עבור לתוכן

Tomer Haim

יקיר חטיבה
  • הודעות פעילות

    2,447
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    36

Tomer Haim last won the day on פברואר 8 2015

Tomer Haim had the most liked content!

2 עוקבים

פרטי משתמש

  • Simulator
    Flight Simulator X

Vatsim

  • VATSIM CID
    883334\

מבקרים אחרונים

2,101 צפיות בפרופיל

Tomer Haim's Achievements

  1. היי, חבר שלי, ד"ר יהודה לנדו, איש מאוד מיוחד בן 70++ שיצא לפנסיה מחפש איש סימולטור שיסייע לו בהתקנת FSX בתשלום על המחשב בביתו בכפר הרא"ה (מדרום לחדרה). ליהודה רישיון טיס פרטי אמריקאי משנות ה 50 ואחרי עשרות שנים שלא טס, בשנת 2002, הוציא מחדש (ממש מחדש) רישיון ישראלי והגדר מכשירים. בכל מקרה, יהודה ישלם עבור ההתקנה. הרעיון הוא לוודא שהחומרה (מחשב והגאים) תקינים ומתאימים, להתקין FSX עם הסרוויס פאקים, להגדיר את ההגאים ואת הסימולטור לאיזון טוב בין ויזואל לבין פריימים, להתקין סנרים ישראליים, ולסייע ליהודה עם הפעלת הסימולטור בדגש על תרגול מכשירים. מי שרוצה, שירשום פה את פרטיו או שיפנה אליי למייל
  2. היי, כנראה באיחור של כמה שנים ניסיתי את הקינגאייר 90 של קרנדו, מטוס חביב מאוד מאוד מתאים לטיסות באגן הים התיכון איתו ניתן להתאמן בהטסת מטוסי "מעבר" כאלו בין קלים לכבדים (הוא ממש על התפר) מאוד אהבתי לטייל איתו במיוחד עם המודל הקל שמקל על הפריימים כי תכלס אני לא ממש צריך את הקבינה בטיסה אבל בינתיים סמי הכניס אותו לטיפול: - תוקנו תכונות הטיסה בדגש על השפעת המדפים ותכונות הפניה / החלקה והביצועים נצמדו לספר המטוס. - הוספתי ל VC מבט של LEFT SEAT המדמה את המיקום המדוייק של ראש הטייס כולל במצב של נחיתה או טיסת VFR כך שניתן לראות טוב החוצה + מד המהירות ומד גובה - הוספתי חלון עזר ל VC (לוחצים SHIFT+9) ומקבלים חלון ובו ידיות מדפים, משאבות דלק, אנטיאייס וגלגלים כך שבמקום שתצטרכו להתחיל להזיז את הראש במצבים הקריטים של הטיסה פשוט תשלח יד למקום המתאים כמו במציאות. - אופק מלאכותי תוקן כך שהריפרש בתוכו יהיה גבוהה ומתאים לתרגול הטסה ידנית ב IFR - מכווני ה TORQUE הוגדרו כך שהחיוויים הדיגיטליים ינועו בקפיצות של 10 - במכשיר ה EHSI היה קצת בלגן, סודר העניין שכאשר בוחרים במקור של GPS אז ה OBS זז אוטומטית לכיוון ה DTK של ה GPS כי אחרת כל נקודה יהיה צורך לכוון מחדש את ה OBS לנקודה הבאה (הזוי כשמדובר ב EFIS). זהו - אין לי נסיון טיסה על מטוס מהסוג הזה כך שאם מישהו רואה שצריך תיקונים נוספים, אשמח לסייע יאללה, מומלץ, תקנו את המטוס ולאחר מכן תורידו את התיקון מפה: https://www.dropbox.com/s/djeekk9xuqbapb2/kingair%20C90.zip?dl=0 צריך רק להעתיק את תוכן 2 התקיות של המטוס על גבי אותן התקיות שיש לכם בתוך הסימולטור
