עבור לתוכן
Or Netzer

***מטס חטיבתי מספר 2 שארם לבן גוריון. תוכנית טיסה ודפיות!***

Recommended Posts

פורסם

היה אירוע נהדר. מאוד נהנתי.

אני מבין שהיה קצת בלאגן בגישה אבל אני מ SIVAK הופנתי ל BGN משם HDG 250 משם HDG 310 ורק כ 5 מייל מערבית ל LL ידעתי שאני הולך ל RNAVN 26.. אם אני הולך על 12 (כמו שרשום ב ATIS) בLL אני כבר בתצורת נחיתה! כבר הייתי עם גלגלים למטה.

שלא לדבר על תכנות FMC מחדש.

זה היה מאוד עוזר לי אם הייתי ידוע על מסלול נחיתה טיפה לפני.. :shock:

אבל אני באמת רוצה להודות לכולם על האירוע הנפלא! כן ירבו.

תענוג שיש מטוסים מסביב ושיש נחיתות והמראות רבות. פשוט כייף!. :P

פורסם

היה כיף אדיר.

תודה רבה לפקחים.

אמנם טיילתי הלוך ושוב, מעלה מטה, באיזור נתב"ג בהדרכתו של פקח הגישה המצויין..... :shock:

אבל זה היה באשמתי, השמיעה כבר לא מה שהיה, והתגובות קצת איטיות... :oops:

אחלה אירוע.

פורסם
היה אירוע נהדר. מאוד נהנתי.

אני מבין שהיה קצת בלאגן בגישה אבל אני מ SIVAK הופנתי ל BGN משם HDG 250 משם HDG 310 ורק כ 5 מייל מערבית ל LL ידעתי שאני הולך ל RNAVN 26.. אם אני הולך על 12 (כמו שרשום ב ATIS) בLL אני כבר בתצורת נחיתה! כבר הייתי עם גלגלים למטה.

שלא לדבר על תכנות FMC מחדש.

זה היה מאוד עוזר לי אם הייתי ידוע על מסלול נחיתה טיפה לפני.. :shock:

אבל אני באמת רוצה להודות לכולם על האירוע הנפלא! כן ירבו.

תענוג שיש מטוסים מסביב ושיש נחיתות והמראות רבות. פשוט כייף!. :P

אז כנראה שאתה לא מקשיב.

אמרתי לכול מטוס שקרא לי בפעם הראשונה שנוחתים RNAV North 26.ויש כאלה שאפילו עשו דרומי,זה רק מראה שאנשים פשוט לא מקשיבים!

ובATIS היה רשום שנוחתים 26,אולי הסתכלת על האטיס של דרום או משהו אחר.

פורסם
היה אירוע נהדר. מאוד נהנתי.

אני מבין שהיה קצת בלאגן בגישה אבל אני מ SIVAK הופנתי ל BGN משם HDG 250 משם HDG 310 ורק כ 5 מייל מערבית ל LL ידעתי שאני הולך ל RNAVN 26.. אם אני הולך על 12 (כמו שרשום ב ATIS) בLL אני כבר בתצורת נחיתה! כבר הייתי עם גלגלים למטה.

שלא לדבר על תכנות FMC מחדש.

זה היה מאוד עוזר לי אם הייתי ידוע על מסלול נחיתה טיפה לפני.. :shock:

אבל אני באמת רוצה להודות לכולם על האירוע הנפלא! כן ירבו.

תענוג שיש מטוסים מסביב ושיש נחיתות והמראות רבות. פשוט כייף!. :P

אז כנראה שאתה לא מקשיב.

אמרתי לכול מטוס שקרא לי בפעם הראשונה שנוחתים RNAV North 26.ויש כאלה שאפילו עשו דרומי,זה רק מראה שאנשים פשוט לא מקשיבים!

ובATIS היה רשום שנוחתים 26,אולי הסתכלת על האטיס של דרום או משהו אחר.

ארז שאלה לי אלייך? ווידאת שהטייס החזיר לך ברידבק את האינפורמציה על RNAV 26?

פורסם
היה אירוע נהדר. מאוד נהנתי.

אני מבין שהיה קצת בלאגן בגישה אבל אני מ SIVAK הופנתי ל BGN משם HDG 250 משם HDG 310 ורק כ 5 מייל מערבית ל LL ידעתי שאני הולך ל RNAVN 26.. אם אני הולך על 12 (כמו שרשום ב ATIS) בLL אני כבר בתצורת נחיתה! כבר הייתי עם גלגלים למטה.

שלא לדבר על תכנות FMC מחדש.

זה היה מאוד עוזר לי אם הייתי ידוע על מסלול נחיתה טיפה לפני.. :shock:

אבל אני באמת רוצה להודות לכולם על האירוע הנפלא! כן ירבו.

