עבור לתוכן
adar

גישה ממזרח ומערב

Recommended Posts

פורסם

היי לכולם

עדיין לא ממש הבנתי איך אני מגיע לגישה למסלול 26 בבן גוריון מכיוון מזרח וגם ממערב

תודה לעונים

פורסם

אתה יודע לקרוא דפיות?

בהנחה שכן תפתח אותן וכל התשובות יתגלו בפניך.

בהנחה שלא ממליץ לך ללמוד איך לקרוא דפיות ואם אני לא טועה יש באתר ההדרכה שלנו מדריך לקריאת דפיות.

עוד כלי עזר ללימוד IFS.

בכל מקרה ממזרח דרך הVOR להליך ILS26 \ גישת ראיה (הקפה) \ וקטורים לILS מהבקר (גישת ILS היא נדירה מאוד בגלל בעיות בטחון).

ממערב : מהLL גישת RNAV26 צפונית או דרומית \ גישת ראיה 26 \ גישת ILS מהVOR \ וקטורים לILS (שוב גישת ILS מאוד נדיר).

זה על קצה המזלג.

פורסם

שלום אדר,

הגישה למסלול 26 ממערב מתבצעת ע"י הליך RNAV (צפוני או דרומי) לפי מה שמצויין בדפית, כאשר יש קשר עין עם המסלול, הגישה היא גישת ראיה, בדומה לגישה למסלול 30 ממערב.

את הדפית תוכל למצוא בדפיות של בן גוריון שבאתר החטיבה.

גישה למסלולים ממזרח היא מעט יותר בעייתית, בייחוד למסלול 26, אבל בעיקרון אתה תקבל ווקטורים לכניסה להקפת ראיה ימנית ל26 אם זה ייהיה לכניסה בווקטורים ל"עם הרוח" או ל"צולבת".

פורסם
אין כאן מה להבין.

יש אתר נחמד שמסביר את הדברים, אולי אתה מכיר:

http://www.vatil.org/vatil/charts/aero

כמו כן יש דפיות עם תיאורי ושרטוטי כל הגישות.

אורן בהליכים שם כתוב הקפת ראיה שמאלית;

From SIRON you should expect landing on one of three runways, subject to wind:

Runway 26 - ILS procedure approach or visual approach, left hand circuit

הדבר נכון? לפי דעתי הם מבצעים הקפה ימנית.

פורסם

נראה לי שאתה צודק, שמאלית מבצעים ל 30.

לתשומת לב הנוגעים בדבר...

פורסם
נראה לי שאתה צודק, שמאלית מבצעים ל 30.

לתשומת לב הנוגעים בדבר...

שמאלית גם ל30

הקפות בב"ג הם דרומיות 30\12 צפוניות 26\08 מזרחיות 03\21.

הנושא יבדק.

פורסם

שלילי.

כשחזרנו מטורקיה בשבוע שעבר המטוס בפירוש ביצע הקפה ימנית ל-26.

פורסם
שלום אדר,

הגישה למסלול 26 ממערב מתבצעת ע"י הליך RNAV (צפוני או דרומי) לפי מה שמצויין בדפית, כאשר יש קשר עין עם המסלול, הגישה היא גישת ראיה, בדומה לגישה למסלול 30 ממערב.

את הדפית תוכל למצוא בדפיות של בן גוריון שבאתר החטיבה.

גישה למסלולים ממזרח היא מעט יותר בעייתית, בייחוד למסלול 26, אבל בעיקרון אתה תקבל ווקטורים לכניסה להקפת ראיה ימנית ל26 אם זה ייהיה לכניסה בווקטורים ל"עם הרוח" או ל"צולבת".

לא ציינת כי ניתן לבצע גם גישת ILS ל-26 ע"י כניסה ל-VOR וביצוע ריתוק או כניסה ישירה לרדיאל 060 אם אני זוכר נכון, תלוי מאיזה כיוון אתה מגיע [ממזרח יש לבצע ריתוק כי אין סיכוי לבצע כזאת פניה, אם אני זוכר נכון מדובר בזווית של 134 מעלות]

אור, כמה שאני זוכר מהמדריכים לפיקוח כל הקפות הראיה בב"ג מתבצעות דרומית לשדה...

פורסם
שלום אדר,

הגישה למסלול 26 ממערב מתבצעת ע"י הליך RNAV (צפוני או דרומי) לפי מה שמצויין בדפית, כאשר יש קשר עין עם המסלול, הגישה היא גישת ראיה, בדומה לגישה למסלול 30 ממערב.