  3. כל הכבוד על הרעיון! אני יכול לתרום לכם צביעה של איילנדר http://www.virtual-flight.com/dl/aircraft_downloads.html 4X-AYS היה שייך לחברת שחף שהיתה קיימת במציאות
  4. נסו לשחזר בסימולטור את האירוע לפי הדוח של החוקר, אתם תופתעו כמה מדוייקת תהיה התוצאה. אגב בססנה 172 היתה מתקבלת אותה התוצאה...
  5. היי חי, גובה הטיסה נקבע על ידי מס קריטריונים: 1. מגבלות הנתיב, ישנן נקודות מסויימות בהן על המטוס להיות בגובה ספציפי או מעל גובה ספציפי או מתחת לגובה ספציפי (המידע רשום על המפות והדפיות) 2. כיוון הטיסה, כפי שאלמוג ציין על מנת שתיהיה הפרדה בין התנועות הנגדיות שטסות על אותו הנתיב (אגב בישראל עצמה החלוקה של זוגי/אי זוגי היא צפון-דרום) בגלל צורת המדינה 3. ביצועי המטוס הספציפי עליו אתה טס, לכל מטוס יש את הגובה האופטימלי בו ללא רוח הוא יעבור מקסימום מרחק במינימום דלק נצרך (המידע רשום בספר היצרן ותלוי במשקל המטוס) 4. לנתוני הגובה האופטימלי צריך להוסיף נתוני מזג אויר בעיקר כיוון ומהירות הרוח שמשפיעה על המהירות הקרקעית ועל תצרוכת הדלק ליחידת מרחק - כיוון שבכל גובה רוח אחרת, הגובה האופטימלי הסופי יהיה שילוב של מזג האויר וביצועי המטוס. 5. נוחות נוסעים: לעיתים טייס יחליט לחרוג מהגובה האופטימלי לטיסה כי בדיוק באותו גובה, תנאי האטמוספירה הם כאלו שמרעים את נוחות הטיסה - הרבה קפיצות למשל מעל איזור הררי תוכל לקרוא עוד במדריך הזה: http://www.virtual-flight.com/planning/flight-plan.html
  6. הנה asxoptions https://www.dropbox.com/s/54ctp51j5l7xe4n/FSXOptions.CFG?dl=0
  7. אני כותב רק את מה שחשוב: קודם תעבדו עם REALISM MODE עננים: - מקסימום 2 שכבות - חתחות והתקרחות על מקסימום - 90 מייל ב2 ההגדרות - כל השאר לא נגעתי רוח: - חתחות עד הסוף - וסקלת חתחות 70 - מערבולות קצות כנף 0 (לא זוכר למה) - זרמים עולים / יורדים 100 - כל השאר לא נגעתי ראות: - השארתי כמו הדיפולט
  8. בן, אם בארץ אז התוסף orbx vector יעשה מהפכה בכל המקומות בהם אין פוטוריל איכותי. הכבישים בו ממודלים עד רמת הכיכר וכל הגשרים הגדולים נמצאים, זה מוסיף. רון, ההערות שכן התקבלו: - שהקפיצות יתחילו כבר מגובה 0 (בגרסה הקודמת מתחת ל 50 רגל לא היו קפיצות) - שיהיו קפיצות מידי פעם מעל היבשה בימים חמים (מעל 25 מעלות) ועד סביבות 1500 רגל - שתדירות ועצמת הקפיצות תלך ותרד עם העלייה לגובה ותעלם מעל העננים (חוץ ממצב בו יש עננות מפותחת) - שמעל המים, רמת הקפיצות תרד דרגה אחת מטה. - שהראות בתוך ענן תהיה 0 (בגרסה הקודמת הראות היתה יורדת אבל לא לחלוטין) הערות שלא התקבלו: - שכניסה לענן תיראה יותר מציאותית ככה שהענן מתקרב במהירות ואז פתאום בום, לא רואים כלום (הסבירו לי שזה עלול לפגוע בפריימים) - כשהמטוס נכנס ויוצא ממצב של חתחות או שיש קפיצה רק לחצי שניה אז יש תופעה שהאף פתאום מתרומם או יורד בצורה קצת מוזרה לי (הסבירו לי שכך המנוע של הסימולטור מגיב ואין הרבה מה לעשות) - לא הספקתי להציע שלא יהיה מצב של קפיצות לחצי שניה אלה אם יש קפיצות אז שישאירו אותן לפחות 2 שניות וזה עשוי לפתור את הבעיה הקודמת אבל עד שעלה לי הרעיון, שחררו את SP1 - כשנכנסי
