Lauren_g פורסם דצמבר 6, 2006 דיווח פורסם דצמבר 6, 2006 חבר'ה , גבירותי ורבותי ... אני כבר לא "Vatsim Virgin" . לאחר המון פחדים עמוקים בפני ה ATC הראשון שאני אתקל בו , המראתי מתימן אל עבר חיפה עם 172 , 4X-LAU . מה יש לי לומר ? מ-פ-ח-י-ד . ברגע שחלפתי על ירושלים ונכנסתי לשטח של גישת תל אביב , נפל לי הלב לתחתונים . גימגמתי , אולי אפילו תסכלתי את הפקח - אבל עברתי את זה . עם פלוטו הרגשתי קצת יותר "משופשף" , עדיין היה קצת לחץ , אבל התמודדתי . נכנסתי לנחיתה בחיפה , הקפה ארוכה , מס' 1 - הכל טוב ויפה . נחתי בשלום , המטוס התחיל להאט עד שבום - נכנסתי במשהו על המסלול . דווקא היום הסינרי מתחיל לעשות לי בעיות ? הרי נחתי בחיפה עשרות פעמים . :cry: ביקשתי יפה סליחה מפלוטו ויצאתי עם לב פועם בחוזקה . פעם ראשונה בהחלט חוויה . כל הכבוד לפלוטו שהתמודד עם ה"ניוביות" שבי . ועכשיו , כמה לקחים : 1. טיסה ראשונה ב VATSIM עם בקר אנושי , בלילה ?! Big NO NO . גם ככה הלחץ גבוה , היה קשר להתרכז גם במכשירים . 2. מסתבר שכשמחזיקים את ה"נאם לוק" הרבה זמן כדי לדבר , קופץ משהו מאוד מעצבן של ווינדוס . שיגע אותי כל הטיסה . לא הייתי יכול לתת תשדורות יותר ארוכות מ חמש שניות (זה יסביר כמה דברים לפלוטו עכשיו) . בכל אופן - למדתי את הלקח וביטלתי את התכונה הזו עכשיו . 3. להפסיק להיות לחוץ . כולם היו מסבירי פנים 4. ללכת לבדוק מה לעזאזל קרה עם חיפה ?!?!?! :shock: תודה לכולם !
Lauren_g פורסם דצמבר 6, 2006 מחבר דיווח פורסם דצמבר 6, 2006 תודה אני חייב שוב לציין את החוויה של לדבר עם בן אדם בשר ודם על פני FS . שוק טוטאלי בשבילי . אני מטיס את הסימולטור קרוב לשמונה שנים מאז גרסת 98 ולעולם לא שמעתי קול אדם במרחבים הוירטואלים . פתאום לשמוע פקח חי , נושם ולא טמבל (כמו עמיתו הממוחשב) + לחץ עצום של מטוסים בשמיים (פחדתי להשחיל מילה) ... זה שווה ערך לבן אדם שהיה עיוור מאז שנולד ופתאום רואה דברים חדשים . מ-פ-ח-י-ד . כאשר הגעתי אל עבר חיפה וביטלתי את ה IFR , נכנסתי לכזה לחץ שהאישה (שעמדה לידי עוד מנתניה) פשוט צחקה עליי . עוד מוסר השכל - לא להביא את האישה איתך לטיסות :mrgreen: . בעיט כבר ביצעתי שני טיסות אונליין , לצערי ללא פקח אנושי . נ.ב - שמי לורן אגב , גיא הוא השם משפחה :idea:
moti פורסם דצמבר 6, 2006 דיווח פורסם דצמבר 6, 2006 מזל טוב לורן! כל הכבוד על הפקת הלקחים האישית. אם אתה חושב שמה שעבר עליך היום בטיסה הראשונה שלך עם פיקוח מפחיד תשאל את אוהד שלו פה מהפורום מה עבר עליי בטיסה הראשונה ברשת. למקרה שהוא שכח (זה היה בערך לפני 3 שנים) : אני מספר אחת לנחיתה על ה-ILS בנתב"ג עם ססנה 172 כשאחריי 737, מיוצב גם הוא, שהחליט שהוא רוצה לשחק בתופסת ובתחרות מי נוחת ראשון על המסלול :shock: בוא נגיד שהחולצה שלי שתתה הרבה זיעה באותו ערב בהצלחה בהמשך!
