עבור לתוכן
אורח

יוניקום.

Recommended Posts

פורסם

שלום יש לי שאלה, במציאות אם אין פקח או בקר וצריך לדווח משו, מה עושים?

תודה מראש לעונים!

פורסם

בשביל זה יש יוניקום .

מתי שאין פיקוח אתה מעביר לתדר 122.800 ומדווח בטקסט את כל מה שאתה אמור לדווח.

עריכה: סליחה, לא ראיתי שאתה מדבר על המציאות,

בכל מקרה במציאות תמיד יש פיקוח, חוץ משדות מסוימים שמה יש גם תדר יוניקום שמדווחים בו בקול.

פורסם

בארה"ב בעיקר (גם בכמה שדות בארץ זה קיים) יש ערוץ יוניקום מסויים שאחרי שאתה עוזב את השטח האווירי של הבקר אתה עובר לאותו דבר ושם מדווח מה אתה עושה וגם כמובן אתה שומע מה אחרים עושים.

פורסם

בגדול, בכל שדה שאין פיקוח קיים תדר יוניקום (או CTAF) שבו המטוסים מדווחים את המיקום שלהם ואת הפעולות שלהם (כמו למשל "[קריאה] פונה לעם הרוח") וזאת על מנת שמטוסים אחרים יהיו מודעים אליך ולמעשים שלך. בארה"ב ברוב השדות אין מגדלים ועל המטוסים לנהל בעצמם את ההקפה, ולכן על הטייסים להיות קשובים כל הזמן לתדר ולצייר בראש תמונת מצב של ההקפה בכל רגע נתון (וכמובן לחפש את המטוסים המדווחים). בישראל קיימים מספר מנחתים ללא פיקוח, כמו למשל פיק או שדה תימן. בשדות האלה המטוסים משדרים על תדר משותף. כשאתה טס לשדה תימן, לדוגמא, הפקח של קדם (חצרים) יגיד לך לעבור לתדר המשותף הזה ושם תיאלץ לדווח על כל הפעולות שלך.

פורסם
  אבישי כתב:
באיזה שדות בדיוק אין פיקוח?מנחתים?שמה בקר מרחב שולט ונותן מרשים.

כל שדה שמוגדר בארץ כמנחת כגון: ב"ש, פיק, מגידו, ערד, מצדה, עין יהב, ויש עוד כמה וכמה (גם כאלה שמוגדרים לאז"מים).

בארץ קיים פרדוקס - המצאה (קומבינה) ישראלית. המנחת מוגדר כ"לא מפוקח" אבל יש איסור מוחלט לנחות במנחת שכזה ללא נוכחות ותיאום עם מפעיל מורשה של המנחת.

המפעיל הזה ע"פ חוק בפירוש אינו נחשב ו/או מוגדר כפקח טיסה ואסור לו למעשה לפקח ו/או לנתב את התנועה האווירית במרחב ה-CTR שלו, בהקפה שלו, או על הקרקע.

לעומת זאת טייס שמגיע למנחת חייב לדווח ב"שידור עיוור" והמפעיל יכול לעלות מולו כדי לתת לו אינפורמציה, וגם יכול שלא - ע"פ זמינותו (ומצב רוחו).

שידור עיוור על יוניקום הנה שיטה מקובלת ומוכחת ואפילו בטוחה בעולם כולו ואפילו במרחבים אווירים עמוסי תנועה - בכך כשלעצמו אין בעיה.

אבל בארץ הקומבינות שלנו - יש מפעיל - הוא גובה אגרת נחיתה שהולכת לכיסו (100 ש"ח בזולים שבינהם) - אבל בעצם לא נותן כלום - והכי מעצבן, הוא רשאי להפעיל את המנחת בשעות ובימים ע"פ רצונו - רוצה פותח - לא רוצה לא פותח.

אלה היו שישים שניות "מעצבנות" על יוניקום ומנחתים בישראל

:mrgreen:

פורסם
  אביב קרבל כתב:
מעצבנות במיוחד,אבל בכל מקרה תודה לעונים(:

עכשיו אולי זה מעצבן אותך..

ד"א פעם היוניקום היה גם סאונד...

בכל מקרה מה שבאתי להגיד, זה שביום שתגיע לפיינל, ופתאום ימריא מטוס מהמסלול אחרי שהוא לא דיווח ביוניקום, ואתה תתרסק אחרי טיסה ארוכה, אז תלמד להעריך את היוניקום :D

פורסם
  Solly כתב:
  אביב קרבל כתב:
מעצבנות במיוחד,אבל בכל מקרה תודה לעונים(:

עכשיו אולי זה מעצבן אותך..

ד"א פעם היוניקום היה גם סאונד...

