danb2000 פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 שלום. אז ככה, אני מתעקש לאחרונה לטוס עם מטוסים ענתיקות נטולי FMC. הכל טוב ויפה אבל הטיסה שלנו היום ב-TFC כוללת STAR ארנבת. אמרתי לעצמי וואלה לא נורא הרי יש GPS וזה מכשיר ניווט חוקי לציד ארנבות נתקתק לתוכו את הארנבת וזהו. הבעיה הראשונה שנתקלתי בה היא שמשום מה אין בבסיס הנתונים של הסימ' את הנקודות (INT) שכלולות ב-STAR הספציפי הדרוש להיום. שוב חשבתי לא נורא נעבוד קצת ונכניס אותם כנ.צ. גיאורפי (FIX) מכוון שהקואודינטות לכל נקודה הלא מופיעות בדפית. מדובר ב-GARMIN 500 הדיפולטי של הסימ' :!: בעיה שניה: לא מצאתי איך ואיפה מכניסים נ.צ. למכשיר הזה :? חרשתי את המדריך שלו מההתחלה לסוף, מהסוף להתחלה, ואז ברוורס - עדיין לא מצאתי שום איזכור לפונקציה הזאת :? אני שואל: הכצעקתה :?: יכול להיות שאין אפשרות להכנסת נ.צ :?: או אולי פיספסתי משהו :?: לפני כ-10 שנים, בתקופת הג'יפאות הקשה שלי רכשתי את אחד המכשירים הידניים הראשונים של - GARMIN, משהו פרימיטיבי ביותר בהשוואה להיצע של היום, אבל אפילו בפרימיטיבסקי הזה היה אפשר לכניס נ.צ ידנית, האם יכול להיות שב-GPS תעופתי מודרני כדוגמת ה-500 אין אפשרות כזאת :?: אני אחפש יותר מאוחר את הספרות של המכשיר האמיתי באתר של GARMIN כדי לבדוק, אבל אם מישהו יודע ויכול לענות בנתיים על השאלות אודה מאד. תודה רבה
אורח פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 דן, FSBuild יש ? תכניס שם את התוכניה שלך, יצא לתוכניה של FS9 ווואלה, יש לך Rנבת מוכנה להגשה ב GPS.
Baruch Spiegel פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 דן. אם כבר החלטת להזיע קצת... למה לא תעבוד עם INS של CIVA? או לחילופין בשיטת כיוון זמן? ובכלל לגבי RNAV, היה על זה דיון פעם ואני שוב מתעקש שזה נכון. היה פעם מכשיר כזה שנקרא RNAV שהיה מבוסס על מקלטי VOR רגיל, אבל ידע להנחות אותך איך להגיע לנקודה שלא מוגדרת ע"י ראדיאלים ו\או DME. באמצעות VOR אמיתי, היית מגדיר VOR "וירטואלי". מגדירים את הכיוון והמרחק של הנקודה ביחס לVOR אמיתי והוא היה מנחה אותך כאילו יש שם VOR. אינ אפילו זוכר שהיה הבדל בין התצוגה במצב VOR למצב RNAV ב VOR כל DOT של DEFLECTION הגדיר סטייה של 2 מעלות מהראדיאל, ב RNAV, כיוון שאין באמת VOR כל DOT ייצג סטייה של X מייל (? לא זוכר) מהנתיב ולא נמדד במעלות לא נתקלתי באיזה שהוא תוסף כזה לסימולטור אם מישהו יודע, אשמח לשמוע. עריכה: עוד משהו שנזכרתי בו שיכול לעקוף את הצורך ב FSBUILD. אפשר גם אפשר להגדיר תהליכי SID או STAR ב GPS. ושם ,אם ההנמכה מוגדרת כ RNAV, סביר להניח שהוא יכניס לך את הנקודות. מתנצל, אבל לא זוכר כרגע איך בדיוק מגדירים, תמשיך לחפור... ברוכי.
