עבור לתוכן
Oren Geva

TFC השבוע - 14.9.06 - LAST CHACE ל-KETCHIKAN

Recommended Posts

פורסם

טוב צ'מעו.

קודם כל תודה לאורן על התדריך. אני נהנתי וטסתי להנאתי בחיפוש אחרי הנתיב הנבחר, ובסוף הברזתי מהבריפינג והוא נתקע עם העבודה השחורה.

ועוד הבן אדם לא בקו הבריאות - שתהיה לי בריא (תנוח, תגרגר מיים עם מלח, תעשה קומפרסים חמים עם ערק קר, שים יונה על הבטן, תשתה צהוב של ביצה, לא יודע מה, whatever, - העיקר שתוך יומיים אתה חוזר לכושר טיסה :P )

ובעניין הטיסה עצמה - עוד כמה הרחבות על דברים שלא עלו בתדריך (שוב, באשמתי), ושווה לתת עליהם את הדעת כי לפי עניות דעתי זה יוסיף לחווית הטיסה.

כעקרון, בחרתי את הנתיב הזה מתוך כוונה לטוס אותו בגובה צמרות העצים, להצמד לכל קפל קרקע וממש "לגרד את הרצפה" - זה טריפ לא נורמלי באזור הזה עם הסינרי הזה.

למי שקצת מכיר ספורט מוטורי - תתיחסו לטיסה הזאת כמו יום במירוץ ראלי, שבנוסף למטרה הכללית של להגיע מ-א' ל-ב' דרך תא שטח מאתגר, יש גם כמה קטעי "ספיישל" פזורים לאורך הנתיב - אם תרצו אתגר בתוך אתגר.

אם תסתכלו במפה שהוכנה לטיסה (בדף התדריך באתר - TFC) תראו שהנתיב עובר דרך שני כתמים לבנים - אלו הם קרחוני עד (Glaciers) והם ה"ספיישלים" שלנו בטיסה הזאת.

אנחנו נצטרך לטפס עליהם טיפוס תלול של כמה אלפי רגל שמתפרשים על מרחק קצר יחסית,

והירידה מכל אחד מהם מסתיימת באגמונים (גיגיות יותר מדוייק :mrgreen: ) שהגישה אליהם תלולה ובעייתית בלשון המעטה, ובהם ננסה לבצע Touch & Go או יותר נכון, מאחר ומדובר במיים - Splash & Dash.

תכנון לא נכון וטיסה לא מדוייקת - אחד משניים: או שאתם מרחפים מעל האגם ולא טובלים רגליים במיים או... שאתם נמרחים על צלע הר, מלכלכים את הטבע, ונשארים שם בתור פסל סביבתי לעד :mrgreen:

מתוך כך עולה השאלה: איזה מטוס הכי מתאים לטיסה הזאת?

אורן כבר פרסם "רשימת מומלצים" בתדריך של הטיסה הקודמת וכעקרון היא תקפה גם כאן עם כמה הערות והארות שלי.

בעניין סוג מטוס, ביצועים / דלק / משקל:

אין ספק שהביבר הוא אחד המטוסים הכי "אלסקיים" שיש ולא בכדי הוא היה הדגם הכי פופולרי בטיסה הקודמת.

לי אישית אין אותו, אבל לפי מה ששמעתי מכאלה שיש להם וכמו כן לאחר שעשיתי את הנתיב עם אחיו החינמי והשרירי - הטורבו (מצויין וחינמי מכאן: http://www.premaircraft.com/turbo_beaver/index.html) אני מבין שהוא חיה רעה

ויכול לאכול את הנתיב הזה בלי מלח ברוורס ועם כנף קשורה מאחורי הגב - גם עם דלק מלא :!: .

