עבור לתוכן

לוח מובילים

  1. Yuval Gazit

    Yuval Gazit

    הנהלת חטיבה


    • נקודות

      20

    • הודעות פעילות

      768


  2. Eilon Klein

    Eilon Klein

    הנהלת חטיבה


    • נקודות

      18

    • הודעות פעילות

      313


  3. Dvir Ben David

    Dvir Ben David

    הנהלת חטיבה


    • נקודות

      16

    • הודעות פעילות

      158


  4. Moshe Mizrahi

    Moshe Mizrahi

    חבר חטיבה


    • נקודות

      15

    • הודעות פעילות

      4,069


תוכן פופולרי

הצגת תוכן המדורג ביותר מאז 30/10/24 בתוך Posts

  1. שלום לכולם, בתקופה האחרונה יצא לנו כהנהלת החטיבה לעסוק באירועי משמעת חמורים, חלקם היו חמורים מספיק בשביל לדרוש אכיפה. זה בנוסף לתלונות שאנחנו מקבלים על ההתנהלות של אנשים בשרת הדיסקורד. לא יתכן שהשיח בשרת החטיבה ימשיך להיות באותה הרמה כמו שהוא עכשיו. זה פשוט מאוד פוגע בתדמית החטיבה כלפי אנשים חדשים שנכנסים לשרת ופוגע בחברי חטיבה נוכחיים. אני רוצה בהודעה הזאת להדגיש, שרת הדיסקורד החטיבתי הוא לא מקום לדיבור לא מכבד, פוגעני וילדותי! הנהלת החטיבה תאכוף את התקנות בשיתוף DCRM כלפי כל דיבור שכולל קללות (גם בצחוק), ירידה על חברי חטיבה או משפחותיהם, גזענות וכל דבר אחר שיכול להתפרש בצורה פוגעית. בסוף אנחנו פה כולנו להנות, לטוס ולפקח. חבל שיש פה שיח שגורם לאנשים לא לרצות לשבת בשרת החטיבה. שבוע טוב!
    7 points
  2. תותחים! כל הכבוד על הרוח החיה שנכנסתם אתה לתפקידים שלכם 😍 עוד פרגון קטן למי שלא יודע, הלוגו Virtual is the New Reality נבחר בתחרות פתוחה של החטיבה וזכה במקום הראשון, מי שיצר אותו היה בחור יקר בשם אביב קרבל. בהצלחה לכולנו 💪
    4 points
  3. המון תודה לכם על ההתנדבות להנהלת החטיבה, עלו והצליחו.
    3 points
  4. תודה רבה לכל הפקחים שהשקיעו מזמנם על מנת לספק פיקוח ולכל הטייסים שבאו לטוס ולהאיר את השמיים הוירטואלים שלנו! שבת שלום!
    3 points
  5. שלום לכולם, לפני כמה ימים אופק קריקוב פנה אליי וביקש לסיים את תפקידו כסגן מנהל החטיבה. אני מעריך את אופק מאוד ומודה לו על תרומתו הרבה לחטיבה. אני שמח לבשר על מינויו של דביר בן דוד לתפקיד סגן מנהל החטיבה. דביר מחזיק בדרגת S3 ו-P2 ברשת ושימש כמנטור במחלקת ההדרכה. לאחרונה דביר גם לקח חלק בפיתוח הנהלים החדשים של מחלקת ההדרכה שצפויים להתפרסם בקרוב. אני מאחל לדביר המון בהצלחה ואני סומך עליו שהוא יתרום רבות לחטיבה.
    3 points
  6. ברכות ! בהצלחה לכם תותחים , החטיבה כבר נראית יותר טוב
    2 points
  7. מחלקת הדרכה שמחה לעדכן שהחניך אורי אלתרמן עבר את בחינת הקרקע. אורי שהגיע אלינו לאחר מספר רב של שנות טיסה ברשת הן בקלים והן בכבדים יחד עם לימודי טיס במציאות הפגין רמה גבוהה וידע נרחב ומקצועי של תעופה.
    2 points
