עבור לתוכן
Joel Strikovsky

נוהל 6000 רגל מעל השטחים??

Recommended Posts

שלום לכולם, לפני מספר ימים חזרתי מטיסה מעמאן לתל אביב בבוקר עם החברה הירדנית.
המטוס המריא ישירות ל SALAM ומשם הוא ווקטר ישירות ל נחיתה על 26 , Straight in RWY26.
מה שאני לא מצליח להבין זה, שחשבתי שיש נוהל שלא מאפשר למטוסים להיות מתחת לגובה 6000 מעל הרי יהודה והשטחים (קו ברגותי),
אבל בפועל המטוס היה הרבה מתחת ל 6000..

מישהו יכול להסביר לי? האם זה שכיח לתת Straight in RWY 26 לבאים מהמזרח (הנמחה מעל הרי יהודה והשומרון)?

 

IMG_0115.png

IMG_0116.png

IMG_0120.png

 

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, yoni revivo said:

אם הכוונה היא לזה:   אז כן, כל עוד  אתה עומד במגבלות MVA..  מגבלת 6000 לא תקפה לILS 26.
 

flightradar190318.jpg

אוסיף ואגיד שגישה ישירה ממזרח ל26 דורשת תיאום עם הפקח הצבאי (פלוטו לצורך העניין) כי זה חורג מהשטח שמתואם מולו בתהליך הסטנדרטי של ILS X.

יירוט בוקטורים ל26 (ממזרח וגם ממערב) חייב להיות מאוד מדוייק בגלל הMVA

Link to post
Share on other sites
לפני ב-19.5.2018 בתוך 16:00 yoni revivo כתב:

אם הכוונה היא לזה:   אז כן, כל עוד  אתה עומד במגבלות MVA..  מגבלת 6000 לא תקפה לILS 26.
 

מה הם מגבלות ה MVA? למה 6000 לא תקף ל ILS26? אם כך המגבלה לא נשמעת כזו חשובה כי אפשר לכופף אותה...
למה בכלל יש את המגבלה הזאת? בגלל פליטוקה? קרקע? בטחון מטרור וכו.?

לפני ב-19.5.2018 בתוך 19:15 Almog Atar כתב:

אוסיף ואגיד שגישה ישירה ממזרח ל26 דורשת תיאום עם הפקח הצבאי (פלוטו לצורך העניין) כי זה חורג מהשטח שמתואם מולו בתהליך הסטנדרטי של ILS X.

יירוט בוקטורים ל26 (ממזרח וגם ממערב) חייב להיות מאוד מדוייק בגלל הMVA

חשבתי שהצבא רק שולט בגובהים  של "דרך הים" (בין DENNA לנהר הירדן)...
קרי, 9000 - 10000 ו 13000 צפונה
מה שמשאיר לתעפה האזרחית GND - 8000 ו 11000 - 12000.
לא כך המצב?
אם אכן מה שציינתי למעלה נכון אז למה בגבהים נמוכים מ 6000 יש צורך בתיאום צבאי? זה לא בשליטה אזרחי?
או שמעל השטחים כל מה שמתחת ל 6000 בשליטה צבאי? או שאני מפספס פה משהו?

 


 

Link to post
Share on other sites
לפני 10 שעות Joel Strikovsky כתב:

כל התשובות לכל השאלות מצויות בפמ"ת.

מה הם מגבלות ה MVA?  מפת מגבלות מינימום גובה במתן וקטורים:
http://en.caa.gov.il/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2478&Itemid=

למה 6000 לא תקף ל ILS26? אם כך המגבלה לא נשמעת כזו חשובה כי אפשר לכופף אותה... אין מושג כזה "מגבלה לא חשובה". יש הגדרות ברורות. הפמ"ת מגדיר את האזור האסור, ומפרט אילו תהליכים אינם רלוונטים לאיסור, ביניהם ILS26. 
למה בכלל יש את המגבלה הזאת? בגלל פליטוקה? קרקע? בטחון מטרור וכו.?  בטחוני בעיקר

חשבתי שהצבא רק שולט בגובהים  של "דרך הים" (בין DENNA לנהר הירדן)...
קרי, 9000 - 10000 ו 13000 צפונה
מה שמשאיר לתעפה האזרחית GND - 8000 ו 11000 - 12000.
לא כך המצב? בן גוריון שולט מהקרקע רק באזור CTR מגדל ב"ג, והאזור שמזרחית להרצליה.  כל שאר הTMA בחלק המזרחי מתחיל מגובה 6,   מתחת זה יב"א צפוני (פלוטו).
אם אכן מה שציינתי למעלה נכון אז למה בגבהים נמוכים מ 6000 יש צורך בתיאום צבאי? זה לא בשליטה אזרחי? לא. 
או שמעל השטחים כל מה שמתחת ל 6000 בשליטה צבאי? או שאני מפספס פה משהו?  שוב, הכל מופיע בפמ"ת ובמפות. מטוס בנתיבי CVFR בגובה 4 מעל השטחים יהיה בקשר עם יב"א ולא TMA.
 

 

Link to post
Share on other sites

 

אם תקראו בפמת תחת אזורים אסורים ומוגבלים לטיסה, תראו את "אסור לטיסה יהודה ושומרון", שמחולק ל-3 חלקים. החלק הצפוני והדרומי מגובה הקרקע עד גובה 8' מעפ"י.
החלק המרכזי (החלק שמתחת לTMA) מהקרקע עד 8', עם סייג שלמטוסים תחת פיקוח TMA (בן גוריון) מותר לרדת לגובה 6'.
חוץ מזה יש סייג נוסף לגבי תהליך 26 שחורג גם מתחת לגובה 6'.

 סייג נוסף הוא נתיב אז"מ חוצה איו"ש, נתיב חדש יחסית (נפתח בסוף 2017) בין מכולה לעולש (רודוי פרסם תמונות מטיסה עליו בסימולטור פעם אם אני זוכר נכון).
גובה הנתיב 2500' לשני הכיוונים והוא נמצא על תוואי שטח חקור. כל כלי שטס שם חייב להפעיל זעט ולהיות בקשר רציף עם פלוטו.

לגבי אחריות בבלוקים, לTMA גובה שונה בכל גזרה (6-10 במזרח, 6-9 במרכז, 2-8 מעל CTR ב"ג וכו...) כמו שמסומן במפות. כל שטח שנמצא מחוץ לבלוקים האלו צפונית לקו הדרומי של הTMA בגדול נמצא תחת פלוטו. מן הסתם זה קצת יותר מורכב מזה אבל זה בגדול.
לצורך העניין מטוסים בנתיב שורש-עיינות צוקים (מעל ירושלים) נמצאים בבקרת פלוטו (מתחת לTMA, מה שדורש את התיאום שאלמוג הזכיר) עד המעבר לחגב דרומה, או שנשארים עם פלוטו צפונה בבקעה.

ולתגובה של יואל, רק ליישר קו לכולם: פלוטו וחגב הם בקרה צבאית. הצבא מספק את שירותי הבקרה בארץ גם לאזרחים.
רוב השטח האווירי של ישראל שייך לצבא, למעט הTMA (בגבהים המפורסמים), בלוק 11'-12' בנתיב "חוצה ישראל" של הירדנים, ותחום הפיקוח של הפיקוח האזרחי ("תל אביב", ו"בקרת דרום").
יש חלוקה גם בתוך השטח הצבאי, אבל זה כבר לא לפה

Link to post
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר

×
×
  • יצירת חדש...