danb2000 פורסם מרץ 29, 2007 מחבר דיווח פורסם מרץ 29, 2007 דן, FSBuild יש ? תכניס שם את התוכניה שלך, יצא לתוכניה של FS9 ווואלה,יש לך Rנבת מוכנה להגשה ב GPS. רן. כן יש FSB וחשבתי (וגם ניסיתי) את האופציה הזאת, העניין הוא שאם תשים לב לדפיות תראה שלכל מסלול הארנבת קצת שונה ורציתי להכין ב"שליף" את שתי האופציות. הבעייה שב-FSB כשאתה שומר תוכנית טיסה עם מוצא ויעד ששמרת כבר בעבר בוורסיה שונה הוא פשוט דורס את התוכנית הקודמת. אפשר להתגבר על זה כמובן ללכת ולשנות ידנית את שם הקובץ ואם לא תהיה ברירה זה מה שאני אעשה, או לחילופין בתקווה שיהיה פיקוח אני פשוט אכריז UNABLE ואבקש ווקטורים או ויז'ואל או כל פיתרון אחר שאפשר להציע לאווירון "מאותגר מכשירית" דן.אם כבר החלטת להזיע קצת... למה לא תעבוד עם INS של CIVA? או לחילופין בשיטת כיוון זמן? ובכלל לגבי RNAV, היה על זה דיון פעם ואני שוב מתעקש שזה נכון. היה פעם מכשיר כזה שנקרא RNAV שהיה מבוסס על מקלטי VOR רגיל, אבל ידע להנחות אותך איך להגיע לנקודה שלא מוגדרת ע"י ראדיאלים ו\או DME. באמצעות VOR אמיתי, היית מגדיר VOR "וירטואלי". מגדירים את הכיוון והמרחק של הנקודה ביחס לVOR אמיתי והוא היה מנחה אותך כאילו יש שם VOR. לא נתקלתי באיזה שהוא תוסף כזה לסימולטור אם מישהו יודע, אשמח לשמוע. ברוכי. ברוכי. 1. במטוס שלי (FOKKER F28) אין INS ויש GPS - לא משתמש במה שאין לי :!: 2. כיוון זמן: - אי אפשר כי אין שום ענ"ר כייחוס לנקודות הרלוונטיות בארנבת הספציפית וגם נקודת הכניסה להליך היא INT ולא ענ"ר. אפשר כמובן "להזיע" כדבריך, למצוא מפת נתיבים ולבצע חיתוך ידני של ראדיאלים מענר"ים שקיימים באיזור - זה פיתרון פרקטי (נגיד :? ) אבל סליחה לא כך אמורים לבצע ארנבת. תודה לשניכם - אבל לא עניתם על שאלתי המקורית :oops: אפשר או אי אפשר להכניס נ.צ. ל-GARMIN 500 דיפולטי :?: :?: :?:
Baruch Spiegel פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 ערכתי את ההודעה הקודמת משהו כמו 50 פעם. כנראה בגלל האדים של הפנטסטיק והסנט מוריץ, כשניקיתי אתמול את המקרר והתנור המח עובד לאט.... בקיצור תקרא שוב... והתכוונתי כיוון זמן אסלי... ייענו בלי ענ"ר ובלי כלום מהנקודה האחרונה שיש לך וודאות איפה אתה, לקחת טופ בשעון, לקחת כיוון, ולקוות שתגיע לנקודה.... :mrgreen: אם יש לך איזה נקודת ייחוס קרקעית שתעזור לך לוודא איפה אתה מה טוב אבל מה לעשות מפות IFR הם לבנות וללא תכסית.
