתת זה סינרים חינמיים שאנשים יוצרים וכמובן פיקוח.

אני משוטט עד היום במעט זמן שיש לי בפורומים ואתה לא רואה שרשורים של 200 דפים או פעילות יום יומית בפורומים של החטיבות, אותם חברי החטיבה יודעים שעיקר הפעילות שלהם והזמן היקר שהם יכולים להשקיע בפוסטים או בתגובות יכולים להיות מופנים לתעופה אם זה טיסה ואו פיקוח.. אני לא יכנס יותר מידי למה אני חושב אבל מהצד זה נראה כאילו יש יותר פעילות בפורום ובטימספיק מאשר ברשת עצמה. רק את ול יכולת לראות זאת ברגע נתון אחד קרוב ל 25 אנשים היו מחוברים בו זמני לפורום.

יום טוב!

קישור לתוכן
Share on other sites

אני לא חושב שצריך להתרגש יותר מידי מסרטון כזה או אחר , תעשו סרטון למה לא זה לא יזיק.

לגבי פקחים אורחים , אז נעשה את זה , יבאו 4-5 פקחים אורחים ויפקחו LLBG APP או ת''א , נחמד , יוסיף , אבל לא באמת הפתרון כי הם יראו שבקושי יש פה תנועה של טייסים לעומת מה שהם יקבלו בפראג פרנקפורט או לונדון ויפסיקו לבוא בשלב מסוים.

בנוגע לפעילות ברשת , שמעתי מהרבה אנשים הרבה סיבות למה אנשים לא באים לטוס או אפילו על כאלה שמתנתקים מתי שהם רואים פיקוח כאן אצלנו בישראל (את מה שאני חושב על זה אני לא כתוב על גבי הפורום) , הסיבות מתחילות מחוסר בפיקוח , חוסר מקצועיות אצל פקחים (נכון תמיד אפשר לשפר וצריך תמיד לשאוף להיות AS REAL AS IT GETS אבל אני חושב שבסהכ מצבנו מעולה) , סינרי לא טוב(אם יש אנשים שלא טסים פה אצלנו במרחב כי הסינרי של נתב''ג לא מספק אותם אין לי מה לגיד על זה לדעתי זה שטויות נכון שיש סינרים יותר טובים אבל הוא בהחלט מספק לטיסה אל תשכחו שמדובר בסינרי שנבנה לפני הרבה מאוד זמן ) , חברה וירוטאלית לא טובה , אין פיקוח פנים ארצי וכו וכו . איך שאני רואה את זה , אפשר לחלק את חברי החטיבה למספר קבוצות , כאלה ש"שרופים " על הטיסה ברשת וטסים לא משנה מה , סינרי או לא סינרי ,פיקוח או לא פיקוח , פשוט טסים בצורה קבועה ונהנים מזה , אם יש פיקוח על הדרך - מה טוב.
הקבוצה השנייה היא כאלה שצריכה תמריצים כדי לעלות ולטוס כאן אצלנו במרחב , הם חייבים פיקוח , חלקם לא יעלו סתם בכל פיקוח אלה רק שיש פקח שהם ידועים שיפקח עליהם בצורה מקצועית. חלק צריכים ארועים וחלק צריכים שינדנו להם לבוא לטוס.

בקבוצה השלישית מדובר באנשים שלא באמת טסים אפילו לא באפון חד חודשי או קרוב לכך , הם בסהכ פעילים קצת בפורום פה ושם אבל לא באמת מהווים חלק מהתנועה ברשת הישראילית או הכלל ואטסימית.

 

אני רואה הרבה אנשים שכותבים הרבה על מחסור בפיקוח או בתנועה בכלל אבל אני לא רואה את אותם אנשים טסים פה ברשת באופן ימי שבועי או אפילו חודשי , אז למה בכלל הם מתלוננים ? מה אכפת להם ממצב התנועה ?

יש הרבה דברים שאפשר לעשות על מנת לשפר את מצב התנועה ואפשר להמשיך ולטחון במים במפגשי החטיבה על הנושאים האלה , אבל בשורה התחתונה הייתי שמח לראות את השמות שמדברים על מחסור בפיקוח ומחסור בתנועה עולים לטוס או לפקח הם בעצמם , אני חושב שהם היו פותרים לעצמם את הבעיה יופי. בוא נשקיע 50% מהזמן על התלנות בטיסה ובפיקוח ברשת , מצבנו יהיה נהדר.