זה טוב ויפה ואם לא בא לכם לשבור את הראש יותר מדי אלא לשבת ולהנות מהנוף (מקסימום לדחוף מצערת קדימה עד הסוף במעבר מכשול) קחו אותו (או משהו דומה בביצועים) ושיהיה לכם בכיף - (באמת אני אומר - לא בסרקזם חס וחלילה, זה לגיטימי ביותר).

אבל.... אם אתם רוצים להוסיף עוד קצת עניין ואתגר לטיסה הזאת , אני מציע לכם לקחת אחד מה"פחנועים" שהם לאו דווקא עתירי ביצועים. מטוס כזה ידרוש מכם ללמוד אותו ביסודיות:

Vx, Vy, Vs, Vne וכו' וכו' כולל כמובן ביצועים במשקלים שונים - מה שנקרא: BACK TO BASIC.

אנחנו יודעים להטיס בואינגים בריאליזם מוחלט, לגמרי - By The Book על קוצו של יוד, עכשיו בואו נראה אותכם מחזיקים פחנוע ממש על המגבלות ושורדים את זה - לא פחות מאתגר מבואינג תאמינו לי.

אני בדקתי על הנתיב את הסקאוט, את ה-206 של קארנדו, ואת ה-Beech D18S (הפייבוריט שלי - מעולה!!!! למי שרוצה דו-מנועי וינטג' אמיתי - חינמי מכאן: http://www.flightsimonline.com/).

כל אחד מהם, (אפילו ה-206 ה"כאילו בנאלית") שידרגו את הטיסה כבר משלב התכנון וקבלת החלטות דלק, דרך הטיסה עצמה כולל כל מה שציינתי כבר למעלה.

את הקאב והמאולה לא היספקתי לבדוק אבל אני מניח שהם גם יוסיפו פילפל כמו הדגמים הנ"ל, ובוודאי שיש עוד שלא הזכרתי אבל אני מניח שהבנתם את הרעיון.

אני מדגיש - זו כמובן רק המלצה שלי שמבוססת על כמה וכמה טיסות ניסוי וכל אחד יעשה כטוב בעיניו, רק רציתי שתדעו על זה.

בתכלס הסינרי הזה כ"כ מדהים שאתם תהנו גם אם תעשו את הנתיב באוטובוס תלמידים של מועצה איזורית חוף השרון, או על סקטים :P

אז כמו שאמרתי - מקומם הראוי של הגיגים אלה הוא בתדריך, אבל מאחר ונבצר ממני, החלטתי שעדיף כאן ועכשיו מאשר לעולם לא :!:

....וגם כדי לעשות לכם קצת טיזינג לטיסה :P:P:P

יאללה ביי - ולהתראות ביום חמישי במרינה :wink:

פורסם

דן, ידידי,

הפעם אכן התעלת על עצמך - חיובי כמובן!!!!!!!

נהנתי לקרוא את דבריך לקראת מטס TFC השבוע, מה שהשלים אצלי מספר

נקודות פתוחות, בעיקר בתחום ציוד לבחירה.

עשיתי את רוב הנתיב כפי שציירת אותו לפחות פעמיים עם מטוסים שונים

מתוך המבחר ב"הנגר" שלי. את ה-BEECH D18S (שאגב יש לו גם כינוי

לא מחמיא במיוחד: "מטוס המבריחים".....) ניסיתי בהזדמנות אחרת ואכן

אין מילים לעבודה היפה שעשה הצוות של SHUPPE.

נראה לי שהבחירה שלי תהיה על מטוס לא כבד במיוחד עם מנוע חזק ובעל

ביצועים טובים גם במהירות שיוט נמוכה יחסית (סביבות 100 קשר).

שוב, תודות על דבריך המחכימים ועבודת המטה שלך. אנחנו אחריך ישר

לתוך "הבריכה"....... :lol:

יום נעים,

אהרון.

