Asaf Brietbard פורסם מרץ 20, 2007 דיווח פורסם מרץ 20, 2007 במהלך הסימסטר החולף (למי שלא יודע, אני סטודנט בטכניון - עידו תגיד היי ) בחרתי במקצוע "רשות"... למעשה מקצוע העשרה בלבד, במסלול שאותו אני לומד. הקורס נקרא מבוא לאוירונאוטיקה וחלל, מועבר ע"י דניאלה רווה (מוכרת מפורומים אחרים). ברשותה, אני מפרסם כאן לינקים למספר מצגות שליוו את הקורס, בשאיפה שמהן תוכלו ללמוד קצת על הבסיס של הבסיס - חוק ברנולי, עילוי, גרר, מבנה אטמוספירה, מכשירי טיסה ועוד. ישנה אפילו מצגת העוסקת בתכנון חללית (נו טוב, לווין) ומושגים בסיסיים בתחום החלל. רוב המצגות לא מלמדות לבד, אלא משמשות כרקע להרצאה. לכן מפורסם גם קובץ PDF שנכתב ע"י סטודנט בקורס, המפרט את התוכן במהלך ההרצאה. כמו כן חייב לציין שזהו קורס מבוא בלבד, ואין התעמקות עד קוצו של יוד בכל נושא. ועדיין, הרמה היא רמת סטודנט מתחיל בטכניון - משוואות (רובן בסיסיות מאוד), ומדי פעם איזה אינטגרל כדי להעיר מהשינה . ונעבור למצגות: http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/Introduction.pps מצגת היכרות עם הקורס, היסטוריה ברגע, ועוד. עילוי - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/lift.pps גרר - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/drag.ppt מבנה האטמוספירה - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/atmosphere.pps מכשירי טיסה - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/instruments.ppt חלקי המטוס - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/ ... _parts.ppt מנועים ומערכות הנעה - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/ ... ystems.zip מצגת שהוכנה והועברה ע"י מיקי רביב- אדם שבונה מטוס בבניה עצמית. המצגת עוסקת בסיבות, דרכים, ומהלך הביצוע של בניית כלי טייס ע"י חובבים: http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/ ... LT2006.pps מבוא להנדסת חלל - http://ae-www.technion.ac.il/admin/serve.php?id=10642 זהו הקישור לרשימותיו של סטודנט בשם רמי: http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/RamniNotes.zip מקווה שתהנו ותוכלו להפיק מעט ידע מהמצגות. אם למישהו יש שאלות, מוזמן להציג בפורום. תודה רבה לדניאלה שהסכימה להעניק מחומרי הקורס לטובת VATIL.
Izik Bakshi פורסם מרץ 20, 2007 דיווח פורסם מרץ 20, 2007 איזה יופי! תודה רבה אסף, מסור לדניאלה תודה רבה.
mickey lip פורסם מרץ 20, 2007 דיווח פורסם מרץ 20, 2007 פנטסטי. אנא העבר את תודתינו לדניאלה היקרה ( היה טור כזה פעם בעיתון. ).
yaakovbl1 פורסם מרץ 22, 2007 דיווח פורסם מרץ 22, 2007 שלום, אני עסוק בניקוי אבק באזור. רק היום המחשב חזר לחיים אצלי. לא קראתי את המצגות. אבל אציג מקבץ שאלות למתעניינים בנושאים הנ"ל: 1. מה זה צלינדר סרבו? 2. ומה זה פרה-סרבו? 3. מה זה אנטי סקיד? 4. למה משמש חמצן טהור? 5. מה המיוחד במבנה מיכל דלק לטיסה הפוכה? 6. מהו מקור הכח שמניע את כסא המפלט אל מחוץ למטוס במקרה חרום? 7. מהו החום שנוצר בצינור פליטה של מטוס קרב? (בערך) יאללה, נראה מה למדתם..
