עבור לתוכן
jambo7

n1 n2

Recommended Posts

פורסם

--------------------------------------------------------------------------------

אנחנו בדרך כלל דנים על טיסות ולא על מטוסים לכן אני רוצה להכיר טוב יותר את הכלי שאיתו אני טס .

ובכך להבין טוב יותר את התנהלותו בזמן הטיסה

מדובר במנועים של 747

אני רוצה מידע כללי ולא פרטני

למשל איך המנועים מתואמים שמאלי וימיני

n1 n2 איפה ממוקמים

הגבולות שלהם מהירות טמפרטורה

תהליך ההנעה

ההבדלים בין מנועי 747 למטוסי סילון אחרים כמו a340

בקיצור כל מיני טיפים שיעזרו לי להכיר את המנועים

תודה

_________________

פורסם

אהלן.

אני אנסה לספר לך בקצרה על המנועים של 747.

המנועים שמורכבים על 747-400 הם מסוג P&W 4056 סידרת 4000 TURBOFAN.

מנועים ממשפחת ה-4000 תוכננו וניבנו לשרת מטוסים בעלי טווחי טיסה שונים מבינוניים ועד אורוכי טווח.

במנוע ישנו מחשב שנקרא FADEC

F-FUEL

A-AUTHORITY

D-DIGITAL

E-ELECTRONIC

C-CONTROL

הוא משמש לצורכי שליטה על מערכות המנוע,בכל שלבי הפעולה.טווח הסחב של המנועים הוא 48000LB-65000LB (ליברות) 2.2LB=1KG ,על מטוסי אל על מורכב ה-4056 שמפיק 56000LB.

N1,N2 זה לא מנועים שמאלי וימני,N1 זה נתון על הצג בתא הטייס שמתאר את הסיבובים של הטורבינה,ב-%.

N2 זה גם נתון שמתאר את הסיבובים של ציר המדחס,גם ב-%.

המנועים לא כל כך קשורים אחד לשני,הם מחוברים למתלה שבעברית נקרא STRUT עם 4 ברגים . יש צנרת הידראולית,דלק,פנאומטיקה,כיבוי אש,חיוט וכו',אבל לכל מנוע יש שליטה בנפרד שעם מנוע אחד יכשל שלא נאבד את כולם.

לגבי סדר ההתנעה ,אני יודע פחות או יותר את סדר הפעולות אבל לא נתונים מדוייקים,נראה לי שאפשר למצוא ברשת בד"ח התנעה. אבל אם זה בוער לך אני אנסה למצוא לך נתונים בעבודה.

מקווה שעניתי.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...