פורסם
אני טס עם דן בכל מקום ובכול מז"א ,רק עם אני מנווט :lol:

מזל שאתה איתנו על הגג מחר :D

ופתח את הסנג'ר לפני שאני מוריד לך ססנה על הסלון :x

פורסם
אני טס עם דן בכל מקום ובכול מז"א ,רק עם אני מנווט :lol:

יאללה בכיף - לנווט אתה יודע, את זה כבר ראינו בשידור חי :P :!:

יש מפה בדף התדריך, תוציא סרגל ומד זווית ותתחיל לחשב כיוונים וזמנים לפי איזה מהירות שבא לך.

אני אחריך בעניים עצומות [-o<[-o<[-o< - לאן שתגיד :wink:

פורסם

דנדוש, על זה אתה רוצה שאני יפזר את החלודה? :roll:

חודש שלא נגעתי בסימולטור (אני לא יכניס אתכם להשלחות של זה.... :wink: ) וזה הנתיו שאני מקבל?

עכשיו תגיד, אם אתה רוצה שאני יכנס בהר ב VATSIM אין לי בעייה, פשות תגיד ואני יקח ססנה ויתרסק לבד, אתה אל צריך להתאמץ יותר מדיי....(חוץ מפופקורן.... :P )

על אחת כמה וכמה שהמסך השני שבק חיים ועכשיו אני עם אחד יחיד ולא מיוחד שכול שניה מאיים גם הוא לפתוח בשביטה איטלקית....

נראה לי אני לוקח בלק-הוק, תמיד ניתן לנחות ולשאול מקומי בהנחה שיש שם כאלו איפה אנחנו והכי הרבה להמשיך ברגל..... :lol:

טוב הבנו, אני עדין לא מבין מאיפה הגיע הרעיון החולני הזה שלך, נראה אם אני יצליח להתרגל למטוס כמו שצריך.... :mrgreen:

פורסם
ברשותכם חברים, אני מעוניין להצטרף לטיסה ראשונה שלי במסגרת TFC,

מקווה שאין התנגדות.....

קראתי את התדריך,רק אם אפשר לציין את נקודת ההתחברות ?

תודה.

רשאי....... :lol::lol::lol:

לגבי נקודת ההתחברות:

לביצוע הטיסה אתה חייב להתקין תוסף סינרי לאלסקה בתשלום שנקרא: Misty Fjords

ועליו להוסיף ולהתקין סינרי חינמי של שדה היציאה שנקרא: Last Chance Lake.

אם הכל מותקן אצלך כראוי אז השדה הזה (גם מסלול "יבש" וגם אגם לשימוש אמפיבי) יופיע ברשימת השדות של הסימ' בשם הזה, כמו גם בקוד: MM30

קרא שוב את התדריך באתר TFC, ובמיוחד את קטע שעוסק בסינרי (וגם את התדריך של הטיסה הקודמת) - יש שם הסברים יותר מפורטים ולינקים לכל מה שפירטתי כאן.

אם יש בעיות או שאלות נוספות לאחר שקראת ביסודיות את התדריך, אתה מוזמן לפרסם כאן שאלות ואנחנו ננסה לעזור.

נשמח לראות אותך איתנו בטיסה - בהצלחה :P

פורסם
בוצע !!! :shock: (מבעוד מועד)

הכל מותקן , עובד ,התדריך נקרא, שנורקל סנפירים ושפכטל onboard.

ממתין בשלולית sir. :!:

שם מים בקומקום, תניע ג'קוזי, אנחנו כבר מגיעים :lol:

פורסם

גן אירגן לנו מסלול משהו משהו, מי שלא הגיע הפסיד ובגדול.

אחת הטיסות המוצלחות יותר שאני זוכר, הזעתי בדקוטה בחלק השני של הטיסה עם הפניות החדות האלה.

פורסם
גן אירגן לנו מסלול משהו משהו, מי שלא הגיע הפסיד ובגדול.

אחת הטיסות המוצלחות יותר שאני זוכר, הזעתי בדקוטה בחלק השני של הטיסה עם הפניות החדות האלה.