את הדפית תוכל למצוא בדפיות של בן גוריון שבאתר החטיבה.

גישה למסלולים ממזרח היא מעט יותר בעייתית, בייחוד למסלול 26, אבל בעיקרון אתה תקבל ווקטורים לכניסה להקפת ראיה ימנית ל26 אם זה ייהיה לכניסה בווקטורים ל"עם הרוח" או ל"צולבת".

לא ציינת כי ניתן לבצע גם גישת ILS ל-26 ע"י כניסה ל-VOR וביצוע ריתוק או כניסה ישירה לרדיאל 060 אם אני זוכר נכון, תלוי מאיזה כיוון אתה מגיע [ממזרח יש לבצע ריתוק כי אין סיכוי לבצע כזאת פניה, אם אני זוכר נכון מדובר בזווית של 134 מעלות]

אור, כמה שאני זוכר מהמדריכים לפיקוח כל הקפות הראיה בב"ג מתבצעות דרומית לשדה...

לא ציינתי את זה, כי כמעט ולא מבצעים את זה, אם הוא היה רוצה להעמיק בהליכי הגישות הוא היה נתקל גם בגישה הזו, אבל נתנו לו פה בסיס בכלליות על הגישות העיקריות.

לגבי ההקפות, מבט על דפית ההקפה, וההקפות משורטטות שם כמו שאור הסביר בדיוק.

ל30\12 דרומית, ל08\26 צפונית, בדיוק כמו בדפית.

שלילי.

כשחזרנו מטורקיה בשבוע שעבר המטוס בפירוש ביצע הקפה ימנית ל-26.

אורן.. צפונית ל26, זו הקפה ימנית.. :mrgreen:

פורסם

כן, כן.

ראיתי את התגובה של אור "גם ל-30" - חשבתי - גם ל-26 וגם ל-30.

לכן ה"שלילי"...

:wink:

פורסם

לא מבין מאיפה הבאתם את זה שיש שגיאה.

תפתחו את הדפיות ב VATIL - בתרשים הקפה- 26 = הקפה דרומית= שמאלית

בנוסף יש גישת RNAV שמאפשרת כניסה מצפון = ימין- אבל זה RNAV עם כל הכבוד לזה שזה נראה כמו הקפה זאת לא הקפה, זה פשוט הליך נוסף.

אם תבקשו להמריא מהרצליה עם ססנה לבצע הקפות לפי הנוהל - תקבלו דרומית\שמאלית.

וחאלאס עם הדווגמאות של- טסתי לפני 15 שנה לארץ רחוקה גדולה ויפה ושחזרתי הכניסו אותנו משמאל הם הרבה פניות ימינה..

פורסם
לא מבין מאיפה הבאתם את זה שיש שגיאה.

תפתחו את הדפיות ב VATIL - בתרשים הקפה- 26 = הקפה דרומית= שמאלית

בנוסף יש גישת RNAV שמאפשרת כניסה מצפון = ימין- אבל זה RNAV עם כל הכבוד לזה שזה נראה כמו הקפה זאת לא הקפה, זה פשוט הליך נוסף.

אם תבקשו להמריא מהרצליה עם ססנה לבצע הקפות לפי הנוהל - תקבלו דרומית\שמאלית.

וחאלאס עם הדווגמאות של- טסתי לפני 15 שנה לארץ רחוקה גדולה ויפה ושחזרתי הכניסו אותנו משמאל הם הרבה פניות ימינה..

צודק. עדיין בגישה לRNAV נכנסים להקפת ראיה, בעת קשר עין עם המסלול. וזו הקפה צפונית=ימנית.

פורסם
לא מבין מאיפה הבאתם את זה שיש שגיאה.

תפתחו את הדפיות ב VATIL - בתרשים הקפה- 26 = הקפה דרומית= שמאלית

בנוסף יש גישת RNAV שמאפשרת כניסה מצפון = ימין- אבל זה RNAV עם כל הכבוד לזה שזה נראה כמו הקפה זאת לא הקפה, זה פשוט הליך נוסף.

אם תבקשו להמריא מהרצליה עם ססנה לבצע הקפות לפי הנוהל - תקבלו דרומית\שמאלית.

וחאלאס עם הדווגמאות של- טסתי לפני 15 שנה לארץ רחוקה גדולה ויפה ושחזרתי הכניסו אותנו משמאל הם הרבה פניות ימינה..

