עבור לתוכן
menahem ben-or

השיבה הביתה......

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים !

הבוקר שבתי לארצינו הקטנטונת(ללא ציניות) לאחר כ 3 שבועות בארה"ב.

ביליתי ונהנתי, ביקרתי במוזיאון תעופתי מענין (התמונות יגיעו...) ואתמול בדרכי חזרה לארץ נגזר עלי להמתין מספר שעות בניו ארק (KEWR ), תפשתי עמדת תצפית טובה על צמד מסלולי 22 וחשבתי על כל מתכנסי ILS 12 :D .

במשך כשעה וחצי ללא הפסקה ספרתי בממוצע 3 המראות בדקה ומספר לא מבוטל של נחיתות, A330 של KLM ביצע missed approach קלאסי.......

היה מעניין

חזרתי

חבל שנגמר :mrgreen:

אגב אולי מישהו יודע, בשתי נחיתות שהיו לי עם 777 (קונטיננטל) התבצעה בלימה ללא היפוך דחף, האם כמדיניות?

פורסם
שלום חברים !

אגב אולי מישהו יודע, בשתי נחיתות שהיו לי עם 777 (קונטיננטל) התבצעה בלימה ללא היפוך דחף, האם כמדיניות?

יכול להיות שזה נוהל חברה יכול להיות שזהנ נוהל של השדה - בב"ג בשעות העוצר בלילה יש איסור על שימוש במהפכי דחף.

פורסם

כמו שכתבתי בעבר, ישנן חברות שמעדיפות להשתמש בברקסים גבוהים יותר, ולא להשתמש ברוורס, מהסיבה הפשוטה שכלכלי יותר להחליף בלאי בלמים מאשר בלאי מנוע.

באל על למשל המצב הוא כזה, בישראייר לא.

פורסם
שלום חברים !

אגב אולי מישהו יודע, בשתי נחיתות שהיו לי עם 777 (קונטיננטל) התבצעה בלימה ללא היפוך דחף, האם כמדיניות?

יכול להיות שזה נוהל חברה יכול להיות שזהנ נוהל של השדה - בב"ג בשעות העוצר בלילה יש איסור על שימוש במהפכי דחף.

מי שהנחה את ההנחיה הזאת חי בסרט.

בטיסותי עם החברה הצ'כית הם ביצעו וחצי היפוך דחף.

אני מאמין שהבלמים שלו מספיקים, בייחוד אם הוא בא במהירות נמוכה יחסית שמספיקה לאורך של המסלול, כך שהוא יוכל לפנות ב Y בנתב"ג למשל.

פורסם
שלום חברים !

אגב אולי מישהו יודע, בשתי נחיתות שהיו לי עם 777 (קונטיננטל) התבצעה בלימה ללא היפוך דחף, האם כמדיניות?

יכול להיות שזה נוהל חברה יכול להיות שזהנ נוהל של השדה - בב"ג בשעות העוצר בלילה יש איסור על שימוש במהפכי דחף.

מי שהנחה את ההנחיה הזאת חי בסרט.

בטיסותי עם החברה הצ'כית הם ביצעו וחצי היפוך דחף.

אני מאמין שהבלמים שלו מספיקים, בייחוד אם הוא בא במהירות נמוכה יחסית שמספיקה לאורך של המסלול, כך שהוא יוכל לפנות ב Y בנתב"ג למשל.

זה שלא מקיימים זה משהו אחר הנוהל קיים- וכן כולם הופכים בלילה דחף שם גם אלעל וכל חברה אחרת.

פורסם

מנחם ברוך השב לפיצפונת שלנו. עבור דרך פורום קוקפיטים יש כנס ואתה מוזמן להרשם.

בנושא הפיכת דחף

ממה שאני יודע באלעל לא הופכים דחף, לפחות לא ב 737 וב 767.

מוציאים את הדברים האלה שמשום מה לא נכנס לי השם שלהם לראש ובלמים אוטו על 2 ביבש 3 רטוב.

תעשו חיפוש על דיון שעופר פתח רשומה שם הסיבה.

הפעלת מהפכים עם בלמים אוטו לא תשנה ולו בסנטימטר את מרחק הבלימה, כי הבלמים פשוט יעדו חלש יותר.