בכל מקרה מה שבאתי להגיד, זה שביום שתגיע לפיינל, ופתאום ימריא מטוס מהמסלול אחרי שהוא לא דיווח ביוניקום, ואתה תתרסק אחרי טיסה ארוכה, אז תלמד להעריך את היוניקום :D

חח נכון מאוד ככה אני למדתי..לא התרסקתי אבל קרוב.. :D

פורסם

גם היום יש יוניקום סאונד, כאשר מכיילים 122.800 בפנל קשר עם FSINN הוא מחבר אותך לערוץ יוניקום בערוץ שהשם שלו זה ה FIR שבו אתה נמצא לדוגמא.

rw.liveatc.net/unicom_llll

זה פועל רק ב FSINN כאשר מכיילים 122.800 ב SB3 לא ראיתי שזה עובד.

פורסם
  Izik - VATIL5 כתב:
גם היום יש יוניקום סאונד, כאשר מכיילים 122.800 בפנל קשר עם FSINN הוא מחבר אותך לערוץ יוניקום בערוץ שהשם שלו זה ה FIR שבו אתה נמצא לדוגמא.

rw.liveatc.net/unicom_llll

זה פועל רק ב FSINN כאשר מכיילים 122.800 ב SB3 לא ראיתי שזה עובד.

הופה איציק -את זה לא ידעתי.

כמה שאלות בעיניין הזה ברשותך:

1. האם אני צריך להתחבר / להגדיר ידנית את השרת ליוניקום ב-FSINN? אם כן היכן?

או האם זה קורה אוטומטית ברגע שאני מכייל 122.800???

2. האם אתה מתכוון שגם השידור וגם הקליטה אפשריים רק ב-FSINN או רק השידור?

במילים אחרות: אם אני מחובר ב-FSINN ומשדר קול על יוניקום, האם משתמשי SB3 שמכויילים על 122.800 ישמעו אותי???

תודה.

פורסם

תשבות לפי סדר השאלות.

1) צריך להיות מחובר לרשת לכוון 122.800 ל COM1 או 2 ולשים את התדר בערוץ פעיל בפנל רדיו של המטוס, כמו שיש לך תדר ב STBY ותדר פעיל שאי אפשר לכוון אותו.

אצלי זה קורה אוטומטית ברג שמכיילים 122.800 בתדר פעיל.

2) גם שידור וגם קליטה, יש לשים לב שבארץ לפעמים הוא פתו ערוץ UNICOM_LLLL וגם UNICOM_LLTA שזה שני ערוצים נפרדים, וזה יתכן שתראו כזה מצב ולא תשמעו אחרים שבערוץ השני.

לגבי משתמשי SB3 לא יודע אם זה קורה גם שם, אני לא זוכר שזה היה קורה, ושמתי לב לתופעה רק ב FSINN.

בגדול אין להסתמך על זה שאם מדווחים בקולי אז זה פותר דיווח סטקסט, חובה להמשיך לדווח בטקסט, היתרון פה שיש לך גם קשר קולי כמו ערוץ פרטי ויכולת לתאם בקולי עם משתמשי FSINN שטסים באותו FIR, במקום לתאם בטקסט יותר נוח, השידור נעשה ע"י PTT פקח - טייס ולא PTT פרטי.

פורסם
  Izik - VATIL5 כתב:
תשבות לפי סדר השאלות.

1) צריך להיות מחובר לרשת לכוון 122.800 ל COM1 או 2 ולשים את התדר בערוץ פעיל בפנל רדיו של המטוס, כמו שיש לך תדר ב STBY ותדר פעיל שאי אפשר לכוון אותו.

אצלי זה קורה אוטומטית ברג שמכיילים 122.800 בתדר פעיל.

2) גם שידור וגם קליטה, יש לשים לב שבארץ לפעמים הוא פתו ערוץ UNICOM_LLLL וגם UNICOM_LLTA שזה שני ערוצים נפרדים, וזה יתכן שתראו כזה מצב ולא תשמעו אחרים שבערוץ השני.

לגבי משתמשי SB3 לא יודע אם זה קורה גם שם, אני לא זוכר שזה היה קורה, ושמתי לב לתופעה רק ב FSINN.

בגדול אין להסתמך על זה שאם מדווחים בקולי אז זה פותר דיווח סטקסט, חובה להמשיך לדווח בטקסט, היתרון פה שיש לך גם קשר קולי כמו ערוץ פרטי ויכולת לתאם בקולי עם משתמשי FSINN שטסים באותו FIR, במקום לתאם בטקסט יותר נוח, השידור נעשה ע"י PTT פקח - טייס ולא PTT פרטי.

לי פעם אחת קרה בישראל שיוניקום היה גם וויס...

אבל בכל מקרה אם משתמשים בFSINN גם אם יש אפשרות לוויס, כל מי שיש לו SB3 נראה לי שלא ישמע את הקול, ולכן כדאי לא להשתמש בזה בכל מקרה...

פורסם

אני אעלה בישיבת הEC הקרובה את עניין הVOICE UNICOM, נראה אם אפשר לקדם את זה קצת. אם למישהו יש נושאים ורעיונות נוספים לסדר היום, אתם מוזמנים לפנות אלי!

אפשר לקרוא פרוטוקולים של ישיבות קודמות של הEC מימין למטה בעמוד הזה - http://www.vatsim.net/archives/newdocs.html

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...