עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

ישראייר ואירבאס

Recommended Posts

פורסם

בביקורי בארץ הסתבר לי כי הסיבה שהביאה את ישראייר לעבור למטוסי איירבאס אינה העדפה אלא חוסר ברירה. את מטוסי ה-757 החזירו בהתאם להסכמים, ואת ה-B763 שנותר יחזירו בערך בתוך שנה. החברה חיפשה בכל העולם לקנות ו/או לחכור מטוסי בואינג במקומם ולא מצאה מטוס בודד לרפואה, זו הסיבה. לא התרשמתי שטייסי ישראייר מאושרים מכך.

פורסם
לא,עד עכשיו זה היה רק שמועות שהם הזמינו 2.אבל עכשיו פורסם רשמית באתר של AIRBUS שהם הזמינו 3.

http://www.airbus.com/en/presscentre/pr ... order.html

זאת אומרת שצריך להגיע עוד אחד?

לפי דעתי האירבאס זאת הצלחה אדירה לישראייר סוסי עבודה..

פורסם

בן אתה מבלבל הכול בוא אני אסביר,

שני המטוסים שכרגע טסים בשביל ישראיר הם חכורים מחברה לטבית ולכן הרישוי שלהם YC-LCA וLCB.

ה3 מטוסים שישראיר הזמינו שיגיעו בעתיד יחליפו את ה2 האלה שיחוזרו ללטבים,ויהיו להם 3 מטוסים חדשים מהמפעל עם רישוי 4X

מקווה שזה מובן.

פורסם
בן אתה מבלבל הכול בוא אני אסביר,

שני המטוסים שכרגע טסים בשביל ישראיר הם חכורים מחברה לטבית ולכן הרישוי שלהם YC-LCA וLCB.

ה3 מטוסים שישראיר הזמינו שיגיעו בעתיד יחליפו את ה2 האלה שיחוזרו ללטבים,ויהיו להם 3 מטוסים חדשים מהמפעל עם רישוי 4X

מקווה שזה מובן.

אוקיי הבנתי

תודה!

פורסם
מעניין אותי איזה מטוס יעשה את הקו לניו יורק בהנחה שה763 יוחזר.

A330 לא יגיע לישראייר, מבחינת ביצועים הוא לא שונה בהרבה מה 767 לצרכים של ישראייר.

אירבאס מגששת עם הצעות ל A340 (לא חדשים) וכרגע שוקלים זאת בחברה.

הרעיון הוא להגיע למצב שיש ליין של מטוסי איירבאס ולהיפרד מהבואינג, זה חוסך בעלויות.

פורסם
מעניין אותי איזה מטוס יעשה את הקו לניו יורק בהנחה שה763 יוחזר.

A330 לא יגיע לישראייר, מבחינת ביצועים הוא לא שונה בהרבה מה 767 לצרכים של ישראייר.

אירבאס מגששת עם הצעות ל A340 (לא חדשים) וכרגע שוקלים זאת בחברה.

הרעיון הוא להגיע למצב שיש ליין של מטוסי איירבאס ולהיפרד מהבואינג, זה חוסך בעלויות.

A340 כבר נשמע יותר טוב ומעניין!

בהצלחה בדרך החדשה שישראייר צועדת אליה....!