danb2000 פורסם מרץ 29, 2007 מחבר דיווח פורסם מרץ 29, 2007 והתכוונתי כיוון זמן אסלי... ייענו בלי ענ"ר ובלי כלום מהנקודה האחרונה שיש לך וודאות איפה אתה, לקחת טופ בשעון, לקחת כיוון, ולקוות שתגיע לנקודה.... :mrgreen: אם יש לך איזה נקודת ייחוס קרקעית שתעזור לך לוודא איפה אתה מה טוב אבל מה לעשות מפות IFR הם לבנות וללא תכסית. טוב זה כבר(כמעט) VFR - אין מצב :!: :!: :!: עשיתי את הנתיב הזה בטיסת הכנה עם 737 NG - לפני יומיים. מז"א אמיתי ב-REALTIME גשם + ערפל - לא רואים ממטר :!: :!: :!: תוריד ותביט בדפיות ותראה שאתה עובר שרשרת רכסים בהנמכה - ממש מגרד אותם. מה שאתה מציע, ללא תנאי VMC בלתי אפשרי אלא אם אתה רוצה שיגרדו אותך מאיזה הר..... :mrgreen: ערכתי את ההודעה הקודמת משהו כמו 50 פעם.כנראה בגלל האדים של הפנטסטיק והסנט מוריץ, כשניקיתי אתמול את המקרר והתנור המח עובד לאט.... אוי ברוכי ברוכי אתה הורג אותי תשמע - המדיצינה היחידה לשאיפת אדי חומרי ניקוי היא......: שאיפת אדי דס"ל :mrgreen: עזוב כבר את התנורים באמ'שך ובא לטוס
Baruch Spiegel פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 אני יוריד הכל רק תנסה למקד אותי.... איפה זה?... :mrgreen: ועוד דבר, נראה לי שבעקבות כל ההודעות הנזעמות ונבואות הזעם שלי מתחילה כאן מגמה של "חזרה למקורות"... אתמול זה היה בן שהתעניין לגבי 707 והיום זה אתה... רק שאני לא אגלה יום אחד בתיבת הדואר כתב תביעה מיצרניות FMC... :?
danb2000 פורסם מרץ 29, 2007 מחבר דיווח פורסם מרץ 29, 2007 אני יוריד הכל רק תנסה למקד אותי....איפה זה?... :mrgreen: בבקשה - בכפית - רק תבוא כבר : http://www.vatil.org/vatil/board/viewtopic.php?t=16534 שיוביל אותך לזה: http://tfc.rwy12.com/
Baruch Spiegel פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 עזוב כבר את התנורים באמ'שך ובא לטוס זה לא אמא'שלי במקרה הזה זו אשתי וזה הרבה יותר מפחיד מאמא שלי.... :shocked!:
Nimrod פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 דן, אי אפשר להכניס נקודות חדשות לGPS הדיפולטי. לפחות אני לא הצלחתי. אבל בGARMIN 500 של RXP אתה יכול. אז אם תשיג לך אחד כזה עד הטיסה אני יוכל להסביר לך איך. :wink:
David Misha פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 עקרונית ל GPS אתה יכול להזין את כל התכנית טיסה כמו שרן הסביר בהתחלה וזו תהיה טיסה מנוקדה לנקודה, אי אפשר להוסיף נקודות במהלך הטיסה..הכוונה כמובן שאפשר להכניס נקודה חדשה, אבל היא תעלים את כל הנקודות הקיימות של התכנית המקורית שהזנת. ואז במקרה זה תהיה חייב להזין ידנית את כל הנקודות אחת אחת. במקרה של וקטורים לא תהיה ברירה אלא להיות זריז ולהזין את הנקודות שתקבל. יש אפשרות לבחור גישה מסודרת לפי הדפית, בלחיצה על ה APRO ומשם אתה מקבל תפריט של הגישות הקיימות בשדה שבחרת..(השדה חייב להיות בתכנית, אם אין שדה ורק נקודות לא תקבל גישה) ואז לבחור מתוך הרשימה את הגישה ותקבל נקודות גישה מסודרות.
