עבור לתוכן
Tomer Haim

הנה באה עוד שאלה שבועית - יש שאלה נוספת בתגובה 6

Recommended Posts

פורסם

גם השאלה הזו מתיחסת לדפית של נפולי מספר 10-4 ILS TANGO RWY 24

הנך יוצא OUTBOUND מ POM על רדיאל 043, במטוס שני מכשירי VOR:

האחד מכוון לרדיאל 043 ועליו אתה טס, והשני מכוון לרדיאל 050. לאורך כל נתיב זה מחט ה VOR השני תהיה:

א) כמעט 4 נק' לימין אבל ככל שנתרחק המחט תתרחק ימינה

ב) 2 נק' לשמאל אבל ככל שנתרחק המחט תפתח שמאלה

ג) FULL DEFLACTION לשמאל

ד)כמעט 4 נק' לימין

LIRN.jpg

פורסם

א) מכיוון שאם נדמיין את המעגל ואת הרדיאלים, בקרבת הVOR הרדיאלים צפופים יותר וההפרשים קטנים, לכן המחט תייהיה יותר קרובה למרכז, וכאשר נתרחק יותר מהVOR הרדיאלים ייתרחקו זה מזה, והמרחק מרדיאל לרדיאל על אותה הקשת ייגדל, בנוסף, רדיאל 050 (ביחס לכיוון הטיסה שלנו), דרומי לרדיאל 043, לכן המחט תפתח ימינה.

פורסם

לדעתי ד' - הנקודות מייצגות סטיה במעלות ולא במרחק.

כך שכמה שלא תתרחק מה-VOR על רדיאל 043 תמיד תהיה 7 מעלות שמאלה לרדיאל 050.

לכן התשובה "כמעט 4 נקודות לימין" היא הנכונה.

פורסם

מסכים עם אורן.

תשובה ד' נכונה - סטייה במעלות ולא קשור לטווח. זו הסיבה שא' לא נכונה.

תשובה ב' וג' לא נכונות, והבלבול יגרם אם נטוס בכיוון TO (INBOUND) ה-VOR.

FULL DEFLACTION כנראה לא יקרה במרווחי רדיאלים הנתונים בשאלה.

פורסם

אסף ואורן, תשובה מלא ונכונה :)

וואו הפרש של 9 דקות ואורן הקדים, כל הכבוד לאורן ואסף!!!!!!!! :lol:

מכשיר ה VOR אינו יודע מה המרחק בין המטוס לתחנה, לכן הוא גם לא יכול לדעת מה המרחק מהמטוס לרדיאל, זה נכון שהמרחק הפיסי לרדיאל גדל ככל שנתרחק מהתחנה אך הזוית בין הרדיאל עליו נמצא המטוס 050 לבין רדיאל 043 נשארת קבועה כ 7 מעלות, כל נקודה על המכשיר מסמלת 2 מעלות לכן מדובר ב 3 וחצי נקודות שהן "כמעט 4" זכרו סקלת ה VOR אינה מייצגת מחחק, היא מייצגת מעלות.

טוב כיוון שענו על השאלה יחסית מהר, אני אתן הזדמנויות לעוד אנשים (אסף ואורן.. לא לענות)

אני שואל שאלה שקשורה להבנת השאלה הקודמת:

טייס טס על רדיאל 270 OUTBOUND, הדגלון מראה FROM והמחט נמצאת בצד ימין בדיוק על הנקודה הרביעית, אין רוח והמטוס שומר כיוון 270, מה יקרה למחט?

א) המחט תזוז ימינה

ב) המחט תזוז שמאלה

ג) המחט לא תזוז כלל הרי המטוס טס מקביל לרדיאל הנבחר

מי שעונה שיכתוב גם מה הסיבה...

פורסם

כיוון שהמטוס שומר על כיוון 270 ללא רוח והרדיאל הוא גם 270 והמחט נמצאת 8 מעלות משמאל לרדיאל אז אנחנו נמצאים במצב של OFFSET והמחט לא תזוז לשום מקום...

התשובה הנכונה היא ג'...

פורסם

התשובה הנכונה היא ב)המחט תזוז שמאלה:

אני אסביר;

כשאנחנו נמצאים במרחק מסוים מהרדיאל ומקבילים אילו, אמנם אנחנו שומרים כיוון מקביל, אבל באינסוף הזיות בין הרדיאל שהמטוס נמצא עליו לבין רדיאל 270 תיהייה כה מזערית ככה שהמחט תצביעה אפילו על המרכז, כיוון שהסקלה מראה סטיה במעלות, ולא במרחק, שכן המרחק שלנו מהרדיאל ישאר קבוע, אבל אנחנו כל פעם "נחצה" רדיאל אחר ולבסוך נגיע מאוד קרוב ל270.

פורסם

התשובה של רן נכונה ומדוייקת, הנה תמונה

המטוס בחר את רדיאל 270, הזוית בין רדיאל 270 לרדיאל עליו המטוס נמצא (קו האדום) היא 8 מעלות.. ככל שהמטוס מתקדם מקביל לרדיאל הזוית קטנה (קו ירוק) לכן המחט שמייצגת זוית... נכנסת פנימה (שמאלה)....

vor5fb.jpg

כל הכבוד לרן :)

פורסם

תדבר עם תומר.הבנאדם פשוט נהנה לעזור ולהסביר בכייף.ולא אכפת לו אם הוא גילה לך,פשוט איש ענק.תדבר איתו אתה תהיה מרותק לכיסא :)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...