עבור לתוכן
yaakovbl1

התראת מזג אויר באיים הבריטים

Recommended Posts

פורסם
  Solly כתב:
טבע ירד היום ב-0.59%- ושערו היציג הוא 33,375.40

אבל מה הקשר ? :S

סליחה,

לתומי חשבתי שמדי פעם טסים מכאן לאנגליה, או חזרה.. :wink:

פורסם
  yaakovbl1 כתב:
  Solly כתב:
טבע ירד היום ב-0.59%- ושערו היציג הוא 33,375.40

אבל מה הקשר ? :S

סליחה,

לתומי חשבתי שמדי פעם טסים מכאן לאנגליה, או חזרה.. :wink:

אז אתה ממלא את התקן של התחנת מטאר של הפורום ? :roll:

אתה יכול לסמוך על מי שטס לאנגליה שהוא יודע איך ואיפה לבדוק רוחות...

פורסם
  Ido Rosenthal כתב:
  yaakovbl1 כתב:
  Solly כתב:
טבע ירד היום ב-0.59%- ושערו היציג הוא 33,375.40

אבל מה הקשר ? :S

סליחה,

לתומי חשבתי שמדי פעם טסים מכאן לאנגליה, או חזרה.. :wink:

אז אתה ממלא את התקן של התחנת מטאר של הפורום ? :roll:

אתה יכול לסמוך על מי שטס לאנגליה שהוא יודע איך ואיפה לבדוק רוחות...

אתה לא עולה על הנקודה ידידי,

אנו מספיק ידענים פה (ומספיק צינים באותה מידה) כדי לבדוק את מזג האויר כשנרצה לטוס לשם.

העלתי את המידע עבור מי שירצה להיות מספיק אתגרי לטוס לשם כעת בתנאי מזג האויר הנוכחיים.

תודה על התובנות, החכמתי :wink:

פורסם

סתם כדרך אגב, לא צריך לחכות לסופות מטורפות באתרים נידחים בעולם בשביל זה, הסימולטור יכול לעשות לך גם רוחות של 80 קשר בנתב"ג עם שלג וראות אפסית אם יש לך דודה לאתגרים :mrgreen:

פורסם
  Ido Rosenthal כתב:
סתם כדרך אגב, לא צריך לחכות לסופות מטורפות באתרים נידחים בעולם בשביל זה, הסימולטור יכול לעשות לך גם רוחות של 80 קשר בנתב"ג עם שלג וראות אפסית אם יש לך דודה לאתגרים :mrgreen:

פייר, עידו? אתה 100% צודק. אני כל כך התרגלתי לטוס רק ואטסים שאני לא זוכר שיש בכלל משהו אחר.

** עריכה: ולחידוד הנקודה, אני לא זוכר שיש משהו אחר, כי נהנה הרבה יותר מטיסה as real as it get", יתכן שיש עוד כמוני, ואם כן, אז אותם ההודעה שלי דווקא כן תעניין. **

לילה טוב,

יעקב

פורסם

יעקב,אל תשים לב לאנשים האלה... *** נערך, עידו ***

אבל לדעתי פקח בבריטניה לא ישים רוח 80 קשר כי זה בלתי אפשרי לטיסה במיוחד ברוחות גב וצדדיים.

בכל מקרה לא כמו solly....תודה על המידע

פורסם
  crazyblat כתב:

אבל לדעתי פקח בבריטניה לא ישים רוח 80 קשר כי זה בלתי אפשרי לטיסה במיוחד ברוחות גב וצדדיים.

ראיתי ב- ServInfo שהפקחים מעדכנים 25 קשר בשדות שלהם. היום יהיה בבריטניה אותו מז"א.

אני אישית לא אוהב את הטיסות אוף-ליין עם יצירת מז"א פרטי משלי - כמו שהוצע לי כאן.