תענוג שיש מטוסים מסביב ושיש נחיתות והמראות רבות. פשוט כייף!. :P

אז כנראה שאתה לא מקשיב.

אמרתי לכול מטוס שקרא לי בפעם הראשונה שנוחתים RNAV North 26.ויש כאלה שאפילו עשו דרומי,זה רק מראה שאנשים פשוט לא מקשיבים!

ובATIS היה רשום שנוחתים 26,אולי הסתכלת על האטיס של דרום או משהו אחר.

ארז שאלה לי אלייך? ווידאת שהטייס החזיר לך ברידבק את האינפורמציה על RNAV 26?

פורסם

היה לי הכבוד להיות המאסף בטור הטיסות לנתב"ג.

תודה לכולם על האירגון והפיקוח בדרך, היה ממש כיף. שתי שאלות:

1. האם במעבר בין קהיר קונטרול לדרום לא אמורים לשנות סקווק? (לעבור לסקווק 42XX)

2. אני מכיר את הנוהל בהנמכת מטוסים במשקל בינוני מאיזור SIVAK ל-BGN (לא נותנים מיד הנמכה אלא מנמיכים תחילה ל-8000 כדי לעבור את הרי ירושליים). האם יישום הנוהל למטוס כבד מחייב? או שפשוט לתת 4000 ל-VOR וזהו?

מעבר לכך, גם אני מצטרף לבקשה להבא לתת מסלול בשימוש, אם המסלול שכתוב ב-ATIS כבר לא רלוונטי. הייתי כבר בתצורת נחיתה בפנייה ל-LL כשאז התבקשתי לתהליך RNAV 26. (ATIS אמר נחיתות על 12 בלבד).

תודה לכולם, ונתראה באירועים הבאים.

פורסם
אכן!כולם חזרו(אולי כמו רובוטים)אבל חזרו..

טוב ייתכן בכל מקרה כי אצלי אני זוכר שהחזרתי רידבק על RNAV 26 אבל לא ציינתי את הכיוון ובעצמי לא קיבלתי אותו

פורסם

ארז,

קיימות לפחות 5 אפשרויות גישה שונות למסלול 26, ILS, VOR, הקפת ראייה , RNAV צפון ודרום. מעבר לכך קיימות עוד כמה, לדוגמא ILS12 CIRCLE TO LAND 26, גישה טובה בבסיס ענן נמוך או ראות מוגבלת, ללא בעיית ברגותי כי אורך הפיינל קצר. לכן רישום המסלול ב-ATIS לא מגדיר לטייס למה להתכונן. בנוסף, ניתן לתת לטייס מסלול שלא רשום ב-ATIS בזמן אמת, כי ATIS לא מתעדכן במיידי. בקיצור, על בקר גישה להודיע עם הקמת קשר לטייס מצטרף מה הגישה צפויה, מידע שאני לא קיבלתי עד BGN 4000.

במטוסי PSS אין RNAV 26, גישה זו מחייבת FMS כלומר שרטוט הגישה על המפה ומציאות נתוני נ.צ., ומגבלות גובה ומהירות בעמוד LEGS. הקצין הראשון שאמור לתכנת אותה ידנית יזדקק ל-2-3 דקות עבור המטלה.

היה אירוע נהדר. מאוד נהנתי.

אני מבין שהיה קצת בלאגן בגישה אבל אני מ SIVAK הופנתי ל BGN משם HDG 250 משם HDG 310 ורק כ 5 מייל מערבית ל LL ידעתי שאני הולך ל RNAVN 26.. אם אני הולך על 12 (כמו שרשום ב ATIS) בLL אני כבר בתצורת נחיתה! כבר הייתי עם גלגלים למטה.

שלא לדבר על תכנות FMC מחדש.

זה היה מאוד עוזר לי אם הייתי ידוע על מסלול נחיתה טיפה לפני.. :shock:

אבל אני באמת רוצה להודות לכולם על האירוע הנפלא! כן ירבו.

תענוג שיש מטוסים מסביב ושיש נחיתות והמראות רבות. פשוט כייף!. :P

אז כנראה שאתה לא מקשיב.

אמרתי לכול מטוס שקרא לי בפעם הראשונה שנוחתים RNAV North 26.ויש כאלה שאפילו עשו דרומי,זה רק מראה שאנשים פשוט לא מקשיבים!

ובATIS היה רשום שנוחתים 26,אולי הסתכלת על האטיס של דרום או משהו אחר.

פורסם

1. לא מחליפים קוד משיב בעת העברה בין עמדות, אלא אם קיימת לבקר המקבל בעייה עם הקוד שהגיע.

2. הנמכת מטוס לבן-גוריון ממזרח כרוכה במדרגת 6000 רגל עד טווח 7 מי"מ מ- BGN VOR, וזו הסיבה, לכל טיפוס ומשקל מטוס, לקבוע את ההנמכה לצורך עמידה במגבלה זו.

