עבור לתוכן
Eldar Sella

לימוד פיזיקה בתיכון וקבלה לקורס טיס, יש קשר?

Recommended Posts

פורסם

אני אולי הדוגמא הקיצונית ביותר לזה...

יש הרבה אנשים כמוני.

הקשר ביני לבין פיזיקה הוא מקרי בהחלט.

אני 3 יח' מתמטיקה (וגם זה ציון 90 ולא 100)

ההבנה היחידה שלי בפיזיקה היא ההגיון.

ותאמינו או לא, עברתי את כל המבחנים השכליים של השלבים לקורס הטיס, ונשאר לי רק הגיבוש.

אני אבל יודע, שיהיה לי מאוד קשה בקורס אם אתקבל אליו.

אני אצטרך לשבת הרבהההה מאוד על התחת וללמוד.

הרי בקורס לומדים פיזיקה ומתמטיקה ברמה של 5 יח'...

הדבר בהחלט יכול להקל על השהייה בקורס אבל ממש ממש ממש לא על ההצטרפות אליו.

יש מספר שאלות שוליות בפיזיקה לאורך המיונים, את כולם אפשר לפתור עם טיפה הגיון ומחשבה.

כמו כן, אני מציעה לכל אלו שמתכננים על קריירה ענפה בחי"א... להשקיע את כל כולכם במבחנים הפסיכוטכניים הראשונים

ללא קב"א 54 ודפ"ר 60 (או לחריגים קב"א 53) לא תתקבלו לטיס גם אם אבא שלכם הרמטכ"ל.

תשקיעו תשקיעו תשקיעו.

אין דבר כזה ללחוץ סתם אנטר כדי לסיים.

בהצלחה לכולם.

ד"א זכריה עברת את ירפא א'?

להשמע.

פורסם

למה אתה חושב שלומדים בקורס טיס פיזיקה ומתמטיקה ברמה של 5 יחידות?

לומדים אינטגרלים? לומדים גיאומטריה אנליטית?

פורסם

עוז כתב נכון, הכי חשוב זה בצו הראשון לבוא בראש צלול ולעשות את כל המבחנים בצורה טובה. (גם המשפטים שצריך להסביר מילים ולכתוב מה שמקריאים וזה נשמע דבילי) קב"א ודפ"ר גבוהים פותחים הרבה אופציות בצבא.

יש לי חבר שהגיע עד הגיבוש ואין לו מושג קלוש בפיסיקה וגם במתמטיקה הוא לא הגאון בשכבה והוא בינוני ברמה של 4 יח"ל.

המבחנים בצו הראשון הם אלו שיקבעו מה תוכלו לעשות בצבא וכמה אפשרויות ותפקידים יפתחו בפניכם. הרבה מהחברים שלי חשבו שזה עוד מבחן לא חשוב וחסר משמעות וזילזלו במבחן הממוחשב, המבחן הזה דורש ריכוז מקסימלי וסחיטה רצינית של התאים במוח בהרבה נושאים ולהרבה זמן ולכן הצעתי לחבר'ה שקרובים לצו היא לא לוותר, לתת את המקסימום גם אם כבר לא יכולים ולא ללחוץ סתם תשובות ו-ENTER רק בשביל לסיים את המבחן. ה-3 שעות שתהיו בצו ראשון יקבעו בצורה משמעותית מה תעשו במהלך 3 שנים בצבא. בצו הראשון אין מבחנים חוזרים ומה שיקבע באותו יום ישפיע בצורה רצינית על השירות הצבאי שלכם.

פורסם
שלחו אותי למבחנים (שולי שלא עברתי) לקורס הכי פיזיקאי בחייל האוויר, פרויקט תלפיות, כאשר מה שעמד לזכותי זה בדיוק 4י"ח מתמטיקה מחשבים למודי הסביבה.

