Doron_Angel פורסם אוקטובר 20, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 20, 2006 אני בין אלה אשר רכשו את ה-FSX דרך PCAviator יחד עם חבילת הבונוסים וההטבות. מחר הנני ממריא לפנות בוקר לסן פרנסיסקו (אך לא באל-על ), וקיוויתי כי אוכל לאסוף את המוצר שם. נראה לי כי הוא יגיע לכתובת האמריקאית שלי אחר שאחזור לארץ, (סופשבוע הבא), מאחר והספקים (או מיקרוסופט) פישלו, ולא עומדים ביעדי המועדים לאספקה. :x להלן העתק הדואר אשר קיבלתי: Dear Valued PC Aviator Customer We are writing to let all of our customers know about the status of their Flight Simulator X orders. We are concerned because PC Aviator's excellent reputation is on the line here. As well as that we understand the "frenzy" that Flight Simulator causes amongst our customers and that you "have" to get that product. We are in a critical dilemma where we have not yet received our inventory due to problems in the supply chain that we cannot get an answer that will resolve our problem from Microsoft or their distribution partner who we ordered from. We had placed 3 large orders with distribution way back on 5 October. This was plenty of time in which to have our Flight Simulator X shipment delivered. We were immediately given a delivery date of 13 October. We had no reason to believe that they would no be delivered by that date and were not informed by the distributor that there was going to be any delay. Since we had 3800 orders to ship (which requires a lot of time and manpower) we anticipated the release by preparing all of our packaging and charged credit cards so that when the product arrived it simply had to be placed in a shipping carton and shipped - in order to get your order to you as fast as absolutely possible. The 13 October date was not met by distribution. This then slipped to 16 October. Then 18 October and now their system is showing 22 October. We are doing everything we can to contact Microsoft, distributors and anyone else in the supply chain to get our shipment as soon as absolutely possible. It is very difficult to get answers when you are a small company dealing with megacorporations. We can't apologize enough for this issue and understand fully if you wish to cancel your order for Flight Simulator X through PC Aviator. If you wish to try to source the product locally at a local store, we fully understand. If you wish to source it at a local store, we suggest that you call around first. It is apparently difficult to get at the moment since demand is exceeding supply. We are confident - but with around 95% certainty that we will have inventory to ship by around 24 October - 1 week after the initial street date. We are waiting on one response from Microsoft that "may" result in us receiving our order earlier than 24 October. If you do wish to cancel your Flight Simulator X preorder, please simply send an e-mail to orders@pcaviator.com. State that you wish to cancel your order. Please ensure that you include your customer number. If you have a Flight Simulator X book on preorder and wish to receive that then just state that in your e-mail. We will immediately refund your card accordingly. Since the small profit we make on Flight Simulator X was going to pay for the bonuses we are offering, if you do cancel we will not be able to provide those added bonuses. We will of course honor the bonuses for orders that are not cancelled. If on the other hand you can wait just a few more days, then simply do not act or respond to this e-mail. Your order will arrive as fast as practically possible from the date we receive our inventory. We cannot apologize enough for this. We have grown to be the biggest supplier of flight sim products over the past 7 years and our reputation is of the highest standard. We are sad for you because we do know just how much you want this new Flight Simulator release. We thank you for your time and support and again, if you wish to cancel your order through PC Aviator, we totally understand. Sincerely Robert Ferraro President/CEO PC Aviator Inc.