  9. היי, בדקתי את OpusFSX, האמת שלא בדקתי איך הוא מגיב עם המצלמה בתוך המטוס אבל היתה תקופה שהשתמשתי בו לפני ASN. OpusFSX עדי, על המנוע הדיפולטי של הסימולטור אבל סה"כ הוא משתמש ביכולות הסימולטור ליצור מזג אויר. ASN יש לו את המנוע של עצמו וכמו שכתבתי: עננות, התחשבות בטופוגרפיה ומערבולות אויר - אין שני לו
  10. היייי, מי שמכיר אותי יודע שאני חסיד של הריאליסטיות שבסימולטור ומבחינתי המטרה שאותה משרת הסימולטור היא תרגול הטסת מטוסים מסוגים שונים ולא פלטרופמה ליצירת תמונות לפורום . מבחינתי, ריאליסטיות מורכבת מ: (לפי סדר החשיבות) 1. תכונות הטיסה (החיבור בין פעולות הידיים של הטייס לתגובת המטוס בפועל) 2. פריימים * בסוף הפוסט אספר לכם על ניסוי שערכתי 3. הציוד שאיתו מטיסים את הסימולטור 4. איכות הנוף מעליו טסים. תוכנת Active Sky מספקת את שני הפרמטרים הראשונים בחשיבות ליצירת סימולטור טיסה המדמה את המציאות בצורה טובה ככל שניתן. 2. נתחיל דווקא מפריימים: Active Sky Next מזין את מזג האויר בצורה חכמה כך שמצב הפריימים יהיה גבוהה ככל שניתן, המערכת מציגה רק את מה שניתן לראות ולא מעבר לכך, לדוגמה, עננות שנמצאת מעל שכבת ערפל... מי שנמצא מתחת לשכבה זו, אין סיבה שבכלל הסימולטור "ידע" שהעננות קיימת.. ברוב המקרים תוכלו לראות שיפור משמעותי בביצועים לעומת המנוע הרגיל של FSX ושאר המנועים צד 3. 1. אני רכשתי את ASN מיד איך שיצא והאמת הוא שבשלב הראשון התאכזבתי מכמה דברים בסיסיים, אבל שוטטות וכתיבה בפורום שלהם הראו לי צוות מיומן ומקצועי שמורכב מאנשי מטאורולוגיה, טייסים ואנשי תוכנה שהמיוחד בהם שהם מוכנים לקבל הערות אם הם מנומקות ובחודשים האחרונים הוציאו 7 גרסאות בטא שונות בהתאם להערות שלי ובטוח שגם של אחרים בתחום. אני אישית אפילו קיבלתי גרסאות ביניים מיד אחרי הערה כלשהי כדי שאבדוק, צוות מדהים. התוצאה היא מערכת שמכפילה או משלשת (אני לא צוחק) את איכות התנהגות המטוס בתוך האויר, היא מקנה לסימולטור ולמזג האויר תכונות אותם חיפשתי / חשבתי איך ליישם במשך שנים רבות: - בניגוד למערכות אחרות שעושות שימוש רק ב METAR וברוחות רום, ה ASN עושה אינטגרציה וחישובים על METAR, TAF, רוחות רום, דיווחי טייסים בזמן אמת וצילומי לווין - הזרקת מזג האויר לסימולטור נעשת בזמן אמת בהתאם למיקום וגובה המטוס נקודתית וחשוב מכך, בהתאם לטוואי השטח מעליו טסים, לדוגמה: מעל שטח