תלפיות חי"א כמעט כל בנאדם עם קב"א 55 ומעלה מקבל זימון עד כמה שאני זוכר. אבל תלפיות חמ"ן, אני זוכר, התקשרו לחבר שלי ושאלו אותו כמה יחידות פיסיקה הוא לומד, הוא ענה 3 ואמרו לו "טוב ביי". אז לפעמים יש קשר ולפעמים אין קשר, במקרה של טייס הקשר היחיד הוא ההשפעה המאוד שולית על הקב"א.

פורסם

אני קיבלתי זימונים לחמ"ן תלפיות בזמנו, ואף עברתי את המבחן הראשון (לשני לא הלכתי כי היה לי איזה ג'וק דבילי בראש שאני רוצה להיות קרבי) למרות שלא למדתי פיסיקה כלל.

אז זה אולי אומר שהיה לי קב"א 54 או 55, אבל זה לא אומר שלא היה יכול להיות קצת יותר אם הייתי לומד פיזיקה.

קיבלתי גם זימונים לטיס, ועברתי את שלבי הירפ"א ונפלתי בגיבוש ערב בעית גב, וגם זה ללא לימודי פיזיקה. וגם זה עדיין לא אומר שמי שלומד פיזיקה לא מקבל איזו נקודת זכות בקב"א שלו לעומת מי שלמד מוסיקה כמוני...

פורסם
למה אתה חושב שלומדים בקורס טיס פיזיקה ומתמטיקה ברמה של 5 יחידות?

לומדים אינטגרלים? לומדים גיאומטריה אנליטית?

בין השאר.

יש בידי מספר מהדורות של חוברות הכנה.

אומנם לא כל החומר של 5 יח"ל כלול, אבל מה שכן, ברמה של 5.

http://img.photobucket.com/albums/v142/ ... 907000.jpg

(אל תדאגו, זה לא בלמ"ס, בדוק. :lol: )

פורסם

יוני, מה שצירפת זה 90% חומר שנבחנתי עליו בבגרות ברמה של 4 יחידות.

אני זוכר שכשחזרתי מיוהנסבורג בקוקפיט שאלתי את הטייסים שאלות יחסית פשוטות על עילוי ואווירודינמיקה פשוטה התשובות שלהם היו עם נוסחאות כ"כ מסובכות שהייתי בטוח שזה כתוב ביפנית. אמנם ההסבר היה פשוט יחסית אבל הנוסחאות שהם עשו שם ממש לא היו נראות פשוטות ולקח להם קצת זמן להבין וליישם אותן. הם אמרו לי שלטייסים חייבת להיות הבנה מתמטית טובה מאוד ולכן כשהצבא ממיין הדרישות שלו מקבילות בעיקר לרמה של 5 יח"ל אבל גם טובים ברמה של 4 יח"ל יסתדרו עם זה וילמדו ויתעמקו בזה עם הקורס.

פורסם
ולכן כשהצבא ממיין הדרישות שלו מקבילות בעיקר לרמה של 5 יח"ל אבל גם טובים ברמה של 4 יח"ל יסתדרו עם זה וילמדו ויתעמקו בזה עם הקורס.

שטויות

אני ממיין לא לפי זה 8)

קיצר תילמדו לא תילמדו

תבואו לצו תעשו בחינה של 3 שעות סגרו עניין

זה סתם גדל להיות נושא של שאלות על איך מתקבלים לאיזה יחידה לפי

מה שכל אחד חושב או שמע מחבר (גם הטייסים שבינינו :wink: ) - אז הטוב ביותר זה תשובה ישירה

לא צריך שום ידע קודם בשום דבר

מה שתוציאו במבחן בצו והיכולת שלכם להנהיג או להראות שאתם האנשים הנכונים - זה מה שיכניס אותכם למטוס <- בדוק בדוק

פורסם
ולכן כשהצבא ממיין הדרישות שלו מקבילות בעיקר לרמה של 5 יח"ל אבל גם טובים ברמה של 4 יח"ל יסתדרו עם זה וילמדו ויתעמקו בזה עם הקורס.