Boeing744 פורסם מרץ 22, 2007 דיווח פורסם מרץ 22, 2007 Asaf Brietbard כתב: במהלך הסימסטר החולף (למי שלא יודע, אני סטודנט בטכניון - עידו תגיד היי ) בחרתי במקצוע "רשות"... למעשה מקצוע העשרה בלבד, במסלול שאותו אני לומד. הקורס נקרא מבוא לאוירונאוטיקה וחלל, מועבר ע"י דניאלה רווה (מוכרת מפורומים אחרים).ברשותה, אני מפרסם כאן לינקים למספר מצגות שליוו את הקורס, בשאיפה שמהן תוכלו ללמוד קצת על הבסיס של הבסיס - חוק ברנולי, עילוי, גרר, מבנה אטמוספירה, מכשירי טיסה ועוד. ישנה אפילו מצגת העוסקת בתכנון חללית (נו טוב, לווין) ומושגים בסיסיים בתחום החלל. רוב המצגות לא מלמדות לבד, אלא משמשות כרקע להרצאה. לכן מפורסם גם קובץ PDF שנכתב ע"י סטודנט בקורס, המפרט את התוכן במהלך ההרצאה. כמו כן חייב לציין שזהו קורס מבוא בלבד, ואין התעמקות עד קוצו של יוד בכל נושא. ועדיין, הרמה היא רמת סטודנט מתחיל בטכניון - משוואות (רובן בסיסיות מאוד), ומדי פעם איזה אינטגרל כדי להעיר מהשינה . ונעבור למצגות: http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/Introduction.pps מצגת היכרות עם הקורס, היסטוריה ברגע, ועוד. עילוי - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/lift.pps גרר - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/drag.ppt מבנה האטמוספירה - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/atmosphere.pps מכשירי טיסה - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/instruments.ppt חלקי המטוס - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/ ... _parts.ppt מנועים ומערכות הנעה - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/ ... ystems.zip מצגת שהוכנה והועברה ע"י מיקי רביב- אדם שבונה מטוס בבניה עצמית. המצגת עוסקת בסיבות, דרכים, ומהלך הביצוע של בניית כלי טייס ע"י חובבים: http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/ ... LT2006.pps מבוא להנדסת חלל - http://ae-www.technion.ac.il/admin/serve.php?id=10642 זהו הקישור לרשימותיו של סטודנט בשם רמי: http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/RamniNotes.zip מקווה שתהנו ותוכלו להפיק מעט ידע מהמצגות. אם למישהו יש שאלות, מוזמן להציג בפורום. תודה רבה לדניאלה שהסכימה להעניק מחומרי הקורס לטובת VATIL. היי אבף, אם הבנתי נכון אתה לומד אוירונאוטיקה ואתה כנראה לא יותר מבסמסטר 2. כאחד שלמד את המקצוע, ויש לו את החומר הנלמד, אם תצטרך אי פעם עזרה, אשמח אם תפנה אלי, ואשמח לסייע. נ.ב - תשאל את דניאלה אם עדין מותקן לה על הלפטופ FS2004
Ido Rosenthal פורסם מרץ 22, 2007 דיווח פורסם מרץ 22, 2007 ברנולי נכנס אצלי בסמסטר שעבר לרשימה השחורה ביחד עם כל החברים שלו: גאוס, לג'נדר, לפלס, פורייה, סטוקס... (תוסיף :wink: ) תגיד תודה שזה היה קוצו של יוד :mrgreen:
Asaf Brietbard פורסם מרץ 22, 2007 מחבר דיווח פורסם מרץ 22, 2007 Boeing744 כתב: Asaf Brietbard כתב: במהלך הסימסטר החולף (למי שלא יודע, אני סטודנט בטכניון - עידו תגיד היי ) בחרתי במקצוע "רשות"... למעשה מקצוע העשרה בלבד, במסלול שאותו אני לומד. הקורס נקרא מבוא לאוירונאוטיקה וחלל, מועבר ע"י דניאלה רווה (מוכרת מפורומים אחרים).ברשותה, אני מפרסם כאן לינקים למספר מצגות שליוו את הקורס, בשאיפה שמהן תוכלו ללמוד קצת על הבסיס של הבסיס - חוק ברנולי, עילוי, גרר, מבנה אטמוספירה, מכשירי טיסה ועוד. ישנה אפילו מצגת העוסקת בתכנון חללית (נו טוב, לווין) ומושגים בסיסיים בתחום החלל. רוב המצגות לא מלמדות לבד, אלא משמשות כרקע להרצאה. לכן מפורסם גם קובץ PDF שנכתב ע"י סטודנט בקורס, המפרט את התוכן במהלך ההרצאה. כמו כן חייב לציין שזהו קורס מבוא בלבד, ואין התעמקות עד קוצו של יוד בכל נושא. ועדיין, הרמה היא רמת סטודנט מתחיל בטכניון - משוואות (רובן בסיסיות מאוד), ומדי פעם איזה אינטגרל כדי להעיר מהשינה . ונעבור למצגות: http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/Introduction.pps מצגת היכרות עם הקורס, היסטוריה ברגע, ועוד. עילוי - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/lift.pps גרר - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/drag.ppt מבנה האטמוספירה - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/atmosphere.pps מכשירי טיסה - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/instruments.ppt חלקי המטוס - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/ ... _parts.ppt מנועים ומערכות הנעה - http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/ ... ystems.zip מצגת שהוכנה והועברה ע"י מיקי רביב- אדם שבונה מטוס בבניה עצמית. המצגת עוסקת בסיבות, דרכים, ומהלך הביצוע של בניית כלי טייס ע"י חובבים: http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/ ... LT2006.pps מבוא להנדסת חלל - http://ae-www.technion.ac.il/admin/serve.php?id=10642 זהו הקישור לרשימותיו של סטודנט בשם רמי: http://ae-www.technion.ac.il/~ae085201/RamniNotes.zip מקווה שתהנו ותוכלו להפיק מעט ידע מהמצגות. אם למישהו יש שאלות, מוזמן להציג בפורום. תודה רבה לדניאלה שהסכימה להעניק מחומרי הקורס לטובת VATIL. היי אבף, אם הבנתי נכון אתה לומד אוירונאוטיקה ואתה כנראה לא יותר מבסמסטר 2. כאחד שלמד את המקצוע, ויש לו את החומר הנלמד, אם תצטרך אי פעם עזרה, אשמח אם תפנה אלי, ואשמח לסייע. נ.ב - תשאל את דניאלה אם עדין מותקן לה על הלפטופ FS2004 אל תיגש הערב למבחן אמריקאי , לא ולא חשמל, סימסטר 5... לקחתי את הקורס כקורס בחירה חופשית. בכל אופן, תודה
Asaf Brietbard פורסם מרץ 22, 2007 מחבר דיווח פורסם מרץ 22, 2007 yaakovbl1 כתב: שלום,אני עסוק בניקוי אבק באזור. רק היום המחשב חזר לחיים אצלי. לא קראתי את המצגות. אבל אציג מקבץ שאלות למתעניינים בנושאים הנ"ל: 1. מה זה צלינדר סרבו? 2. ומה זה פרה-סרבו? 3. מה זה אנטי סקיד? 4. למה משמש חמצן טהור? 5. מה המיוחד במבנה מיכל דלק לטיסה הפוכה? 6. מהו מקור הכח שמניע את כסא המפלט אל מחוץ למטוס במקרה חרום? 7. מהו החום שנוצר בצינור פליטה של מטוס קרב? (בערך) יאללה, נראה מה למדתם.. יעקב, ערב טוב וברוך שובך. חבל שלא הצצת, המצגות כלל לא עוסקות בנושאים הללו.