גן גבר גבר, מכיר אותו טוב עוד מהזמן שהיה גן חובה :wink: :wink: :wink:

אורן - אל תערוך זה מצחיק- מוצא חן בעיני, יום ראשון על הבוקר אני מחליף בתעודת זהות :P:P:P

אגב יום ראשון - מיקירן אלעד ישראל ושות' - ביום ראשון אתם לא נכנסים לגן בלי מכתב מההורים שיצדיק את ההברזה :mrgreen:

טוב ברצינות רגע - חוויה יוצאת מן הכלל -טיסה ליגה :!: :!: :!:

בסוף התחיל פה קונצ'רטו לשתי צווחניות, אשה מבוגרת שיורדת מהפסים וכלב שכבר לא יכול יותר להתאפק - אז הייתי חייב לעזוב אותכם רק עם ברכת שלום חפוזה.

אז הרשו לי להגיד תודה רבה שאיפשרתם לי להוביל אותכם בדרך החתחתים הזאת ומקווה שהיה כיסוי לכל מה שהיבטחתי.

תחקיר ותמונות בעזרת השם תוך יומיים שלושה אני מקווה.

יאללה לילה טוב ולהתראות בשבוע הבא.

פורסם

אגב יום ראשון - מיקירן אלעד ישראל ושות' - ביום ראשון אתם לא נכנסים לגן בלי מכתב מההורים שיצדיק את ההברזה :mrgreen:

הצטערתי מאד להפסיד את הטיסה. מקווה לחזור לפעילות בשבוע הקרוב

ד"ש מטוקיו

ישראל

פורסם

בוקר טוב מהרצליה,

אמש נבצר ממני לסכם בכתובים את חווית הטיסה המאורגנת של TFC . אז בקצרה:

1. היה כייף אמיתי

2. דן - מימשת את הבטחותיך ואף יותר.

3. אורן - כרגיל אין מה להוסיף.

4. חבל שלא הגיעו יותר משתתפים. אולי בעתיד.

לסיכום:

יש למה לצפות והמון תודות לכולכם.

שבת שלום,

אהרון.

פורסם

אלפי סליחות.

בשעה 20:00 החלתי במלאכת הסוות 744 לבונה אמפיבי.

כל מה שצריך הותקן אבל אז ה WIDEVIEW החליט להתעלל בנו וכבר נינ מאוחר, אז חזרנו ל 744 לתחרות נחיתות דיוק בקטמנדו במז"א מטורף לחלוטין :lol:

מצטערים ומבטיחים שבןע הבא לחזור בהרכב מלא.

R, D & M

פורסם

בוקר טוב מהרצליה ( בהשראת אהרון :lol: ).

הגענו לדודי , רן התקין את הסינרים על המפלצת, התחיל להגדיר את המטוסים,

ומה קרה? המפלצת מסרבת בתוקף לתת לאיזה ביבר מושתן לעלות על הסיפון.

לאחר כמה נסיונות כבר היה דיי מאוחר ופיספסנו את ההמראה שלכם .

לאחר עידכון קפה הוחלט שלא לוותר ולפחות להתעלל קצת עם המפלצת ושמנו את פנינו לכיוון קטמנדו.

קטמנדו+ 747+ מזג אויר אביבי ( לא רואים ממטר :lol: ), היה מאתגר ומשעשע.

מבטיחים להצטרף בפעם הבאה.

זו לא היתה הברזה מתוכננת, באמת שניסינו.

אפשר לחזור לגן? או שעדיין יש צורך בפתק מאשתי ? ( היא גננת + מורה ) :lol:

פורסם

צר לי שלא הצטרפתי הייתי ער מ 4 לפנות בוקר ודיי התפרקתי אני מעוניין להשלים את הטיסהבמהלך השבוע למי שמעוניין.

שחמישי הבא נכנסים לארה"ב רבתי כולם לתרגל מבטא דרומי בקצב מכונת ירייה

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...