עבור לתוכן
Itamar Koren

פיקוח טיסה בצה"ל

Recommended Posts

פורסם

בנים\בנות עם פרופיל 64...

אני מאוד מאוד מאוד רוצה להגיע לתפקיד וכבר בררתי בנושא, אבל הבעיה שכנראה הפרופיל שלי יהיה 97... אין לי שום דבר שידוע לי או להורים שלי שאמור להוריד לי את הפרופיל .. נקווה שאיכשהו נוכל להכנס למסלול הזה, או שמה לעשות... נצטרך ללכת לטייס.. :mrgreen:

בהצלחה.

פורסם
שלום לכולם!!!

רציתי לשאול האם משהו יודע איך אפשר ליהיות פקח טיסה בצבא?? (מה הדרישות וכו')

תרשמו כל מה שאתם יודעים בענין זה מאד יעזור

תודה לעונים :wink:

אין ממש דרישות, אחרי צו ראשון יש לך קב"א ופרופיל, אם הם מתאימים זה יופיע לך במנילה. אין לי מושג מה קב"א מינימלי לפיקוח טיסה אבל פרופיל אכן צריך להיות 64 ומטה

פורסם

נראה לי שכן, אני לא שרתתי בבקו"ם אבל בגיוס יש כבר התאמה לקצונה (0,1,2). הכוונה כאן לא לבחינות התאמה לקצונה שמוציאים אותך לקורס קצינים אלא המדד שמחייב את המפקדים שלך לפחות להוציא אותך למבחנים האלה.

פורסם
התאמה לקצונה אף אחד לא יודע בשלב המנילה...

בטח שאפשר

אם אתה מותאם לקצונה במנילה יש לך אפשרות ללכת לקצונה יעודית

יש אפשרות שאתה מותאם לקצונה אבל לא מקבל קצונה יעודית וזה אומר שהמדרג קצונה שלך הוא 1 ואז רק במהלך השירות אתה יכול להגיע לקצונה

פורסם

בטח שאפשר לדעת בזמן המנילה את מתאם הקצונה שלך.

לי למשל במנילה יש קצונה יעודית מה שמראה על מתאם 2-1.

וזה מראה גם שאם יש לך קב"א לקצונה (52) לא בטוח שיש לך מתאם קצונה גבוה.

לחבר שלי יש קב"א 52. לא קיבל אפשרויות קצונה במנילה.

לי יש 54, קיבלתי. אבל זה לא בגלל הקב"א אלא בגלל המתאם.

פורסם
בטח שאפשר לדעת בזמן המנילה את מתאם הקצונה שלך.

לי למשל במנילה יש קצונה יעודית מה שמראה על מתאם 2-1.

וזה מראה גם שאם יש לך קב"א לקצונה (52) לא בטוח שיש לך מתאם קצונה גבוה.

לחבר שלי יש קב"א 52. לא קיבל אפשרויות קצונה במנילה.

לי יש 54, קיבלתי. אבל זה לא בגלל הקב"א אלא בגלל המתאם.

קצונה יעודית מראה על מתאם קצונה 2 כמו שכתבתי

מתאם קצונה 1 זה אנשים כמוני שמתאימים לקצונה אבל יכולים להגיע אליה רק במהלך השירות הצבאי

פורסם

...... אבל הבעיה שכנראה הפרופיל שלי יהיה 97... אין לי שום דבר שידוע לי או להורים שלי שאמור להוריד לי את הפרופיל ....

מתן ידידי,

אני מאחל לך שלא תמצאו חס וחלילה בעיות שיורידו לך פרופיל.

די מוזר לי שהעובדה שאתה בריא כשור (פרופיל 97 כנראה...) נחשבת כבעיה... :roll:

אולי לא תקבל עדיפות לפיקוח אבל יש כל כך הרבה דברים אחרים שתוכל לעשות עם 97, אך עם 64 ומטה לא תוכל.