הררי יהיו תרמיקות ומערבולות, בימים חמים מעל היבשה, מורגש יפה מאוד בארץ יהיו קפיצות וגזרות רוח ומעל הים האויר רגוע. - כיוון ומהירות הרוח כל הזמן משתנה בהתאם לחישובים של המערכת, - החיתחות הולך ונעלם עם הגובה ועם הירידה בלחות, מה שמיוחד הוא ושחיתחות בא ונעלם בשניות ספורות ובעצמות שונות בהתאם לחישוב - כשנכנסים לתוך ענן, המערכת מורידה את הראות ל0 כך שלא רואים כלום בכל הכיוונים (בדומה למה ש P3D שלדעתי עוד לא התבשל עושה) ויש מערבולות בתוך כל העננים חוץ מסטרטוס - כשגשם יורד, הוא יורד רק מתי שאתה טס מתחת לענן ולא מתחת לשמיים - המסלול רטוב גם אם ירד גשם שהפסיק לפני חצי שעה - הדמיית wake turbulence עצמית מדהימה - יש ברד! נראות של שלג, אפקט של גשם ורעש של ברד! - יש הדמיית wind share מטורף, ו micro burst והוריקנים (זה סתם גימיק) - רואים את המזג אויר מרחוק, אם יש איזו חזית באופק - החיתחות מדהים, גורם לקפיצות מעלה/מטה ולהטיות שיכולות להיות חריפות עם רוח שמשתנה לא בטווח של 3000 רגל אלה אפילו יכול להיות הבדל של 10 קשרים ב 100 רגל והמערבולות מופחתות הדרגתית עם הכניסה לאפקט הקרקע. - בזמן הניסויים בגרסאות הבטא, כל פעם שחזרתי מטיסה במציאות, הפעלתי את הסימולטור עם ASN בדיוק באותו איזור וכל פעם נדהמתי מחדש מרמת הדיוק, לא הדיוק בכיוון הרוח ובכמות העננים, אלה הדיוק בתחושת ההטסה שהיתה לי בידיים. אקטיב סקיי, בניגוד לכמה גרסאות קודמות, לא מחליפה את הטקסטורות של העננים. מי שרוצה יכול להשאר עם הדיפולטיות של הסימולטור ומי שרוצה יכול להתקין REX. אני אישית חושב שאין צורך למשהו מעבר לטקסטורות 1024 של הסימולטור. הביצועים עדיפים וביצועים = ריאליסטיות בקיצור, הנה תורידו מפה התנסות ל 7 ימים: http://www.hifitechinc.com/downloads חברים, אקטיב סקיי מצטרף לשורה של תוספי ליבה (כך אני קורה להם) שהופכים את הסימולטור לסימולטור בגרסה חדשה גם אם בפועל קוראים לו FSX וביניהם: - כל תוספי ORBX הגלובליים (GLOBAL, VECTOR, OPENLC) - המטוסים האחרונים שיצאו ל PMDG וחברות נוספות - ואולי שכחתי עוד משהו * ניסוי קצר שערכתי: לפני כמה חודשים חשבתי, מהי הבדיקה הכי אמינה שתוכל לציין אם הסימולטור מדמה את המציאות בצורה טובה או לא. המסקנה שהגעתי היא שצריך למצוא טייס מבוגר שמצד אחד יש לו אלפי שעות טיסה ומצד שני אין לו כל גישה למחשבים בכלל ולמשחקי מחשב בפרט, להושיב אותו על הסימולטור ואם הוא מצליח להמריא, לטוס ולנחות, אז הסימולטור מבצע את תפקידו נאמנה. מצאתי 3 טייסים כאלו , ורק אחרי טיפול קשה בסטיגמה נוראית הצלחתי להביא אותם לסימולטור אצלי בבית. נתתי להם לבצע הקפה בשדה דב כי הרצליה זה קשה מידיי, תחשבו הם צריכים להתרגל ללחוץ על הכפתור בסטיק במקום לסובב את הראש באינסטינקטיביות מזל ששמתי להם כפתור