Asaf Brietbard פורסם דצמבר 6, 2006 דיווח פורסם דצמבר 6, 2006 לורן, דבר ראשון ברוך הבא למועדון. דבר שני, בטיסה הבאה הכל יראה הרבה יותר קל. ולאחריה - עוד יותר. מה שחשוב בתחביבנו המוזר הוא שפשוט - אסור להפסיק ללמוד ולהתפתח. שמח שהייתי פלוטו בטיסתך (האנושית) הראשונה - ובצורה אובייקיבית אני יכול לומר שהיית 100%. שים לב (תקשיב לשאר התעבורה) לגבי רידבק מדויק, וזה יהיה 105%. הרבה בהצלחה בהמשך!
mickey lip פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 ברוך הבא למחוזותינו לורן. אח, העלת בי זכרונות על הבוקר. הצעה: אם אין לך PTT על היוק\ גוייסטיק , תגדיר את מקש ה PTT על ה CTRL , יהיה לך יותר נוח. הצעה נוספת, בטיסות אונליין, פשוט תבטל את אופציית ההתרסקויות ,זה ימנע ממך "להיכנס" בדברים שקיימים למרות שלא רואים אותם , זה נובע מהחלפות סינרים, אגב אתה עלול להיתקל בזה גם כאשר מישהו יסיע מאחוריך, התוכנה פשוט לא יודעת לחשב את המרחק בינכים כמו שצריך ועלולה לפעמים ל"חשוב" שהתנגשתם. תודה ששיתפת אותנו בחויה , ואם אתה צריך עזרה, המסנגר שלי בחתימה. בהצלחה.
Lauren_g פורסם דצמבר 7, 2006 מחבר דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 ברוך הבא למחוזותינו לורן.אח, העלת בי זכרונות על הבוקר. הצעה: אם אין לך PTT על היוק\ גוייסטיק , תגדיר את מקש ה PTT על ה CTRL , יהיה לך יותר נוח. הצעה נוספת, בטיסות אונליין, פשוט תבטל את אופציית ההתרסקויות ,זה ימנע ממך "להיכנס" בדברים שקיימים למרות שלא רואים אותם , זה נובע מהחלפות סינרים, אגב אתה עלול להיתקל בזה גם כאשר מישהו יסיע מאחוריך, התוכנה פשוט לא יודעת לחשב את המרחק בינכים כמו שצריך ועלולה לפעמים ל"חשוב" שהתנגשתם. תודה ששיתפת אותנו בחויה , ואם אתה צריך עזרה, המסנגר שלי בחתימה. בהצלחה. תודה על תגובתך . מס' דברים - למען האמת ניסיתי להגדיר את ה PTT על היוק שלי אך משום מה זה נראה כאילו לא ניתן להגדיר את הכפתור עליו , כנ"ל שניסיתי על ג'ויסטיק . SB מסכים להשתמש רק במקשי המקלדת . אפשר לעקוף זאת ? לגבי "ההתרסקות" , הורדתי את הפיקס לחיפה והמצב הסתדר . ביצעתי לפני היציאה ללימודים טיסת נסיון . מה שמוזר לי זה איך הבעייה הגיעה פתאום . הרי נחתי בחיפה גם לפני המקרה עשרות פעמים . שנאשים שוב את מרפי ? בכל אופן , נהנתי מאוד . מחכה בכיליון עיניים לפעם הבאה . האנשים היו כל כך נחמדים עד כדי גיחוך . אפילו שאחד הטייסים "עיצבן" את פלוטו עם התלוננות על ריתוק ואיחור ליעד , הייתה הרגשה שהכל בחברות כמו שאומרים ...