  8. חג שבועות שמח 🌾 לחברי ואטיל היקרים, בחג הזה, שמביא איתו רוחות של התחדשות בחטיבה. אני רוצה לאחל מכם חג שמח ומלא בטיסות. ובמקביל לשמחה נקווה לשובם המהיר של כל החטופים. ושנזכה לימים טובים יותר. ולימים של שקט וביטחון. חג שמח! אופיר מור - מחלקת אירועים
    2 points
  9. אנו שמחים להודיע כי @Yarin Twina הוסמך לדרגת C1 לאחר שעמד בהצלחה בכל הדרישות, הפגין ידע מקצועי נרחב, שיקול דעת מצוין ויכולת ניהול תרחישי פיקוח מורכבים. ההסמכה משקפת את רמתו הגבוהה של ירין ואת תרומתו המתמשכת לקהילת הפיקוח בישראל. אנו מברכים את ירין על ההישג המרשים ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כבקר בכיר ברשת.
    2 points
  10. ביום שישי ה-6 ביוני בשעה 13:00 מקומי יהיה מבחן מעשי על עמדת גישה בן גוריון. בואו לטוס ולעזור לעידו לקבל דרגת S3!
    2 points
  11. איילון חברי היקר! המון המון בהצלחה בתפקיד!! כמו כן, @Yuval Gazit המון המון בהצלחה בתפקיד, אתה חייתה את המחלקה כבר מלא שנים כמו שאף אחד אחר לא חיי ואני יודע שאתה יכול להצליח!
    2 points
  12. אילון, תודה רבה לך ולכל הצוות על ההתנדבות לתפקיד, בהצלחה רבה!
    2 points
  13. לאחר שהציג רמה גבוהה במהלך כל ההסמכה ולאחר שעבר את הבחינה המעשית אני שמח לברך את רועי ענבר - הרכש החדש של חטיבת VATIL בתחום הפיקוח
    1 point
  14. סופש נעים לכולם, מצ"ב NOTAM רלוונטי לממריאים באירוע הקרוב בין לונדון לתל אביב. - רענון והכרת הנהלים המקובלים בלונדון. ⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯ כללי: כל טייס הממריא מהית’רו מתבקש להצטייד בדפיות הרלוונטיות. שימו לב: למי שאין מנוי Navigraph, ניתן להשתמש באתר Chartfox, חינמי לחלוטין. מהדפיות תצטרכו לאתר את מיקום החניה, להצטייד בדפית הסעה, ובדפית יציאה (SID Standard Instrument Departure). מרשה טיסה: כל טייס חייב לקבל מרשה טיסה מהפקח, באחת משתי הדרכים הבאות: 1. Voice/Text - בקשה בקול או בצאט. 2. PDC Pre-Departure Clearance. במידה ובחרתם ב Voice: בעת הגשת הבקשה, יש לכלול מספר חניה, סוג מטוס, אות ATIS האחרון ואת הQNH של השדה. במידה ובחרתם בPDC: יש להזין במערכת את כל הנתונים (סוג מטוס, חניה, ATIS וכו). חשוב לזכור: כל היציאות מהית’רו מטפסות לגובה ראשוני 6000ft, אין לחרוג ממגבלה זו. דחיפה והתנעה: לאחר קבלת המרשה, אין לעבור תדר ללא הנחיה מהפקח. במידה וClearance Delivery לא הנחה לעבור תדר, נשארים אצלו ומבקשים ממנו את הפושבאק. במידה ובחרתם בPDC: בהגיעכם לשלב הפושבאק, תצטרכו להתחבר לתדר שצוין במרשה ולדווח: אות קריאה, ATIS, חניה, סוג מטוס ומוכנות לדחיפה והתנעה. הסעה: הפקח ינחה אתכם להסיע עד לאזור מסלול ההמראה, אך לא עד נקודת ההמתנה הסופית. במקום זאת תתבקשו לעצור בנקודות הספציפיות של השדה (לדוגמה: LOKKI, NEVIS, LOMAN). שימו לב: לא כל הנקודות מופיעות בכל הדפיות. משתמשי Navigraph יכולים למצוא אותן בדפית 10-9B TAXIING. בהגיעכם לנקודות, תועברו לתדר מגדל. דגשים חשובים! אם קיבלתם הוראה לעשות