עבור לתוכן
Matan Solomon

מזל טוב לעומרי סודרי הפקח העתידי שלנו !!!!

Recommended Posts

קורנבלום :lol: הוא משוגע :!:

אתמול אחרי שתפסתי טרמפ על צופית (פריבילגיה של פקחי טיסה) קפצתי לראות את המגדל החדש אצלהם...

אנשים הסתכלו עלינו כעל מטורפים, איך התלהבנו כמו ילדים קטנים לדבר על זה אחד עם השני :oops:

הוא מ-ש-ו-ג-ע :!:

בוא לחיפה, חיים טובים :mrgreen:

קישור לתוכן
Share on other sites

אתה אומר לי לבוא לחיפה, פקח בחצרים אמר לי ששם הכי טוב, פקח בשדה דוב אמר לי שכמובן אצלם הכי טוב, פקח בנבטים אמר לי שאצלם מגדל חדש ושכיף שם, פקח בפלמחים אמר לי שהמגדל שם נחמד מאוד, ובת-אל (המדריכה שלי לטיסה) אמרה לי שבחצור אחלה :?

=> כנראה שבכל מקום כיף :D .

קישור לתוכן
Share on other sites

אז אני ישלים לך את הכל ויגיד:

לך לתל-נוף, המגדל שיש בו הכי הרבה פרופילי טיסה, נמצא עם שתי היב"אות, בממשק עם 3 שדות תעופה, כולל נתב"ג, והוא הכי הכי הכי בעולם :!:

(וכן, אני יודע שעכשיו אני בחיפה... אבל צריך להשלים את כל ההמלצות למגדלי הפיקוח)

קישור לתוכן
Share on other sites

אז אני ישלים לך את הכל ויגיד:

לך לתל-נוף, המגדל שיש בו הכי הרבה פרופילי טיסה, נמצא עם שתי היב"אות, בממשק עם 3 שדות תעופה, כולל נתב"ג, והוא הכי הכי הכי בעולם :!:

(וכן, אני יודע שעכשיו אני בחיפה... אבל צריך להשלים את כל ההמלצות למגדלי הפיקוח)

נכון אבל-

שדה דב הוא השדה היחד שלקחו את כל "העסק" והשאירו לפקח אחד (רק לאחרונה הוסיפו מתאם הקפה אז החיים קלים יותר).

בתל נוף גישה מוריד רביעיה ב 300 קשר מגובה 11 ל 4 מת ו 2 לעם הרוח כל זאת קורה ברגע, אולי עם קצת לחץ באוזניה, אבל לא מאתגר ברמת חשיבת פיקוח. נוסיף על זאת מסוקים ו CVFR ומרססים ומה לא - שכמובן נמצאים בערוצים נפרדים (אזורי מסוקים וכד')

לעומת זאת בשדה דב אתה מקבל "גישה" וניהול "הקפה" מאסיבי יחד.

ונודה שסמ"ט א' נשמע ככה בקשר "שלום תל נוף XXX ב XXX לנחיתה.." הפקח עונה לו והוא "רות אנחנו עצמאי ל 36" :)

לעומת 172 מקרטע מתל יונה עם 50 נוסעים מעל הים ממול של ארקיע שבדיוק חלף ינשוף שלא הבין נכון לשמור 400.

עולם אחר :) והרבה יותר מאתגר ברמת הפיקוח זה שדה דב. ברמת המבצעיות - כמובן תל נוף.

קישור לתוכן
Share on other sites

אמיר אתה מצחיק אותי 8)

יודע מה, תפעיל את הקשרים שלך ותבוא לביקור בתל-נוף, אתה מציג פה תמונה די שגויה.

אבל לא משנה... לחץ יש בכל המגדלים, בזמנים שונים ובצורות שונות, אי אפשר להמנע מזה בפיקוח טיסה :!:

ואזרחים אין רק בשדה-דב, יש גם בחיפה!

בתוספת ל172 התקול תוסיף את בתי הזיקוק מתחתיו, הרבה הרבה הרבה יותר מלחיץ!!!!

קישור לתוכן
Share on other sites

אמיר אתה מצחיק אותי 8)

יודע מה, תפעיל את הקשרים שלך ותבוא לביקור בתל-נוף, אתה מציג פה תמונה די שגויה.

אבל לא משנה... לחץ יש בכל המגדלים, בזמנים שונים ובצורות שונות, אי אפשר להמנע מזה בפיקוח טיסה :!:

ואזרחים אין רק בשדה-דב, יש גם בחיפה!

בתוספת ל172 התקול תוסיף את בתי הזיקוק מתחתיו, הרבה הרבה הרבה יותר מלחיץ!!!!

אני יכול לבוא תמיד :) יש לי אישור כניסה לכולם.

לגבי חיפה - אתה צודק אבל זה קורה רק שאורן אלקובי עולה להקפות :wink: :wink:

קישור לתוכן
Share on other sites

ברק מרמת דוד, תיכף הוא יזרוק המלצות. בתקופתי ברור שלא היה שני לחצרים ראשי מבחינת נפח הפעילות, אבל היום זה כבר אחרת לגמרי. אגב, לא כתוב בשום ספר שחייבים ללכת למקום הכי עמוס - זה אפילו יכול לעייף מאד... לך לאיפה שכיף לך וזהו. אגב - "לך": לא אתה קובע לאן ללכת...

קישור לתוכן
Share on other sites

ברק מרמת דוד, תיכף הוא יזרוק המלצות. בתקופתי ברור שלא היה שני לחצרים ראשי מבחינת נפח הפעילות, אבל היום זה כבר אחרת לגמרי. אגב, לא כתוב בשום ספר שחייבים ללכת למקום הכי עמוס - זה אפילו יכול לעייף מאד... לך לאיפה שכיף לך וזהו. אגב - "לך": לא אתה קובע לאן ללכת...

רמת דוד הוא אחלה מגדל למי שלא מעוניין בחיים קלים דוקא.

נפח הטיסות בכל החייל די נמוך בשנים האחרונות (איך אני נשמע כמו זקן עם פרספקטיבה של שנים...) אבל אל תאמין למי שאומר לך שבמגדלים הלא קרביים יותר טוב. אין כמו פיקוח על מטוסי קרב. קצב זרימת התנועה האוירית מהיר יותר, מידת האילתורים גדולה יותר ודרגות החופש של הפקח רבות יותר, שלא לדבר על האספקט המבצעי, על התרגילים וכו'.

לסיכום, כמי שמשרת שם כבר 17 שנים - מומלץ בחום בתנאי שאתה לא מחפש שירות קל ונוח יחסית לחייל לא קרבי.

קישור לתוכן
Share on other sites

ברק, יצא לי להאזין לא מעט לפיקוח צבאי, אני חושב דווקא הפוך, רוב ההפרדות והשליטה במרחב נעשות ע"י הטייסים, הפקח ברוב המקרים מדבר רק עם המוביל, וכל השלוש אחרים מאזינים ונכנסים אחריו בלי לדבר בכלל עם הפקח, הם פונים איך שהם רוצים, עושים הפרדה איך שבא להם, בקיצור זה ניראה שהפקח במגדל צבאי הוא די "בובה" כי בסוף הטייסים מכירים את הנהלים ואת כל המצבים, ולהנחית 12 מטוסים מפירט הוא די פשוט אצלהם, הכל מתודרך מראש, מי אחרי מי, ודווקא שמנסים לאלתר ולשנות אז מגיעים אירועים...וזאת אני אומר על סמך חצור.

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...