עבור לתוכן
Ran Bonfil

שאלה בנושא מבנה הכנפיים של Airliners

Recommended Posts

פורסם

אחה"צ טובים,

עלתה בראשי השאלה על מבנה הכנפיים של האיירלינרים,

ברוב מטוסי הנוסעים, קטנים וגדולים ישנם מן חלקים בולטים מאחורי שפת הזרימה, בד"כ נמצאים

מאחורי המדפים והמנועים.

לדוגמא;

http://www.airliners.net/open.file/0980316/L/

רציתי לשאול, מה תפקידם של חלקים אלו? קראתי במקום כלשהו שאלו משאבות טורבינות אשר שואבות את האויר מתוך הכנף לשם זרימת אויר לניארית יותר על פני שפת ההתקפה.

אך אם אלו משאבות, אז איפה נמצא פתח היציאה של האויר?

תודה לעונים, יום טוב. :!:

פורסם

גם אותי זה תמיד סיקרן ולא ידעתי בדיוק מה זה...

לדעתי זה או מיכלי דלק או המנועים/הידאולירה/תומכים של המדפים...

אבל אני אשמח לתשובה מקצועית :D

פורסם

לפי מה שאמי יודע, בתוך המבנים האלה ישנם הברגים שמסתובבים ומורידים ומעלים את המדפים של המטוס.

רן.

פורסם
Ran - VATIL6 פורסם: שלישי מרץ 21, 2006 3:53 pm נושא ההודעה:

--------------------------------------------------------------------------------

לפי מה שאמי יודע, בתוך המבנים האלה ישנם הברגים שמסתובבים ומורידים ומעלים את המדפים של המטוס.

רן.

בדיוק !

השם שלהם הוא "קאנו" וזה חיפוי אוירודינמי "לברגים המסתובביים" :) ולעוד כול מיני מכלולים .

פורסם

שניהם צודקים. אותם ברגים הם מפעילי מדפים, התוספות בחלק מהמטוסים הינן חיפוי מאולץ. במטוסים בעלי תיכון טוב הם אמורים מעבר לתוספת המשקל והגרר, לתרום לשיפור הזרימה על פני הכנף, לדוגמא בכנף משוכה לאחור שכבת הגבול זוחלת הצידה כלפי קצות הכנף.

מיכלי הדלק במטוסי נוסעים, קרב ואחרים הינם אינטגרלים, כלומר לא קיים מיכל במובן המקובל, אלא הכנף עצמה היא המיכל. חלק מלוגיקת העברת הדלק קשורה בצרכי חוזק ואווירו-אלסטיות של הכנף.

Ran - VATIL6 פורסם: שלישי מרץ 21, 2006 3:53 pm נושא ההודעה:

--------------------------------------------------------------------------------

לפי מה שאמי יודע, בתוך המבנים האלה ישנם הברגים שמסתובבים ומורידים ומעלים את המדפים של המטוס.

רן.

בדיוק !

השם שלהם הוא "קאנו" וזה חיפוי אוירודינמי "לברגים המסתובביים" :) ולעוד כול מיני מכלולים .

פורסם

תודה על התשובות, בהחלט מעניין.

אז אם כבר אנחנו דנים בנושא מבנה הכנפיים, היכן נמצאות המשאבות ששואבות את האויר דרך

חריצים בשפת ההתקפה ולאורך הכנף כדי ליצור זרימה ליניארית? [במידה וקיימות]

פורסם

הזרימה יוצרת את הכוחות הדרושים להכוונתה, זה הרעיון במחבלים וחריצים למיניהם. למשל, מדפים מחולקים ל2-4 חלקים במטוסים גדולים לא רק בכדי שיתפסו נפח קטן בכנף, אלא גם בכדי ליצור יניקת שכבת גבול כך שיספקו עילוי גם בזויות מדפים מלאות.

בעניין זה כדאי לחפש חומר על COANDA EFFECT, זהו רעיון בו חריץ נשיבה בשפות ההתקפה והזרימה של פרופיל כנף המתחיל ומסתיים בעיגול מושלם, מאפשר יצירת עילוי בדרך של הדבקת שכבת הגבול, בזרימות קדמית וגם אחורית על הפרופיל. תכונה זו הנשלטת בידי מחשב מאפשרת למשל לקבל עילוי ואפילו שווה בשני צידי רוטור, הצד המתקדם והצד הנסוג, למרות שבצד הנסוג מהירות הטיסה גדולה ממהירות האוויר הנוצרת מסיבוב הרוטור. יכולת זו מאפשרת עם הגדלת מהירות המסוק להאיט את הרוטור עד עצירה מוחלטת ולשייט ב- 0.9 מאך כאשר הרוטור נייח בתצורת X. בנוסף לעילוי, הנשיבה הממוחשבת מייצרת מומנטים בעלרוד וגלגול להיגוי. דגם היתכנות במנהרה יוצר ונוסה על-ידי חב' לוקהיד בשנות ה- 70.

תודה על התשובות, בהחלט מעניין.

אז אם כבר אנחנו דנים בנושא מבנה הכנפיים, היכן נמצאות המשאבות ששואבות את האויר דרך

חריצים בשפת ההתקפה ולאורך הכנף כדי ליצור זרימה ליניארית? [במידה וקיימות]

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...