אומנם פיקוח הטיסה בצבא הוא תחום מאוד מאוד מעניין, מאתגר ומהנה, אבל הלוואי והיה לי פרופיל 82 ומעלה, כך הייתי יכול ללכת להרבה יחידות נהדרות אשר אני מאחל לך להתקבל אליהן. (כמובן שטייס בעדיפות :wink: ).

כל טוב!

אריק

פורסם

שלא תבין לא נכון, אני לא מנסה ללכת למשהו קל בצבא..

פשוט להיות פקח טיסה בצבא זה החלום שלי, אם אני לא יוכל אני ינסה ללכת לתפקיד אחר בחיל האוויר... העיקר להיות קרוב למטוסים 8)

פורסם

חברים על מנת לחדד ובשבילכם:

לעולם לא תגיעו לפיקוח טיסה עם פרופיל רפואי גדול מ 64, זה נדיר אם כן.

אני אומר את זה מתוך נסיון שראש מדור פיקוח טיסה בחיל האוויר המליץ עלי ישירות להצבה באחד המגדלים ללא קורס פיקוח, ומה שמנע מחות"ם (מי שמכיר) לשבץ אותי בתחום זה עניין הפרופיל הרפואי.

הצבא מאוד מתעקש על זה.

אבל מאוד.

(עד כדי פניה למח"א שלא עזרה 8) )

בהצלחה :)

פורסם

יש עוד דרך להגיע לפיקוח טיסה עם פרופיל קרבי

להיות נפל טיס.

אבל אם כבר תגיע לטיס, אני לא מאמין שתנסה ליפול בשביל לפקח :wink:

בכל מקרה... תשאלו את דורון. לדעתי הוא המידע הכי אמין בקשר לפיקוח.

פורסם

כך זה היה תמיד - פקחי טיסה היו נפלי טיס או בעלי פרופיל נמוך (או מקרים מיוחדים של תנאי שירות - קל"ב, בנים יחידים, משפחות שכולות). לדעתי אני יוצא הדופן היחיד 8)

(היה לי פרופיל זמני בזמן הגיוס, ועלה אח"כ לפרופיל קרבי...)

פורסם

צודק, גם אחד הפקחים בח"א רשם על הדרך שהוא עשה עד שהוא הגיע לפיקוח, הוא גם היה אחד מאלה שנפלו מקורס הטייס ופנו למסלול הפיקוח... (הקטע המלא באתר חיל האוויר)

פורסם

יפה מאוד כל מה שכתבתם על הקצונה, אבל חסר כל אחיזה במבחן התוצאה.

אפשר להגיע לקצונה גם עם מתאם 0 במהלך השירות, צריך רק להיות חייל טוב ולרצות (וזה לא משהו חדש, ע"ע קהלני).

אפשר לא להיות מתאימים לקצונה גם עם מתאם 2 (או לחילופין עם דרגת סג"מ, או סגן, או סרן או אלוף).

בכל אופן, למעט קצונה ייעודית, התאמה אמיתית לקצונה נבדקת במהלך השירות (וגם לא אומרת הרבה במונחים ממשיים).

פורסם

האמת שזה גם לא כל כך פשוט להגיע לפיקוח בתור נפל טייס... אם אתה נופל לפני שיש לך סיכת צוות אוויר (סיכת מ"מ תכלס רק של קורס טייס) אז יש כמה תפקידים בחיל אוויר שאתה יכול להתקבל אליהם כמו פקח העמסה, סיירי אוויר ועוד כמה דברים מעניינים אבל המכסות שיש להם די נמוכות וזה מתחלק בין כל הנופלים שעדיין לא קיבלו תפקיד, שזה די הרבה. השאר הולכים לסיירות או לגדודים בעיקר

אם נופלים אחרי הסיכה, שזה מעל שנה בקורס אז כבר מקבלים תפקידים של קצונה שזה בעיקר בקר ולא פקח, למרות שיש גם כמה כאלה

פורסם
יפה מאוד כל מה שכתבתם על הקצונה, אבל חסר כל אחיזה במבחן התוצאה.