פורסם

את ה- B763ER יחליף A330. שוב, לא מבחירה אלא מחוסר ברירה, כי זה מה שהיה מצוי במועד הנדרש. לארקיע היה יותר זמן עד החלפת מטוסים ובחרו בואינג. לא נראה שחישובי רווחיות של ארקיע, אל על וישראייר צריכים להיות שונים כה מהותית על אותם נתיבים, גם אם מרכיב זה או אחר שונה. את התוצאות נראה בהמשך, עתה מוקדם מדי. אני מקווה שברור לכל נער צעיר כי A320 לא מסוגל להחליף B757-200, לא במספר המושבים, לא בנתוני מטען משתלם לטווח, גם אם ה-B752 ישן כי תוכנן בטכנולוגיות שנות ה-70 המאוחרות. הפרסומות על בחירת A320, רוחב הגוף האגדי שלו (ישבתי בו לאחרונה 8 שעות והרגל שלצד החלון עדיין כואבת, ומה שקלטתי ממסך הוידאו היה זמזום מנוע הקיפול שלו מעל לראש) ועוד כהנה וכהנה, עלולים להטעות, ולכן כתבתי את הודעתי המקורית. 172 מושבים ב-A320 יתאים לבני מצווה קצרי רגל, לא לבוגר בעל 20% משקל-יתר לגופו. טייסים צעירים עשויים להסתגל ל- A FLOOR והגנות זווית ההתקפה שלו מהר אולי, אולם טייסים קלאסיים רואים במערכות אלה אילוצים בלתי-נמנעים של מערכת בקרת טיסה ממוחשבת ולא יתרון לטייס שחלק מיכולת השליטה שלו בתחום טיסה קריטי נפגמה מהשתלטות המחשב. כך למשל נהרג מפקד טייסת, טייס ותיק ומעולה בחזרה לתצוגה אווירובאטית ב- F16, מה שלא יכול לקרות ב-F15. ה-F16 שלו החליט בשבילו מה אפשרי ומה לא וכך זה נגמר, ביום ובמזג אוויר נאה, מעל לבית, שלידו האשה והילדים צופים בו.

יש שמועות שהם מחפשים A330...

כנראה נכנסו חזק לקטע של הairbus.

פורסם
בביקורי בארץ הסתבר לי כי הסיבה שהביאה את ישראייר לעבור למטוסי איירבאס אינה העדפה אלא חוסר ברירה. את מטוסי ה-757 החזירו בהתאם להסכמים, ואת ה-B763 שנותר יחזירו בערך בתוך שנה. החברה חיפשה בכל העולם לקנות ו/או לחכור מטוסי בואינג במקומם ולא מצאה מטוס בודד לרפואה, זו הסיבה. לא התרשמתי שטייסי ישראייר מאושרים מכך.

עופר מעניין אותי לדעת מי המקור.

לא שאני מזלזל או משהו חס וחלילה, אבל אם ישראיר החליטה כבר לקנות, אני חושב שהיא יכלה לקנות לפני או לקנות בואינג, לבואינג יש אינטרס לעזור לישראיר (הרי כול חברה היא חברה- לא משנה עד כמה היא קטנה) ואני בטוח שהיא היתה מצליחה להגיע איתה להסדר כזה או אחר

אני יכול להבין את המצב שנוצר שאין עוד מטוסי 752 לחכור, אבל עד כדי כך מסטולים אנשי ישראיר שלא חשבו על זה לפני? משהו ממקבלי החלטות שם נרדם עד כדי כך שהם מצאו את עצמם בדרך ללא מוצא?

זה מתאים יותר לאיזה בעל קיוסק (בלי להעליב אף אחד) שיכול להחליף ספקים כמו גרביים, אבל כאן יש עוד כול מני שיקולים וגורמים נוספים, אני לא ידוע, השכל הישר וההיגיון הבריא אומרים לי שזה לא רק זה, אבל מצד שני החיים מפתיעים בכול פעם מחדש, אשמח לעוד מידע על מה שאתה אומר, כרגע אני לא מצליח להבין איך חברה (לא משנה איזו) הגיע למצב שכזה.

תודה

פורסם

מקור יודע דבר בחברה.

לא היתה התרשלות, זה המצב בשוק.

חג שמח

בביקורי בארץ הסתבר לי כי הסיבה שהביאה את ישראייר לעבור למטוסי איירבאס אינה העדפה אלא חוסר ברירה. את מטוסי ה-757 החזירו בהתאם להסכמים, ואת ה-B763 שנותר יחזירו בערך בתוך שנה. החברה חיפשה בכל העולם לקנות ו/או לחכור מטוסי בואינג במקומם ולא מצאה מטוס בודד לרפואה, זו הסיבה. לא התרשמתי שטייסי ישראייר מאושרים מכך.

עופר מעניין אותי לדעת מי המקור.