danb2000 פורסם אוקטובר 20, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 20, 2006 שמע דורון זה מדהים אותי מה שאתה מפרסם פה - ולמה? מצד אחד זה הפגנת הגינות מצד ספק שבישראל אפשר רק להתקנא בה. אבל... מצד שני אני מקבל מהם יחס ממש לא ברור - יותר נכון אני לא מקבל מהם יחס כלל. גם אני הזמנתי את התוכנה דרכם במסגרת המבצע שעליו סיפר פה זאב. כאשר גמרתי למלא את פרטי כ. האשראי, כתובת משלוח, ושאר הפרטים הדרושים, הופיע דף חדש ובו הודעה שאמרה כי ההזמנה התקבלה וכי אקבל עליה אישור (Confirmation) מיד בתום בדיקה למניעת הונאת אשראי (Fraud Check) - כמובן נוהל מקובל ולגיטימי לכל הדעות. הדבר היה לפני יותר משבוע - מאז לא קיבלתי שום הודעת אישור (או דחייה) על ההזמנה. לפני יומיים פניתי אני אליהם לשתי כתובות דוא"ל שונות שמפורסמות באתר: אחת של שירות לקוחות והשניה לבירור סטטוס הזמנות. בפנייתי תיארתי את האמור לעיל וביקשתי פשוט לדעת מה עלה בגורל הזמנתי ואם אושרה או נדחתה מסיבה כלשהי. עד רגע זה אף אחד מ-PC Aviator לא טרח לחזור אלי!!!! נראה מה יהיה, אני מנוי של הירחון שלהם ובהזמנתו וכן במשלוח החדשי שלו אין כל בעייה. אם במקרה יש לך קשר או תכתובת עם מישהו מהם אולי תוכל בבקשה לבקש שיצרו עימי קשר.....תודה.
Opher Ben Peretz פורסם אוקטובר 20, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 20, 2006 לכל אחד מכם קיימת סיבה שונה לאותה החלטה- לבטל את ההזמנה. שמע דורון זה מדהים אותי מה שאתה מפרסם פה - ולמה?מצד אחד זה הפגנת הגינות מצד ספק שבישראל אפשר רק להתקנא בה. אבל... מצד שני אני מקבל מהם יחס ממש לא ברור - יותר נכון אני לא מקבל מהם יחס כלל. גם אני הזמנתי את התוכנה דרכם במסגרת המבצע שעליו סיפר פה זאב. כאשר גמרתי למלא את פרטי כ. האשראי, כתובת משלוח, ושאר הפרטים הדרושים, הופיע דף חדש ובו הודעה שאמרה כי ההזמנה התקבלה וכי אקבל עליה אישור (Confirmation) מיד בתום בדיקה למניעת הונאת אשראי (Fraud Check) - כמובן נוהל מקובל ולגיטימי לכל הדעות. הדבר היה לפני יותר משבוע - מאז לא קיבלתי שום הודעת אישור (או דחייה) על ההזמנה. לפני יומיים פניתי אני אליהם לשתי כתובות דוא"ל שונות שמפורסמות באתר: אחת של שירות לקוחות והשניה לבירור סטטוס הזמנות. בפנייתי תיארתי את האמור לעיל וביקשתי פשוט לדעת מה עלה בגורל הזמנתי ואם אושרה או נדחתה מסיבה כלשהי. עד רגע זה אף אחד מ-PC Aviator לא טרח לחזור אלי!!!! נראה מה יהיה, אני מנוי של הירחון שלהם ובהזמנתו וכן במשלוח החדשי שלו אין כל בעייה. אם במקרה יש לך קשר או תכתובת עם מישהו מהם אולי תוכל בבקשה לבקש שיצרו עימי קשר.....תודה.
