ברמת העיקרון נכתב שהמרחב סגור עד שהנושא יבורר מי הטייס ושלא היה ידוע מי הוא (לפחות באותו זמן), האמת שזה עניין דיי תרצי מבחינת ח"א, אני לא יודע איך זה הולך במטוסים הקטנים האלו, אך אני בטוח שגם שם מגישים תכנית טיסה, ומבדיקת תכנית הטיסה אין שום בעיה לברר מיהו הטייס שעשה את הבעיה.
אבל זו בעיה נורא חמורה שקורה הרבה מקרם דומים שאפשר לקשר,
למשל הטייס האחר שנכנס למרחב של מצרים בגלל מקרה שחל חוסר התמצאות ובכלל היה בלי שום דפיות על המטוס!!!! ורק אז רת"א גילו מאוחר מידי שיש לו בעיה של התמצאות במרחב ושהוא בכלל לא מורשה לצאת מאיזור ה TMA.
ואת המקרה שלו אפשר לקשר למקרה העוד יותר חמור של טייס מהרצליה שבא לנחות בשדה דב, ניתן לו אישור נחיתה ל 03 כשדיווח ב"עם הרוח" ובעצם הוא הלך לנחיתה על 21 כשצופית עמדה להמריא, וברגע האחרון נמנעה תאונה.
בדיעבד כרגיל רק אחרי תחקיר התגלה שיש לו גם איזה בעיה של כיוונים.
השאלה איך רת"א לא דואגים לאכוף מראש מקרים כאלו של טייסים, להגביל אותם, או לאכוף את המגבלה שהם נתנו, כמו שקרה במקרה הזה או באלו שציינתי ושלא ציינתי וקרו מספיק..