עבור לתוכן
Ben Bogin

שתי טיסות בתא הטייס של BAZ בסוף דצמבר (עשרות תמונות)

Recommended Posts

פורסם

בעזרתה הנדיבה של נורית מארקיע,

לכבוד יום-הולדתי טסתי שתי טיסות - בן גוריון/אילת וחזרה בתא הטייס של BAZ, ה-757 של ארקיע, ב-27 וב-28 בדצמבר.

פגישה עם הטייסים... קלירנס כבר יש.

PC270001.JPG

דחייה קצרה, מרכז השליטה של ארקיע לא נותן עוד לצאת (וגם לא נותן סיבה)

PC270002.JPG

PC270004.JPG

ברקע נשמע מטוס אל על שמבקש פנייה (לכיוון שלא זכור לי) לאחר ההמראה, כדי להימנע ממזג אוויר רע.

דחיפה והנעה מאושרים, המטוס מתחיל לזוז אחורה (לאחר תקשורת קצרה עם אנשי הקרקע), ובמקביל הנעת המטוסים מתחילה.

PC270005.JPG

נסיעה קצרצרה מאוד ל-30 (מהבראבו), והמסלול מופיע במלוא הדרתו, מראה מרהיב, ולאחר מכן המראה..

כבר אחרי רגעים קצרים רואים את אורות ירושלים בצד.

טסים ב-FL190, הרבה עננים כיסו אותנו בזמן הטיפוס. היה חושך מוחלט, כך שהתמונות יצאו בעיקר ככה...

PC270007.JPG

מגיעים ל-SAMAR, קשר עין עם שדה התעופה, עוברים לעם הרוח של 03.

ממש קצת מהעיר בזמן ההקפה...

PC270010.JPG

ונחיתה חלקה.

PC270011.JPG

הטייס נכנס קצת מאוחר מדי לקו "וו" של החנייה, מה שיצר דיאלוג קצת מצחיק בין שני הטייסים, בקשר לאיש הקרקע המכוון את המטוס לחנייה...

ק.ר.: "למה אתה מסתכל עליו? אני תמיד הולך לפי הסימון"

ק: "הוא פשוט עשה טעות"

ועוד כמה דברים בסגנון...

תמונה אחרונה מהתא לאותו יום...

PC270013.JPG

מה ניתן לראות מחלון החדר במלון?

את המסלול באילת 8)

PC280014.JPG

ככה שבדרך למקומות אפשר לקחת כמה תמונות...

PC280018.JPG

PC280024.JPG

PC280029.JPG

ה-BAZ לפני הטיסה איתו.

PC280030.JPG

לאחר הכניסה לשדה"ת -

AVU שהיה בסביבה...

PC280036.JPG

עולים למטוס

PC280039.JPG

PC280037.JPG

פגישה עם הטייסים - הפלא ופלא, אותו טייס משנה ("כל יום אתה כאן?" :) )

PC280041.JPG

מקדימה ניתן לראות Fokker ממריא (ריצה ארוכה למדי, יחסית לגודלו) - הטייסים שהסתקרנו לדעת מאיזה סוג הוא, שאלו את המגדל אחרי שהמטוס עבר תדר... חבל שאין לי תמונה שלו.

נוסע חסר - שוב דחייה קטנה (הטייס שואל האם הנוסע החסר זה לא אני, אולי בגלל הספירה לא נכונה... אבל זה לא היה זה).

מחכים לאישורי היציאה...

PC280042.JPG

מתוך החלון, ארקיע שחנה

PC280045.JPG

PC280047.JPG

PC280048.JPG

PC280049.JPG

ותודה לישראייר שהצטרף לאחר הנחיתה, ליצירת תמונה יפה

PC280050.JPG

לפני קבלת האישור לדחיפה והנעה

PC280044.JPG

את הקלירנס קיבלנו ביחד עם האישור להסיע...

ולאחר מכן רשות להמריא.

PC280051.JPG

PC280052.JPG

1400 רגל

PC280053.JPG

PC280054.JPG

3000

PC280057.JPG

השמש מתחילה טיפה לצאת, בעקבול הטיפוס בגובה...

PC280058.JPG

עננים רבים בדרך...

PC280062.JPG

PC280064.JPG

עזבנו את SAMAR, מטפסים לגובה 12,000 רגל. בשלב זה לא קיבלנו רשות לעלות עוד יותר, מכיוון שמטוס ישראייר חלף מעלינו, ניתן היה כמובן לארות אותו ב-TCAS. מדהים לראות אותו חולף כזה קרוב.