Elad Zeierman פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 ברוך הבא למחוזותינו לורן.אח, העלת בי זכרונות על הבוקר. הצעה: אם אין לך PTT על היוק\ גוייסטיק , תגדיר את מקש ה PTT על ה CTRL , יהיה לך יותר נוח. הצעה נוספת, בטיסות אונליין, פשוט תבטל את אופציית ההתרסקויות ,זה ימנע ממך "להיכנס" בדברים שקיימים למרות שלא רואים אותם , זה נובע מהחלפות סינרים, אגב אתה עלול להיתקל בזה גם כאשר מישהו יסיע מאחוריך, התוכנה פשוט לא יודעת לחשב את המרחק בינכים כמו שצריך ועלולה לפעמים ל"חשוב" שהתנגשתם. תודה ששיתפת אותנו בחויה , ואם אתה צריך עזרה, המסנגר שלי בחתימה. בהצלחה. תודה על תגובתך . מס' דברים - למען האמת ניסיתי להגדיר את ה PTT על היוק שלי אך משום מה זה נראה כאילו לא ניתן להגדיר את הכפתור עליו , כנ"ל שניסיתי על ג'ויסטיק . SB מסכים להשתמש רק במקשי המקלדת . אפשר לעקוף זאת ? לגבי "ההתרסקות" , הורדתי את הפיקס לחיפה והמצב הסתדר . ביצעתי לפני היציאה ללימודים טיסת נסיון . מה שמוזר לי זה איך הבעייה הגיעה פתאום . הרי נחתי בחיפה גם לפני המקרה עשרות פעמים . שנאשים שוב את מרפי ? בכל אופן , נהנתי מאוד . מחכה בכיליון עיניים לפעם הבאה . האנשים היו כל כך נחמדים עד כדי גיחוך . אפילו שאחד הטייסים "עיצבן" את פלוטו עם התלוננות על ריתוק ואיחור ליעד , הייתה הרגשה שהכל בחברות כמו שאומרים ... מזל טוב על הטיסה הראשונה עצה שלי בעניין הלחץ. למרות שבטיסות שאתה עושה אלה תשדורות קצרות עדיין מומלץ להחזיק דף ועט ולרשום את מה שהפקח אומר זה מקנה תחושה של ביטחון
Yahav Barzilay פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 קודם כל מזל טוב לורן על הטיסה המבוקרת הראשונה! בעיניין ה-PTT, הינה הפעולות שאתה צריך לבצע ע"מ להגדיר PTT על היוק, בדיוק דקה: כשאתה בתוך טיסה תלחץ ALT תפריט ה-Modules ולהפעיל את ה-FSUIPC. בתוך ה-FSUIPC אתה בוחר בלשונית Buttons + Switches . הסמן יעמוד על הריבוע מימין למילה PRESS כל מה שאתה צריך ללחוץ על הלחצן שאתה רוצה שהוא יהיה PTT ביוק, ואז אתה מסמן את הריבוע שמימין לכיתוב: Press the key to be sent... ותלחץ על הכפתור של ה-ATC במקלדת ~ (מימין ל-1) ואז לחץ על OK. ותגדיר את אותו כפתור (~) כלחצן ה-PTT ב-SB3 וזהו. מקווה שעזרתי :wink: בהצלחה בהמשך, בכל מקרה לכל בעיה אתה מוזמן לפנות כאן או במסנג'ר
Lauren_g פורסם דצמבר 7, 2006 מחבר דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 מזל טוב על הטיסה הראשונה עצה שלי בעניין הלחץ. למרות שבטיסות שאתה עושה אלה תשדורות קצרות עדיין מומלץ להחזיק דף ועט ולרשום את מה שהפקח אומר זה מקנה תחושה של ביטחון לקחתי לתשומת ליבי . אכן יכול לעזור . קודם כל מזל טוב לורן על הטיסה המבוקרת הראשונה! Smile בעיניין ה-PTT, הינה הפעולות שאתה צריך לבצע ע"מ להגדיר PTT על היוק, בדיוק דקה: כשאתה בתוך טיסה תלחץ ALT תפריט ה-Modules ולהפעיל את ה-FSUIPC. בתוך ה-FSUIPC אתה בוחר בלשונית Buttons + Switches . הסמן יעמוד על הריבוע מימין למילה PRESS כל מה שאתה צריך ללחוץ על הלחצן שאתה רוצה שהוא יהיה PTT ביוק, ואז אתה מסמן את הריבוע שמימין לכיתוב: Press the key to be sent... ותלחץ על הכפתור של ה-ATC במקלדת ~ (מימין ל-1) ואז לחץ על OK. ותגדיר את אותו כפתור (~) כלחצן ה-PTT ב-SB3 וזהו. מקווה שעזרתי Wink בהצלחה בהמשך, בכל מקרה לכל בעיה אתה מוזמן לפנות כאן או במסנג'ר תודה . אנסה זאת שאגיע הביתה .
Asaf Brietbard פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 האנשים היו כל כך נחמדים עד כדי גיחוך . אפילו שאחד הטייסים "עיצבן" את פלוטו עם התלוננות על ריתוק ואיחור ליעד , הייתה הרגשה שהכל בחברות כמו שאומרים ... אני אף פעם לא מתעצבן :mrgreen: אני רק.... נו, טוף. הבנתם.