אני לא בטוח שה-A300 של FLY מורשה לבצע גישת RNAV ממש.

פורסם

סתם שאלה, האם בסיום הליך RNAV מותרלהינעל על ה ILS או שזו גישה עד הסוף ידנית

כלומר האם יש טעם בכלל להנעיל על ה ILS במרחק הזה? (מסלול 26)

חוץ מזה הגיש תלויי בתנאי מזג האוויר יש ימים שעוברים 20 מטוסים מעל הראש שלי (גישה שמאלית) ויש ימים שכולם מופנים ל 30 זה הכול תלויי בפיקוח ואילוצים תוך שיקולי רעש שהכפה שמאלית יוצרת יותר עומס מסביב לשדה וזה מריע ליותר ישובים בעוד שימנית פשות עוברת מעל ישובים שגם כך מופרעים.

ד"א רק לתשומת לבכם יתכן וקיימת גישה צפונית ל 30, משום מה אין דפית באתר אבל היו יותר מכמה מטוסים שבצעו את זה...צריך לברר את זה :idea:

אין צורך להעמיק בזה יותר מדיי, מה שהפקח אומר זה מה שעושים :wink:

רק להבין מה אנו עושים :!:

יום טוב

פורסם
לא מבין מאיפה הבאתם את זה שיש שגיאה.

תפתחו את הדפיות ב VATIL - בתרשים הקפה- 26 = הקפה דרומית= שמאלית

בנוסף יש גישת RNAV שמאפשרת כניסה מצפון = ימין- אבל זה RNAV עם כל הכבוד לזה שזה נראה כמו הקפה זאת לא הקפה, זה פשוט הליך נוסף.

אם תבקשו להמריא מהרצליה עם ססנה לבצע הקפות לפי הנוהל - תקבלו דרומית\שמאלית.

וחאלאס עם הדווגמאות של- טסתי לפני 15 שנה לארץ רחוקה גדולה ויפה ושחזרתי הכניסו אותנו משמאל הם הרבה פניות ימינה..

אני לא בטוח שה-A300 של FLY מורשה לבצע גישת RNAV ממש.

קטונתי..

לא מאמין שאם הם טסים בארופה תחת יורוקונטרול שדורש ציוד אלקטטרוני ספיצפי אין להם אמצעי RNAV.

פורסם

זה המטוס:

http://www.airliners.net/open.file/0398147/L

2*INS.

מצאתי את ההגבלה באתר JAA:

4.4.2.1 INS

INS without a function for automatic radio updating of aircraft position and approved in accordance with

AC 25-4, when complying with the functional criteria of paragraph 4.2.1, may be used only for a maximum

of 2 hours from the last alignment/position update performed on the ground. Consideration may be given

to specific INS configurations (e.g. triple mix) where either equipment or aircraft manufacturer's data,

justifies extended use from the last on-ground position update.

INS with automatic radio updating of aircraft position, including those systems where manual selection of

radio channels is performed in accordance with flight crew procedures, should be approved in accordance

with AC 90-45A or equivalent material.

נראה שבטיסה לת"א הם מורשים להשתמש ב-IRS ל-RNAV בין הם הוא מעודכן ע"י רדיו או לא.

פורסם

שלום לכולם

יש הרבה מגבלות ביטחוניות ואחרות שמפורטות בנהלי המגדל ואינן מפורסמות בפרסומים ובדפיות

הרשמיים, אני מניח ויתקנו אותי אלעד או אמיר שאין צורך ו/או אפשרות שבפיקוח ב VATSIM

יתייחסו לכל אחת מהמגבלות הללו.

כיווני ההקפה יכולים להיות גם כמפורסם בדפית וגם בכיוון ההפוך.

הנה בקצרה עדיפויות הגישה למסלולים בנתב"ג :

עדיפות כללית לנחיתה:

1) 12

2) 30

3) 26

מסלול 03/21 כמעט לא בשימוש , לעיתים נדירות ישמש להמראה או נחיתה.

מסלול 08 סגור לנחיתות.

עדיפויות גישה לכל מסלול:

12- אין עדיפות. (הקפה שמאלית מוגבלת ל טורבופרופ,בוכנה ומסוקים ואסורה למטוס באימונים)

30- 1) RNAV (יש רק דרומי)

2) הקפת ראיה דרומית (שמאלית).

