עבור לתוכן

yaniv

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    147
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

yaniv's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

מוניטין

  1. בקשר למכס - לפני כשנתיים וחצי קניתי כם אני מ - EBay את ה AR108, המכשיר עבר במכס, ואפילו חוייבתי בדמי שיחרור מהמכס של 66 שקלים בזמנו. הבחור שממנו קניתי את זה רשם על גבי החבילה "VHF RADIO" ולמרות הכתובת המפלילה הכל עבר בשלום.
  2. לכל האשקלונים שבחבורה - זה היה 707 של חיל האוויר כמו שאמרו כאן, באימוני גישה ונחיתה בחצור. בזמנו האזנתי לאימונים האלה הרבה בכל פעם שעבר אחד כזה מעל העיר אבל הקטע הובן ולכן היום התעצלתי להפעיל את הסקאנר. שנה טובה ומצויינת לכולם.
  3. ה- MAYCOM AR-108 הוא מכשיר מעולה. מאיזור ראשון תוכל לקלוט הרבה מאוד, אבל זה מאוד תלוי בגובה שלך ובגובה המטוס או השדה. אני מאשקלון מגובה של בערך 30 מטר (קומה שמינית) שומע ברדיוס מאוד גדול - החל מ"חגב" כולל את הבקר עצמו ביום טוב (שיושב ברמון אם אני לא טועה) דרך חצרים, שדה תימן, פיקוח דרום (כולל בקר ביום טוב), מטוסים ב-J10, מטוסים לפני נחיתה באילת (בתדר של אילת), פלמחים (כולל בקר ביום טוב), תל נוף, חצור, ב"ג (119.5, 120.5), מטוסים בפלוטו ביום ממש טוב, כמו כן כשמשעמם לי אני נוהג להאזין לספינות (קשה מאוד למצוא אבל יש להן תדר חירום שלפעמים יש שם פעילות), רדיו חובבים מערים שונות (ירושליים, נתניה), מכשירי קשר פרטיים, מוניות מהאיזור כולל תחנת מוניות בירושליים, משאיות. ו...לערוץ הראשון של הטלוויזיה הישראלית. וכל זה מאשקלון... אתה בוודאי תזזכה לשמוע הרבה יותר ממני. מומלץ בחום. את שלי אגב השגתי מEBAY. תהנה.
  4. פשוט תצטרך להדגיש את זה לשוטר בכדי שאולי יבין ויזכר בדבר הנכון. אם תתקל באחד עקשן שחושב שהוא יודע יותר ממך, תפנה למישהו אחר. גם לי היו בעיות בזמנו עד שהגעתי למישהי במשרד מפקד התחנה עצמו שהבינה במה מדובר. כאשר היא תבקש ממך תמונות פספורט, תעודת זהות וכתובת למשלוח, תדע שזה הדבר הנכון. בהצלחה.
  5. אם קיבלת את זה ביד, זוהי לא תעודת יושר. זהו כנראה היעדר רישום פלילי. את תעודת היושר אתה לא זוכה לראות מכיוון שהיא נשלחת ישירות למנהל (לפי בקשתך בזמן שאתה מבקש אותה במשטרה). לשוטר אתה נותן תמונות פספורט, והוא כבר דואג לשאר.
  6. מעלה זכרונות, אין ספק. התחלתי מ- FS5 לגמרי במקרה וכבר אז התאהבתי. זה תמיד מה שחיפשתי. אפשר לראות שהקפיצה הגדולה הייתה בין FS4 ל-FS5. לא נראה לי שנזכה לראות כזאת קפיצה בגרסאות הבאות, אבל מי יודע, גם ביל גייטס לא האמין שנזדקק ליותר מ-640K זיכרון.
  7. לחובבי הרדיו ומביני האנטנות (אילן ורמי) : בתזמון מעניין, בדיוק השבוע חשבתי לעצמי איך לשפר את רגישות הסקאנר שלי על ידי בניית אנטנה. יש לי סקאנר מסוג MAYCOM AR-108 כזה :www.strongsignals.net/access/content/rr_ar-108.html אנטנות תמיד עניינו אותי. שאלתי היא - מהי האנטנה הפשוטה ביותר לבנייה שניתן לחבר למכשיר הזה (על ידי מתאימים למינהם), האם זהו חוט בודד או שני חוטים נפרדים (דיפול???). אנטנת הסקאנר עצמו מגיעה לאורך של 7 ס"מ. האם אנטנה ארוכה יותר תעזור בהכרח? תודה רבה רבה. יניב.