שטויות

אני ממיין לא לפי זה 8)

קיצר תילמדו לא תילמדו

תבואו לצו תעשו בחינה של 3 שעות סגרו עניין

זה סתם גדל להיות נושא של שאלות על איך מתקבלים לאיזה יחידה לפי

מה שכל אחד חושב או שמע מחבר (גם הטייסים שבינינו :wink: ) - אז הטוב ביותר זה תשובה ישירה

לא צריך שום ידע קודם בשום דבר

מה שתוציאו במבחן בצו והיכולת שלכם להנהיג או להראות שאתם האנשים הנכונים - זה מה שיכניס אותכם למטוס <- בדוק בדוק

לא התכוונתי לצו הראשון אלא לשלבים השונים בקורס הטיס ובמיונים המוקדמים אליו.

צריך מתמטיקה ברמה מסוימת, יש גבול לניסים.

אתה לא יכול להיות בקורס הזה בלי לדעת מתמטיקה, עם ובלי קשר לכמה יחידות למדת בתיכון (ציטוט מקצין ראשון באלעל שהיה טייס בח"א).

הצו הראשון מראה בלי קשר למה אתה לומד בתיכון כמה אתה באמת יודע ומה היכולות שלך ולכן צריך לתת במבחנים השונים בצו הראשון את המקסימום.

פורסם

קודם כל אני רוצה להזכיר את העניין שהיום הקורס כולל בתוכו תואר, וזה משנה הרבה מאוד מהבחינה הזאת. רובכם שוכחים את זה ומתייחסים בגלל זה ללימודים של אווירודינמיקה ופיזיקה בקורס נניח כלימודים של החומר שמתקשר לטיסה ויתן לך את הרקע שאתה צריך, וזה לא ככה היום. היום אתה לומד ברמה יותר גבוהה ממה שהיו לומדים פעם וגם חומר שממש לא מתקשר בצורה ישירה לטיסה.

למה אתה חושב שלומדים בקורס טיס פיזיקה ומתמטיקה ברמה של 5 יחידות?

לומדים אינטגרלים? לומדים גיאומטריה אנליטית?

בגלל זה אורן אני רוצה להתייחס לזה וגם למה שעופר אמר ולהגיד שכן, לומדים את זה וחומר שהוא מעבר לבגרות 5 יחידות. בחצי השנה הראשונה לומדים בעיקר אינטגרלים ובחצי שנה השניה לומדים משוואות דיפרנציאליות, זה מבחינת מתמטיקה. כי מה לעשות היום אתה לומד בשביל נקודות בין השאר. וזה מתבטא גם באווירודינמיקה- לומדים את זה ברמה אקדמאית עם מרצים מהאוניברסיטה וע"פ המפקדים שלנו לפחות שישבו איתנו בשיעורים הם היו אומרים לנו שזה הרבה יותר ממה שהם למדו והם לא מכירים את החומר הזה

להגיע לקורס אחרי שהרחבת פיזיקה זה עוזר, אין ספק בכלל

אבל זה בכלל לא תנאי הכרחי- לא מבחינה בירוקרתית ולא תכלס

אני יכול לספר לכם על כמות יפה של אנשים מהקורס שלי שבאו בלי תעודת בגרות, או הרבה מאוד חברה של 3 יח מתמטיקה בלי פיזיקה

ההבדל הוא שהם צריכים לקרוע את התחת בלימודים. זה לא בית ספר, יש הרבה דברים לעשות גם מעבר ובגלל זה הקצב הוא מאוד מהיר יחסית.