לא שאני מזלזל או משהו חס וחלילה, אבל אם ישראיר החליטה כבר לקנות, אני חושב שהיא יכלה לקנות לפני או לקנות בואינג, לבואינג יש אינטרס לעזור לישראיר (הרי כול חברה היא חברה- לא משנה עד כמה היא קטנה) ואני בטוח שהיא היתה מצליחה להגיע איתה להסדר כזה או אחר

אני יכול להבין את המצב שנוצר שאין עוד מטוסי 752 לחכור, אבל עד כדי כך מסטולים אנשי ישראיר שלא חשבו על זה לפני? משהו ממקבלי החלטות שם נרדם עד כדי כך שהם מצאו את עצמם בדרך ללא מוצא?

זה מתאים יותר לאיזה בעל קיוסק (בלי להעליב אף אחד) שיכול להחליף ספקים כמו גרביים, אבל כאן יש עוד כול מני שיקולים וגורמים נוספים, אני לא ידוע, השכל הישר וההיגיון הבריא אומרים לי שזה לא רק זה, אבל מצד שני החיים מפתיעים בכול פעם מחדש, אשמח לעוד מידע על מה שאתה אומר, כרגע אני לא מצליח להבין איך חברה (לא משנה איזו) הגיע למצב שכזה.

תודה

פורסם

כי אתה ניזון משמועות וספקולציות של אנשים.

ישראייר ויתרה על אופציית ה 757, ובחרה להחזירם בתום מועד החכירה.

ישראייר אכן חיפשו 737 שיתאים לצרכים שלהם, ובמקביל בחנו אופציה לרכוש מטוסים חדשים, אך נמסר לה מבואינג שעקב ביקוש ועומס על פס הייצור המטוסים יימסרו לכל המוקדם ב 2012, מה שישראייר לא יכלה להרשות לעצמה מבחינת שאיפות והתאמה לשוק המקומי.

ההשקעה של קבוצת ישראייר במטוסי האירבאס היא עצומה, כל הליך הכשרת צוותי האוויר והקרקע, קציני מבצעים זה לא עניין פשוט לחברת תעופה כל כך צעירה.

החוצפה והתעוזה של ישראייר עוד יובילו אותה למקומות טובים, כך אני מאמין.

פורסם

עופר,

זכור לי כי ב-Airbus יש 5 מחשבים המגבים אחד השני, בכדי למנוע כשל עקב טעות טיס. היתה תקופה בה מחשבים אלו "השתגעו" וגרמו למספר תאונות, כולל העת טיסת ראווה של ה-Airbusבצרפת. (באירוע זה נפגעו מספר תושבים בכפר הסמוך לאירוע, ונדמה לי שהטייסים נצלו).

בברכה,

בביקורי בארץ הסתבר לי כי הסיבה שהביאה את ישראייר לעבור למטוסי איירבאס אינה העדפה אלא חוסר ברירה. את מטוסי ה-757 החזירו בהתאם להסכמים, ואת ה-B763 שנותר יחזירו בערך בתוך שנה. החברה חיפשה בכל העולם לקנות ו/או לחכור מטוסי בואינג במקומם ולא מצאה מטוס בודד לרפואה, זו הסיבה. לא התרשמתי שטייסי ישראייר מאושרים מכך.

עופר מעניין אותי לדעת מי המקור.

לא שאני מזלזל או משהו חס וחלילה, אבל אם ישראיר החליטה כבר לקנות, אני חושב שהיא יכלה לקנות לפני או לקנות בואינג, לבואינג יש אינטרס לעזור לישראיר (הרי כול חברה היא חברה- לא משנה עד כמה היא קטנה) ואני בטוח שהיא היתה מצליחה להגיע איתה להסדר כזה או אחר

אני יכול להבין את המצב שנוצר שאין עוד מטוסי 752 לחכור, אבל עד כדי כך מסטולים אנשי ישראיר שלא חשבו על זה לפני? משהו ממקבלי החלטות שם נרדם עד כדי כך שהם מצאו את עצמם בדרך ללא מוצא?