  8. אפשר לינק? הלינק מהאתר של וואטיל לא עובד.
  9. לפי מה שאתה אומר, בססנה מספיק העקימון של הכנף בכדי להרים את המטוס באוויר נכון? לפי חישוב שראיתי, אם נצטרך לסמוך רק על העקימון ועל הפרשי הלחצים בכנף, אז הססנה תצטרך לטוס במהירות של 600 קשר בכדי שתוכל להתרומם. אני חוזר על דברי. העקימונים לא נועדו להרים את המטוס באוויר. הם כן נועדו להחליק את זרימת האוויר על פני הכנף, וכך יהיו פחות מערבולות על פניהם. דרך אגב - במטוסים אווירובטים הכנף סימטרית בהסיבה שהמטוס נמצא חלק גדול מהזמן כשהוא הפוך, אז בנו כנף שתהיה טובה לשני מצבי הטיסה. מה שמוביל אותי לעוד דבר - מטוסים יכולים לטוס הפוף גם עם כנף לא סימטרית. מה שמוכיח שהעקימון לא נועד לעלוי. הנה, מצאתי קישור טוב: http://www.allstar.fiu.edu/aero/airflylvl3.htm
  10. שמוליק? אתה טייס אם אינני טועה, נכון? אני אחזור על דבריי הפעם עם פחות ציניות: מה שיוצר את העילוי זה למעשה כמות האוויר שהכנפיים דוחפות כלפי מטה. גם דיקט, אם תהיה לו זווית תקיפה חיובית ידחוף אוויר כלפי מטה וייצור עילוי. זאת עובדה. מה ההבדל, אם כן, בין דיקט לבין כנף? כאן נכנס לידי ביטוי העקימון של הכנף. הוא נועד לעזור לכנף לטוס בזוויות התקפה גבוהות יותר מאשר סתם דיקט וזאת על ידי הסדרת זרימת האוויר על פניה. מישהו נתן פה דוגמא של כנף סימטרית - תיאורטית היא לא אמורה לטוס, נכון? וכך גם יהיה אם זווית ההתקפה שלה תהיה 0. המטוס פשוט יירד למטה מאוד מהר כמו הדיקט המדובר. בכדי שכנף כזו תטוס, היא צריכה לדחוף אוויר מטה - על ידי הגדלת זווית ההתקפה שלה.
  11. כן? אז איך גם אם נטיס דיקט במהירות גבוה הוא יצור עילוי? כנראה שצורת העקימון לא קשורה כ"כ לעילוי כמו שחושבים.
  12. מצחיק לאללה, רק שאני לא מבין למה הוא טס "הפוך".
  13. אני עדיין לא מינה צמח, אך ניתן להבחין בנטיה קלה לטובת הצד הריאלי. כמובן שזה לא מדויק בכלל, בעיקר בגלל מספר האנשים המצומצם שהשתתפו. אבל זה נותן מושג מסוים. מה שאותי מעניין, וזו הסיבה לסקר, אלו הם אותם אנשים שלא אוהבים את המקצוע או שממש לא מסתדרים עם מקצועות ריאלים. מעניין אותי אם אותם אנשים מסתדרים טוב (בקלות) עם חישובי משקלים, איזונים, חישובי זמנים וכמויות דלק מצד אחד. ואילו מצד שני - יירוט רדיאלים לא מתוכננים (מה שמצביע על תפיסה מרחבית), תפיסה אינטואיטיבית של תיפקודי והשפעות ההגאים במטוס, המרות וניצול טוב של אנרגיית הכלי (פיזיקה, אווירודינמיקה) וכדומה. אני יודע שהדברים האלה נרכשים עם הזמן, זה ברור, אך קיימים מספר אנשים שאין להם "מוח אנאליטי" ואני בטוח שייקח להם שנים (בהגזמה) ללמוד יירוט רדיאלים או המרות אנרגיה במטוס. מה שלאחד לוקח יום, לשני לוקח חודש. אשמח אם אותם אנשים שלא חושבים את עצמם כבעלי ראש מתימטי יגידו כמה זמן לקח להם להגיע לרמה בה הם נמצאים בכל אחד מהתחומים הנ"ל.
  14. בעקבות דברים ששמעתי לא מזמן, מעניין אותי לדעת אם העוסקים במלאכתינו הם אנשים "ריאליים".
  15. אני כל כך מתגעגע למסוקים בפלייט.... :cry:
×
×
  • יצירת חדש...