מתמטיקה פשוטה, החלפת בלמים עולה פחות מהחלפת \ בלאי מנוע.

פורסם

ספויילרים...

בכל אופן, לגבי העלות, כל חברה ושיקוליה שלה. אני בטוח שאלעל לא המציאו פה את הגלגל, ועובדה שחברות אחרות אכן משתמשות במהפכי דחף.

פורסם
ספויילרים...

בכל אופן, לגבי העלות, כל חברה ושיקוליה שלה. אני בטוח שאלעל לא המציאו פה את הגלגל, ועובדה שחברות אחרות אכן משתמשות במהפכי דחף.

נו בחיאת אורן, אפילו סנילי כמוני זוכר שזה לא הספוילרים...

זה הכיסוי האחורי של המנוע שלוקח רוורס בעת חימוש הרוורסרים

יש לזה שם, ברח לי ... :roll:

פורסם

לעובדים על אמריקאיים- EXHAUST PIPE.

ולחברה מהדור של הצרפתים- TUYERE.

ביידיש- צינור פליטה, צנ"פ.

עריכה: THRUST REVERSER- לכך התכוונת?

ספויילרים...

בכל אופן, לגבי העלות, כל חברה ושיקוליה שלה. אני בטוח שאלעל לא המציאו פה את הגלגל, ועובדה שחברות אחרות אכן משתמשות במהפכי דחף.

נו בחיאת אורן, אפילו סנילי כמוני זוכר שזה לא הספוילרים...

זה הכיסוי האחורי של המנוע שלוקח רוורס בעת חימוש הרוורסרים

יש לזה שם, ברח לי ... :roll:

פורסם
מנחם ברוך השב לפיצפונת שלנו. עבור דרך פורום קוקפיטים יש כנס ואתה מוזמן להרשם.

בנושא הפיכת דחף

ממה שאני יודע באלעל לא הופכים דחף, לפחות לא ב 737 וב 767.

אתה בטוח במה שאתה אומר לגבי ה767?... המקורות שלי אומרים דברים שונים לחלוטין...

פורסם
מנחם ברוך השב לפיצפונת שלנו. עבור דרך פורום קוקפיטים יש כנס ואתה מוזמן להרשם.

בנושא הפיכת דחף

ממה שאני יודע באלעל לא הופכים דחף, לפחות לא ב 737 וב 767.

אתה בטוח במה שאתה אומר לגבי ה767?... המקורות שלי אומרים דברים שונים לחלוטין...

כשטסתי למילאנו בקוקפיט, שני הטייסים אמרו לי שבאלעל לא הופכים דחף (דיברנו רק על 767 ו 757) מהסיבה הפשוטה שזה עושה המון רעש.

פורסם

עופר תודה, יש את הכיסויים האחורים של המנועים, שכשאתה מפעיל את ה Thrust reversers הם נמשכים אחורה.

יש להם שם ולא מה שהזכרת.

מה שאתם רואים בב"ג זה רק פתיחה של הכיסויים אחורה אבל ללא היפוך דחף.

מעבר לראש זה בלאי מנוע עצום.

רן.

פורסם
עופר תודה, יש את הכיסויים האחורים של המנועים, שכשאתה מפעיל את ה Thrust reversers הם נמשכים אחורה.

יש להם שם ולא מה שהזכרת.

מה שאתם רואים בב"ג זה רק פתיחה של הכיסויים אחורה אבל ללא היפוך דחף.

מעבר לראש זה בלאי מנוע עצום.

רן.

שטויות, נראה לי שטיסה רגילה היא בלאי מנוע הרבה יותר גדול (הרי N1 בטיסה רגילה גבוה פי 3 מהיפוך דחף מקסימלי) ובכל זאת הם טסים. אז עוד 20 שניות בהיפוך זה מה שמשנה את כל מבנה העלויות של החברה?

פורסם
עופר תודה, יש את הכיסויים האחורים של המנועים, שכשאתה מפעיל את ה Thrust reversers הם נמשכים אחורה.

יש להם שם ולא מה שהזכרת.

מה שאתם רואים בב"ג זה רק פתיחה של הכיסויים אחורה אבל ללא היפוך דחף.