Doron_Angel פורסם אוקטובר 20, 2006 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 20, 2006 היי עופר, אני קיבלתי הודעה בסלולארי מחברת האשראי כי כרטיסי יחוייב ב-$72, כיומיים לאחר שקבלתי אישור בדוא"ל על הזמנתי. בכל מקרה, באם לא קיבלת כל הודעה בדוא"ל, עם מספר הזמנה, יתכן וכי הכתובת אשר נקלטתה אצלם שגויה. (למעשה היית אמור לקבל 2 הודעות, הראשונה המכילה את פרטי ההזמנה כפי שנקלטה והשניה, מספר אסמכתא ולינק לבדיקת הסטאטוס - ראה מטה). באם לא קיבלת את 2 ההודעות הנ"ל, לא סביר כי תקבל את ההודעה אשר מסבירה את המצב. בהודעה השניה מצויין, כי ניתן לבדוק את סטאטוס ההזמנה להלן: *** LIVE ORDER STATUS INFORMATION *** To get live order status information you can follow this link to: http://www4.mailordercentral.com/pcaviator/ To login - Use your e-mail address and for your PASSWORD use the first 5 digits of your billing ZIP code. Updated twice daily at 9 am and 5 pm. Your order will not show up until the next scheduled update. הטלפונים והכתובת היחידם אשר בידי: E-Mail: orders@pcaviator.com Toll Free: 1-800-664-0033 Outside the USA: 1-843-232-1160 ניסיתי את הטלפונים לפני יומיים, לאחר שלא יכולתי לבדוק את סטאטוס ההשמנה שלי, וקבלתי מענה כי הם לא עונים מאחר ועליהם לטפל במשלוח שאמור להגיע ב-18 לחודש(וכמובן לא הגיע). ביום ב', כאשר אהיה בחוף המזרחי, אנסה לשוחח עמם ולבדוק מה סטאטוס. באם אוכל, אעדכן כאן.
Moshe Mizrahi פורסם אוקטובר 20, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 20, 2006 אכן בעיה כאובה אני בחרתי לחכות, לא בוער לי ואני נוטה להאמין להם. הזמנתי בנוסף יוק ופדלים, והם ממתינים לסימולטור כדי להישלח. דיברתי אתם בטלפון פעם אחת, ופעם ענו לי לאימייל, מהר ואדיב. עוד שבוע, לא ממש משנה לי. הם כנראה קורסים מהעומס
Opher Ben Peretz פורסם אוקטובר 21, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 21, 2006 דורון, תודה, אני רואה שהסתדרת. אצלי ה-FSX הגיע ב-15.10 מהולנד ישר ליד בסלון מהשליח. היי עופר,אני קיבלתי הודעה בסלולארי מחברת האשראי כי כרטיסי יחוייב ב-$72, כיומיים לאחר שקבלתי אישור בדוא"ל על הזמנתי. בכל מקרה, באם לא קיבלת כל הודעה בדוא"ל, עם מספר הזמנה, יתכן וכי הכתובת אשר נקלטתה אצלם שגויה. (למעשה היית אמור לקבל 2 הודעות, הראשונה המכילה את פרטי ההזמנה כפי שנקלטה והשניה, מספר אסמכתא ולינק לבדיקת הסטאטוס - ראה מטה). באם לא קיבלת את 2 ההודעות הנ"ל, לא סביר כי תקבל את ההודעה אשר מסבירה את המצב. בהודעה השניה מצויין, כי ניתן לבדוק את סטאטוס ההזמנה להלן: *** LIVE ORDER STATUS INFORMATION *** To get live order status information you can follow this link to: http://www4.mailordercentral.com/pcaviator/ To login - Use your e-mail address and for your PASSWORD use the first 5 digits of your billing ZIP code. Updated twice daily at 9 am and 5 pm. Your order will not show up until the next scheduled update. הטלפונים והכתובת היחידם אשר בידי: E-Mail: orders@pcaviator.com Toll Free: 1-800-664-0033 Outside the USA: 1-843-232-1160 ניסיתי את הטלפונים לפני יומיים, לאחר שלא יכולתי לבדוק את סטאטוס ההשמנה שלי, וקבלתי מענה כי הם לא עונים מאחר ועליהם לטפל במשלוח שאמור להגיע ב-18 לחודש(וכמובן לא הגיע). ביום ב', כאשר אהיה בחוף המזרחי, אנסה לשוחח עמם ולבדוק מה סטאטוס. באם אוכל, אעדכן כאן.