Monitor, עוברים לתדר בלבד. הפקח יפנה אליכם, ולא תצטרכו לפנות אליו בעצמכם. רק אם נאמר לכם Contact, אתם יוזמים את הקריאה בתדר הבא. עצירה לפני המסלול: לאחר ההגעה לנקודות שצויינו קודם לכן, ובהתאם לאפשרות של הפקח -ייתכן שתתבקשו להמשיך עד לנקודת ההמתנה של המסלול. בין המסלולים יש מספר נקודות המתנה, לכן חשוב להכיר את הדפיות. המראה: בהית’רו מותר ליישר מספר מטוסים על המסלול. שימו לב להנחיות הפקח לגבי מטוסים המתיישרים לפניכם והשאירו מרווח בטיחות. לאחר קבלת אישור המראה, אין צורך לדווח airborne! הפקח רואה אתכם ויעביר אתכם בין 4000 ל־6000 רגל, בהתאם לסיטואציה. ברוב המקרים, באנגליה, לאחר ההמראה מועברים ישירות ל London Control (לעיתים נדירות ל Approach). וכפי שצוין קודם, אין לעבור תדרים ללא הנחיה מפורשת. לונדון קונטרול: עם המעבר לLondon Control יש לדווח: 1. גובה נוכחי שאתם חולפים, 2. גובה ראשוני (6000ft), 3. את הSID אותו אתם טסים. לדוגמא: London Control, ELY315, Passing Altitude 4200ft, Climbing to Altitude 6000ft, DET2G Departure. חשוב: ברוב המקרים תקבלו מתן וקטורים אחרי ההמראה, טוסו לפי הנחיות הפקח גם אם זה שונה מה - SID. תודה רבה למנואל על הדגשים! ⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯ אירוע מהנה ומוצלח לכולם!
    1 point
  15. בהצלחה לכולם ! נשמע אירוע מטורףףףףףףףףףףףףף
    1 point
  16. ערב טוב! כפי שכולכם יודעים הנהלת החטיבה עברה שינוי לאחרונה 🙂 למי שלא מכיר אותנו מהשיחות בדיסקורד או מהקבוצות בוואטסאפ, הנה הכירות קצרה עם כל אחד מחברי ההנהלה החדשה! 🤩
    1 point
  17. השבוע פקחי ואטיל יצאו לסיור מיוחד במגדל הפיקוח של חיפה. במהלך הביקור קיבלו הפקחים שלנו הצצה מרתקת לפיקוח במגדל חיפה; שמענו הסברים מפורטים על עבודת המגדל, תהליכי הפיקוח, והאתגרים שבניהול התנועה האווירית. הסיור הדגיש לנו כמה הפיקוח בואטיל מדמה את המציאות ברמה גבוהה מאוד. תודה למי שעזר לסיור הזה לצאת לפועל יובל גזית - VATIL3, ענבר קיזנר - פקחית בחטיבה ובמגדל חיפה, ולמנהל מגדל חיפה.ותודה גדולה למתן הפקח על הידע וההסברים שהעבירו לנו🙏⁩ לפוסט המלא: https://www.instagram.com/p/DNXrcqToF2S/?igsh=YTBkZ3BqdXJidTc3
    1 point
  18. שלום לחברי החטיבה, לאחרונה נפתחה בVAMSYS חברה וירטואילת חדשה שמשלבת את ארקיע ישראייר אל על ואייר חיפה. אני ושחף יסעור כרגע עובדים על הנתיבים שהיו מעודכנים עם כל הרישומים של המטוסים. מוזמנים להצטרף בקישור: https://vamsys.io/register/israel
    1 point
  19. לאחר ביצוע כלל הסשנים ברמה גבוהה והצגה של שאיפה להתקדם ולהצליח מחלקת הדרכה שמחה לברך את תום על שעבר את מבחן הקרקע
    1 point
  20. כל הכבוד, בשעה טובה ובהצלחה
    1 point
  21. מזל טוב ! המון ברכות בהצלחה
    1 point
  22. לאחר הסמכה ארוכה ורצינית. ברצוני לאחל מזל טוב לחניך עומר רגב על מעבר בחינת מגדל ב"ג וקבלת דרגת הS-2. עלה הצלח והאר את הרשת!