זה מתאים יותר לאיזה בעל קיוסק (בלי להעליב אף אחד) שיכול להחליף ספקים כמו גרביים, אבל כאן יש עוד כול מני שיקולים וגורמים נוספים, אני לא ידוע, השכל הישר וההיגיון הבריא אומרים לי שזה לא רק זה, אבל מצד שני החיים מפתיעים בכול פעם מחדש, אשמח לעוד מידע על מה שאתה אומר, כרגע אני לא מצליח להבין איך חברה (לא משנה איזו) הגיע למצב שכזה.

תודה

פורסם
עופר,

זכור לי כי ב-Airbus יש 5 מחשבים המגבים אחד השני, בכדי למנוע כשל עקב טעות טיס. היתה תקופה בה מחשבים אלו "השתגעו" וגרמו למספר תאונות, כולל העת טיסת ראווה של ה-Airbusבצרפת. (באירוע זה נפגעו מספר תושבים בכפר הסמוך לאירוע, ונדמה לי שהטייסים נצלו).

בברכה,

בביקורי בארץ הסתבר לי כי הסיבה שהביאה את ישראייר לעבור למטוסי איירבאס אינה העדפה אלא חוסר ברירה. את מטוסי ה-757 החזירו בהתאם להסכמים, ואת ה-B763 שנותר יחזירו בערך בתוך שנה. החברה חיפשה בכל העולם לקנות ו/או לחכור מטוסי בואינג במקומם ולא מצאה מטוס בודד לרפואה, זו הסיבה. לא התרשמתי שטייסי ישראייר מאושרים מכך.

עופר מעניין אותי לדעת מי המקור.

לא שאני מזלזל או משהו חס וחלילה, אבל אם ישראיר החליטה כבר לקנות, אני חושב שהיא יכלה לקנות לפני או לקנות בואינג, לבואינג יש אינטרס לעזור לישראיר (הרי כול חברה היא חברה- לא משנה עד כמה היא קטנה) ואני בטוח שהיא היתה מצליחה להגיע איתה להסדר כזה או אחר

אני יכול להבין את המצב שנוצר שאין עוד מטוסי 752 לחכור, אבל עד כדי כך מסטולים אנשי ישראיר שלא חשבו על זה לפני? משהו ממקבלי החלטות שם נרדם עד כדי כך שהם מצאו את עצמם בדרך ללא מוצא?

זה מתאים יותר לאיזה בעל קיוסק (בלי להעליב אף אחד) שיכול להחליף ספקים כמו גרביים, אבל כאן יש עוד כול מני שיקולים וגורמים נוספים, אני לא ידוע, השכל הישר וההיגיון הבריא אומרים לי שזה לא רק זה, אבל מצד שני החיים מפתיעים בכול פעם מחדש, אשמח לעוד מידע על מה שאתה אומר, כרגע אני לא מצליח להבין איך חברה (לא משנה איזו) הגיע למצב שכזה.

תודה

נדמה לי שלמערכת הזאת קוראים FlyByWire.

הוספתי עוד קישור למעוניינים במידע נוסף: http://www.apollosoftware.com/products/ ... nglish.pdf

פורסם

FBW הינה טכנולוגיה ולא מערכת. המערכת המתוארת בקישור אמורה אכן להגן מיציאה ממעטפת טיסה בטוחה, אך לפי התרשמותי היא תצליח להכניס מטוס לאדמה תוך כדי טיסה במעטפת, עם טייס לא מנוסה. קרה כך בטיסת הדגמה במטוס עמוס אנשי תקשורת בתחילת תקופת הפעלת המטוס. למרות כמה יתרונות, בעיקר חיסכון במשקל, אם בואינג לא ציידה את מטוסיה ב-FBW, כנראה קיימת לכך סיבה. לא מדובר במטוס קרב, שם השיקולים שונים.

נדמה לי שלמערכת הזאת קוראים FlyByWire.

הוספתי עוד קישור למעוניינים במידע נוסף: http://www.apollosoftware.com/products/ ... nglish.pdf

פורסם
אם בואינג לא ציידה את מטוסיה ב-FBW, כנראה קיימת לכך סיבה.

נו עופר, ואם בואינג לא ציידה סימן שזה הולך להיות כשלון חרוץ?? אולי גם האנשים באירבאס יודעים איזה דבר או שניים.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...