אפשר להגיע לקצונה גם עם מתאם 0 במהלך השירות, צריך רק להיות חייל טוב ולרצות (וזה לא משהו חדש, ע"ע קהלני).

אפשר לא להיות מתאימים לקצונה גם עם מתאם 2 (או לחילופין עם דרגת סג"מ, או סגן, או סרן או אלוף).

בכל אופן, למעט קצונה ייעודית, התאמה אמיתית לקצונה נבדקת במהלך השירות (וגם לא אומרת הרבה במונחים ממשיים).

אורן זה ברור, אבל מתאם קצונה גבוהה בעצם מכריח את המפקדים שלך להוציא אותך ולכן אתה עולה לוועדת חריגים אצל המח"ט. להיפך אותו סיפור, רוצים להוציא אותך עם מתאם נמוך, עולה למח"ט להתרשמות. ככה זה היה אצלנו לפחות...

פורסם
יפה מאוד כל מה שכתבתם על הקצונה, אבל חסר כל אחיזה במבחן התוצאה.

אפשר להגיע לקצונה גם עם מתאם 0 במהלך השירות, צריך רק להיות חייל טוב ולרצות (וזה לא משהו חדש, ע"ע קהלני).

אפשר לא להיות מתאימים לקצונה גם עם מתאם 2 (או לחילופין עם דרגת סג"מ, או סגן, או סרן או אלוף).

בכל אופן, למעט קצונה ייעודית, התאמה אמיתית לקצונה נבדקת במהלך השירות (וגם לא אומרת הרבה במונחים ממשיים).

אורן זה ברור, אבל מתאם קצונה גבוהה בעצם מכריח את המפקדים שלך להוציא אותך ולכן אתה עולה לוועדת חריגים אצל המח"ט. להיפך אותו סיפור, רוצים להוציא אותך עם מתאם נמוך, עולה למח"ט להתרשמות. ככה זה היה אצלנו לפחות...

אם אתה מדבר על שריונרים- מדובר כאן באינטרס של המח"ט מבחינת כוח אדם - זה נכון לא רק בשיריון- המח"ט שלך לא יתלהב להוציא אותך מהמסגרת בגלל שמבחינתו זה פחות חייל שהולך לקורס ולא בטוח שהוא יחזור לאותה פלוגה\גדוד

פורסם
האמת שזה גם לא כל כך פשוט להגיע לפיקוח בתור נפל טייס... אם אתה נופל לפני שיש לך סיכת צוות אוויר (סיכת מ"מ תכלס רק של קורס טייס) אז יש כמה תפקידים בחיל אוויר שאתה יכול להתקבל אליהם כמו פקח העמסה, סיירי אוויר ועוד כמה דברים מעניינים אבל המכסות שיש להם די נמוכות וזה מתחלק בין כל הנופלים שעדיין לא קיבלו תפקיד, שזה די הרבה. השאר הולכים לסיירות או לגדודים בעיקר

אם נופלים אחרי הסיכה, שזה מעל שנה בקורס אז כבר מקבלים תפקידים של קצונה שזה בעיקר בקר ולא פקח, למרות שיש גם כמה כאלה

נפלי טיס הרבה פעמים מגיעים לשריון ו/או תותחנים ועושים מסלול "רחף" שזה אומר מסלול מקוצר, מפקדי צוותים וקתינים ישיר. ואז הם מגיעים לגדודים קצינים אחרי 2.5 עד 3 שנים בצבא כבר, כשכל החיים שלהם הם היו בקורסים, והופכים לקצינים הכי מגעילים...

פורסם

ובחיל האויר זה עולם אחר לגמרי.