Izik Bakshi פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 מזל טוב לורן, כל הכבוד על הלמידה העצמית והשאיפה למקצוענות, ראיתי את ההודעה הפרטית שלך, אשמח להעביר לך את הקובץ שאתה מבקש, צור קשר במסנגר, הכתובת למטה.
danb2000 פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 לורן ברכות מצטרף לכל מה שנאמר פה ומבטיח לך גם מנסיוני הלחץ יעבור ו....עם כל דבר חדש שתלמד ותעיז לנסות, יפנה מקום ללחץ חדש :mrgreen: גם אני לשרותך בכל עזרה / עצה שתבקש. לגבי זה: ...למען האמת ניסיתי להגדיר את ה PTT על היוק שלי אך משום מה זה נראה כאילו לא ניתן להגדיר את הכפתור עליו , כנ"ל שניסיתי על ג'ויסטיק . SB מסכים להשתמש רק במקשי המקלדת . אפשר לעקוף זאת ?..... נסה את זה: http://www.vatil.org/vatil/board/viewtopic.php?t=14879&highlight=ptt
Lauren_g פורסם דצמבר 7, 2006 מחבר דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 מזל טוב לורן, כל הכבוד על הלמידה העצמית והשאיפה למקצוענות, ראיתי את ההודעה הפרטית שלך, אשמח להעביר לך את הקובץ שאתה מבקש, צור קשר במסנגר, הכתובת למטה. תודה על העזרה והברכות . את הקובץ כבר השגתי והוא עובד נהדר . תודה :!: לגבי ה PTT - עקבתי אחר המדריך ואכן זה עובד ומקל על החיים . הידד
mickey lip פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 בהחלט נכון איך שמתחבר פקח אני בלחץ אימים... למה?? הוא נושך ?
Raz_G פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 ברוך הבא, לגבי ההתנגשויות במסלול בחיפה, יש קובץ שמתקן את הבעיה: http://library.avsim.net/download.php?DLID=40771
תומר עינבר פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 בהחלט נכון איך שמתחבר פקח אני בלחץ אימים... למה?? הוא נושך ? לא חח אין ממש סיבה למה...אולי אני פשוט לא רוצה לעשות בעיות...
Almog Atar פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 בהחלט נכון איך שמתחבר פקח אני בלחץ אימים... למה?? הוא נושך ? לא חח אין ממש סיבה למה...אולי אני פשוט לא רוצה לעשות בעיות... מטעויות לומדים ואני בטוח ב100 אחוז שהפקח לא יאכל אותך
Itay Zecharia פורסם דצמבר 7, 2006 דיווח פורסם דצמבר 7, 2006 LAU? שלום לך, אני הייתי בגישה, מחובתך לקרוא לי בעת כניסה לתחום הCTR שלי (אותו תמצא בדפיות) וכמו כן לדווח על כוונתך (למרות שהתוכנית מופיעה מול עיניי). אני מניח שאתה לא מכיר את תחומי הCTR, וזו הסיבה שאני סולח לך בפעם זו פעם הבאה אתה קורא לי ולא אני לך :wink:
Ilan Jonas פורסם דצמבר 8, 2006 דיווח פורסם דצמבר 8, 2006 אתה תסלח לו גם בפעם הבאה, זה בסדר ברכות על טבילת האש לורן, להשמע!
אורח פורסם דצמבר 8, 2006 דיווח פורסם דצמבר 8, 2006 LAU?שלום לך, אני הייתי בגישה, מחובתך לקרוא לי בעת כניסה לתחום הCTR שלי (אותו תמצא בדפיות) וכמו כן לדווח על כוונתך (למרות שהתוכנית מופיעה מול עיניי). אני מניח שאתה לא מכיר את תחומי הCTR, וזו הסיבה שאני סולח לך בפעם זו פעם הבאה אתה קורא לי ולא אני לך :wink: ועל זה נאמר, בחייאת אבוק ... למנוע לעצמיך כאב ראש, שגר לו הודעה עוד תרם כניסתו למרחב, כך גם הוא וגם אתה תיהיו מוכנים יותר טוב.