PC280066.JPG

PC280067.JPG

13,000 רגל

PC280068.JPG

16 וחצי אלף...

PC280069.JPG

הגענו לשיוט, וכעבור זמן קצר התחלנו להנמיך.

נהיה כבר חושך...

הגענו ל-TALMI, פנייה גדולה שמאלה (תסתכלו על מד האופק)

PC280072.JPG

PC280075.JPG

עברנו 9000 רגל.

PC280076.JPG

מגיעים לעיר, לנחיתת ILS על 12...

PC280078.JPG

PC280079.JPG

גם פה, לא נתנו לנו להמשיך להנמיך בגלל מטוס אחר שחלף, שנתקע גם הוא בגללנו. כך חיכינו מספר דקות, והוא היה די רחוק - "נפלאות נתב"ג", אם לצטט את הקפטן.

עוברים את קו החוף, וסוף סוף, פנייה מעט מאורחת ל-090 להתייצבות על לוקלייזר.

אפשר בתמונה לראות את אורות המסלול.

PC280080.JPG

מתייצבים...

PC280081.JPG

ומיוצבים.

PC280082.JPG

PC280083.JPG

PC280084.JPG

PC280086.JPG

PC280087.JPG

PC280088.JPG

PC280089.JPG

נגיעה.

PC280090.JPG

Reverst Thrust...

PC280091.JPG

בזמן החליפה ליד הינקי הסגור - ישנם מחסומים המונעים את הגישה.

אלא שניתן לראות אותם רק מקרוב.

בינתיים פינינו בפוקסטרוט.

PC280092.JPG

המחסומים בינקי מטרידים את הטייסים, החוששים מטייסים שאינם מכירים את השדה וינסו לפנות בינקי (למרות שהפקח אומר לפנות ב-F או L) ויתנגשו במחסומים.

לאחר קבלת הנחיות ההסעה לחנייה,

הם מקשיבים ב-ATIS של נתב"ג כדי לשמוע אם העניין מוזכר,

ולאחר שמגלים שלא, הם חוזרים שוב לתדר מגדל ומעירים לו על כך ("מי זה, יעקב?")

הפקח מבטיח לטפל בזה...

PC280093.JPG

PC280094.JPG

חונים ליד מטוס זר...

PC280095.JPG

PC280099.JPG

וזהו - חוזרים באוטבוס לטרמינל, לאחר חוויה בלתי נשכחת...

אגב, כל התמונות קיימות גם בגדלים מלאים של מצלמת 4MP

פורסם

אחלה תמונות בן! מקווה שנהנת כמו שאני נהנתי מהטיסה הזאת... מגניב שהיינו אפילו על אותו מטוס 8)

אחרי שנחתתם אז גם לך הכיסא של הקברניט שמחליק אחורה כזה על המסילה ופונה שמאלה שבר את הרגליים? או שזה רק אני :?

באיזה שעות היו הטיסות?

פורסם
אורן, זה לא רק ה-NAV1 מכוון על תדר אחר.

גם ה-CRS הוא 106, זה מתאים ליציאה של TALMI, לדעתי לא נגעו בזה מאז.

בדיוק - לדעתי הוא טס מתלמי ל BGN - ואז נכנס לגישת ראיה ל-12 או לחילופין - ה-FMC הביא אותו עד שהוא היה מיושר ואז נחת ידני בראיה (רואים שהטייס האוטומטי לא מופעל)

פורסם

איך הוא טס ל-VOR כבר בן יגיד.

אני בכל מקרה תמיד שומע שהם מקבלים ישירות BGN VOR ברגע שהם חוצים את SIVAK.

כדי להגיע ל-VOR אין צורך לכוון רדיאל.

בן אומר שהם נחתו ILS, קשה לי להאמין שבלילה הם יעדיפו לנחות נחיתת ראיה כשיש להם אפשרות ל-ILS.

פורסם

נכון!

אני הסתכלתי בתמונה הלא נכונה :oops:

בכל אופן, אם שלושת הטייסים האוטומטיים מופעלים, הרי שהמטוס בא לנחות נחיתה אוטומטית.

והוא יכול לעשות זאת רק על פי ILS שמוזר ב-NAV1, אם יש אמת כלשהי ב-PIC.

לכן לא ברור לי מה בדיוק קורה כאן - ב-NAV1 מוזן התדר של BGN, ואילו שלושת הטייסים האוטומטיים מחומשים, ואתה גם אומר שהם נחתו עם ILS...

יש לך קשר עם הטייסים? אני רוצה לדעת איך זה עובד...