    1 point
  23. במהלך ההסמכה הפגין נור ידע ניהול מרחב והשקעה רבה שניכרה לאורך הדרך הוחלט להסמיך את נור לעמדת קרקע ב"ג ולתת את דרגת הS-1 לעוד שעות רבות ברשת, בהצלחה!
    1 point
  24. שמחתי להשתתף! בהצלחה בהמשך הדרך!!
    1 point
  25. 1 point
  26. 1 point
  27. אין ראוי מדביר ! תותח !
    1 point
  28. בהצלחה דביר יקירי! עלה והצלח
    1 point
  29. בהצלחה דביר! יקולגה! המון תודה לקריקוב על התקופה והעשייה!
    1 point
  30. חג שמח!!! שיהיה מלא באושר ועושר ושעות פיקוח. 🐄🥛😁🛫
    1 point
  31. בשישי לשישי ביום שישי 666. הרבה דובר על המספר הזה, הולך להיות מבחן חייתי. בהצלחה!
    1 point
  32. שלום לכולם, ב-15/05/2025 התקיימה שיחת חטיבה עם כניסתי לתפקיד מנהל החטיבה. לטובת אלו שלא נכחו בשיחה, הנה עיקרי הנקודות שעלו: אני אילון, בן 20 מתל אביב. התחלתי את דרכי בחטיבה לפני 7 שנים, ובשנים האחרונות אני פקח ומנטור בחטיבה. לפני כשנה וחצי נכנסתי לתפקיד סגן מנהל מחלקת הדרכה תחת אדר פולצ'ק, ולפני כמה חודשים החלפתי את אדר והפכתי למנהל מחלקת הדרכה. ראשית, אני רוצה להודות לצוות החטיבה היוצא בניהולו של פלג משה. אני שמח וגאה להציג את הנהלת החטיבה החדשה: לתפקיד VATIL2, סגן מנהל החטיבה ייכנס אופק קריקוב. אופק חבר חטיבה כבר שנים רבות, ושימש בעברו כמנהל מחלקת האירועים. במסגרת תפקידו הוא ישמש כסגני בניהול החטיבה השוטף ובנוסף יהיה אחראי על כל נושא השיווק והמיתוג של החטיבה. לתפקיד VATIL3, מנהל מחלקת הדרכת פקחים, ייכנס יובל גזית. יובל פקח ומנטור בחטיבה כבר כמה שנים והוא בעל ניסיון רב בתחום הסמכת הפקחים. לתפקיד VATIL4, מנהל מחלקת אירועים, ייכנס אופיר מור. אופיר בעל ניסיון בחטיבה, והוא מילא את תפקיד מנהל מחלקת האירועים כבר בעבר. בנוסף, בתפקיד VATIL7, ה-DCRM ממשיך קובי דוד. ה-DCRM הוא מינוי על ידי הנהלת הרשת, וקובי ממלא את תפקיד זה כבר זמן רב. להלן עיקרי התוכניות שלני לעתיד החטיבה: מחלקת אירועים - המטרה היא לחזור למצב של אירוע אחת לחודש. בנוסף, המטרה היא לחזור לעשות חד"ב באופן קבוע כמו שהיה בעבר. מחלקת הדרכה - המטרה היא לראות איך אפשר לייעל את תהליך הסמכת הפקחים בחטיבה. במצב הנתון חברי חטיבה מחכים זמן רב ברשימת ההמתנה כדי להתחיל הסמכת פקחים בחטיבה, והשאיפה היא לצמצם את זמן ההמתנה ולהסמיך יותר פקחים על מנת לספק יותר פיקוח בחטיבה ולאפשר את קיום האירועים בחטיבה. בנוסף, התחיל במחלקת הדרכה תהליך של יישור תהליך ההסמכה בחטיבה ל-GCAP שהוא המסמך הרשמי מטעם VATSIM שמגדיר את כללי הבסיס לתהליך הסמכת פקחים חטיבה. אני מקווה שבקרוב יובל יוכל לפרסם את השינויים בצורה מסודרת. מעבר לכך אנחנו בודקים היתכנות לקיים כנס חטיבה, אני מקווה שבקרוב נוכל לפרסם עוד פרטים. חשוב לי בתור מנהל חטיבה שתדעו שאני תמיד זמין בשבילכם לכל שאלה, הצעה או בקשה, מוזמנים לפנות אליי תמיד בוואטצאפ, דיסקורד, מייל או דרך הדשבורד של החטיבה.