yaakovbl1 פורסם מרץ 22, 2007 דיווח פורסם מרץ 22, 2007 Asaf Brietbard כתב: yaakovbl1 כתב: שלום,אני עסוק בניקוי אבק באזור. רק היום המחשב חזר לחיים אצלי. לא קראתי את המצגות. אבל אציג מקבץ שאלות למתעניינים בנושאים הנ"ל: 1. מה זה צלינדר סרבו? 2. ומה זה פרה-סרבו? 3. מה זה אנטי סקיד? 4. למה משמש חמצן טהור? 5. מה המיוחד במבנה מיכל דלק לטיסה הפוכה? 6. מהו מקור הכח שמניע את כסא המפלט אל מחוץ למטוס במקרה חרום? 7. מהו החום שנוצר בצינור פליטה של מטוס קרב? (בערך) יאללה, נראה מה למדתם.. יעקב, ערב טוב וברוך שובך. חבל שלא הצצת, המצגות כלל לא עוסקות בנושאים הללו. אסף, ברוכים הנמצאים! טוב להיות כאן שוב. מחר אני אממש את הביטוי "חשוך וקר" במשמעותו הפשוטה ביותר, כבר לא יכול לחכות.. לגבי השאלות - טוב שאינן במצגות. ככה מעניין יותר נסו לענות, גם לפי אינטואיציה. אין הפחתת נקודות על תשובות שגויות.. :wink:
yaakovbl1 פורסם מרץ 23, 2007 דיווח פורסם מרץ 23, 2007 yaakovbl1 כתב: לא קראתי את המצגות. אבל אציג מקבץ שאלות למתעניינים בנושאים הנ"ל: להלן התשובות 1. מה זה צלינדר סרבו? זהו הצילינדר ההידראולי המזיז את משטחי ההיגוי, הוא חבוי תחת מעטה אוירודינמי מתחת לכנף 2. ומה זה פרה-סרבו? ה"קדם סרבו" הוא צילינדר (או צילינדרים) המעביר את הכח שמפעיל הטייס מתאו שבקדמת המטוס ועד לצילינדר הסרבו שתחת הכנף. הרי לא הגיוני שרק מערכת מוטות מכנית ארוכה וכבדה תעביר "מסר" לצילינדר הסרבו. במטוסים בשיטת FLY BY WIRE אין צורך בקדם-סרבו כי אות חשמלי מניע את ה"סרבו" (אגג, ב F-16 הראשונים מוט ההיגוי כלל לא נע..) 3. מה זה אנטי סקיד? זו מערכת נגד החלקה בגלגלי המטוס החשה שהגלגל מחליק ומשחררת אותו מהבלימה. הרעיון הועתק למכוניות תחת השם ABS. 4. למה משמש חמצן טהור? במצבי שגרה הטייס (במטוס הצבאי) נושם תערובת ובה גם חמצן, כמו כולם. במצבי חרום מסויימים הוא ינשום חמצן טהור. למטוס מיכל חמצן והמערכת עוברת לטהור באופן ידני או אוטומטי 5. מה המיוחד במבנה מיכל דלק לטיסה הפוכה? בניגוד למיכל רגיל בו הדלק נמצא בתחתית, בגלל כח המשיכה של כדור הארץ, במיכל טיסה הפוכה נמצא הדלק בחלקו העליון וגם צינור היציאה נמצא למעלה (מופנה לשמיים). בזמן שהמטוס מתהפך המיכלים האחרים מפסיקים להזין ולחץ הדלק יורד, אז יוצא הדלק מהמיכל הנ"ל ומזין את המנוע. המיכל קטן ומוגבל. כשהמטוס חוזר לטיסה רגילה, מתמלא מיכל זה מחדש. 6. מהו מקור הכח שמניע את כסא המפלט אל מחוץ למטוס במקרה חרום? כסא מפלט מודרני מוגדר כ- 0/0 כלומר מסוגל להפליט בגובה 0 ומהירות 0 בעבר הופלטה קודם החופה ורק אחר כך הכסא עצמו. בגלל שיטה זו שילמו לא מעט טייסים בחייהם. כיום הכסא פורץ את החופה בזמן נטישה. בכסא חבויים כמה כדורים פירוטכניים שהם בעצם פגזים ללא קליע. בזמן משיכת ידית הנטישה מופעל נוקר (כמו באקדח) שמפעיל מעין "יריה" המשחררת לחץ שמניע מערכת מכנית הדוחפת את הכסא החוצה לאויר. זהו תהליך בשלבים שבו מופעלים כמה כדורים פירוטכניים. בשלב האחרון מופעלים גליוטינות (מעין מספריים) שמשחררות את הטייס מהכסא. 7. מהו החום שנוצר בצינור פליטה של מטוס קרב? (בערך) במטוס קרב צינור הפליטה משנה קוטרו, כלומר נסגר ונפתח. ב"יבש מלא" הוא נסגר, אך במבער הוא דווקא פתוח. הטמפרטורה המקובלת היא כ-700 מעלות צלזיוס. די חם.. התשובות בגוף השאלה