מעבר לראש זה בלאי מנוע עצום.

רן.

שטויות, נראה לי שטיסה רגילה היא בלאי מנוע הרבה יותר גדול (הרי N1 בטיסה רגילה גבוה פי 3 מהיפוך דחף מקסימלי) ובכל זאת הם טסים. אז עוד 20 שניות בהיפוך זה מה שמשנה את כל מבנה העלויות של החברה?

כנראה ש-20 שניות כפול מספר הטיסות ביום, בטווח הארוך, לא כזה זניח...

פורסם

לאלעל 30 מטוסים.

נאמר שהם טסים 4 טיסות ביום (היו מתים). סה"כ 120 טיסות לאלעל ביום. כפול 20 שניות - 2400 שניות = 40 דקות.

אני מניח שזה משמעותי, אבל שוב - השאלה היא מהן העלויות ואיך הן מתחלקות על פני זמן של שחיקת בלמים ובלאי מנועים.

רעש נראה לי סיבה יות ראלית.

פורסם
עופר תודה, יש את הכיסויים האחורים של המנועים, שכשאתה מפעיל את ה Thrust reversers הם נמשכים אחורה.

יש להם שם ולא מה שהזכרת.

מה שאתם רואים בב"ג זה רק פתיחה של הכיסויים אחורה אבל ללא היפוך דחף.

מעבר לראש זה בלאי מנוע עצום.

רן.

שטויות, נראה לי שטיסה רגילה היא בלאי מנוע הרבה יותר גדול (הרי N1 בטיסה רגילה גבוה פי 3 מהיפוך דחף מקסימלי) ובכל זאת הם טסים. אז עוד 20 שניות בהיפוך זה מה שמשנה את כל מבנה העלויות של החברה?

כנראה ש-20 שניות כפול מספר הטיסות ביום, בטווח הארוך, לא כזה זניח...

כמה טיסות ביום כבר עושה 747-400 למשל? מקסימום 2, וגם זה במקרה הטוב.

לפי מה שאני יכול לשער, יש סטנדרטים מסויימים של יצרן המנוע, והגדרות לגבי שעיות פעולה של המנוע בין החלפת להחלפה של רכיבים כאלו ואחרים. כמה כבר דחף אחורי ישפיע??? ממש כלום, בייחוד אם מדובר ב 747 או 767. אולי בטורונטו 767 לא הופך דחף בשעה 6 ורבע בבוקר בגלל רעש, שמה זה המקום היחיד שאני מכיר שממש רגישים לנושא.

פורסם

קיימים כל מיני כינויים המושפעים מצורתם של חלקי המנוע האחוריים:

עבור המבער האחורי, בחייל משתמשים ב-תריסים מאז מנועי ATAR של הסמב"ד- afterburner nozzle, augmentor variable nozzle

עבור הופך דחף- כדים- thrust reverser buckets

במטוסי נוסעים מקובל- שבשבות, לוחיות- vanes

עופר תודה, יש את הכיסויים האחורים של המנועים, שכשאתה מפעיל את ה Thrust reversers הם נמשכים אחורה.

יש להם שם ולא מה שהזכרת.

מה שאתם רואים בב"ג זה רק פתיחה של הכיסויים אחורה אבל ללא היפוך דחף.

מעבר לראש זה בלאי מנוע עצום.

רן.

פורסם
עופר תודה, יש את הכיסויים האחורים של המנועים, שכשאתה מפעיל את ה Thrust reversers הם נמשכים אחורה.

יש להם שם ולא מה שהזכרת.

מה שאתם רואים בב"ג זה רק פתיחה של הכיסויים אחורה אבל ללא היפוך דחף.

מעבר לראש זה בלאי מנוע עצום.

רן.

רן לא ממש הבנתי.ובסימולטור שנוחתים ולוחצים על F2,אז זה בעצם היפוך דחף נכון?

פורסם

מה שאתם רואים בב"ג זה רק פתיחה של הכיסויים אחורה אבל ללא היפוך דחף.

מעבר לראש זה בלאי מנוע עצום.

רן.

לא לא,אני בטוח שזה היה רוורס,כי הרעש שלו הגיע עד הטרמינל...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...