    1 point
  33. אילון, עלה והצלח והמשך בעבודתך הפעם כמנהל! שיהיה המון בהצלחה אחי!
    1 point
  34. חבילה שימושית להכרת נקודות ה- CVFR בישראל תוך שימוש בסימולטור טיסה Microsoft Flight Simulator 2020 החבילה כוללת: 1. טבלת סיכום מרוכזת עם רשימת כל הנקודות, המכילה: a. שם הנקודה בעברית וייצוגה בחמש אותיות באנגלית b. קואורדינטות של הנקודה c. תיאור הנקודה בשטח (יישוב, צומת כבישים, מאגר מים וכו') d. סוג הדיווח מעל הנקודה (חובה/דרישה) e. הגובה ממנו בוצע צילום הנקודה הראשי (במבט על) 2. מצגת עם צילומי הנקודות מזוויות שונות, לפי הנתיבים שמגיעים אליה ובגובה שלהם: a. הנקודות שבצילומים הן רק הנקודות שנמצאות בנתיבים לשימוש אזרחי, בנתיבים הרגילים (במפה קו ירוק רציף) או בנתיבים שבאישור פקח (קו ירוק מקווקו). b. לכל נקודה מעל הקרקע יש: i. צילום אחד במבט על, כאשר החלק העליון של הצילום הוא כיוון צפון. ii. צילומים נוספים, אחד מכל נתיב אזרחי שנכנס לנקודה ובגובה שלו. c. לנקודות שנמצאות מעל הים יש צילום אחד, במבט מתא הטייס לכיוון החוף. d. כחלק מהחבילה מצורפת טבלת מקרא מפורט עם תוכן הצילומים לפי מספר השקופית. e. הצילומים בוצעו בתאורת צהרים אופטימלית ומזווית רחבה כדי לכלול מקסימום מידע לזיהוי. כל נקודה יכולה לקבל במציאות מראה מעט שונה בתלות בתנאי התאורה והראות לאורך היום. f. כל הצילומים בוצעו בסימולטור מיקרוסופט 2020 כאשר מותקנת עליו כל חבילת הסינרי החינמי הזמינה של ישראל נכון למאי 2025, כולל שדה אילת הישן שעדיין מופיע בסינרי כמסלול. g. מאז יצירת הסינרי מדינת ישראל התפתחה, כבישים הורחבו וסביבת חלק מהנקודות נראית מעט שונה. הצילומים מתאימים לשימוש כעזר לאימון בסימולטור בלבד ואין להסתמך עליהם כ"ראה וקדש" בעולם האמיתי. 3. תיקייה עם פרקים מתוך פמ"ת 3-24 a. תת תיקיית מפות CVFR המכילה: i. העתק של מפות נתיבי תובלה נמוכים, צפונית ודרומית, עדכון 1/23 ii. צילום של רשימת נקודות CVFR כפי שמופיעה בפמ"ת iii. צילום מפרק ההקדמה לטיסה ומפות תובלה נמוכים ומפרק כללי טיסות ראייה שונות. b. תת-תיקייה עם מפות אזורי אימון לשדות הבאים: ראש פינה, חיפה, מגידו, הרצליה, באר-שבע c. תת-תיקייה עם פרקי המנחתים הבאים: קריית-שמונה, פיק, מגידו, הבונים, עין-שמר, ראשון-לציון, מצדה, באר-שבע, קציעות, עין-יהב d. תת-תיקייה עם פרקי שדות התעופה הבאים: ראש-פינה, חיפה, הרצליה ט.ל.ח., אם מצאתם טעות אשמח לשמוע. העבודה מוקדשת לקהילת VATIL הנהדרת ובתקווה להמשך שגשוגה, התפתחותה וביסוס מעמדה בעולם התעופה. מותר להפיץ בקהילה באופן חופשי. Israel CVFR Waypoints Screenshots v1.3.zip
    1 point
  35. נראה לי שזה זמן מתאים להוריד חלודה, מר תל-אביב 🙂
    1 point
  36. מבחינת איכות המנוע הפיזיקלי: P3D<MSFS<X-Plane ל-X-Plane יש עדיין זכות קיום בזכות המנוע הפיזיקלי המוביל שלו אבל ל-P3D וקודמיו בהחלט שכבר לא.
    1 point
×
×
  • יצירת חדש...