מצד שני הקורס מאוד מאוד משתדל לעזור לחברה כאלה, שמקבלים את השם המאוד פוליטיקלי קורקט "קבוצת המתקשים" (אצלנו נקראים רפי השכל, האיטיים, פלס"ר דפ"ר וכ'ו) ונותנים להם לקצץ תכנים לא חשובים מאיפה שאפשר ובמקום זה הם יושבים ולומדים ומקבלים חניכה אישית מהחונכות והקצינים. אז הרוב מסתדרים עם זה, אבל צריך להשקיע

מצד שני אם אתה נכשל מועד ב אתה עולה לוועדה שבה שוקלים אם לתת לך עוד מועד. שני חברים שלי הודחו לפני כמה שבועות בגלל שהם נכשלו מועד ב באווירו..

בקיצור

הקורס הזה מורכב מכמה תחומים שאתה צריך לעמוד בדרישות שלהם, ואחד זה האקדמיה. אם יש לך רקע לחומר זה יכול רק לעזור, אבל אם לא זה דורש יותר השקעה ומאמץ מצדך אבל מצד הקורס זה לגיטימי לגמרי ויעשו הכל כדי לעזור לך

פורסם
אני לא זוכר לגמרי מה כל הסילבוס, מה כבר למדנו ומה עוד נלמד אבל אני יכול לתת לך דוגמה של משוואות דיפרנציאוליות שזה חומר שבכלל לא מופיע בבגרות

לא דוגמא טובה, כי משוואות דיפרנציאליות זה לא חדו"א.

פורסם

דווקא משוואות דיפרנציאליות זה בהחלט חדו"א.

אבל זה פשוט נושא אחר, לא משהו שהוא ברמה גבוהה יותר מהנלמד בתיכון.

גם אוירודינמיקה לא לומדים בתיכון, אז גם אוירודינמיקה לומדים בקורס מעבר לנלמד בתיכון.

איזה נושא שנלמד בתיכון באמת נלמד ברמה גבוהה יותר מאשר בתיכון?

פורסם
הקורס שלומדים בו מישדי"פ נקרא חדו"א 2...

חדו"א זו אנליזה, ניתוח של פונקציות, במיש' דיפ' לומדים לפתור מיש' דיפ' (משתמשים באינטגרלים וזה הקשר היחיד לחדו"א). במקומות שונים למונח חדו"א 1 וחדו"א 2 יש פרוש שונה, בב"ש למשל חדו"א 1 זה כל החלק הדיפרנציאלי ובחדו"א 2 זה כל החלק האינטגראלי. בטכניון חדו"א 1 כולל את שניהם וחדו"א 2 זה אותו קורס רק ב-3 מימדים.

בתיכון לומדים (עד כמה שזכור לי) הכל אבל לא נכנסים לעומק של כל דבר, אומרים לך ככה זה וזהו, לא מוכיחים לך למה זה ככה.

פורסם

אורן, לשאלתך- בחדוא אם אני זוכר נכון זה בעיקר אינטגרלים..

חוץ מחדוא לומדים יותר לעומק גם מטריצות (הפוכה ועוד כמה שיטות)

בטח יש עוד כמה דברים אבל הרוב זה דברים שלא לומדים בכלל בתיכון

פורסם

אם יורשה לי, זה ממש לא חשוב איך קורא למקצוע מוסד זה או אחר, או מה הרכב קורס זה או אחר, פה או שם. חדו"א הידוע כחשבון אינפיניטיסימאלי או CALCULUS, כולל כל נושא שיש בו גזירה DIFFERENTIATION או סכימה INTEGRATION, ולכן גם את כל הנושאים שהאנשים הזכירו כאן.

פורסם
אורן, לשאלתך- בחדוא אם אני זוכר נכון זה בעיקר אינטגרלים..

חוץ מחדוא לומדים יותר לעומק גם מטריצות (הפוכה ועוד כמה שיטות)

בטח יש עוד כמה דברים אבל הרוב זה דברים שלא לומדים בכלל בתיכון

מה שאורן שאל זה לא על נושאים שלא נלמדים, אלא מה ההבדל ברמה של מה שכן לומדים.