אורח פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 עקרונית ל GPS אתה יכול להזין את כל התכנית טיסה כמו שרן הסביר בהתחלה וזו תהיה טיסה מנוקדה לנקודה, אי אפשר להוסיף נקודות במהלך הטיסה..הכוונה כמובן שאפשר להכניס נקודה חדשה, אבל היא תעלים את כל הנקודות הקיימות של התכנית המקורית שהזנת.ואז במקרה זה תהיה חייב להזין ידנית את כל הנקודות אחת אחת. במקרה של וקטורים לא תהיה ברירה אלא להיות זריז ולהזין את הנקודות שתקבל. יש אפשרות לבחור גישה מסודרת לפי הדפית, בלחיצה על ה APRO ומשם אתה מקבל תפריט של הגישות הקיימות בשדה שבחרת..(השדה חייב להיות בתכנית, אם אין שדה ורק נקודות לא תקבל גישה) ואז לבחור מתוך הרשימה את הגישה ותקבל נקודות גישה מסודרות. יפה אמר דודי, תעדכן את ה DB של ה GPS ותיראה אם במיקרה לא הכניסו שם את הגישות הרצויות לשדה ? נ.ב. וקטורים אומר שהפקח נותן לך כיוון ואתה טס עליו ולא שום דבר אחר, אלה אם זה וקטור ואז ישיר לנקודה ומשם המשך נתיב או וקטור ליירוט ILS לדוגמא שזה כיוון ראשוני ואז ירוט ה LLZ. דן ...
danb2000 פורסם מרץ 29, 2007 מחבר דיווח פורסם מרץ 29, 2007 יפה אמר דודי, תעדכן את ה DB של ה GPS ותיראה אם במיקרה לא הכניסו שם את הגישות הרצויות לשדה ?. 1. איך מעדכנים את ה-data base של ה-GPS??? 2. גישות לנחיתה לשני המסלולים קיימות ב-DB (לא כולן - אבל מספיק) אבל.... למעט גישות ארנבת, שאר הגישות בדר"כ מבוססות על ענ"רים ואז ממילא לא צריך GPS. הבעייה שאין את כל ה- STAR :!: נ.ב. וקטורים אומר שהפקח נותן לך כיוון ואתה טס עליו ולא שום דבר אחר, אלה אם זה וקטור ואז ישיר לנקודה ומשם המשך נתיב או וקטור ליירוט ILS לדוגמא שזה כיוון ראשוני ואז ירוט ה LLZ.... :shock: אהממ - להבדיל מ...... :?: אה ועוד משהו - בנתיים קראתי במדריך של GARMIN האמיתי, וכמובן שניתן גם ניתן להכניס / להגדיר נקודות ע"י נ.צ. המסמך מוגן ולא ניתן להעתיק ממנו אבל מי שרוצה שיוריד מהאתר שלהם ויבדוק בעמ' 102 (נדמה לי). בסימ' פשוט לא מידלו את הפונקציה הזאת - וחבל..... :cry:
אורח פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 .במקרה של וקטורים לא תהיה ברירה אלא להיות זריז ולהזין את הנקודות שתקבל. להבדיל מזה שאין צורך להתעסק בנקודות ב GPS, כי אתה מווקטר ע"י פקח.