אם מישהו רואה אותו קשר לתעופה בין מזג האויר ובין מצב הבורסה - זה בסדר מצידי :)

פורסם

ביום שבת לפני 10 ימים הייתי בלונדון, היתה תחזית זהה. לקחתי את בני בעגלה 5 ק"מ כיוון אחד עם זוג חברים לחנות צעצועים הגדולה HAMLEY'S כי זה היה יומנו האחרון שם. בסופו של דבר היתה רוח ומעט גשם, בחזור יצאה השמש ונגמר הטייפון.

לטיסה אני נוהג לחפש יעדים בעלי מזג אוויר קשה בעיקר לגישה. לצורך כך אני עושה שימוש במערכת של AS6 שנועדה לכך ומוצאת אותם מיידית.

פורסם

אפרופו מז"א , ודווקא אצלנו. כדאי להסתכל על מפות significant weather , מ FL100 עד FL 400: לא אחד, שניים!!!! שני זרמי סילון עוברים מעלינו. מהירות הרוחות בסביבות 150 קשר.

לפחות במפות בינתיים לא רואים השפעה על השכבות הנמוכות יותר, אבל מי שעוקב אחרי מז"א יודע שכשיש פעילות כזו ברום... כל האפשרויות פתוחות. מה שכן יוכלו לראות שוכני הקרקע זה עננות גבוהה ושקיעות מרהיבות עם תפאורה של ענני צירוס ורודים -אדומים- כתומים.

מי שטס עם AS, ומקבל גם רוחות רום, עלול להיות מופתע אם הוא לא לקח את זה בחשבון ב FP...

ניתן למצוא מפות כאלה באתר הבא :

http://euro.wx.propilots.net/

ורק תרשו לי להעיר: תעופה זה לא רק AP ו FMC. יש אנשים שמה לעשות, מתעניינים גם במה שמסביב. אווירודינמיקה, מטאורולוגיה, ניווט ועזרי ניווט שונים, חוקת טיס, וכד. אז באמת תסלחו לנו אם מדי פעם אנחנו מעלים נושא כזה וגולשים חלילה מהנושאים הרגילים של "הוא חתך אותי, קיבלתי TCAS בגלל הטמבל הזה, איזה כרטיס מסך לקנות או מה עושים עם פריימים נמוכים"

solly, תוריד את הרטיות מהעיניים, עולם התעופה הוא קצת יותר רחב ממה שאתה מכיר דרך הסימולטור.

פורסם
  opherben כתב:
חבר אחד כתב כאן לגבי רוחות צד 80 קשר בלונדון. מישהו יודע באיזה אופן קובעים כיווני מסלולים בשדה תעופה בשלב תכנון השדה?

יהיה מאוד מעניין לדעת..

(חשבתי על זה פעם, ללא הועיל) :)

פורסם
  opherben כתב:
חבר אחד כתב כאן לגבי רוחות צד 80 קשר בלונדון. מישהו יודע באיזה אופן קובעים כיווני מסלולים בשדה תעופה בשלב תכנון השדה?

אני מנסה - לא מבוסס על עובדות בדוקות אלא אינטואיציה.

1) קודם כל אילוצים טופוגרפיים / גיאוגרפיים של איזור השדה המיועד (צורת המגרש, מכשולים, וכו').

2) כיוון רוח ממוצע ל-XX שנים אחורה (ע"פ סטטיסטיקה מתועדת) ושאיפה לבנות את המסלולים כמה שיותר מקבילים לכיוון הרוח הזה.

פורסם

בדיוק כך. אדגיש כי כאשר לפני השטח גובה משמעותי, כיוון הרוח חג במקביל לקווי הגובה, וכך בשדות כמו אינסברוק לא צריך להמריא ולנחות אל מול ההר אלא לאורך הקניון.

מעבר למז"א חמור הפעיל תקופות זמן קצרות, אין בלונדון 80 קשר רוח. כשסוגרים את שדות לונדון לתעבורה אווירית, פירושו שיש מז"א קיצוני באמת.

  danb2000 כתב:
  opherben כתב:
חבר אחד כתב כאן לגבי רוחות צד 80 קשר בלונדון. מישהו יודע באיזה אופן קובעים כיווני מסלולים בשדה תעופה בשלב תכנון השדה?