Doron_Angel פורסם אוקטובר 24, 2006 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 24, 2006 חברים, דיברתי הבוקר (זמן החוף המערבי) עם שירות הלקוחות של PCAviator. הם הציעו לי לשלוח את המשלוח כאשר יגיע לארץ, (במקום לארה"ב), ללא תוספת עלות. (היסכמתי). לטענתם, מועד היעד לקבלת המשלוח אליהם, הינו, יום ה' הקרוב. בברכה מסן-פרנסיסקו, דורון
Moshe Mizrahi פורסם אוקטובר 25, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2006 ממש מרגיז :x :x כל פעם דוחים, ועכשיו הם הודיעו שהסימולטור יגיע אליהם רק ב-8 בנובמבר... מי יודע עוד כמה דחיות תהיינה. נראה לי שנמאס לי מהם. איפה אפשר להזמין יוק ופדלים לארץ ביחד עם הסימולטור? amazon לא שולחים אותם לארץ...
אורח פורסם אוקטובר 25, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2006 ממש מרגיז :x :x כל פעם דוחים, ועכשיו הם הודיעו שהסימולטור יגיע אליהם רק ב-8 בנובמבר... מי יודע עוד כמה דחיות תהיינה. נראה לי שנמאס לי מהם. איפה אפשר להזמין יוק ופדלים לארץ ביחד עם הסימולטור? amazon לא שולחים אותם לארץ... למה אתה חייב את הסימולטור יחד עם היוק והפדלים ?? תזמין דרך EBAY סט ואת הסימולטור ממקור אחר, לדעתי יצא לך זול יותר שלא לדבר על מהר יותר.
Doron_Angel פורסם אוקטובר 26, 2006 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 היי לממתינים, קיבלתי היום עדכון רשמי בדוא"ל, ולצערי אינני איש בשורות... למעט 76 המזמינים הראשונים, יהיה על היתר להמתין, לפחות עד... השבוע השני של נובמבר. מצ"ב העתק הדואר שהתקבל אצלי. עדיין מסן-פרנסיסקו, דורון (הממתין) :? Dear PC Aviator Customer I humbly write to provide you with a further update on the status of your Flight Simulator X order through PC Aviator. I don't know what to tell you except that the latest delivery date for our 4100 unit FSX shipment into PC Aviator's warehouse of 24 October has slipped again to 6 November. This is not strictly true however, apparently we will be receiving 76 copies tomorrow October 26. 76 copies out of 4100.... I am beyond puzzled. We will be filling the first 76 orders received with these 76 copies. I have done everything I can to have our order filled by distribution. I have exhausted absolutely every avenue. I sit here shrugging my shoulders and I don't know what else to tell you at this stage. Nobody at Microsoft or their distributor is giving us any answers as to why our order is not being filled. It is the most ironic situation you could ever imagine. The company who promotes Microsoft's Flight Simulator product more than anyone simply cannot get the product to fill orders for its most die-hard flight simulator fanatic customers. I can only speculate as to the reasons why this is happening and cannot give you an answer. One thing I can tell you is that this product has been on retail chain store shelves for several weeks. Maybe it's big business looking after big business by serving them first. Maybe they can't keep up with demand. I can't say for sure. We did place our order over 22 days ago. The constant bumping of our delivery dates may indicate bumping of our order. Again I can't say for sure nor can I say why. What I can say for sure is that situation has devastated our company, PC Aviator, significantly in many ways. I am going to offer you again the opportunity to cancel your order if you wish to try to find this product at your local store. If you wish to cancel, please send an e-mail to orders@pcaviator.com and simply ask us to cancel your order. Since our phones are jammed at the moment this will be the best way to cancel. I already informed you that your credit card for your order was charged on 12 October based upon our originally promised date of 13 October. We anticipated this receipt and proceeded to begin processing orders in the interest of getting you're your product as fast as possible. On Friday we will be refunding all credit cards that we have charged regardless of whether you are canceling or not. If you do not cancel we will recharge