3) הקפת ראיה צפונית (ימנית).(מוגבלת ל טורבופרופ,בוכנה ומסוקים ואסורה למטוס

באימונים) .

4) VOR/DME

26- 1) RNAV צפוני / ראיה צפוני (במידה ואין תנועה ב TMA)

2) RNAV דרומי / ראיה דרומי

3) ILS או VOR

פורסם

איך אומר יוני, האמנם?

שלום אדר,

הגישה למסלול 26 ממערב מתבצעת ע"י הליך RNAV (צפוני או דרומי) לפי מה שמצויין בדפית, כאשר יש קשר עין עם המסלול, הגישה היא גישת ראיה, בדומה לגישה למסלול 30 ממערב.

את הדפית תוכל למצוא בדפיות של בן גוריון שבאתר החטיבה.

גישה למסלולים ממזרח היא מעט יותר בעייתית, בייחוד למסלול 26, אבל בעיקרון אתה תקבל ווקטורים לכניסה להקפת ראיה ימנית ל26 אם זה ייהיה לכניסה בווקטורים ל"עם הרוח" או ל"צולבת".

פורסם
איך אומר יוני, האמנם?
שלום אדר,

הגישה למסלול 26 ממערב מתבצעת ע"י הליך RNAV (צפוני או דרומי) לפי מה שמצויין בדפית, כאשר יש קשר עין עם המסלול, הגישה היא גישת ראיה, בדומה לגישה למסלול 30 ממערב.

את הדפית תוכל למצוא בדפיות של בן גוריון שבאתר החטיבה.

גישה למסלולים ממזרח היא מעט יותר בעייתית, בייחוד למסלול 26, אבל בעיקרון אתה תקבל ווקטורים לכניסה להקפת ראיה ימנית ל26 אם זה ייהיה לכניסה בווקטורים ל"עם הרוח" או ל"צולבת".

לא מבין מאיפה הבאתם את זה שיש שגיאה.

תפתחו את הדפיות ב VATIL - בתרשים הקפה- 26 = הקפה דרומית =שמאלית

בנוסף יש גישת RNAV שמאפשרת כניסה מצפון = ימין- אבל זה RNAV עם כל הכבוד לזה שזה נראה כמו הקפה זאת לא הקפה, זה פשוט הליך נוסף.

אם תבקשו להמריא מהרצליה עם ססנה לבצע הקפות לפי הנוהל - תקבלו דרומית\שמאלית.

וחאלאס עם הדווגמאות של- טסתי לפני 15 שנה לארץ רחוקה גדולה ויפה ושחזרתי הכניסו אותנו משמאל הם הרבה פניות ימינה..

צודק. עדיין בגישה לRNAV נכנסים להקפת ראיה, בעת קשר עין עם המסלול. וזו הקפה צפונית=ימנית.

טעיתי לגבי ההקפה, ההקפה בדפית היא הקפה דרומית (שמאלית), מישום מה דימיינתי הקפה צפונית בדפית :)

פורסם

באתי ארצה לפסח וחזרתי לכאן עם אותו B737-200 בן עשרים וכמה שנה המצויד בשני VORD כעזר ניווט עיקרי, ועוד GPS נישא ללא קישור למערכות המטוס. באירופה קיימים נתיבים משני הסוגים, VOR ונתיבי RNAV. האחרונים דורשים ציוד ניווט מתאים.

ברשותכם חשבתי לנצל את השרשור לשאול את הפחות מנוסים שבינינו:

אתה קברניט מטוס נוסעים רחב גוף המגיע לנחיתה בנתב"ג. ATIS מודיע כי 26 בשימוש, 30סגור עקב עבודות בצומת Z, ראות 3500 מ' עננות 8/8 בסיס 800 רגל. אתה מבקש מגישה לבצע ILS ולחילופין VOR על 26 ונענה בשלילה. האם תוכל לנחות בבן-גוריון, ואם כן איך?

לא מאמין שאם הם טסים בארופה תחת יורוקונטרול שדורש ציוד אלקטטרוני ספיצפי אין להם אמצעי RNAV
פורסם
באתי ארצה לפסח וחזרתי לכאן עם אותו B737-200 בן עשרים וכמה שנה המצויד בשני VORD כעזר ניווט עיקרי, ועוד GPS נישא ללא קישור למערכות המטוס. באירופה קיימים נתיבים משני הסוגים, VOR ונתיבי RNAV. האחרונים דורשים ציוד ניווט מתאים.
לא מאמין שאם הם טסים בארופה תחת יורוקונטרול שדורש ציוד אלקטטרוני ספיצפי אין להם אמצעי RNAV

החל מ2003 כל מרחב יורוקונטרול בין FL290 ל FL410 מוגדר כ RVSM הדרישה לפי יורוקונטרול על מנת לקבל את הרשות לטוס במרחב הנ"ל הוא בגדול ציוד RNAV וספיציפית מד גובה אלקטרוני על מנת לשמור הפרדה מדוייקת של 1000 רגל בכיוונים מנוגדים.