RESET לראש. את הניסוי עכרתי ב4 מצבי פריימים שונים: 20, 25, 30, ו 35: ב 20 ו 25 פריימים, כל ה3 לא הצליחו להשתלט על המטוסים ובטח שלא נחתו ב 30 פריימים, רק אחד מהם נחת ב 35 פריימים כולם נחתו - היה רק קושי לעבוד עם כיוון הראש של הטייס אבל כולם נחתו תזכרו, הם טייסים שקיבלו את מלא הכשרתם בעולם המציאותו ניסוי זה הוכיח לי שוב שפריימים הולכים יד ביד עם איכות הדמיית הטיסה ושום מטוס או סנרי בעולם לא יפצה על ירידה בביצועים כי אז הסימולטור הופך למשהו אחר אבל לא לסימולטור.
  11. אני רק רוצה לציין ש Active sky next הוא התוסף מזג אויר המשמעותי וטוב ביותר לסימולטור ואני בחנתי את כולם. רואים בבירור שהצוות שלהם בנוי ממפתחים, ממטאורולוגים ומטייסים מנוסים - אני רציני, מרגישים את זה על ההגאים של הסימולטור. אני כבר כמה חודשים בקשר הדוק עם המפתחים, SP1 כוללת שיפור משמעותי ב FPS וגם כמה תיקונים שלי וברגעים אלו ממש אני בודק גרסה נוספת עם שיפורים משמעותיים בהתנהגות האויר כתלות בלחות, נקודת טל, כיוון ומהירות הרוח וסוג השטח מעליו טסים. Active sky next מצטרפת לשורה של פיתוחים משמעותיים ביותר לסימולטור (לא משנה אם FSX או P3D) וביניהם 3 התוספים הגלובליים של ORBX שיחד הופכים את הסימולטור לסימולטור חדש ואחר לחלוטין העולה בכמה רמות ממה שהיה קודם לכן.
  12. היי אבי, ברוך השב. ברוב מטוסי הבוכנה הקלים יש ידית תערובת גם אם המנוע הוא מנוע הזרקת דלק וזה בגלל הרצון של היצרן למערכת פשוטה ככל שניתן כדי להוזיל עלות, להקטין משקל ולשפר אמינות וזה על חשבון נוחות הטייס שצריך לדלל תערובת בעצמו עם העליה בגובה. (אין מחשב) (במטוס יקר כמו צירוס, אין ידית תערובת ואין ידית פסיעה. הטייס בוחר אחוז כוח מנוע והמחשב במטוס כבר יודע לחשב את כל הפרמטרים שצריך לשם ההגעה לכוח הזה ביעילות המקסימלית) ישנם הרבה מטוסי בוכנה עם מגדש טורבו. מגדש רגיל ולא סופר מגדש כמו ב B377 B14 וכו' לדוגמה, סוגים של מוני, סוגים של סנקה ושל אצטק, פייפר נבחו, פייפר צ'יפטיין, ססנה 340 ועוד, במנועי טורבו, לחץ סעפת יניקה לא קטן עם העליה לגובה (מתחיל לקטון רק בגובה רב) דבר העוזר לשמור על נצילות המנוע בגבהים.
  13. בטעות כתבתי LC5721 ו LC5720 צריך למחוק את EZ_NORTH ו EZ_SOUTH
  14. סיפור לחזור חזרה אבל הטקסטורות של ORBX מאוד עשירות (ויפות) אבל לא מתאימות ללאנדקלאס המקורי שהיה מבוסס על הטקסטורות המקוריות והיבשות של הסימולטור והתוצאה היא שלאחר התקנת ORBX GLOBAL ישראל מאוד ירוקה כמו באירופה אפילו באיזורים מצפון לבאר שבע בקיץ.... אני התאמתי את הצבעים לשדות חקלאיים יבשים בשפלה וקצת יותר ירוקים בצפון + יערות איפה שיש.. כמו בארץ אבל זה מתאים רק למי שמשתמש ב ORBX GLOBAL תורידו שוב, הוספתי כמה יערות חסרים בגליל
×
×
  • יצירת חדש...