David Misha פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 יפה אמר דודי, תעדכן את ה DB של ה GPS ותיראה אם במיקרה לא הכניסו שם את הגישות הרצויות לשדה ?. 1. איך מעדכנים את ה-data base של ה-GPS??? 2. גישות לנחיתה לשני המסלולים קיימות ב-DB (לא כולן - אבל מספיק) אבל.... למעט גישות ארנבת, שאר הגישות בדר"כ מבוססות על ענ"רים ואז ממילא לא צריך GPS. הבעייה שאין את כל ה- STAR :!: נ.ב. וקטורים אומר שהפקח נותן לך כיוון ואתה טס עליו ולא שום דבר אחר, אלה אם זה וקטור ואז ישיר לנקודה ומשם המשך נתיב או וקטור ליירוט ILS לדוגמא שזה כיוון ראשוני ואז ירוט ה LLZ.... :shock: אהממ - להבדיל מ...... :?: אה ועוד משהו - בנתיים קראתי במדריך של GARMIN האמיתי, וכמובן שניתן גם ניתן להכניס / להגדיר נקודות ע"י נ.צ. המסמך מוגן ולא ניתן להעתיק ממנו אבל מי שרוצה שיוריד מהאתר שלהם ויבדוק בעמ' 102 (נדמה לי). בסימ' פשוט לא מידלו את הפונקציה הזאת - וחבל..... :cry: עדכון הדטה מתבצע דרך התפריט של ה FS9 דרך ה FLIGHT PLANNER, אתה מכניס את שדה המוצא ושדה היעד, בוחר HIGH ALTITUDE...ולוחץ FIND ROUTE ותקבל נקודות באופן אוטומטי..או לחלופין בתהליך מסורבל וארוך אתה יכול לחפש את הנקודות במפה וע"י גרירת הקו האדום של הנתיב אל הנקודות לסמן לך נקודות משלך (ארוך ומסורבל) הכי טוב להכניס תוכנית מוכנה עם ה FSBUILD לתוך הספרייה ומה FLIGHT PLANNER דרך ה LOAD למצוא את הקובץ במקום ששמרת עם ה FSBUILD.
Almog Atar פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 גם אני לא הצלחתי להכניס נ.צ לGPS הדיפולטי למרות היכרות טובה עם הGPSים האלה (GNS430 בC172 בארה"ב וגם עם ה296 הנייד)... כנראה שעם הGPS הדיפולטי זה לא אפשרי, עם RXP לא ניסיתי אבל אם נמרוד אומר אז כנראה אפשר .
danb2000 פורסם מרץ 29, 2007 מחבר דיווח פורסם מרץ 29, 2007 [עדכון הדטה מתבצע דרך התפריט של ה FS9 דרך ה FLIGHT PLANNER, אתה מכניס את שדה המוצא ושדה היעד, בוחר HIGH ALTITUDE...ולוחץ FIND ROUTE ותקבל נקודות באופן אוטומטי..או לחלופין בתהליך מסורבל וארוך אתה יכול לחפש את הנקודות במפה וע"י גרירת הקו האדום של הנתיב אל הנקודות לסמן לך נקודות משלך (ארוך ומסורבל) הכי טוב להכניס תוכנית מוכנה עם ה FSBUILD לתוך הספרייה ומה FLIGHT PLANNER דרך ה LOAD למצוא את הקובץ במקום ששמרת עם ה FSBUILD. דודי תודה רבה את כל זה ידעתי אבל כנראה שלא הבנתי אותך כהלכה. חשבתי שיש איזה עדכון בסגנון AIRAC גם ל-GPS שאולי יוסיף לי את הנקודות החסרות ב-STAR ואז כל הדיון הזה היה מיותר..... תודה לכל המשיבים
Roman Dreer פורסם מרץ 29, 2007 דיווח פורסם מרץ 29, 2007 לא היה לי כח לקרוא את כל הפוסטים, לכן אולי כבר מישהו כתב את מה שאני כותב, בכל אופן: למיטב ידיעתי פשוט אין כזאת אופציה, לכן חבל על העצבים. מה שכן יש, זה בתפריט File יש לך Plan flight או route לא זוכר בדיוק ושם אתה מתכנן את המסלול, עושה OK, ואז יש לך מסלול בGARMIN
Asaf Brietbard פורסם מרץ 30, 2007 דיווח פורסם מרץ 30, 2007 לא היה לי כח לקרוא את כל הפוסטים, לכן אולי כבר מישהו כתב את מה שאני כותב, בכל אופן:למיטב ידיעתי פשוט אין כזאת אופציה, לכן חבל על העצבים. מה שכן יש, זה בתפריט File יש לך Plan flight או route לא זוכר בדיוק ושם אתה מתכנן את המסלול, עושה OK, ואז יש לך מסלול בGARMIN אם אין לך כוח לקרוא - אולי עדיף שלא תגיב. לא אהבתי את הגישה, מצטער.