ראשית עושים גיבוש לכל מי שמעוניין, לאחר הגיבוש יש ועדה חיילית שבודקת אם אתה מתאים להיות קצין לפי המדדים של חיל האויר, לאחר זה יש ועדה צה"לית שבודקת אם אתה מתאים לקצונה לפי המדדים של צה"ל, אחרי הועדה הזו יש ועדת צרכים שבודקת מה הצרכים של הצבא ומוציאה בהתאם חניכים לקורס, לאחר הקורס יש השלמה חיילית של חיל אויר שהיא לפעמים ארוכה יותר מקורס קצינים עצמו! ורק אז בסוף מקבלים את הארון, וברוב המקרים הולכים לתפקיד שליש או קצין הגנה קרקעית, שלא תמיד מצדיקים את הזמן וההשקעה במעבר הקורס הארוך++ של חיל אויר.

כמובן שבכל אחד מהשלבים שציינתי אפשרי ליפול ולחזור יש למקום שממנו הגעת.

פורסם
ובחיל האויר זה עולם אחר לגמרי.

ראשית עושים גיבוש לכל מי שמעוניין, לאחר הגיבוש יש ועדה חיילית שבודקת אם אתה מתאים להיות קצין לפי המדדים של חיל האויר, לאחר זה יש ועדה צה"לית שבודקת אם אתה מתאים לקצונה לפי המדדים של צה"ל, אחרי הועדה הזו יש ועדת צרכים שבודקת מה הצרכים של הצבא ומוציאה בהתאם חניכים לקורס, לאחר הקורס יש השלמה חיילית של חיל אויר שהיא לפעמים ארוכה יותר מקורס קצינים עצמו! ורק אז בסוף מקבלים את הארון, וברוב המקרים הולכים לתפקיד שליש או קצין הגנה קרקעית, שלא תמיד מצדיקים את הזמן וההשקעה במעבר הקורס הארוך++ של חיל אויר.

כמובן שבכל אחד מהשלבים שציינתי אפשרי ליפול ולחזור יש למקום שממנו הגעת.

זה עניין של תקנים - בח"א יש עודף תקנים בשיריון ותותחנים בדרך כלל יש מחסור בכוח אדם לכן שם בדרך כלל מי שרוצה וטוב יוצא לפיקוד\קצונה - מאותה סיבה גם עושים לנפילי טיס רחף- שאגב אורן לא כל כך מסכים איתך בנושא שהן קצינים חארות- היו אצלי כמה כאלה - ורובם היו בסדר גמור לעומת כמה שעשו מסלול ישיר לקצונה -מהטירונות והגיעו עם סגמ"ת קשה לפלוגות.

פורסם

תיקון קטן אלעד, מי שטוב יוצא, לא מי שרוצה :mrgreen:

לקורס מפקדים אין לך מילה בכלל, לקורס קצינים הם פשוט מאיימים עליך עם כל מני תפקידים מוזרים אחרי שתסיים.

אבל בכל מקרה אנחנו סוטים מהנושא :oops:

פורסם
כך זה היה תמיד - פקחי טיסה היו נפלי טיס או בעלי פרופיל נמוך (או מקרים מיוחדים של תנאי שירות - קל"ב, בנים יחידים, משפחות שכולות). לדעתי אני יוצא הדופן היחיד 8)

(היה לי פרופיל זמני בזמן הגיוס, ועלה אח"כ לפרופיל קרבי...)

חלילה :lol:

גם אני נושא בגאון פרופיל 97 היום.

איתמר, נראה לי שעם פרופיל גבוה ובלי ענייני ת"ש אין הרבה סיכוי. אולי אחרי נפילה ממסלול אחר בחיל האויר, אבל אם כבר אתה הולך למסלול אחר אין טעם ליפול בשביל זה.

כדי לנחם אותך, ההתלהבות מצפיה במטוסים דועכת כאשר זה המקצוע שלך. למעשה היא כל כך דועכת שהבעיה העיקרית אצל חניכי פיקוח טיסה היא שהם לא עוקבים אחרי המטוסים מספיק.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...