הסבר מנוסח היטב, כמה תוספות ברשותכם.
אני אתייחס דווקא לסיום של ההודעה שפתחה את האשכול, ובמיוחד לאיור B.
יש שם ציור של wingtip fence (המוכר כמובן מרוב דגמי מטוסי ה Airbus). ה winglet ה"מסורתי" הוא כזה הנראה על ה 744 וה A330\A340.
בחרתי להדגיש זאת בגלל המשפט שסיים את ההודעה:
במקרה של שימוש בגדרות קצה כנף (ה wingtip fence) מלמעלה זה נכון. זה יותר נכון בשימוש של blended winglet (ע"ע 737-757-767).
במקרה של שימוש ב raked wingtip (ע"ע 764, 772LR\773ER) זה פחות נכון. החיסרון הוא מוטת כנף גדולה יותר.
בכל מקרה, שימוש בכל אחד מהפתרונות הללו (wingtip fence, winglet, raked wingtip) משפיע באופן ניכר על רבדים שונים של ביצועי המטוס והחיסכון הכספי שבהפעלתו על כל המשתמע מכך.
הייעוד הראשי שלהם הוא להקטין את הגרר, מה שמשפיע על ביצועי המטוס באופנים הבאים:
מטוס שמייצר פחות גרר יותר חסכוני בדלק, מטוס שחוסך בדלק יכול לטוס רחוק יותר (לפי הנתונים היבשים, התקנת כנפונים על 737-700 מאריכה את הטווח בכ 600 ק"מ ב MTOW).
מטוס שמייצר פחות גרר גם מסוגל להמריא ממסלול קצר יותר (או לחלופין, במשקל כבד יותר ממסלול באורך זהה).
מטוס שמייצר פחות גרר יכול להמריא (ולשייט) עם פחות כח מנוע (מה שתורם לבלאי נמוך יותר של המנועים, שמסתכם בחיסכון בתחזוקה שלהם).
מטוס שמייצר פחות גרר יכול לשייט במהירות גבוהה יותר, ולבצע יותר טיסות באותו פרק זמן.
מטוס שמייצר פחות גרר יכול להמריא (ולטפס) בזווית תלולה יותר, וכך להגיע לגובה שיוט מהר יותר (אם כמובן אין הגבלה על קצב הטיפוס ע"י הפקח).
כל עוד אין רוחות צד חזקות במיוחד, מטוס עם כנפונים יהיה בדר"כ בעל יציבות רוחבית טובה יותר ממטוס ללא כנפונים מאותו הדגם.