Ran Bonfil פורסם מרץ 21, 2006 דיווח פורסם מרץ 21, 2006 אחה"צ טובים, עלתה בראשי השאלה על מבנה הכנפיים של האיירלינרים, ברוב מטוסי הנוסעים, קטנים וגדולים ישנם מן חלקים בולטים מאחורי שפת הזרימה, בד"כ נמצאים מאחורי המדפים והמנועים. לדוגמא; http://www.airliners.net/open.file/0980316/L/ רציתי לשאול, מה תפקידם של חלקים אלו? קראתי במקום כלשהו שאלו משאבות טורבינות אשר שואבות את האויר מתוך הכנף לשם זרימת אויר לניארית יותר על פני שפת ההתקפה. אך אם אלו משאבות, אז איפה נמצא פתח היציאה של האויר? תודה לעונים, יום טוב. :!:
gilad13 פורסם מרץ 21, 2006 דיווח פורסם מרץ 21, 2006 גם אותי זה תמיד סיקרן ולא ידעתי בדיוק מה זה... לדעתי זה או מיכלי דלק או המנועים/הידאולירה/תומכים של המדפים... אבל אני אשמח לתשובה מקצועית
אורח פורסם מרץ 21, 2006 דיווח פורסם מרץ 21, 2006 לפי מה שאמי יודע, בתוך המבנים האלה ישנם הברגים שמסתובבים ומורידים ומעלים את המדפים של המטוס. רן.
Leon פורסם מרץ 21, 2006 דיווח פורסם מרץ 21, 2006 Ran - VATIL6 פורסם: שלישי מרץ 21, 2006 3:53 pm נושא ההודעה: -------------------------------------------------------------------------------- לפי מה שאמי יודע, בתוך המבנים האלה ישנם הברגים שמסתובבים ומורידים ומעלים את המדפים של המטוס. רן. בדיוק ! השם שלהם הוא "קאנו" וזה חיפוי אוירודינמי "לברגים המסתובביים" ולעוד כול מיני מכלולים .
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 21, 2006 דיווח פורסם מרץ 21, 2006 שניהם צודקים. אותם ברגים הם מפעילי מדפים, התוספות בחלק מהמטוסים הינן חיפוי מאולץ. במטוסים בעלי תיכון טוב הם אמורים מעבר לתוספת המשקל והגרר, לתרום לשיפור הזרימה על פני הכנף, לדוגמא בכנף משוכה לאחור שכבת הגבול זוחלת הצידה כלפי קצות הכנף. מיכלי הדלק במטוסי נוסעים, קרב ואחרים הינם אינטגרלים, כלומר לא קיים מיכל במובן המקובל, אלא הכנף עצמה היא המיכל. חלק מלוגיקת העברת הדלק קשורה בצרכי חוזק ואווירו-אלסטיות של הכנף. Ran - VATIL6 פורסם: שלישי מרץ 21, 2006 3:53 pm נושא ההודעה: -------------------------------------------------------------------------------- לפי מה שאמי יודע, בתוך המבנים האלה ישנם הברגים שמסתובבים ומורידים ומעלים את המדפים של המטוס. רן. בדיוק ! השם שלהם הוא "קאנו" וזה חיפוי אוירודינמי "לברגים המסתובביים" ולעוד כול מיני מכלולים .
Ran Bonfil פורסם מרץ 21, 2006 מחבר דיווח פורסם מרץ 21, 2006 תודה על התשובות, בהחלט מעניין. אז אם כבר אנחנו דנים בנושא מבנה הכנפיים, היכן נמצאות המשאבות ששואבות את האויר דרך חריצים בשפת ההתקפה ולאורך הכנף כדי ליצור זרימה ליניארית? [במידה וקיימות]
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 22, 2006 דיווח פורסם מרץ 22, 2006 הזרימה יוצרת את הכוחות הדרושים להכוונתה, זה הרעיון במחבלים וחריצים למיניהם. למשל, מדפים מחולקים ל2-4 חלקים במטוסים גדולים לא רק בכדי שיתפסו נפח קטן בכנף, אלא גם בכדי ליצור יניקת שכבת גבול כך שיספקו עילוי גם בזויות מדפים מלאות. בעניין זה כדאי לחפש חומר על COANDA EFFECT, זהו רעיון בו חריץ נשיבה בשפות ההתקפה והזרימה של פרופיל כנף המתחיל ומסתיים בעיגול מושלם, מאפשר יצירת עילוי בדרך של הדבקת שכבת הגבול, בזרימות קדמית וגם אחורית על הפרופיל. תכונה זו הנשלטת בידי מחשב מאפשרת למשל לקבל עילוי ואפילו שווה בשני צידי רוטור, הצד המתקדם והצד הנסוג, למרות שבצד הנסוג מהירות הטיסה גדולה ממהירות האוויר הנוצרת מסיבוב הרוטור. יכולת זו מאפשרת עם הגדלת מהירות המסוק להאיט את הרוטור עד עצירה מוחלטת ולשייט ב- 0.9 מאך כאשר הרוטור נייח בתצורת X. בנוסף לעילוי, הנשיבה הממוחשבת מייצרת מומנטים בעלרוד וגלגול להיגוי. דגם היתכנות במנהרה יוצר ונוסה על-ידי חב' לוקהיד בשנות ה- 70. תודה על התשובות, בהחלט מעניין.אז אם כבר אנחנו דנים בנושא מבנה הכנפיים, היכן נמצאות המשאבות ששואבות את האויר דרך חריצים בשפת ההתקפה ולאורך הכנף כדי ליצור זרימה ליניארית? [במידה וקיימות]