 

החטיבה הרימה פה ארוע חדב של שלוש ימים ברצפיות , איפה היו אז כל אלה שמתלוננים שאין פיקוח ? לא ראיתי אותם ,בכלל מצב התנועה בחדב האחרון הייתה הגרוע ביותר מכל אחד מהחדבים שאני זוכר משנת 2010 בערך , אז גם שיש פיקוח טייסים ישראלים , לא ארופאים , ישראלים , לא באים לטוס פה , אז מה אתם רוצים שעוד יעשו ??

קישור לתוכן
Share on other sites

אני חושב שחשוב לעשות סרטון תדמית כי זה משהו שנראה טוב בפרסומים והוא מושך את העין,

 

בהמשך לתגובה של אלמוג,

מהי חטיבה(מנקודת המבט שלי):

 

מצד אחד לדאוג לפיקוח במרחב שלה ומצד שני לדאוג לטייסים שטסים במרחב שלה (הדרכה, מבצעים, אירועים)

החטיבה היא המקום ליוצרים מקומיים חדשים ולא חדשים להציג את התוצרים שלהם וזכותם להגביל את זה רק להם( הרבה יותצר נעים לשמוע ביקורת מאנשים שאתה מכיר מאשר מאנשים בחו"ל)

החטיבה היא גוף התנדבותי שצריך לשווק את עצמו ולמשוך עוד משתמשים מקומיים ולא מקומיים

החטיבה יכולה לאפשר לפקחים זרים להתארח בארץ, אבל ממש לא על חשבון התנועות הלא שגרתיות על אף מיעוטן

החטיבה אחראית שכל השדות במרחב הפיקוח שלה יהיו שמישים לפעילות (סקטור, נהלים, דפיות, סינרי)

החטיבה מלכדת את האנשים באזור מסויים כי אין להיות חלק מקבוצה

 

וכשחסרים פקחים החטיבה לא צריכה לרוץ לחו"ל להביא פקחים אורחים ולמכור את עצמה בשבילם, אלא היא צריכה לבדוק איפה יש דליפת אנשים, איפה הם בורחים, ולתקן.

את זה אני רואה כחטיבה.

 

בהצלחה למשתתפים בהכנת הסרטון!

 

ומעל כל זה צריך לזכור שאנחנו חלק מVATSIM וגם בתגובה הזאת נראה ששוכחים את זה על בסיס קבוע...

 

1. לדאוג לפיקוח במרחב שלה זה אומר סקטור, נהלים וכו' אבלמה זה לדאוג לטייסים ? אירועים ? מעולה... מסכים.

 

2. אם מישהו יוצר משהו ולא רוצה לפרסם את זה לכולם זאת זכותו המלאה, ואטיל זה אחלה מקום לקבל חוות דעת ועזרה אבל אני באופן אישי לא מבין למה לא לפרסם סינרי בAVSIM, סלח לי עמית אבל עניין קבלת הביקורת תמוהה מאוד בעיני ולא תופס.

 

3. גוף התנדבותי - מסכים. אבל לפני שהולכים ומגייסים אנשים ומתלוננים שאין פה פעילות צריך לעשות בדק בית ולבדוק האם אנחנו עומדים בנקודה הראשונה שהעלת (שקשורה גם לסקטור, נהלים דפיות וכו')

 

4. לא מוצא קשר בין פקח אורח שמגיע לפקח לבין ירידה בכמות התנועות, זה לא אחד על חשבון השני. פקח אורח לא מוריד שעות מפקח מקומי אלא רק מוסיף. אין פה "אכלו לי שתו לי".

 

5. כמו שאמרתי, זה חלק מהנקודה הראשונה. ואם כבר מדברים על השמשת שדות תעופה (חוזר לנקודה 2)- נניח ומישהו יצר סינרי לנתב"ג והחליט להשאיר אותו בתחומי החטיבה, לצורך העניין הוא "השמיש" שדה לחברי החטיבה אבל האם זה באמת "השמשה מלאה" ? האם זה באמת תקין ? איך היית מרגיש אם היית טס להית'רו ויש סינרי רק לבריטים המקומיים ?

 

6. מסכים, זה מלכד זה יוצר עניין חברתי וחברותי ואופציה לשיתוף ידע ובמדינה קטנה כמו ישראל זה יכול להיות גם הרווח של כולנו אבל חשוב לזכור שאנחנו חלק מעולם גדול יותר והגיע הזמן להסתכל החוצה ולהפסיק להיסגר בתוך עצמנו.

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...