לדוגמא, כשלמדתם אינטגרלים, האם אמרו לכם שזו פשוט פעולה הפוכה לנגזרת (כמו בתיכון) או שהסבירו לכם את ההגיון שמאחורי זה.

פורסם

האם למדתם מה מסמל ה-dx באינטגרל ומה משמעותו? את זה אני זוכר שבתיכון לא הסבירו לי מעולם ורק אמרו ש"ככה כותבים את זה"... האם גזרתם פונקציות מרובות מימדים?

פורסם
האם למדתם מה מסמל ה-dx באינטגרל ומה משמעותו? את זה אני זוכר שבתיכון לא הסבירו לי מעולם ורק אמרו ש"ככה כותבים את זה"... האם גזרתם פונקציות מרובות מימדים?

כן וכן

למרות שאת הראשון זה היה יותר בגלל "את מוכנה להסביר לנו שנדע פעם אחת כבר מה זה הdx הזה לעזאזל"

בנימה אופטימית זו אני אאחל לכולכם 21 יום מוצלחים עד הפעם הבאה שאני אבקר בבית (אלא אם אני אהיה פה השבוע בגלל שעפתי בועדות שיש מחר, ואז זה פחות כיף)

יאללה, לילה טוב

פורסם
האם למדתם מה מסמל ה-dx באינטגרל ומה משמעותו? את זה אני זוכר שבתיכון לא הסבירו לי מעולם ורק אמרו ש"ככה כותבים את זה"... האם גזרתם פונקציות מרובות מימדים?

כן וכן

למרות שאת הראשון זה היה יותר בגלל "את מוכנה להסביר לנו שנדע פעם אחת כבר מה זה הdx הזה לעזאזל"

בנימה אופטימית זו אני אאחל לכולכם 21 יום מוצלחים עד הפעם הבאה שאני אבקר בבית (אלא אם אני אהיה פה השבוע בגלל שעפתי בועדות שיש מחר, ואז זה פחות כיף)

יאללה, לילה טוב

אוו...בהצלחה!

צ'קים?

או שאת ה 21 יום הללו כבר עברת? :roll:

ד"א בקשר לראשון, גם אנחנו ניסינו את זה על המורה (בתיכון) ואז או שהיא לא ידע או שממש לא היה לה כוח להסביר, לא קבלנו תשובה (חירטטה משהו על זה שזה מיצג ש X הוא המשתנה...:|)

פורסם

עצה שלי, כמי ששייט בקורס טייס כאילו הוא בקייטנה המשובחת ביותר בעולם העוסקת בתחביב חייו. וכן כמי שהיה מפקד קורס, מפקד טייסת ומפקד מגמה בביס"ט לאורך שנים די ארוכות, ראה לא מעט חניכים וישב באלפי ועדות.

קח את קורס טייס כחוויה וכאתגר להצלחה. עפים משם אלה שאינם מתאימים, ומתאימים שאינם יודעים לכלכל את מעשיהם בתבונה או שנכנסו למלנכולייה.

בהצלחה!

(אלא אם אני אהיה פה השבוע בגלל שעפתי בועדות שיש מחר, ואז זה פחות כיף)
פורסם

סתם נתון מעניין ששמעתי הים ברדיו.

כל בוגרי קורס הטיס האחרון הם בעלי תעודת בגרות. לשלושה מהם תואר אקדמאי.

אחוז הזכאים לבגרות בקרב האוכלוסיה היהודית בישראל הוא כ-60%. כך שבבירור אין אפילו משהו שדומה להתאמה כזו או אחרת בין אחוז הזכאים לבגרות בוגרי קורס טיס ובין אחוז הזכאים לבגרות באוכלוסיה כולה...

אז האם אפשר להיות טייס בחיה"א ללא תעודת בגרות? אולי. אבל בנאדם כזה באמת צריך להיות משהו מיוחד.

אז... שלא יעבדו עליכם...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...