אני מנסה - לא מבוסס על עובדות בדוקות אלא אינטואיציה.

1) קודם כל אילוצים טופוגרפיים / גיאוגרפיים של איזור השדה המיועד (צורת המגרש, מכשולים, וכו').

2) כיוון רוח ממוצע ל-XX שנים אחורה (ע"פ סטטיסטיקה מתועדת) ושאיפה לבנות את המסלולים כמה שיותר מקבילים לכיוון הרוח הזה.

פורסם
  opherben כתב:
בדיוק כך. אדגיש כי כאשר לפני השטח גובה משמעותי, כיוון הרוח חג במקביל לקווי הגובה, וכך בשדות כמו אינסברוק לא צריך להמריא ולנחות אל מול ההר אלא לאורך הקניון.

מעבר למז"א חמור הפעיל תקופות זמן קצרות, אין בלונדון 80 קשר רוח. כשסוגרים את שדות לונדון לתעבורה אווירית, פירושו שיש מז"א קיצוני באמת.

  danb2000 כתב:
  opherben כתב:
חבר אחד כתב כאן לגבי רוחות צד 80 קשר בלונדון. מישהו יודע באיזה אופן קובעים כיווני מסלולים בשדה תעופה בשלב תכנון השדה?

אני מנסה - לא מבוסס על עובדות בדוקות אלא אינטואיציה.

1) קודם כל אילוצים טופוגרפיים / גיאוגרפיים של איזור השדה המיועד (צורת המגרש, מכשולים, וכו').

2) כיוון רוח ממוצע ל-XX שנים אחורה (ע"פ סטטיסטיקה מתועדת) ושאיפה לבנות את המסלולים כמה שיותר מקבילים לכיוון הרוח הזה.

או דוגמא יותר קרובה אלינו אילת!!!

שממוקמת בשבר הסורי אפריקאי משניי צדיי רכסים

פורסם

הנטיה שלי היתה להציע פתרון דומה, אבל שאלתי את עצמי איך מודדים בעקביות כיווני רוח הרבה שנים אחורה, לפני שיודעים שבמקום יבנה שד"ת.

דוגמא: בעובדה יש שדה תעופה. האם מדדו בעובדה כיווני רוח הרבה שנים אחורה לפני הבניה?

פורסם

זהו תחום מטאורולוגי טהור, עניין המגרש בא לידי ביטוי פחות כי בונים שדות במקומות כמעט ריקים. כמעט כל ה"מדע" מבוסס על מודלים מתמטיים המיושמים על היסטוריית תצפיות מנותחות. במקרה הפרטי של שדה עובדה, היה שם מטווח ח"א שנים רבות, ולכן גם אם לא היתה שם סוכה פעילה כל הזמן, משטר הרוחות שם מוכר באופן די מדוייק, (אפילו ספרתי, למשל במחשבי תקיפה של מטוסים). מכיוון שהשדה נמצא בתוך בקעה, יישום התצפיות והמודלים יביא לכך שייבנו את מסלולי השדה בדיוק לאורך הבקעה, ראה במפה. במקרים אחרים במישור לדוגמא, מפעילים את המודלים ומבצעים תצפיות במקום לאורך כמה שנים, מרגע ההחלטה ועד שלב התכנון המפורט. ניתן להכין חלופות תכנון בינוי מפורטות בהן הכיוון שונה ב-10 מעלות לכאן ולכאן עד שמחליטים סופית.

כשבנו את שדה KDFW, קנו גם את המשך מגרשו עד לגבול אוקלהומה מרחק מעל 100 מי"מ. זהו רעיון טקסאני ידוע שבטקסס הכל יותר, למעשה הכי גדול.

  yaakovbl1 כתב:
הנטיה שלי היתה להציע פתרון דומה, אבל שאלתי את עצמי איך מודדים בעקביות כיווני רוח הרבה שנים אחורה, לפני שיודעים שבמקום יבנה שד"ת.

דוגמא: בעובדה יש שדה תעופה. האם מדדו בעובדה כיווני רוח הרבה שנים אחורה לפני הבניה?

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...