Lauren_g פורסם דצמבר 8, 2006 מחבר דיווח פורסם דצמבר 8, 2006 מותר לומר כמה דברים להגנתי ? במקרה חוסר הקריאה לתל אביב , פשוט לא הייתי מודע לעובדה שאני אכנס לשטח שלו , רק בדיעבד קלטתי זאת בדפית (פעם הבאה להתעמק יותר , עוד מוסר השכל) . עוד כשהייתי מעל ערד יצרתי קשר עם פלוטו ושאלתי אותו מתי יש צורך לקרוא לו , הוא אמר שבאלרוד . יופי , סבבה , התכוננתי לזה . כמובן שברגע שעליתי על J10 , תל אביב הפתיע אותי . לאחר שראיתי בדפית שבאמת אני אמור לקרוא לו (שיעורי בית !!!) , לא הייתי יכול להשחיל מילה בין כל הכאוס שהלך שם . רק לאחר שתי דקות הצלחתי להשחיל מילה . עוד משהו שקצת היה לי מוזר - הרי פלוטו הורה לי בהתחלה לפנות אליו באלרוד אך תל אביב הפנה אותי אליו רק לאחר NAT . הסבר ? בכל אופן , מהטעויות האלה לומדים . המצב ישתפר ...
Matan Solomon פורסם דצמבר 8, 2006 דיווח פורסם דצמבר 8, 2006 מותר לומר כמה דברים להגנתי ? במקרה חוסר הקריאה לתל אביב , פשוט לא הייתי מודע לעובדה שאני אכנס לשטח שלו , רק בדיעבד קלטתי זאת בדפית (פעם הבאה להתעמק יותר , עוד מוסר השכל) . עוד כשהייתי מעל ערד יצרתי קשר עם פלוטו ושאלתי אותו מתי יש צורך לקרוא לו , הוא אמר שבאלרוד . יופי , סבבה , התכוננתי לזה . כמובן שברגע שעליתי על J10 , תל אביב הפתיע אותי . לאחר שראיתי בדפית שבאמת אני אמור לקרוא לו (שיעורי בית !!!) , לא הייתי יכול להשחיל מילה בין כל הכאוס שהלך שם . רק לאחר שתי דקות הצלחתי להשחיל מילה . עוד משהו שקצת היה לי מוזר - הרי פלוטו הורה לי בהתחלה לפנות אליו באלרוד אך תל אביב הפנה אותי אליו רק לאחר NAT . הסבר ? בכל אופן , מהטעויות האלה לומדים . המצב ישתפר ... אני תמיד ממליץ כמו שאמרתי לך לשאול בטקסט מתי להתקשר אליך? גם אם אתה לא בטוח תשאל אני צריך להתקשר אליך מתישהו בטיסה מX לY ? חוץ מזה, לגבי ההעברות בין בקרים, יכול להיות שפלוטו ביקש ממך להתחבר קצת יותר מוקדם בגלל שגישה לא היה מחובר, כמו שאם אין גישה מחובר מגדל יתקשר לרוב קצת יותר מוקדם מהרגיל על מנת להתחיל לעשות הפרדה בין המטוסים הכנסים... כל הכבוד על הטבילת ראש ובהצלחה בהמשך
Asaf Brietbard פורסם דצמבר 8, 2006 דיווח פורסם דצמבר 8, 2006 מותר לומר כמה דברים להגנתי ? במקרה חוסר הקריאה לתל אביב , פשוט לא הייתי מודע לעובדה שאני אכנס לשטח שלו , רק בדיעבד קלטתי זאת בדפית (פעם הבאה להתעמק יותר , עוד מוסר השכל) . עוד כשהייתי מעל ערד יצרתי קשר עם פלוטו ושאלתי אותו מתי יש צורך לקרוא לו , הוא אמר שבאלרוד . יופי , סבבה , התכוננתי לזה . כמובן שברגע שעליתי על J10 , תל אביב הפתיע אותי . לאחר שראיתי בדפית שבאמת אני אמור לקרוא לו (שיעורי בית !!!) , לא הייתי יכול להשחיל מילה בין כל הכאוס שהלך שם . רק לאחר שתי דקות הצלחתי להשחיל מילה . עוד משהו שקצת היה לי מוזר - הרי פלוטו הורה לי בהתחלה לפנות אליו באלרוד אך תל אביב הפנה אותי אליו רק לאחר NAT . הסבר ? בכל אופן , מהטעויות האלה לומדים . המצב ישתפר ... יכול להיות שמהלחץ לא שמת לב, אבל קראת לי בדיוק מעל אלרוד. זו הנקודה בו הקשר עובר לפלוטו.