פורסם

מצורפת רשימת הציוד הנדרשת לטיסת RVSM במרחב האיחוד האירופי. לא נזכר שם GPS או כל מערכת ניווט, רק מערכות למדידת, שמירת והתראת גובה, ועוד TCAS 7 למטוסים מעל משקל 15 טון.

היתה דרישת עבר ל- GPS, לצורך מדידת גובה בלבד ולא לניווט, במצב בו רשת תחנות הקרקע למדידת גובה מטוסים היתה בראשית הקמתה ולא כיסתה את כל המרחב האירופי.

Implementation of Reduced Vertical Separation Minimum (RVSM)

between FL 290 and Fl 410 within European Airspace

AIRCRAFT EQUIPMENT

The minimum equipment list (MEL) fulfilling the

MASPS consists of: (see JAA TGL6)

1. Two independent altitude measurement

systems each equipped with:

• cross-coupled static/source system with

ice protection if located in areas subject

to ice accretion;

• display of the computed pressure altitude

to the flight crew;

• digital encoding of the displayed altitude;

• signals referenced to a pilot selected

altitude for automatic altitude control and

alerting;

• Static source error correction.

2. One SSR transponder with an altitude reporting

system in use for altitude keeping.

3. An altitude allerting system.

4. An automatic altitude control system.

ACAS

TCAS Version 6.04A is designed for a non-

RVSM environment. ACAS II (TCAS Version

7.0) has improved compatibility with RVSM.

The Mandatory Carriage and Operation of

ACAS II for aircraft above 15000 kgs and more

than 30 passengers started on 1 January 2000

with a transition period ending in March 2001.

באתי ארצה לפסח וחזרתי לכאן עם אותו B737-200 בן עשרים וכמה שנה המצויד בשני VORD כעזר ניווט עיקרי, ועוד GPS נישא ללא קישור למערכות המטוס. באירופה קיימים נתיבים משני הסוגים, VOR ונתיבי RNAV. האחרונים דורשים ציוד ניווט מתאים.
לא מאמין שאם הם טסים בארופה תחת יורוקונטרול שדורש ציוד אלקטטרוני ספיצפי אין להם אמצעי RNAV

החל מ2003 כל מרחב יורוקונטרול בין FL290 ל FL410 מוגדר כ RVSM הדרישה לפי יורוקונטרול על מנת לקבל את הרשות לטוס במרחב הנ"ל הוא בגדול ציוד RNAV וספיציפית מד גובה אלקטרוני על מנת לשמור הפרדה מדוייקת של 1000 רגל בכיוונים מנוגדים.

פורסם
סתם שאלה, האם בסיום הליך RNAV מותרלהינעל על ה ILS או שזו גישה עד הסוף ידנית

כלומר האם יש טעם בכלל להנעיל על ה ILS במרחק הזה? (מסלול 26)

חוץ מזה הגיש תלויי בתנאי מזג האוויר יש ימים שעוברים 20 מטוסים מעל הראש שלי (גישה שמאלית) ויש ימים שכולם מופנים ל 30 זה הכול תלויי בפיקוח ואילוצים תוך שיקולי רעש שהכפה שמאלית יוצרת יותר עומס מסביב לשדה וזה מריע ליותר ישובים בעוד שימנית פשות עוברת מעל ישובים שגם כך מופרעים.

ד"א רק לתשומת לבכם יתכן וקיימת גישה צפונית ל 30, משום מה אין דפית באתר אבל היו יותר מכמה מטוסים שבצעו את זה...צריך לברר את זה :idea:

אין צורך להעמיק בזה יותר מדיי, מה שהפקח אומר זה מה שעושים :wink:

רק להבין מה אנו עושים :!:

יום טוב

גישת RNAV היא גישה ויזואלית לכל דבר אין בה שימוש בILS לכן זו גישה ידנית עד הסוף אבל מה שכן אתה יכול להעזר במחטים של הILS

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...