היה לי הכבוד להיות המאסף בטור הטיסות לנתב"ג.

תודה לכולם על האירגון והפיקוח בדרך, היה ממש כיף. שתי שאלות:

1. האם במעבר בין קהיר קונטרול לדרום לא אמורים לשנות סקווק? (לעבור לסקווק 42XX)

2. אני מכיר את הנוהל בהנמכת מטוסים במשקל בינוני מאיזור SIVAK ל-BGN (לא נותנים מיד הנמכה אלא מנמיכים תחילה ל-8000 כדי לעבור את הרי ירושליים). האם יישום הנוהל למטוס כבד מחייב? או שפשוט לתת 4000 ל-VOR וזהו?

מעבר לכך, גם אני מצטרף לבקשה להבא לתת מסלול בשימוש, אם המסלול שכתוב ב-ATIS כבר לא רלוונטי. הייתי כבר בתצורת נחיתה בפנייה ל-LL כשאז התבקשתי לתהליך RNAV 26. (ATIS אמר נחיתות על 12 בלבד).

תודה לכולם, ונתראה באירועים הבאים.

פורסם
1. לא מחליפים קוד משיב בעת העברה בין עמדות, אלא אם קיימת לבקר המקבל בעייה עם הקוד שהגיע.

2. הנמכת מטוס לבן-גוריון ממזרח כרוכה במדרגת 6000 רגל עד טווח 7 מי"מ מ- BGN VOR, וזו הסיבה, לכל טיפוס ומשקל מטוס, לקבוע את ההנמכה לצורך עמידה במגבלה זו.

היה לי הכבוד להיות המאסף בטור הטיסות לנתב"ג.

תודה לכולם על האירגון והפיקוח בדרך, היה ממש כיף. שתי שאלות:

1. האם במעבר בין קהיר קונטרול לדרום לא אמורים לשנות סקווק? (לעבור לסקווק 42XX)

2. אני מכיר את הנוהל בהנמכת מטוסים במשקל בינוני מאיזור SIVAK ל-BGN (לא נותנים מיד הנמכה אלא מנמיכים תחילה ל-8000 כדי לעבור את הרי ירושליים). האם יישום הנוהל למטוס כבד מחייב? או שפשוט לתת 4000 ל-VOR וזהו?

מעבר לכך, גם אני מצטרף לבקשה להבא לתת מסלול בשימוש, אם המסלול שכתוב ב-ATIS כבר לא רלוונטי. הייתי כבר בתצורת נחיתה בפנייה ל-LL כשאז התבקשתי לתהליך RNAV 26. (ATIS אמר נחיתות על 12 בלבד).

תודה לכולם, ונתראה באירועים הבאים.

תודה.

פורסם

2. הנמכת מטוס לבן-גוריון ממזרח כרוכה במדרגת 6000 רגל עד טווח 7 מי"מ מ- BGN VOR, וזו הסיבה, לכל טיפוס ומשקל מטוס, לקבוע את ההנמכה לצורך עמידה במגבלה זו.

עופר, אאל"ט הנוהל הזה תקף למטוסי אלעל בלבד, או מטוסים ישראליים בלבד, מסיבות בטחוניות, אך אינו תקף למטוסים אחרים. יש לך את הנוהל הזה כתוב באיזשהו מקום? תוכל להעתיק את הנוסח, אם כן? אם לא, אשמח לדעת את מה שידוע לך.

פורסם

1. עיון קצר בדפיות כל העזיבות מזרחה תוצרת חוץ, כגון ג'פסן סנדרסון או EAG (לא דפיות פמ"ת פנים ארצי, דבר המצביע על איכותן) יגלה מגבלת 6000 מזערי ב- BGN D6, ללא קשר לקטגוריית מטוס. אין כידוע דפיות הצטרפות, במלל פמ"ת פנים ארצי אין הגבלה כזו.

2. מקור נוסף הוא נהלי חטיבה, הוצאה על כך הודעה שבין השאר קבעה עזיבה מזרחה DEENA1C ווקטורים מזרחה בטיפוס . לא זכור לי הקשר לסוג מטוס. אולי אלעד ימצא, לא איתרתי זאת בחיפוש.

Barg.jpg

2. הנמכת מטוס לבן-גוריון ממזרח כרוכה במדרגת 6000 רגל עד טווח 7 מי"מ מ- BGN VOR, וזו הסיבה, לכל טיפוס ומשקל מטוס, לקבוע את ההנמכה לצורך עמידה במגבלה זו.

עופר, אאל"ט הנוהל הזה תקף למטוסי אלעל בלבד, או מטוסים ישראליים בלבד, מסיבות בטחוניות, אך אינו תקף למטוסים אחרים. יש לך את הנוהל הזה כתוב באיזשהו מקום? תוכל להעתיק את הנוסח, אם כן? אם לא, אשמח לדעת את מה שידוע לך.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...