your credit card when the product is in our hands. We have not broken any law by charging you early since have 30 days in which to fill your order. But we know that customers don't like it anyway and what concerns us is that we have broken your trust. We're not a greedy corporation trying to get rich. We're a small team of 5 "real" people who try to bring YOU and other flight simmers the best in flight simulation through our products and services. All members of our team work our butts off for not a great deal of return. What we will also be doing tomorrow 26 October, is filling the book portion of any orders for The Flight Simulator Books that may have been ordered as a bundle. Please don't complain to us. There is no good reason why we wouldn't want to get you your FSX order as fast as absolutely possible except that we CANNOT get the product. If you wish to make a grievance, please make it with Microsoft. You will find contact details at their website. Maybe 3500 customers complaining directly to them will have more impact then we can have. Respectfully Robert Ferraro President & Founder PC Aviator Inc
codvir פורסם אוקטובר 29, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 29, 2006 אני הזמנתי את ה- FSX ב- 1 לאוקטובר מ-FLIGHTSIM שופ. ב- 15 לאוקטובר המוצר היה אצלי כמו גדול (יומיים לפני ההשקה המקורית). אני נורא אוהב להזמין שם, לפעמים הם לא הכי זולים אבל כדאי מאוד. דביר
Doron_Angel פורסם אוקטובר 30, 2006 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 30, 2006 להלן העדכון האחרון לכל המזמינים (הסבלנים) :roll: Dear PC Aviator Customer We're flying high again! It looks like our efforts and your efforts in complaining to the big MS worked. I can confirm that our shipment of FSX is on its way to our warehouse from distribution and is scheduled to arrive into our warehouse on 1 November. We will be working hard and fast to get your order out as fast as absolutely possible and expect that all orders will be dispatched on 2 and 3 November. Since there is a bit of a mess to clear and get settled and in the interest of getting your FSX order out to you as fast as possible - we will be sending the additional bonuses separately from your order during the week commencing 6 November. So you can expect to receive your bonuses towards the end of that week. A lot of people are chomping at the bit to get their hands on UltimateDefrag. In the interim you can download and install a fully functional 30 day trial version from http://www.disktrix.com/download.htm. When your license number arrives you just need to enter it to activate that particular copy. We cannot thank enough the 85% of customers who stuck with us and did not cancel their order. It meant a lot to us from the viewpoint of customer loyalty and helped to affirm with us that we have made a lot of true friends and formed great relationships with our customers. So hang tight for a few more days. You will soon soaring the FSX skies. Respectfully Robert Ferraro President & Founder PC Aviator Inc
Doron_Angel פורסם נובמבר 7, 2006 מחבר דיווח פורסם נובמבר 7, 2006 קיבלתי היום עדכון כי המוצר נשלח אלי (לארץ, במחיר עלות משלוח לארה"ב), וכי הוא יגיע בין ה- 10ל-14 בנובמבר בברכה,
Doron_Angel פורסם נובמבר 17, 2006 מחבר דיווח פורסם נובמבר 17, 2006 "הנשר נחת" אומנם לפני 4 ימים קבלתי את ההודעה כי דבר דואה מחכה לי במרכז החלוקה השכונתי, אולם רק עכשיו יצא לי לקחת אותו (אתם יודעים, עבודה, תכנון תוכניות עבודה ותקציב 2007 ועוד הרבה עבודה... ). קופסת ה-DVD המהודרת נמצאת על שולחני... אז, נחשו מה אני מתכוון לעשות עכשיו?
zeev פורסם נובמבר 19, 2006 דיווח פורסם נובמבר 19, 2006 אכן, "הנשר נחת". הקופסה המהודרת הגיעה ביום שישי. התקנת מהדורת "DELUXE" לקחה 25 דקות והסים עובד נפלא. היתרונות הגדולים של ה-"DELUXE" הם: מולטי פלייר עם תפקיד ATC SDK (החומר הדרוש לפיתוח) כלול במהדורה זו בלבד. ואולי יש דברים אחרים שטרם בדקתי. בקיצור, היה שווה לחכות