ב-PIC אתה בכלל לא יכול לחמש את הטייס השני או השלישי בלי להיות על ILS.

פורסם

אורן

אני לא יודע אם זה יעני לך על השאלות אבל אני אספר לך מה היה לי כשהייתי על המטוס

נכנסו לפיינל ואני רואה שהוא מפעיל APP ואת שלושת הטייסים האוטומטיים... אז שאלתי אותו למה הוא עושה את זה? הוא אמר לי שזה עושה נחיתה אוטומטית אז אמרתי לו שאת זה אני מבין אבל שעד כמה שידוע לי צריך CAT3 כשפה יש CAT2.. אז הוא אמר לי נכון, אני עושה את זה סתם מתוך הרגל וזה לא משנה כי בכל מקרה אני לא אתן לו לעשות את הנגיעה

טוב זה עדיין לא עונה על השאלה של איך זה נתן לו להפעיל את שלושתם...

יכול להיות שבפאנל של הרדיו יש לו שם עוד פעם את NAV1? והוא בוחר לאיזה אחד להתייחס? כי זכור לי ששמתי לב לזה שהיה להם משהו ברדיו פעמיים לא בטוח מה זה

אבל אין לי PIC אז זה רק מזכרון... תתקנו אותי אם אין סיכוי שזה המצב

פורסם

העניין של ה-NAV1 זה תעלומה.

ב-PSS אני יודע שאת ה-ILS מצעים דרך המחשב טיסה, לא מתעסקים עם כיוון ידני של התדרים, אלא בוחרים במחשב את המסלול הרצוי והוא כבר עושה את שלו.

בגלל שאני לא טייס אמיתי אני לא יודע איך זה בחיים האמיתיים.

כשאני טסתי על ה-PIC, וכשאני טס היום על ה-PMDG, גישות ILS אני מבצע "ידנית" כלומר מכוון את התדר ב-NAV1 ואת ה-CRS הרצוי ולא דרך המחשב טיסה.

פורסם

אני זכור שהייתי באילת בדיוק הגעתי לשם ארקיע atr ניסה 3 פעמים לנחות על המסלול ולא הצליח קודם נחת מטוס פרטי אחרכך ארקיע 757 אחרכך עוד atr עד שהוא נחת ועם ההקפות שלו מעל העיר.

אני זוכר שלפני שעזבנו הלכתי לעשות לצלם כמה מטוסים יש בצד השני של העיר את האזור של העצים והגדר מאחורי המטוס הארקיע הישן אז התחלתי לצלם אחרי 10 דקות הגיעה לצד השני ביטחון כנראה ראה אותי ואז התקפלנו חח זה היה מפחיד :lol:

פורסם
העניין של ה-NAV1 זה תעלומה.

ב-PSS אני יודע שאת ה-ILS מצעים דרך המחשב טיסה, לא מתעסקים עם כיוון ידני של התדרים, אלא בוחרים במחשב את המסלול הרצוי והוא כבר עושה את שלו.

בגלל שאני לא טייס אמיתי אני לא יודע איך זה בחיים האמיתיים.

כשאני טסתי על ה-PIC, וכשאני טס היום על ה-PMDG, גישות ILS אני מבצע "ידנית" כלומר מכוון את התדר ב-NAV1 ואת ה-CRS הרצוי ולא דרך המחשב טיסה.

מחשב הטיסה שולט בתדרים כאשר NAV1 במצב AUTO.

אבל, אם אתה מכיר את PIC, כאשר NAV1 במצב AUTO לא רואים את התדר כלל בחלון הקטן על ה-MCP. את התדר שהFMC הזין אתה רואה ב-FMC עצמו בתפריט RADIO.

אתה יכול לראות שהלחצן ליד חלונית NAV1 הוא על MAN, כלומר לא נשלט ע"י ה-FMC.

או שיש אי דיוק ב-PIC, או שאני לא יודע מה הם עשו שם.

פורסם

זה נכון, הקטע הוא שאצלי משום מה כשה-NAV1 היה במצב אוטומטי, הוא גם היה משתנה באופן אוטומטי במחשב טיסה, ככה שלא יכלתי לבצע גישת ILS דרך המחשב טיסה.

האמת היא שגם יותר קל לבצע אותה על ידי כיוון של NAV1.

פורסם
מדהים בן! אין מילים אבל איזה Fokker נוחת באילת? לא שמעתי על טיסות לאילת עם פוקר :roll:

כמה עשירים עם מטוס עסקים...

אני חושב גם שהם טסו משם לחו"ל.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...