עבור לתוכן
yuvalflight

סוגי מטוסים

Recommended Posts

פורסם

שאלה מטרידה אחרונה :

מה פשר המספרים אחרי סוג המטוס? 747-200, 747-300 וכן הלאה... האם מדובר על מספר נוסעים, מרחק מירבי או שבכלל אין לזה משמעות??

אני רואה ב-airliners.net כל מיני מטוסים כמו Airbus A300 B4-605R ו-A300 B2K-3C ו-A300 B4-2C. מה זה כל המספרים האלה?? :D

תודה

יובל

פורסם
שאלה מטרידה אחרונה :

מה פשר המספרים אחרי סוג המטוס? 747-200, 747-300 וכן הלאה... האם מדובר על מספר נוסעים, מרחק מירבי או שבכלל אין לזה משמעות??

אני רואה ב-airliners.net כל מיני מטוסים כמו Airbus A300 B4-605R ו-A300 B2K-3C ו-A300 B4-2C. מה זה כל המספרים האלה?? :D

תודה

יובל

זהו הדגם של אותו מטוס (בחלקם רואים שינויים חיצוניים ובחלקם זה שינויים פנימיים במטוס עצמו,במערכות, חידושים למיניהם וכו'...)

744= 747-400

762= 767-200

וכו'.....

פורסם

חג שמח יובל,

כאשר מתכננים מטוס, בונים בו מראש יכולת לשפר את יכלתו ולגוון אותה עם השנים. למשל, עם תפעול מנוע חדש שפותח עבור המטוס, מעלים את ביצועיו ואזי ניתן להמריא במשקל גבוה יותר, לטוס רחוק יותר, ולהוביל יותר נוסעים ומטען. באותה תקופה ובמקביל, מתפתחים שווקים חדשים וצרכים חדשים של מפעילי מטוסים, וכן יוצאות תקנות מחמירות יותר למשל לגבי רעש וזיהום אוויר.

ניקח לדוגמא את הבואינג 747 שהחל לטוס בסביבת 1968: בתחילה נבנתה סדרה 100, אחרי כמה שנים הגדילו את היכולת ובנו את סדרה 200. עלה צורך של כמה מפעילים לשאת מטענים גדולים, ונבנה דגם 200F, מטוס מטען בעל פתח הטענה גדול באף. כמו-כן פותחו שני דגמים נוספים עיקריים, דגם 200B מטען עם דלת צד. לדגם זה סיפון עליון מוגדל. חלק ממטוסים אלה הוסבו במהלך השנים מסדרה 100. מטוס 200C הינו מטוס נוסעים ומטען (COMBI) הניתן להסבה פשוטה ומהירה. שני מטוסי 200 הוסבו לדגם מיוחד עבור נשיא ארה"ב ולהם כל מיני התקנות מיוחדות, למשל תא מילוט לנשיא (רעיון הדומה לכסא מפלט) במקרה התרסקות, חטיפה וכו'. קיימים יישומים צבאיים של המטוס. חברת PANAM ביקשה מטוס בעל טווח ארוך הרבה יותר, וכך יצאה גירסת SP שאורך הגוף בה קצר בהרבה.

עתה נבהיר את הספרות בתוך הסדרה, בואינג מציעה אופציות ללקוחותיה, לכל חברת תעופה צרכים משלה, וכך מופיע דגם לקוח, למשל של אל על זהו B747-258.

בשנות ה-80 היו זמינים ידע בתיכון מטוסים, כלי מיחשוב ומנועים שלא היו קיימים בשנות ה-60, ואז פותחה סדרה 400, טסה מהר יותר, רחוק יותר, יותר מטען משתלם, בתצרוכת דלק פחותה ואמינות משופרת. בסדרה זו שהינה האחרונה שיוצרה עד כה קיימות כמובן סדרות משנה כמו קודם, למשל 400F.

עם גבור התחרות בין אירבאס ובואינג, בואינג נשאה את דגל החיסכון בדרך של שיפור ה- B777, ראשוני היחידות מסופקות בימים אלה, לעומת ה- 4 מנועיים ארוכי הטווח של איירבאס (340). בתחרות הביעו מספר לקוחות עניין מיוחד ב- 4 מנועי, ולכן בואינג מפתחת עתה דגם חדש שייקרא B747-8.

כך פועל העיקרון בכל מטוס מוצלח. עיון קליל בספר JANES או באינטרנט יגלה לך כל זאת, ועוד.

שאלה מטרידה אחרונה :

מה פשר המספרים אחרי סוג המטוס? 747-200, 747-300 וכן הלאה... האם מדובר על מספר נוסעים, מרחק מירבי או שבכלל אין לזה משמעות??

אני רואה ב-airliners.net כל מיני מטוסים כמו Airbus A300 B4-605R ו-A300 B2K-3C ו-A300 B4-2C. מה זה כל המספרים האלה?? :D

תודה

יובל

פורסם

"עיון קליל ב JANES"???? JANES הוא ספר עב כרס ומצוין , ושמה תוכל למצוא את הפרטים על כל המטוסים המיוצרים כיום. יש בו נתונים על המטוס כגון מהירות, משקל טווח, כמו גם עומסי כנף, פירוט הזמנות לפי חברות וכו'

חג שמח יובל,

כאשר מתכננים מטוס, בונים בו מראש יכולת לשפר את יכלתו ולגוון אותה עם השנים. למשל, עם תפעול מנוע חדש שפותח עבור המטוס, מעלים את ביצועיו ואזי ניתן להמריא במשקל גבוה יותר, לטוס רחוק יותר, ולהוביל יותר נוסעים ומטען. באותה תקופה ובמקביל, מתפתחים שווקים חדשים וצרכים חדשים של מפעילי מטוסים, וכן יוצאות תקנות מחמירות יותר למשל לגבי רעש וזיהום אוויר.

ניקח לדוגמא את הבואינג 747 שהחל לטוס בסביבת 1968: בתחילה נבנתה סדרה 100, אחרי כמה שנים הגדילו את היכולת ובנו את סדרה 200. עלה צורך של כמה מפעילים לשאת מטענים גדולים, ונבנה דגם 200F, מטוס מטען בעל פתח הטענה גדול באף. כמו-כן פותחו שני דגמים נוספים עיקריים, דגם 200B מטען עם דלת צד. לדגם זה סיפון עליון מוגדל. חלק ממטוסים אלה הוסבו במהלך השנים מסדרה 100. מטוס 200C הינו מטוס נוסעים ומטען (COMBI) הניתן להסבה פשוטה ומהירה. שני מטוסי 200 הוסבו לדגם מיוחד עבור נשיא ארה"ב ולהם כל מיני התקנות מיוחדות, למשל תא מילוט לנשיא (רעיון הדומה לכסא מפלט) במקרה התרסקות, חטיפה וכו'. קיימים יישומים צבאיים של המטוס. חברת PANAM ביקשה מטוס בעל טווח ארוך הרבה יותר, וכך יצאה גירסת SP שאורך הגוף בה קצר בהרבה.

עתה נבהיר את הספרות בתוך הסדרה, בואינג מציעה אופציות ללקוחותיה, לכל חברת תעופה צרכים משלה, וכך מופיע דגם לקוח, למשל של אל על זהו B747-258.

בשנות ה-80 היו זמינים ידע בתיכון מטוסים, כלי מיחשוב ומנועים שלא היו קיימים בשנות ה-60, ואז פותחה סדרה 400, טסה מהר יותר, רחוק יותר, יותר מטען משתלם, בתצרוכת דלק פחותה ואמינות משופרת. בסדרה זו שהינה האחרונה שיוצרה עד כה קיימות כמובן סדרות משנה כמו קודם, למשל 400F.

עם גבור התחרות בין אירבאס ובואינג, בואינג נשאה את דגל החיסכון בדרך של שיפור ה- B777, ראשוני היחידות מסופקות בימים אלה, לעומת ה- 4 מנועיים ארוכי הטווח של איירבאס (340). בתחרות הביעו מספר לקוחות עניין מיוחד ב- 4 מנועי, ולכן בואינג מפתחת עתה דגם חדש שייקרא B747-8.

כך פועל העיקרון בכל מטוס מוצלח. עיון קליל בספר JANES או באינטרנט יגלה לך כל זאת, ועוד.

שאלה מטרידה אחרונה :

מה פשר המספרים אחרי סוג המטוס? 747-200, 747-300 וכן הלאה... האם מדובר על מספר נוסעים, מרחק מירבי או שבכלל אין לזה משמעות??

אני רואה ב-airliners.net כל מיני מטוסים כמו Airbus A300 B4-605R ו-A300 B2K-3C ו-A300 B4-2C. מה זה כל המספרים האלה?? :D

תודה

יובל

פורסם

בשמחה. יש הרבה יותר מידע למשל על B747, דגמים שכלל לא הזכרתי מקוצר היריעה, כל המידע זמין באינטרנט ומנועי החיפוש חכמים ויודעים למצוא הכל ומהר.

תודב רבה על כל המידע, עופר.

לא יכולתי לבקש הסבר מפורט יותר! :D

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...